Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dora88

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:19

Verschrikkelijk zeg
Hoe kwam dat?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:25

Toen de trein uit Utrecht vertrok nog niets aan de hand maar toen de trein bij Zaltbommel was was er net een "aanrijding met een persoon" gebeurd. De trein stopte op zaltbommel en gin gweer terug naar utrecht.
Uitgestapt om met de bus naar Den Bosch te gaan maar er reden gewoon geen lijnbussen in Zaltbommel!
Andere optie was om terug te gaan naar utrecht (30 min) dan trein nemen naar Rotterdam (45 minuten) en dan naar Maastricht (2.15) En dan nog excl wachttijden. Dus dat maar niet gedaan.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:10

Ok, ja dat is dan lastig ja.
Ben blij dat mijn treinreizen de laatste tijd wel goed gaan.
- Zul je net zien dat vrijdag dr wat gebeurt Knipoog -

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:22

ik hoorde t ja , van die aanrijding.. k hield mn hart al vast , dacht oh nee toch, niet WEER iets aan t spoor rondom amstel?

ik vind de nieuwe dienstregeling ook vreselijk..
stapte vandaag de metro uit, trein stond aan de overkant op t perron, dus ik nog een poging doen om die deuren open te krijgen, maar waren al dicht. vervolgens blijft dat ding echt nog ruim 30 seconden staan. en ik kon een half uur wachten op de volgende trein.
echt, aaaaargh ik ga zo vaak mn trein missen nu Boos!

de display borden klopten ook niet. de aangegeven trein was de stoptrein naar enkhuizen met 5 min vertraging. groepje jongens dacht dat dat ook de trein was die voor hun neus stond (maar dat was dus in werkelijkheid de intercity naar den helder).
dus zij wachten, direct na de intercity komt een echte stoptrein. dus die jongens : "huh? die naar enkhuizen reed toch net weg?"
ik: "eh nee,dat was dus die naar den helder, foutje op de borden".
dus die jongens hadden hun trein gemist. terwijl ze er de hele tijd naar hadden zitten kijken terwijl ie op t perron stil stond:P

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:26

Sinds die nieuwe dienstregeling heb ik elke dag 10 minuten vertraging Gaaaap.

En die aanrijdingen.. Eerst tussen Sittard en Roermond, en toen ook nog tussen Den Bosch en Utrecht Nagelbijten / Gniffelen

Weet trouwens iemand of het voordeelurenabonnement op 24 december geld?

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:08

Dat is wel rot voor die jongens Zwitsal.. Riepen ze dan ook niets om?

Wat ik me afvroeg, mag je tijdens de spits wel in de eerste klas-coupe staan?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:18

Weet niet Robs Staat dat niet achterop je abbo?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:22

Robin__ schreef:
Weet trouwens iemand of het voordeelurenabonnement op 24 december geld?

Niet voor 9 uur.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:41

_Ilse schreef:
marloe schreef:
Ik baal van die nieuwe diensregeling. Nagelbijten / Gniffelen Ik moet het eerste stukje met Veolia, en daarna met de NS.. Nou, het lijkt echt alsof ze er gewoon niet op hebben gelet dat die tijden een beetje op elkaar aansluiten.. In Nijmegen moet ik elke dag zo'n 15-20 minuten wachten. Sigaar

En deze week heb ik praktijkschoolweek.. En moet ik richting Limburg. Heb ik ook eerst Veolia en dan NS. Leuk... Elke ochtend en avond 25 minuten wachten in Blerick! Scheve mond Echt niet prettig in deze kou. Nagelbijten / Gniffelen
En dan weet ik ook nog niet hoe de deuren open moeten van die treinen met die vreemde kleine deurtjes. Huilen van het lachen Ik half in paniek dat ik er niet uitkon. *LOL* Zal er wel stom uit hebben gezien. Bloos

Haha dan doe je vast Dier- en Veehouderij op de HAS in Den Bosch? *LOL*

Goh, hoe raad je het. *LOL*

*Kijkt in profiel en ziet een ander bekend gezicht van school. Haha!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:49

Fleury schreef:
Toen de trein uit Utrecht vertrok nog niets aan de hand maar toen de trein bij Zaltbommel was was er net een "aanrijding met een persoon" gebeurd. De trein stopte op zaltbommel en gin gweer terug naar utrecht.
Uitgestapt om met de bus naar Den Bosch te gaan maar er reden gewoon geen lijnbussen in Zaltbommel!
Andere optie was om terug te gaan naar utrecht (30 min) dan trein nemen naar Rotterdam (45 minuten) en dan naar Maastricht (2.15) En dan nog excl wachttijden. Dus dat maar niet gedaan.

Daar hadden we zelfs in Amsterdam dikke vertragingen door
Twee aanrijdingen en in Uitgeest een wisselstoring. Ging weer lekker vandaag!

Trouwens, die borden werken ook voor geen meter zeg! Er stond eerst 10 minuten vetraging trein was toen al half uur te laat toen kwam er half uur te zijn om vervolgens terug te springen op 15 minuten (inmiddels 40 min. verder Vork logisch hoor)
Ongelukken kunnen gebeuren maar ik vind dat de NS het soms wel erg slordig oplost er komen of te weinig of geen bussen ze zouden uit ervaring nu toch wel iets beter moeten weten. Echt een zooitje vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:08

Charles, dan woon je dichtbij *LOL* Nieuwerkerk hier Ja

Busterforever, dan heb je een spitstijd denk ik, dan moet je op Gouda en Utrecht overstappen, als je hier om 5 over heel of 5 over half de trein hebt dan kom je toch echt op Amstel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:08

Uiteraard heen weer vertraging *LOL* en terug ook, maar ik was wel precies op tijd op het station hier Clown

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:10

Whaha vandaag van school gingen we met een groep meiden naar huis met de trein. Dus toen kwam de conducteur goededag damens. En toen gingen we vragen of dat we in de eerste klas mochten zitten omdat het bijna vakantie was. Toen zei die als jullie stil zijn mogen jullie daar zitten. Wij helemaal blij En toen gingen die gasten omroepen dat we in de ChristmasExpress zaten Wij dikke lol joh. En toen mochten we nog kerstwensen door de microfoon dinges zeggen. Dus heel de trein kon genieten van ons gelul. Allemaal onzin dingen erdoor heen banketstaaf . Ook een meisje uit onze klas. Ik wil mijn vriendinnetjes uit mijn klas een fijne vakantie wensen. ;') Nou het was me toch een ritje Beleef ik toch nog wat he :p Dus vanaf nu heeft iedereen een hekel aan de deurne meisjes die in de eerste klas willen zitten. Maar was wel Chill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:12

Ik net ook trouwens wat leuks, en misschien wel heel genant, er zat ineens een lieveheerstbeest op het tafeltje, terwijl ik opkeek van mn nintendo ds, en ik gaf me toch een gil door de trein heen ROFL

En de conducteur was ook vrolijk Clown Bij gouda alle volgende stations nog omroepen, bedankt dat we gezellig waren, bagage niet vergeten en bedankt voor onze bijdrage aan de succesvolle rit Clown en we waren nog niet eens op het eindpunt Huilen van het lachen

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:13

Haha ja idd Unwritten Ja Ik ken Michelle trouwens ook Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:15

Haha tof Ja kleine wereld ook Ja

Als je terug bent in NL, van plan vaak de trein te pakken?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:18

Haha ja klopt Ja

Ja dagelijks, ik ga op Schiphol stage lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:00

Dan.. is er toch wel een grote kans dat we vaak indezelfde trein zullen zitten Clown

Als ik bij Us Media kan blijven werken tenminste, stage loopt begin februari a

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:16

Vandaag naar Rotterdam geweest met de trein, drama!!!
Heen moesten we dus in Zwolle overstappen, daar hoorde ik toen ik instap nog net een mededeling "naar voren of achter lopen" dus ik had geen idee, maar aangezien we helemaal vooraan zaten nam ik aan dat het wel goed was. Bleek dus dat de verwarming het niet deed in het treinstel achter ons!!! Dus wij al helemaal gniffelen dat we lekker warm zaten, nou je raad het al halverwege roept hij om "dames en heren omdat door een technisch defect de accu niet oplaad zijn we genoodzaakt om in de gehele trein het licht en de verwarming uit te zetten om ergere schade te voorkomen", dus klik, daar ging het licht en de warmte! Gelukkig bleef het nog wel een soort behaaglijk. In Zwolle zou er dus al een monteur naar kijken, maar die kwam niet, dus ik Amersfoort de 2e kans. Daar kwam hij wel voor een noodoplossing en na 10 minuten vertrokken we weer naar Utrecht. Onderweg melde de omroeper al dat het Rotterdam deel in Utrecht afgerangeerd zou worden en er op het zelfde spoor een nieuwe zou komen, dit bleek dus niet spoor 8, maar spoor 4 te zijn, dus iedereen als een gek daarheen gescheurd en al met al hadden we maar een kwartier/20 minuten vertraging! En heel netjes dat we zo goed op de hoogte gehouden werden Lachen

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:32

Wat heb ik toch een hekel aan die overstaptijd..

Als de stoppert naar A'dam nou 10 minuutjes eerder aankomt op Gouda.. dat zal heerlijk zijn! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:33

Tong uitsteken

Nee niet eerder, want dan moet ik me verdomme heel hard haasten vanaf werk naar Amstel Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:34

Trouwens veel mensen op dat traject Huilen van het lachen

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:09

Welk traject ga jij dan vanaf nieuwerkerk Unwritten?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:24

Unwritten gaat ook naar Amstel dacht ik, met de sprinter. Lachen

Ik had vandaag weer 2 maal een IRM. Lovers En naar Houten een stoptrein, ben ik niet meer gewend, klonk alsof ie opsteeg. Vork

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:29

Oh ik ga namelijk ws sochtends met de IC naar Den haag en dan naar Schiphol, en terug ga ik wel de snelste weg ik geloof via euhmm.. wat was het ookalweer... blablabladrecht en dan idd de sprinter naar Gouda.