Bidden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuzannedG

Re: Bidden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:26

Naath; Ik weet niet wat er gebeurt is maar sterkte!

Ik denk dat bidden niet persé een hulp vraag is, maar ook voor jezelf. Je kan niet steeds bij alles alleen om hulp vragen, terwijl het vaak gevolgen zijn van onze eigen keuzes. Wel kan je om steun, liefde en begrip vragen. Al moet ik zeggen dat ik nog erg in de war ben over dit onderwerp. Ik kan ook niet echt antwoord geven of bidden helpt. Soms hoor ik verhalen dat mensen echt 'aangeraakt' zijn door God. En ik ben zo nieuwsgierig naar hoe dat gebeurt is.
Mijn zoektocht is nog erg verwarrend, wel moet ik zeggen dat mijn vroegere Darwin theorie inmiddels helemaal de grond in is geboort. Dus daar geloof ik niet meer in...

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:28

Heb Hem de dagen hiervoor nog gevraagd of het goed zou komen, hoe meer ik het vroeg hoe slechter het ging, en jahoor vandaag was het zo ver ..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:31

Wat dan Naath, je mag het best vertellen hoor als je wilt.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:34

Nou heb al een topic open staan, het is dus bijna 2 weken uit, maar het ging erom dat mijn ex zichzelf weer moest worden. En dat hij me terug wou als hij zichzelf weer was etc. Dus zijn gevoel is er dan nog wel, mag je hieruit opmaken toch.
Nou sinds afgelopen donderdag hevige discussie gehad, en vanaf vrijdag tot vanavond NIKS van hem vernomen.
Hoor ik dat hij zaterdagavond met een vrouw! van 22 is gegaan (hij is 17), een vriendin van zijn zus, ze gingen met ze alle gezellig bowlen, en oja ze komt uit Tilburg ..
En zeggen dat zijn gevoel nu helemaal weg is enz. Nee dit kan ik niet geloven, dit gaat er bij mij NIET in!

Edit:
En nog zeggen (toen het uit was) dat hij niet snel met een ander zou gaan omdat hij zichzelf moest worden en dat op deze manier sowieso niet kon. Dat hij zou bewijzen dat hij niet zo'n jongen is .. BULLSHIT!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:37

Naath Ach gut
Zou alleen eerder boos op die jongen worden dan op God... want ook jouw exvriend heeft een vrije wil gekregen - en die misbruikt hij schaamteloos...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:41

Dat is idd heel rot voor je, maar er is er maar een waar je nu boos op moet zijn en dat is je ex.
En denk maar zo...als hij zo in elkaar steekt, is hij jou niet waard (misschien wil God dat je op deze manier wel duidelijk maken) Knipoog

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:44

Het feit dat dit als een klap in me gezicht komt kan ik me niet voorstellen waar ik dat aan te danken heb. Dat kon God hém beter geven ..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:48

Dat zal misschien ook nog wel gebeuren...

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:49

Doet Hij het niet, dan doe ik het.
Nee maar waarom ik dan wel en hij niet? Ach ben er ziek van, ik ga op bed!
Lees het morgen wel..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:51

Naath, ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je toch een beetje slaapt. Soms doet God dingen die we niet snappen, waar we ons geen raad mee weten. Maar uiteindelijk, na jaren, zien we er soms toch de bedoeling achter, soms zien we die nooit. Sommige dingen gebeuren misschien ook wel gewoon zonder dat God er iets mee te maken heeft. Dat weet alleen Hij maar.
Het is ook niet erg om boos te zijn op God, dat begrijpt Hij ook best - hij ziet ook wel waarom je zo boos bent.

Overigens, wat Onassa zegt zou heel goed kunnen....

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 07:39

Nou heb dus heeeel kl*te geslapen.
Ik kwam moeilijk in slaap en werd steeds wakker en dacht aan hem, aan hoe hij dit kon doen, aan alles wat hij heeft gezegd, hoe die tegen me was nee dit klopt voor geen éne meter ..
Ik ga nu naar school, heb in mijn pauze een gesprek met mijn mentor, heb haar gisteravond gemaild want dit kan zo niet langer ..

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 08:14

Klinkt hard, je bent nog jong en je hebt nog een toekomst voor je. Door deze ervaring, zul je uiteindelijk leren om beter met tegenslagen om te gaan en zul je een sterker persoon worden. Dat je boos en verdrietig tegelijk bent is logisch en dat mag ook, laat je boosheid echter geen verbitterdheid worden.
Vragen als Waarom ik wel, en hij niet?? daar zul je niet direct antwoord op krijgen, misschien wel nooit.

God, zal je helpen als je dat echt wil, alleen is zijn manier van helpen niet altijd hetgene wat je direct verwacht of wilt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 13:15

Ja, het leven gaat over vele hobbels, weet er alles van, maar hoe klote het ook voelt nu, het hoort er domweg allemaal bij.
En geloof me, er komen nog veel meer tegenslagen in je leven.
Maar je word er idd wel sterker van.
Ben wat dat betreft een behoorlijke ervarings deskundige en zie hier,heb het allemaal overleefd.
Uithuilen en verder gaan is het enige wat ik je kan adviseren en niet de schuld daar leggen waar het niet hoort Knipoog

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:20

Ik heb in mijn topic geplaatst dat ik op school heb getypt hoe het nu is maar het vergeten ben te sturen, dus morgen staat het erop (voor degene die er intresse in hebben) !
Zal het hier ook wel melden als 'ie er op staat.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:16

wat ik (ongelovige) me af vraag..

hoe kan je er ooit achter komen of iets goedkomt als je niet bid?

als je altijd bid voor iets.. en het komt altijd uit.. hoe weet je dan dat het niet uit zou komen als je niet bid??

snap je? Haha!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:23

LimaMambo schreef:

als je altijd bid voor iets.. en het komt altijd uit.. hoe weet je dan dat het niet uit zou komen als je niet bid??

snap je? Haha!

Je komt daar nooit achter, maar waarom ik het doe is omdat ik er wel van overtuigd ben dat er meer is, dat het leven niet zomaar iets is. Ik zie (de laatste tijd) heel vaak dingen die geen toeval kunnen zijn, dat het leven zo heeft bepaald (het lot) en ja, daarom bid ik denk ik. Voor mijn gevoel is het leven niet zomaar iets, en everything happens for a reason, dus vandaar. Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:26

naath schreef:
LimaMambo schreef:

snap je? Haha!

Je komt daar nooit achter, maar waarom ik het doe is omdat ik er wel van overtuigd ben dat er meer is, dat het leven niet zomaar iets is. Ik zie (de laatste tijd) heel vaak dingen die geen toeval kunnen zijn, dat het leven zo heeft bepaald (het lot) en ja, daarom bid ik denk ik. Voor mijn gevoel is het leven niet zomaar iets, en everything happens for a reason, dus vandaar. Lachen

ik ben er ook van overtuigd dat er meer is.. maar ik zit meer aan de spirituele kant dan aan de gelovige kant..
ik geloof niet in een god.. ik geloof ik de kracht van de mens zelf.. en de mens kan meer dan hij denkt dat hij kan Knipoog

maar spiritualiteit en de kerk.. dat zijn toch dingen die niet bij elkaar mogen? of is dat per geloof verschillend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:27

Naath, ga je daar nou serieus voor bidden? Vind je dat niet een beetje egoistisch?

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:32

Waarvoor precies?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:59

LimaMambo schreef:

snap je? Haha!

Je kunt de proef op de som nemen - maar aangezien ik alleen voor belangrijke dingen bid, wou ik dat maar niet doen, zijn geen dingen die ik wil uitproberen of ze niet gebeuren als ik er niet voor bid Knipoog

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 22:34

Heb ik eigenlijk nog een vraagje.
Hoe bid je????

Ik ben altijd heel snel afgeleid, maar ik denk dat je toch de rust moet voelen om te bidden, om echt het gevoel te krijgen dat je met God praat zeg maar.
Is het een soort van meditatie die er dan ook bij komt kijken, jezelf op zo'n moment af kunnen sluiten van alles?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:27

Onassa schreef:
Hoe bid je????

Ik ben altijd heel snel afgeleid, maar ik denk dat je toch de rust moet voelen om te bidden, om echt het gevoel te krijgen dat je met God praat zeg maar.
Is het een soort van meditatie die er dan ook bij komt kijken, jezelf op zo'n moment af kunnen sluiten van alles?

Bidden is moeilijk, maar begint met storingsvrij maken van je omgeving. Bij mij dan..
Tv/ electronica volledig uit. Mobieltje uit/ ergens waar je dat ding niet hoort. Kun je de rust niet vinden, vraag dan aan God. "God, wilt u mij de rust geven om een relatie met u op te bouwen... etc. Bid oprecht, met dingen die je echt meent en wil. Bid eerste om de relatie en dan kun je later daarin wel groeien.

Iets over het horen van Gods stem uitgelegd zoals God het bedoeld heeft.
http://www.real-life.nl/rubrieken/godspreekt/stemverstaan.html

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:18

Onassa schreef:
Hoe bid je????

Ik begin gewoon, meestal. Zorg wel dat het een beetje rustig is om me heen, maar dat hoeft niet per se (maar in de auto ofzo is mss. bidden voor gevorderden Knipoog).
Ik noem God bij zijn naam, iets van Trouwe God of Vader in de Hemel, mag je zelf verzinnen, en dan dank ik altijd eerst voor de goede dingen, en dan begin ik met vertellen of vragen.
Meestal 's morgens of 's middags aan tafel en 's avonds in mijn bedje. Maar als er iets is waar ik mee zit en ik ben ergens anders, dan is dat ook goed.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:26

Ik ben relatief gelovig opgevoed, maar dan vooral van school uit. En ja, ik bid af en toe wel eens. Naar de Kerk gaan is niet nodig want God is overal als je Hem nodig hebt Lachen

Ja, bidden heeft bij mij al geholpen, maar Hij heeft mij ook al teleurgesteld door af en toe dingen toe te laten die ik liever anders had gewild, maar daar zal Hij zeker wel een reden toe hebben Lachen

Als ik een doodskist voor de kerk uit de lijkwagen zie geschoven staan maak ik spontaan een kruistekentje, vloeken kan ik niet tegen, durf het zelf wel maar dan heb ik iets van 'oeps' Haha!

Tja, noem me oppervlakkig of niet, Hij heeft net al iets te vaak goede diensten voor me bewezen om me wijs te maken dat Hij er niet is Knipoog

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:05

Ik ben nog bezig met lezen maar zal toch maar iets posten..
Ik zelf geloof ook in God!
Sommigen vragen zich af waarom er zo veel ellende in de wereld is en zo, ik zal alles lezen en als dat nog niet gezegt is het proberen uit te leggen..