Mensen die verstand hebben van recht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: Mensen die verstand hebben van recht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 15:29

Kiwiko, dat is niet helemaal waar, het enige wat ik op het moment nog betaal is zijn therapie en ik bel voor hem omdat dat hem zelf momenteel niet lukt, wat niet meer dan logisch is als je geen telefoon hebt(en internet). Dus het is niet zo dat ik zijn schulden betaal of zijn eten of wat dan ook. Hij zit geregeld zonder eten thuis, maar daar bemoei ik me niet mee. En ik betrek hem hier ook bij, stuur hem zelf op pad enz, maar daar heeft hij idd weleens een schop onder zijn hol nodig en die krijgt ie ook gerust Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:38

Njen, Kiwiko bedoelt zelfs nog meer, jouw vriendje vind het wel makkelijk, je moet het hem allemaal zelf op laten lossen. Hij is in de problemen geraakt (of het nu zijn eigen schuld is of niet) en hij moet het ook zelf oplossen.
Waar een wil is, is een weg, een telefooncel bestaat nog steeds, al zijn de kwartjes dan niet meer in omloop.

Verzin niet steeds uitwegen voor hem, en stop ermee om hem steeds te beschermen, jij bent 17, dit is geen werk voor jou. Jij denkt dat het alleen om het geld gaat, maar dat is niet zo.
Hoe wil je ooit met een man verder die zelf geen drol kan uitkakken?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 15:47

Het is niet mijn vriend Knipoog En voor een telefooncel moet je ook betalen, maarjah als je geen geld hebt houd dat op he Lachen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:48

Dus moet ie eerst zorgen dat ie aan geld komt.....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:49

Het is niet eens je eigen vriend Bloos!
Meisje toch... heeft hij geen ouders? Familie?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 15:50

Babsiej schreef:
Dus moet ie eerst zorgen dat ie aan geld komt.....

Ja en daar is ie mee bezig Lachen Maar af en toe moet er dan gebeld worden en dat doe ik dan Knipoog

Familie laat hem in de steek evenals vrienden, enige wat een vriend voor hem koopt is pczooi, ipv dat ie iets nuttigs geeft of doet Gestoord

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:52

Maar hij heeft geen internet?
Marktplaats is dé oplossing! Verkopen die handel.

En ik denk dat zijn ouders een stuk wijzer zijn dan jij en hem al iets langer kennen dan vandaag.
Hoe oud is hij eigenlijk?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:55

Dus hij heeft wel een pc? Nou ja die is misschien nog wel precies die 150 euro waard Bloos Verkopen dus dat ding. Al vind ie het niet leuk, zijn toekomst is nu het belangrijkste, alsie zich verveeld gaat ie maar een goed boek lezen Ja

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 15:58

Storm76 schreef:
Maar hij heeft geen internet?
Marktplaats is dé oplossing! Verkopen die handel.

En ik denk dat zijn ouders een stuk wijzer zijn dan jij en hem al iets langer kennen dan vandaag.
Hoe oud is hij eigenlijk?

Pardon zijn ouders wijzer omdat ze hem langer kennen? Zijn vader heeft hij nooit gekend en 1x gezien, maar die laat niks van zich horen als hij contact probeert te zoeken. Zijn moeder heeft ervoor gezorgd dat hij in deze situatie terecht is gekomen, want zij heeft hem al die jaren al in de steek gelaten en niks gedaan tegen een stiefvader die dingen deed en nou zit ze onder de plak van der volgende vriend. Hij is 19.

Zijn pc krijgt hij niet verkocht en de onderdelen heeft hij al geprobeerd en op dit moment staan al zijn gegevens erop omdat hij het maar heeft opgegeven. Buiten dat crasht dat ding om de haverklap Clown

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:00

Njen, waarom doe je dit eigenlijk voor hem?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:01

Woont hij op zichzelf?

Die hgegevens zijn er zo af, even op een usb stick zetten en ze ze zijn zo op elke andere computer te gebruiken dus dat is geen excuus.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:09

Njen schreef:
Familie laat hem in de steek evenals vrienden, enige wat een vriend voor hem koopt is pczooi, ipv dat ie iets nuttigs geeft of doet Gestoord

Ever considered there might be a good reason for that? Check Kiwiko's story....

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:11

Het zijn wel wat meer dingen dan wat op een usb stick past Knipoog En even dom gezegd zijn leven staat erop. Waarom ik dit doe? Heel simpel omdat ik het idee heb dat hij het wel waard is... En dat heb ik niet snel bij mensen en hij is toevallig een van de weinigen die ik bijna volledig vertrouw. Hij woont idd op zichzelf. Maar wrs issie binnenkort dakloos. Mocht iemand nog iets meer weten moeten ze mij maar pben, want ik gooi nu eigenlijk al teveel openlijk op internet Lachen En ik weet trouwens wrs wel waarom de politie hem zo hard aanpakte, hij had toen een kortgeschoren kop en is breed gebouwd, waardoor hij snel bedreigend overkomt, maar in feite is het van binnen een watje en geweld houd hij ook niet van Lachen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:13

Njen schreef:
Zijn moeder heeft ervoor gezorgd dat hij in deze situatie terecht is gekomen, want zij heeft hem al die jaren al in de steek gelaten en niks gedaan tegen een stiefvader die dingen deed en nou zit ze onder de plak van der volgende vriend. Hij is 19.

En hij zal zelf zorgen dat ie er weer uit moet komen.
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid...

Neem aan dat zijn moeder niet bij dat gedoe van de politie was. Ken een meisje die in de pleegzorg zat en moeder aan de drugs, maar gek genoeg heeft zij gewoon altijd gewerkt, zuinig gedaan, gespaard en een HBO opleiding afgerond...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:13

er zijn zoveel instansies waar hij wel terecht kan. Roep verdorie niet steeds dat hij voor dichte deuren staat. Ik kan jou zowiezo 5 adressen geven, waar hij NU terecht kan. Waar hij geholpen kan worden. Het zijn allemaal christelijke instellingen, en daar word je wel degelijk geholpen met alles. Er is alleen 1 ding : HIJ MOET ZELF WILLEN. En dat is niet alleen met deze instansies, maar wel vele.

En geef niet andere de schuld van die die hij fout doet.
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 18-12-08 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:15

Njen schreef:
in feite is het van binnen een watje

...

Je zegt het zelf al...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:16

@Esmeralda: ach, dan zal ie wel weer geen geld hebben voor de bus, om daar naar toe te gaan en een fiets heeft ie ook niet en lopen is te ver. TS heeft voor ieder gedrag van de persoon in kwestie een excuus...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:18

Ik bedoel het niet op die manier, vroeger was hij geen doorzetter, nu wel, anders had ie allang onder een trein gelegen. Mensen kunnen altijd zo lekker makkelijk oordelen als ze niet de hele situatie kennen en de persoon in kwestie niet van dichtbij meemaken. Esmeralda, pb maar, ik zal weleens bellen en kijken of hij er wat mee kan, hij is dan niet christelijk, maar op het moment staat hij wel degelijk voor een gesloten deur, zelfs bij het ggz, hij moet maar afwachten.

Ilzas, hij heeft idd geen geld voor de bus, een fiets heeft hij wel en lopen doet ie ook niet moeilijk over hoor, hij loopt gerust richting stad en weer terug en naar mijn werk op het moment dat zijn fiets kapot is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:19

Nee jij gaat niet bellen, maar hij. Anders gebeurt er niks. Hij moet zelf willen, hoe vaak nog

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:20

Esmeralda schreef:
Nee jij gaat niet bellen, maar hij. Anders gebeurt er niks. Hij moet zelf willen, hoe vaak nog

Hallo hoe gaat hij bellen? En hij wil zelf ook, maarjah het werkt echt bevorderlijk als er telkens gezegd word, jah er is een wachtlijst, ja wacht het gesprek over meer als een maand maar af Gestoord

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:22

Njen schreef:
Esmeralda schreef:

Hallo hoe gaat hij bellen? En hij wil zelf ook, maarjah het werkt echt bevorderlijk als er telkens gezegd word, jah er is een wachtlijst, ja wacht het gesprek over meer als een maand maar af Gestoord

waar ik jou een pb over stuurde is geen wachtlijst Haha!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:22

Njen schreef:
Esmeralda schreef:

waar ik jou een pb over stuurde is geen wachtlijst Haha![/quote]

Ok, thnx Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:23

Dan leen je hem een paar euro voor de telefooncel!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:23

Nou, desnoods met jou telefoon. Maar hij kan zelf het gesprek wel eens voeren denk? Tsja, de nood in Nederland is soms gewoon hoog, dat is banketstaaf, maar wel een feit. Bij de Albert Heijn zit de caissiere ook niet te wachten op jou, maar moet je ook wachten tot je aan de beurt ben, en dat is met alles zo: psychische hulp, operaties, sociale huurwoningen etc.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:24

Ilzas schreef:
Nou, desnoods met jou telefoon. Maar hij kan zelf het gesprek wel eens voeren denk? Tsja, de nood in Nederland is soms gewoon hoog, dat is banketstaaf, maar wel een feit. Bij de Albert Heijn zit de caissiere ook niet te wachten op jou, maar moet je ook wachten tot je aan de beurt ben, en dat is met alles zo: psychische hulp, operaties, sociale huurwoningen etc.

Dat snap ik ook best, maar het is dus niet dat hij niet wil, maar dat het gewoon niet gaat Knipoog En hij kan mijn telefoon best lenen s'maandags, rest van de week heb ik hem zelf nodig Lachen