Net rijbewijs gehaald en nu op zoek naar een leuke auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjeetje

Re: Net rijbewijs gehaald en nu op zoek naar een leuke auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:05

ik heb een swift uit 96, wordt dus dit jaar 13, super auto en heel heel erg tevreden over, redelijke achterbak en achterbank plat en je kan echt een hoop meenemen. Collegatje heeft pas haar kia picanto total los gereden door op haar kant te gaan in een flauwe bocht (het was niet eens spekglad) en het nadeel van die kia vind ik dat je in de achterklep niks kwijt kan. Hiervoor had ik een fiat panda ( erug oud model) ook heel tevreden over. Als ik zou mogen kiezen zonder in mijn portemoniks te kijken ging ik een splinter nieuwe swift of een 4wheel drive rijden, helaas is dit niet zo dus ik hoop dat mijn trouwe swiftje het nog jaren blijft doen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:46

MSQuincyTE schreef:
_Cynthia_ schreef:
Vind dit trouwens wel een hele rare reactie. Jij kan niet in mijn portemonnee kijken !!! Hamer

Dat kan ze inderdaad niet, waarscheilijk is ze gewoon jalours op je.
Ik wens je heel veel veilige kilometers toe in je auto

Wat heeft dat nou te maken met jaloezie? Ze wil gewoon waarschuwen dat die auto veel geld kost in vergelijking met andere vergelijkbare auto's. Daar is toch niks mis mee?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:21

cooper is zeker een leuke auto!! Mijn vriend heeft er regelmatig eentje bij van het werk, zien er super schattig uit!
Ik ben begonnen met de corolla van mijn ouders, daarna zelf een corolla gekocht en heb nu een seat leon turbo. Inderdaad 6 versnellingen en op de snelweg is dat een erg fijne en zuinige versnelling! Tja tis niet echt een dames autotje aangezien ik de meerste grote leasebakken er uit trek bij het stoplicht maar hij is heerlijk ruim! De corolla werd te klein met de paarden dus moest toen een grotere auto en tja helaas zijn de pick-ups hier te duur haha
Volgende auto wordt een 4wheeldrive ivm trailer.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 01:25

Leon 6bak rijd mijn moeder ook, die rijden echt super! Ik heb helaas maar een 5bak leon dat merk je wel in verbruik inderdaad als je van doorrijden houd op de snelweg Ja

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:25

Super leuk dat je een Cooper gaat kopen!!!
Dat is ook altijd mijn favo autootje geweest!
Ik heb nu zelf een Toyota Starlettje, ook een lief klein autootje, maar als ik een geldboompje in de tuin zou hebben zou ik het wel weten... Vork
Ik hoop dat je straks heel veel plezier hebt met je nieuwe crossmonstertje Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:11

MSQuincyTE schreef:
_Cynthia_ schreef:
Vind dit trouwens wel een hele rare reactie. Jij kan niet in mijn portemonnee kijken !!! Hamer

Dat kan ze inderdaad niet, waarscheilijk is ze gewoon jalours op je.
Ik wens je heel veel veilige kilometers toe in je auto

Hou eens op zeg, wat een rare reactie al helemaal van Quincy, ik ben niet jaloers, ik werk alleen al 30 jaar in de verzekeringen/ leningen en weet hoe fout dit soort dingen kunnen gaan!( bedankt Hermelijn)

Ik waarschuw Cynthia alleen, Het is een dure auto die slecht te verzekeren is door een beginnend bestuurder.

Wat de financiële kant betreft had ze beter en verstandiger gedaan om een Aygo te kopen.
Wat de mechanische betrouwbaarheid betreft ook!

Maar dat het een leuke auto is, dat schrijf ik ook al. Dat vind ik ook, alleen moet voor mij een auto maar aan 1 eis voldoen, hij moet een trailer kunnen trekken! Dus jaloezie heeft er niks mee te maken. Gewoon andere eisen voor een vervoermiddel dan Cynthia heeft.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:30

* schopt topic weer omhoog*

Ik rijd nu in een Twingo uit '94 en ben op zoek naar een nieuwe auto. Nu hoeft het geen splinternieuwe te zijn, een goede 2de hands auto vind ik ook prima. Ik zat zelf al te denken aan een Toyota IQ, Toyota Aygo, Suzuki Swift, Mini Cooper..

Iemand ervaringen of tips?

;)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:51

Suusjwah schreef:

Ik rijd nu in een Twingo uit '94 en ben op zoek naar een nieuwe auto. Nu hoeft het geen splinternieuwe te zijn, een goede 2de hands auto vind ik ook prima. Ik zat zelf al te denken aan een Toyota IQ, Toyota Aygo, Suzuki Swift, Mini Cooper..

;)

Wat toevallig ik heb in de aygo gereden, swift en Cooper. Ik vind dat je al die auto's niet echt met elkaar kan vergelijken. Vooral de aygo vond ik behoorlijk tegen vallen, maar je kan het beste overal een keer inrijden.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:56

ik rijd een starletje ( 1994 ), heerlijk ding en nog nooit een probleem gehad, ik reed eerst eentje van bijna 20 en ook dat was een wereld-bakkie!!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:43

Suusjwah schreef:

;)

Ik had het al eerger gezegd in dit topic, maar ik zweer bij mijn Swiftjes :) Heb nu een Swiftje uit 2002 en hij is écht geweldig :D Een 1.3 16V, dus pittig maar zuinig. Ik heb ook alle opties er op zitten (airco, lm velgen, ABS, spoiler, mistlampjes, electrische ramen, enz.) dus heel veel luxe voor relatief weinig geld, ik heb voor mijn Swiftje niet zo veel betaald vind ik zelf. Dus absoluut een leuk alternatief om te overwegen :)