Wanneer was jij voor het eerst dronken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Wanneer was jij voor het eerst dronken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:42

Ik ben nog nooit echt dronken geweest en ik ben nu 19. Gelukkig kan ik het ook reuze gezellig hebben zonder een slok (of een kan) drank!

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:00

13 Party!!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:37

breezy302 schreef:
Sentido schreef:

Dat heb ik dus ook ja.. Ik ben er eerlijk gezegt een beetje stil van.

als je daar als stil van wordt, ik was 8!!!! ja was op vakantie in spanje en mijn vader had "vrienden"gemaakt en zaten aan de kannen sangria toen ik vroeg wat ze dronken zeiden ze siroop en dat vind ik zo lekker dus heb 1 kan opgedronken! en ik vond het echt lekker!

en daarna was ik 14 ofzo flink dronken en eigenlijk was ik tot mijn 17de echt elk weekend dronken! toen ben ik eigenlijk opgehouden met drinken en veel stappen maar nu nog steeds hoor als ik ga stappen drink ik ook flink

...

Ik heb tot mijn 16e geen druppel aangeraakt en ook daarna heb ik nooit zoveel gedronken dat ik niet meer wist wat ik aan het doen was. Toen ik 11 was zijn mijn grootouders door een auto ongeluk om het leven gekomen omdat een of andere sukkel het nodig vond om met (veel) drank op te gaan rijden. Ik weet dus wat drank kan aanrichten.
Daarnaast is de leeftijdsgrens voor drank er echt niet voor niks. Het is niet stoer om te drinken en al helemaal niet om zoveel te drinken dat je niet meer weet wat je doet. Ik vind het veel stoerder als je je niet laat beïnvloeden door vriendjes en vriendinnetjes en gewoon zegt dat je geen drank hoeft. Niet omdat je zonder ook wel lol kunt hebben oid, maar gewoon omdat je volwassen genoeg bent om je niks aan te trekken van de mensen om je heen. Dit topic laat maar weer zien dat je met 12/13/14/15 echt nog niet volwassen bent..
Daarnaast vind ik het gewoon in en in triest dat de "jeugd" van tegenwoordig blijkbaar zo makkelijk aan drank kan komen. En zich daarnaast dus blijkbaar nogal makkelijk laat beïnvloeden door de omgeving.

Daar word ik inderdaad stil van ja.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:41

Ik was 13 en bij ons in het dorp waren de Rozenfeesten (Misschien iemand wel eens geweest?)
Ik had 5 biertjes op bij de frietkraam en was toen ladderzat.
Ik ben naast de rozen in slaap gevallen en mijn buurvrouw/tante heeft me toen naar huis gebracht.
(Daarna ook nog vaak genoeg zat geweest. Ben nu 19 en was 2 weken trug nog aapezat.)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:44

Ik ben nu 21 en drink geen alcohol. Ik vind het nergens voor nodig. Dronken mensen vind ik ook niet gezellig, verre van zelfs. Ik ben al weg als mensen echt dronken worden. Gelukkig drinken mijn vrienden ook niet Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:45

breezy302 schreef:
als je daar als stil van wordt, ik was 8!!!! ja was op vakantie in spanje en mijn vader had "vrienden"gemaakt en zaten aan de kannen sangria toen ik vroeg wat ze dronken zeiden ze siroop en dat vind ik zo lekker dus heb 1 kan opgedronken! en ik vond het echt lekker!

en daarna was ik 14 ofzo flink dronken en eigenlijk was ik tot mijn 17de echt elk weekend dronken! toen ben ik eigenlijk opgehouden met drinken en veel stappen maar nu nog steeds hoor als ik ga stappen drink ik ook flink

8?! Dat vind ik best ziek eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen