Joanne (27) uit Aalten wordt vermist, help mee!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

passieX

Re: Joanne (27) uit Aalten wordt vermist, help mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:24

Het is idd echt vreselijk...

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:38

Het zal wel niet (aangezien het dan wel hier had gestaan) maar is er al "goed"nieuws?
Ik duim nog steeds voor jullie, en weet verder eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Het duurt al zo lang nu.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:42

Jeetje wat vreselijk zeg.
Hoop dat ze inderdaad wat rust krijgen !

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:09

Zal even de laatste post van de ouders plaatsen;

Donderdag 22 januari 2009
Vandaag is het precies zes weken geleden dat Joanne zo plotseling is verdwenen.

De politie heeft vanmiddag een aanvullend buurtonderzoek gedaan in de omgeving van de Prinsenstraat. Vijftien rechercheurs zijn 170 adressen langs geweest met een aantal gerichte vragen, o.a. of iemand iets weet van een man die woensdag 10 december het huis van Joanne heeft gefotografeerd (vanaf het binnenplaatsje). Verder is de politie nog steeds op zoek naar een man en een vrouw die donderdagmorgen 11 december op de galerij bij Joanne haar huis gezien zijn en ook zoekt de politie een negroïde man. Verder was er ook een tip over een gele auto, dus die wordt ook gezocht. De mensen die vanmiddag niet thuis waren, worden vanavond nog bezocht. En de mensen die dan ook niet thuis zijn krijgen een brief van de politie in de bus met het verzoek contact op te nemen met de politie.

We zijn heel erg benieuwd of dit nieuwe informatie oplevert. Het heeft ons in elk geval weer veel media-aandacht opgeleverd want gisteren is er weer een cameraploeg van Tros Vermist geweest (uitzending vrijdagavond 22.00 Ned.1) en vandaag is er een ploeg van SBS6 Hart van Nederland geweest (uitzending vanavond 19.00 uur). Verder nog een journalist van de Gelderlander die een filmpje op de website van de Gelderlander wil zetten en een radioverslaggever van radio Gelderland. (Uitzending is net geweest, maar morgenochtend wordt er ook aandacht aan besteed)
We zullen proberen de stukjes ook onder het tabje “In het nieuws” te plaatsen. Al die media-aandacht vinden we slopend, maar we doen het uitsluitend met als doel mensen te vragen in hun geheugen te gaan spitten (of hun geweten te laten spreken) en tips door te geven aan de politie.

Wij zijn inmiddels met de 11e puzzel bezig (1500 stukjes) ……..en we hopen echt dat dit de laatste is…..

Ook namens Thomas en Tanja,

Arent en Helma

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:11

En de laatste nieuwtjes, berichten zijn van afgelopen week

Citaat:
'Joanne is zeker niet vrijwillig vertrokken'
23 januari

AALTEN - "Het is nu alweer 43 dagen geleden, dat ze is verdwenen...” Helma en Arent Noordink vrezen en hopen. Nog steeds geen teken van leven van dochter Joanne (27). De politie heeft gisteren opnieuw buurtonderzoek in Aalten verricht. "Wij lopen op onze laatste benen, we zijn ongelofelijk moe en de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat we ook heel erg moe worden van het 'erover praten".

Door er steeds over te praten met het bezoek, wrijf je er steeds dieper in hoe machteloos je je voelt en hoe deze onzekerheid, die al zo lang duurt, ons verteert." Het is een verzuchting van Arent en Helma Noordink uit het Achterhoekse kerkdorp Aalten. Geen dag, geen uur gaat voorbij zonder dat ze aan Joanne denken. Hun dochter is sinds donderdag 11 december spoorloos verdwenen.

In spanning wacht het echtpaar af, wat deze dag zal brengen. Het rechercheteam – twintig man – van politieregio Noord- en Oost-Gelderland heeft besloten opnieuw een grootschalig buurtonderzoek te verrichten in de omgeving van Joanne's appartement aan de Prinsenstraat 33-D. De politie zoekt vijf getuigen. Een negroïde man die in de buurt heeft gelopen, iemand die foto's heeft gemaakt van haar appartement in Aalten, een man en vrouw die op donderdag 11 december rond negen uur op de galerij van Joanne Noordink stonden en de bestuuder van een gele auto, die bij haar woning geparkeerd stond.

Het rechercheteam houdt vooralsnog alle scenario's, van vrijwillige verdwijning tot aan een misdrijf, open. De ouders van Joanne geloven niet dat hun levenslustige en maatschappelijk actieve dochter, van beroep pedagoge, zonder een boodschap voor de achterblijvers vertrekt. Ze zou ook nimmer 'zomaar' haar ontwikkelingsproject voor Stichting Mukwamo Oeganda in de steek laten. Helma en Arent Noordink vermoeden dat hun dochter onder druk heeft gehandeld. "Ze is overhaast vertrokken. In onze optiek niet vrijwillig." Over het hoe en waarom, hebben ze geen antwoord.

Voor zover bekend heeft Joanne op de dag van haar vermissing, rond 14.00 uur, gebeld met een vriendin. Toen haar moeder even voor vieren bij haar op bezoek ging, trof ze een gesloten deur.

Vreemd genoeg werd wel even later met Joanne's thuistelefoon naar de mobiele telefoon van haar moeder gebeld. De telefoon ging maar één keer over. Op dat moment voorvoelde Helma Noordink, "dat er iets goed mis was."

Ook een vriendin staat zeven uur 's avonds tevergeefs bij Joanne aan de deur. Moeder Helma kan haar dochter 's avonds telefonisch ook niet bereiken.

Joanne Noordink, ambulant begeleidster op scholen, verschijnt de volgende dag niet op haar werk. Wel ontvangen haar ouders en een vriendin 's middags kortregelige e-mails van Joanne's internetaccount (gmail.com), die bevreemding wekken. Het is haar taalgebruik niet. Over de inhoud willen de ouders niets zeggen. Zij ontdekken die dag tot hun ontsteltenis dat Joanne niet thuis is, maar dat in de keuken wel licht brandt. De tussendeur naar de woonkamer zit dicht, waardoor haar katten niet bij het voer kunnen komen. Tv en verwarming staan aan. Op haar mobiele telefoon en laptop na, is er volgens de ouders niets weg. Geen paspoort, geen bankpasjes, geen kleren. Haar fiets en auto zijn gewoon bij haar woning aangetroffen. "Haar appartement lijkt overhaast verlaten te zijn", zegt politiewoordvoerder De Ronde.

Aaltens burgemeester Bert Berghoef spreekt van een "drama, dat de dorpsgemeenschap intens bezig bezighoudt." De familie Noordink heeft hij enkele malen bezocht. "Wat kun je meer doen, dan stil zijn, luisteren en medeleven betonen", aldus Berghoef.

Enkele buren van Joanne zijn bedrukt. "Het is een lief meisje. Dat ze zomaar kan verdwijnen. Onbegrijpelijk. Het houdt je bezig", zegt een overbuurvrouw. Bij de vitrine van het blad Aalten Vooruit wordt elke bericht over Joanne's verdwijning gespeld. Haar vermissing is inmiddels landelijk nieuws. Honderden mensen laten een hartekreet achter in het gastenboek van de familie Noordink. Zo ook Lily van der Kouwe, moeder van de op Bonaire vermiste, en naar later bleek vermoorde stagiaire Marlies. "Ik hoop zo dat jullie Joanne gezond weer thuiskomt."

Citaat:
'Vermiste Aaltense vastgehouden'
26 januari
AALTEN - De 27-jarige Joanne Noordink uit Aalten zou ergens in Nederland worden vastgehouden door een vage vriend, een Antilliaanse man met de naam Mike. Deze informatie, afkomstig van het programma Tros Vermist, is een van de tips die de politie natrekt in deze vermissingzaak.

Bij de politie zijn na het tv-programma 20 nieuwe tips binnengekomen over de zaak.
Joanne Noordink wordt sinds 11 december vorig jaar vermist. Vorige week hield de politie een groot buurtonderzoek dat tientallen tips opleverde.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:43

Hoever is die tip geloofwaardig? je weet het allemaal niet meer... Je kan nou iedereen zwart maken eigenlijk toch? :o

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:02

Hopenlijk zijn er nu voldoende aanknopingspunten om deze zaak op te lossen.

Vanavond branden de kaarsen weer voor Joanne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:37

Ben benieuwd hoe dit afloopt, verhaal blijft me toch wel bezig houden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:43

dinsdag 27 januari 2009
De uitzending van Tros Vermist van vrijdag j.l. heeft veel reacties opgeleverd. Mensen reageren met grote schrik en bezorgdheid op het heftige verhaal, maar tegelijkertijd roept deze uitzending ook veel vragen op. Want in de uitzending wordt een gedeelte getoond van een telefoongesprek dat Helma had met tipgever Ali na afloop van de eerste uitzending van Tros Vermist op 9 januari. Ali zegt dan dat Joanne bij “haar vriend Mike” is. Maar laat hierover geen misverstand bestaan: deze Mike is zeer beslist GEEN VRIEND van Joanne!!!! Dat is een interpretatie van de tipgever en volgens ons zeer onjuist. Wanneer het inderdaad waar is dat Joanne bij deze Mike is, is dat zeer beslist tegen haar wil en verkeert ze in hele moeilijke omstandigheden.

Wij lopen nu dus al ruim twee weken rond met de gedachte dat deze tip mogelijk op waarheid berust en dat we Joanne misschien gauw bij ons terug hebben. Dan krijgen we weer hoop en dan vertrouwen we op een goede afloop. Maar wanneer jullie de uitzending van vrijdag j.l. gezien hebben, merk je ook wel dat het helemaal niet zeker is dat Joanne daar is, want de tipgever babbelt wel veel, maar zegt weinig concreets en heeft ons tot op heden niet naar de verblijfplaats van Joanne kunnen leiden. Dus het kan ook zijn dat er niets van klopt en dat dit verhaal helemaal niets met Joanne te maken heeft. Op dit moment kunnen we eigenlijk niets anders doen dan hopen dat de recherche gauw duidelijkheid kan brengen, want deze onzekerheid is slopend.

Het rechercheteam is verder ook druk bezig met het natrekken van de 20 tips die het uitgebreide (aanvullende) buurtonderzoek van donderdag j.l. heeft opgeleverd en van de tips die na de uitzending van Tros Vermist zijn binnengekomen.

Vorige week hebben we jullie aangegeven even geen bezoek meer te willen hebben en we zijn erg blij met jullie begrip voor dit verzoek. Aanvankelijk bracht dat niet de zo innig gewenste rust, want we hebben drie dagen de media over de vloer gehad. Nu wordt het gelukkig wat rustiger en wij hebben ons voorgenomen zelf maar op pad te gaan en bezoekjes af te gaan leggen. Dat bevalt ons eigenlijk heel goed en het is ook fijn even in een andere omgeving te zijn.

Even iets anders: zoals jullie weten zet Joanne zich altijd enorm in voor de kinderen en kansarme mensen in Oeganda. Zij heeft destijds het initiatief genomen om de Stichting Mukwano op te zetten. Het lijkt me goed dat jullie weten dat het werk van deze stichting onverminderd door gaat. De bouw van de kliniek in Bushenyi nadert zijn voltooiing en met de bouw van de school is ook al een begin gemaakt. Naast het werk voor deze stichting heeft Joanne ook vijf kinderen en een gezinnetje waarvoor zij zich (met financiële hulp van een paar vrienden en collega’s) garant stelt: ze betaalt het schoolgeld, de medische kosten en kosten voor levensonderhoud. Wij nemen deze taak nu van haar over, want de hulp aan deze kinderen moet doorgaan, want het is de droom van Joanne, dat deze kinderen een kans krijgen op een betere toekomst. Voor Mulindwa zijn we overigens op zoek naar een goede (tweedehands) laptop die hij nodig heeft voor zijn studie. Wie heeft suggesties?Wil je ons dat laten weten?

Verder blijven de kaartjes en mailtjes nog binnenstromen en alle lieve woorden en steunbetuigingen doen ons erg goed. Ook van mensen die we helemaal niet kennen, krijgen we hartverwarmende reacties. Heel veel dank hiervoor. We bewaren alles en we hopen dat Joanne ze gauw allemaal zal kunnen lezen….

Mede namens Thomas en Tanja,

Arent en Helma

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:49

wat een ellende zeg.. die onwetendheid waar ze is en of ze nog in leven is. Ik hoop echt dat de recherche goed werk verzet en dat Joanne snel terug is..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:52

eenitraM schreef:
Ik heb mijn vriend in Aalten wonen. Hij heeft een goede kameraad en die woont tegenover Joanne.

Hij heeft toen gezien dat ze uit een auto stapte en haastig haar huis in liep. Bij de auto stond een gure man haar op te wachten. Ze had enkele bezittingen gepakt en is weer in de auto gestapt die vervolgens met volle vaart weg scheurde.

Lampen en alles brande toen gewoon nog.

En ik moet iedere keer weer aan dit berichtje denken als ik die tip over ene Mike lees. Dit bericht was geplaatst op 27 december 2008, maar ik heb er nog steeds geen goed gevoel bij........Het past in ieder geval wel bij het laatste verhaal.......

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:17

suffie @ ja inderdaad! dacht ik ook aan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:18

Is eenitraM daar eigenlijk al achteraan gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:28

Cayenne schreef:
Is eenitraM daar eigenlijk al achteraan gegaan?

Ja niet meteen, maar ze schreef later wel dat die vriend en dr vader dr mee naar de politie is gegaan,
best wel vaag ging dat dat wel.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:53

Jee, wat vreselijk dat ze nog steeds niet terug is. Ik hoop echt dat ze heel snel weer thuis is bij de mensen waar ze van houdt!!!!

Sterkte en succes

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:28

suffie schreef:
eenitraM schreef:
Ik heb mijn vriend in Aalten wonen. Hij heeft een goede kameraad en die woont tegenover Joanne.

Hij heeft toen gezien dat ze uit een auto stapte en haastig haar huis in liep. Bij de auto stond een gure man haar op te wachten. Ze had enkele bezittingen gepakt en is weer in de auto gestapt die vervolgens met volle vaart weg scheurde.

Lampen en alles brande toen gewoon nog.

En ik moet iedere keer weer aan dit berichtje denken als ik die tip over ene Mike lees. Dit bericht was geplaatst op 27 december 2008, maar ik heb er nog steeds geen goed gevoel bij........Het past in ieder geval wel bij het laatste verhaal.......

Huh? Hoe bedoel je?

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:10

jeetje nog steeds geen aanknoppingspunten naar haar verdwijning. In ieder geval heel veel sterkte voor familie en vrienden.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:12

Echt erg zeg. Gelukkig komnt het wel heel veel in de Media. Ik hoop dat het wat oplevert.
Wat moet dat erg zijn zeg, voor die ouders. AL die tijd in onzekerheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:30

Dus nog steeds geen goed nieuws??
eenitraM schreef:
Huh? Hoe bedoel je?

Gewoon even teruglezen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:34

het was gisteren ook nog op hart van nederland.
Ze denken nu toch ook aan een misdrijf ;(

Hopelijk niet en komt ze levend en wel weer thuis.
Arme familie en vrienden, die onzekerheid.

Eenitram: idd even terug lezen.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:38

stond vandaag weer een foto in de krant.. van een helikopter boven de slingeplas. ze willen als het is gedooit nog eens gaan kijken met een helikopter.. er zal dus wel een vermoeden zijn. of een anonieme tip zijn gegeven. denk ook dat veel dingen niet naar buiten komen bewust. hopelijk komt ze levend terug.... maar begin die kans wel steeds kleiner te zien worden

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:18

T is zeker te hopen dat ze toch nog levend terugkomt. Wat een vreselijke angstige tijd is dit toch voor haar ouders en vrienden..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 22:11

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:57

Chiqa schreef:
Dus nog steeds geen goed nieuws??
eenitraM schreef:
Huh? Hoe bedoel je?

Gewoon even teruglezen.

Nee ik snap niet waarom ze mij qoute en een reactie daarop geeft. Daarom vraag ik het.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:00

Ik denk omdat je nog steeds niets hebt gedaan met de tip die je zelf gaf, namelijk dat iemand een man bij haar had gezien vlak voor de verdwijning.
Dat is waardevolle info en zou je mee naar de politie moeten gaan. Je kunt het niet maken om dat soort info te achterhouden t.o.v de nabestaanden :\
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-01-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt