Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:wat ik (ongelovige) me af vraag..
hoe kan je er ooit achter komen of iets goedkomt als je niet bid?
als je altijd bid voor iets.. en het komt altijd uit.. hoe weet je dan dat het niet uit zou komen als je niet bid??
snap je?
naath schreef:LimaMambo schreef:wat ik (ongelovige) me af vraag..
als je altijd bid voor iets.. en het komt altijd uit.. hoe weet je dan dat het niet uit zou komen als je niet bid??
snap je?
Je komt daar nooit achter, maar waarom ik het doe is omdat ik er wel van overtuigd ben dat er meer is, dat het leven niet zomaar iets is. Ik zie (de laatste tijd) heel vaak dingen die geen toeval kunnen zijn, dat het leven zo heeft bepaald (het lot) en ja, daarom bid ik denk ik. Voor mijn gevoel is het leven niet zomaar iets, en everything happens for a reason, dus vandaar.

LimaMambo schreef:wat ik (ongelovige) me af vraag..
snap je?
Onassa schreef:Heb ik eigenlijk nog een vraagje.
Hoe bid je????
Ik ben altijd heel snel afgeleid, maar ik denk dat je toch de rust moet voelen om te bidden, om echt het gevoel te krijgen dat je met God praat zeg maar.
Is het een soort van meditatie die er dan ook bij komt kijken, jezelf op zo'n moment af kunnen sluiten van alles?
Onassa schreef:Heb ik eigenlijk nog een vraagje.
Hoe bid je????
Ik ben altijd heel snel afgeleid, maar ik denk dat je toch de rust moet voelen om te bidden, om echt het gevoel te krijgen dat je met God praat zeg maar.
Is het een soort van meditatie die er dan ook bij komt kijken, jezelf op zo'n moment af kunnen sluiten van alles?
).