wat als je overlijdt..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: wat als je overlijdt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:08

@ Montignac, maar wat als je bijrijdster verhuist, eigen paard koopt of wat dan ook waardoor ze je paard niet meer kan berijden?

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:19

C_arola schreef:
@ Montignac, maar wat als je bijrijdster verhuist, eigen paard koopt of wat dan ook waardoor ze je paard niet meer kan berijden?

Dat is dus iets wat je ieder jaar moet bekijken of dat nog opgaat of zodra de situatie veranderd dat je ook dit plan aanpast

Dat geld ook voor mij met het plan voor mijn paard na mn overlijden

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:05

C_arola schreef:

Een verandering in een situatie gaat natuurlijk niet stel op sprong. Als zij zou gaan verhuizen, o.i.d. waardoor ze niet meer wilt/of kan rijden/verzorgen dan zullen ze vast samen (zij en mijn man) overleggen wat ze gaan doen. Montignac is 14 dus ervan uitgaande dat hij dan wel met pension kan gaan bij ons in de weilanden ergens is ook een optie... Als wij trouwens beiden komen te overlijden (vliegtuig stort neer of zo) dan wordt de stalling voor Montignac gewoon doorbetaald uit een fonds waar zij aanspraak op kan maken en beslist ze zelf maar wat ze met hem gaat doen..ik kan niet tot zover over mijn graf regeren...maar kosten heeft ze er dan niet aan.

Mocht het nou zo zijn dat ze (bijrijster) al eerder uit beeld verdwijnt en ik dus geen bijrijdster meer heb dan is het een andere situatie... maar ik denk dat hij dan gewoon ergens het land in kan om van zijn vervroegd pension te gaan genieten of dat mijn dochter nog enkele jaren mee kan rijden... verkopen doet mijn man denk ik niet zomaar...maar ik ga nog lang niet dood hoor....(wat een naar topic eigenlijk!) hahaa

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:11

Deels is het een naar topic omdat je verder gaat denken en kijken dan dit moment. Het is tevens ook de realiteit en dat is vind ik ook belangrijk.

Annemie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:16

Als ik vroeg kom te overlijden, weten mijn medemensen wel dat ik dan alles in het wit wil,, Dan ook alles..
En het liedje dat wat ik graag wil op mijn begravenis weten ze ook wel.. Dus tja.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:17

Ben je ook verzekert?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:46

@ carola...vraag je dat aan mij?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:15

Sorry dat ik onduidelijk was. Nee, ik bedoelde Annemie.

Annemie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:33

Weet ik niet..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:11

Als ik nu kom te overlijden, dan weten mijn vriend en moeder wel wat ik wil Lachen

Mijn moeder heeft een codicil waarin ze alles tot in de detail in heeft opgeschreven. Ik zeg altijd dat ik dat niet nu al doe, heb het idee dat ik dan m'n doodvonnis teken.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:08

Ik zou mijn eigen begrafenis niet willen plannen, de nabestaanden moeten het doen zoals zij willen en zodat zij er troost in vinden. Het maakt mij echt niets uit hoe ze het doen. Ik heb ook in mijn donorcodicil staan dat de nabestaanden mogen kiezen. Ik heb ze verteld dat ze wat mij betreft alle organen mogen gebruiken, maar niet ten koste van alles. Als het voor de nabestaanden niet goed voelt dan mogen ze van mij ook kiezen om het niet te doen. Ik heb er dan toch niets meer aan, zij moeten verder!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:12

daar ben ik het mee eens Odess

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:19

Wat een moeilijk topic, ik heb er wel eens over nagedacht, maar ik ben pas 14.
Alhoewel ik morgen ook zou kunnen overlijden.
Maar ik vind het nog te vroeg om alles te regelen, stel dat ik morgen zou overlijden mogen mn ouders dat met mn vriendinnen doen.
Wel echt een vreemd idee als je er allemaal over nadenkt..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:49

Ik denk dat het handig is als je weet of je verzekert bent.
Onverwacht overlijden gebeurt eerder dan dat je het van te voren hoort.

Edit; tekst gewijzigd.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:01

I_Moondance schreef:
Wat een moeilijk topic, ik heb er wel eens over nagedacht, maar ik ben pas 14.
Alhoewel ik morgen ook zou kunnen overlijden.
Maar ik vind het nog te vroeg om alles te regelen, stel dat ik morgen zou overlijden mogen mn ouders dat met mn vriendinnen doen.
Wel echt een vreemd idee als je er allemaal over nadenkt..

Waarom is het een vreemd idee als je er over nadenkt? Het is de natuur en iedereen maakt het een keer mee, de een jong, de ander oud.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:15

ik heb trouwens geen verzekering..wel een levens maar geen uitvaartverzekering.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:16

Montignac schreef:
ik heb trouwens geen verzekering..wel een levens maar geen uitvaartverzekering.

Maar je uitvaartkosten worden dan wel betaald.
Iemand die op geen van beide manieren is verzekert, daar krijgt de familie een leuke rekening van.
Ik zou niet de begravenis/crematie willen regelen en me ook nog zorgen moeten maken over een rekening tussen de 5.000,- - 8.000,-
en de kosten lopen snel op.

Edit; tekst toegevoegd

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:24

Ik heb een uitvaartverzekering, én een boekje met daarin al mn wensen. Incl rouwkoets, muziek ed.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:10

CarpeDiem schreef:
Ik heb een uitvaartverzekering, én een boekje met daarin al mn wensen. Incl rouwkoets, muziek ed.

Dekt je verzekering de kosten van een rouwkoets wel?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:13

Was laatst een heel programma over die uitvaartverzekeringen......... Was niet erg positief
Eigenlijk kon je beter zelf sparen was de conclusie (tenzij je natuurlijk al heel jong plotseling overlijdt en je nog niks hebt kunnen sparen).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:39

Ik ben wel verzekerd, maar niet voor een heel hoog bedrag. Het geld wat vrij komt bij mijn overlijden kunnen mijn nabestaande gebruiken voor crematie en meer moeten ze gewoon niet doen.

Ik hoef geen dure kist. Als het zou mogen kies ik voor een bodybag, maar dat mag volgens mij niet, dus dan maar de goedkoopste kist die er is. Geen bloemen, geen volgauto's, geen kerkdienst en koffie kunnen ze gewoon thuis drinken met elkaar als daar behoefte aan is.

Volgens mij laten mensen zich vaak verleiden om toch voor een dure uitvaart te kiezen. Alsof je daarmee laat zien hoe dierbaar iemand was. Begravenisondernemers zijn wat dat betreft ook gewoon commercieel en maken daar gebruik van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:00

Mijn uitvaart is verzekerd en mijn testament is heel specifiek. Het is voor mijn nabestaanden dus allemaal vrij simpel, ik ga de vuurkelder in zij hoeven zich alleen maar zorgen te maken over wat boeken en cd's, de rest van mijn nalatenschap hoeven ze niet over na te denken, dat heb ik al voor ze gedaan Lachen.