reiki 1 curcus ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Re: reiki 1 curcus ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:10

Jáááren geleden ben ik eens op een info-avond over Reiki geweest en ik vond het toen erg interessant. Op dat moment was ik alleen veel te besluiteloos om er daadwerkelijk wat mee te willen doen Scheve mond .
Nu ben ik wel zover dat ik een Reiki cursus zou willen doen Lachen .
Ik zal van de week mijn kennisje waar ik toendertijd mee naar de info-avond ben geweest, eens vragen waar je dat hier kan doen.

sdi schreef:
Ik ben heel radicaal tegen reiki!.
Reiki, probeert invloed te krijgen op machten/ krachten waarmee je als mens niet bevoegd toe bent. Reiki brengt in eerste instantie goede dingen, maar uiteindelijk zul je ontdekken dat het onrust brengt.

Alleen geloof in God en opstand van zijn zoon Jezus kan je dan nog verlossen.

sdi schreef:
Allereerst, geen enkele aanval op de mensen hier, alleen een oprechte bezorgdheid, omdat ik gezien heb wat reiki met mensen kan doen.

Reiki is geen sekte, dat weet ik. Reiki zorgt ervoor dat je jezelf openstelt voor duistere machten. Ik heb zelf gezien dat reiki kan helen/ helpen en genezen. Na langere tijd, komen erg veel mensen erdoor in de problemen doordat de geesten meer en meer invloed op je willen uitoefenen. Dan er vanaf komen is erg moeilijk.

Misschien een interessante link http://www.reiki.nl/reiki_en_geloof.htm Lachen .

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:32

[/quote]
Misschien een interessante link http://www.reiki.nl/reiki_en_geloof.htm Lachen .[/quote]
Hier eens gekeken, het blijft erg vaag. De persoon heeft mijns inziens, wel een duidelijke een roeping naar een god/ of iets om voor te leven. Hij zoekt het alleen in het verkeerde. Ik hoop dat hij ooit zal inzien dat de God van de bijbel, de enige en echte God is.

Ik schrijf nu nog een reactie, ondanks dat het om ervaringen met reiki gaat. Ik wil niemand die reiki beoefend, in welke vorm dan ook, tegenhouden om dit te doen indien dit een bewuste keuze is. Wat ik wel wil voorkomen is dat mensen zomaar reiki binnen stappen. Er wordt op internet heel veel gesproken over de goede kant van reiki, maar de echte consequenties worden veel minder benoemd. Vanuit christelijk perspectief, is reiki een namelijk een verleiding van het kwaad. De geestelijke wereld is te echt om er onvoorzichtig mee om te springen.

Hoe verleid je een muisje om in een val te trappen?
Toch niet door een stapeltje spijkers neer te leggen?
Dat spreekt die muis natuurlijk nooit aan! Hoe dan wel?
Door er een heerlijk geurend stukje kaas neer te leggen.
Iets wat de muis lekker vindt. Iets wat zinvol is
en goed voor zijn lichaam. Het versterkt hem.
Het is gezond. Jummie...

Een oprecht christen, is rechlijnig in de strijd tussen goed (God) en kwaad (Satan). Je bent of voor/ met God of tegen. Jezus legde ook mensen de handen op (genezen, demonen uitdrijven etc.), maar alleen uit de naam van zijn Vader. Later konden handen opgelegd worden uit de naam van Jezus. Reiki, gebeurt niet uit de naam van Jezus, dat is de kern waarom christenen radicaal tegen zijn. Let op, dit gaat niet om de mensen, maar om de machten waarmee de reiki personen werken

Reiki, is iets waarin veel goede boodschappen te vinden zijn, maar het zorgt ook voor het inleiden in de wereld van geesten oproepen, voorouderverering, toverij, enz. Het lijkt onschuldig, maar Satan is er een meester in om iets poeslief voor te stellen en tegelijkertijd een ketting rond je hals te leggen. Onderschat het alsjeblieft niet!
Het grote gevaar van echte misleiding is, dat diegene die misleidt is,
het zelf absoluut niet ziet. Hij is beetje bij beetje onder een macht gekomen, die de ogen vertroebelt en het besef verduistert. Dat is een typische werking van Satan. Lees maar wat de Bijbel hierover openbaart:

“Zij geloven niet omdat de god van deze wereld hun geest heeft verblind.”
(1 Korinthe 4:4)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:04

Lieve Sdi,

Ik begrijp dat jij in God gelooft, en in Jezus als zijn zoon, en in een Satan die het kwaad voorstelt. Ik geloof in alle drie niet. Ik geloof in een god en een godin, die beiden het goed en het kwaad in zich hebben. Een Yin en Yang die de boel in evenwicht houden. Ik geloof niet in puur goed, net als ik niet geloof ik puur kwaad. Ik geloof in het vermogen van de mens om goed te doen, en om kwaad te doen, en daar verantwoordelijkheid voor te nemen. Ik geloof inderdaad in mijn voorouderen, wiens bloed nog steeds door mijn aderen stroomt. Met hun goede en hun slechte kanten hebben ze mij gemaakt tot wat ik ben -een zelfstandig denkend mens die zoekt naar het goede om zich heen, en niet in een boek of een kerk-.

Ik geloof ik liefde, maar niet dat dat enkel is voorbehouden aan een wezen dat God wordt genoemd. Ik geloof in meerdere goden en godinnen, die toch dezelfde zijn, zoals de oude grieken en romeinen en aboriginals al ver deden voordat de christelijke kerk ontstond.

Ik geloof in mijn eigen goedheid, en de goedheid in mijn hart, en in karma, vorige levens, nieuwe levens, tussenlevens, oude zielen, nieuwetijdskinderen, HSP, magie...

Ik geloof in spiritualiteit in zijn diepste vorm, binnenin je. Ik geloof in lijntjes met andere mensen, telepathie en heldervoelendheid, helderwetendheid, helderziendheid en zelfs helderruikendheid.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk en je eigen ongeluk, en als ik puur voor mezelf spreek zou ik het zeer onterecht vinden om mijn geluk én ongeluk op te hangen aan een God en een Satan.

Mijn gehoornde god is jullie Satan. Voor mij is hij prachtig, offert hij zich jaarlijks in de oogsttijd voor ons voedsel. Hij is de god van het graan, de man van de godin en tegelijkertijd haar zoon.
Mijn godin is wellicht jullie Maria. Zij is godin van de onderwereld, maar zij schenkt ook leven. Zij is Moeder Aarde in wiens schoot wij allemaal groeien mogen, zij is Aphrodite of Venus, godin van de liefde, en we kennen haar ook als Artemis, godin van de jacht.

Zij is alles, maar niet in haar eentje, maar met haar god naast haar, en met ons als mensen, met een eigen verantwoordelijkheid en onvoorwaardelijke liefde.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:06

tjaa

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:22

sdi schreef:

Misschien een interessante link http://www.reiki.nl/reiki_en_geloof.htm Lachen .[/quote]
Hier eens gekeken, het blijft erg vaag. De persoon heeft mijns inziens, wel een duidelijke een roeping naar een god/ of iets om voor te leven. Hij zoekt het alleen in het verkeerde. Ik hoop dat hij ooit zal inzien dat de God van de bijbel, de enige en echte God is.

Ik schrijf nu nog een reactie, ondanks dat het om ervaringen met reiki gaat. Ik wil niemand die reiki beoefend, in welke vorm dan ook, tegenhouden om dit te doen indien dit een bewuste keuze is. Wat ik wel wil voorkomen is dat mensen zomaar reiki binnen stappen. Er wordt op internet heel veel gesproken over de goede kant van reiki, maar de echte consequenties worden veel minder benoemd. Vanuit christelijk perspectief, is reiki een namelijk een verleiding van het kwaad. De geestelijke wereld is te echt om er onvoorzichtig mee om te springen.

(1 Korinthe 4:4)[/quote]

Ik kan een eind met je meegaan, ik waarschuw ook altijd dat mensen niet zomaar ergens in moeten stappen maar zich eerst moeten informeren en inlezen waarover het dan ook gaat, maar van de dikgedrukte zin krijg ik heel erg de kriebels. Dat is namelijk de zin waardoor vele oorlogen zijn begonnen, vele mensen zijn vermoord, en ik wordt altijd heel erg verdrietig als iemand die zin gebruikt. Of het nou een Moslim, Christen of wie dan ook is.....

Dat is namelijk dogma, de meest verstikkende vorm van geloof die er is, die gaat ervanuit dat de mens geen zelfstandig denkend wezen kan zijn maar dat er voor hem gedacht moet worden, en waarom hebben we dan die grijze massa in ons hoofd voor gekregen? Toch niet om te laten verstoffen neem ik aan... Ik heb Christenen in mijn vriendenkring, ze gaan trouw naar de kerk en zijn diepgelovig, gelukkig niet dogmatisch en sommigen van hen.... geloof het of niet, beoefenen Reiki. Voor hén is idd God de enige en dat is helemaal goed want voor hen werkt dat.

Ik respecteer dat, want ik geloof namelijk niet in een God van hel en verdoemenis, ik geloof ik een God van Liefde. Die kracht is namelijk ontelbaar veel sterker dan haat. Zij respecteren mijn geloof en we hebben daar leuke discussies over. Felle, want ook zij hebben een standpunt maar altijd met respect en zonder opdringen.

Als jij respect wil, betoon een ander dan ook respect. Behandel een ander zoals jijzelf behandeld wilt worden, en dring een ander niets op, zeker niet een geloof. Je waarschuwingen dat er ook negatieve kanten aan Reiki zitten nemen we ter harte, die zijn in liefde gegeven. De rest laat ik liggen, iets wat opgedrongen wordt voelt nooit goed. Ik zou je daarom ook graag willen uitnodigen de discussie voort te zetten over Reiki, en niet over geloof. Daar zijn andere topics voor, dit topic gaat over ervaringen met Reiki. Negatief zowel als positief.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:38

Zal in dit topic niet meer terugkomen, mijn punt is door jullie duidelijk samengevat. Ook de negatieve ervaringen zijn beschreven. In ieder geval is er met respect zonder elkaar te veroordelen gediscusseerd!.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:44

FIJN DAT het nu weer over reiki kan gaan...Knipoog

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:45

al weet ik er zelf helaas niet veel over dus kom maar op met bijzondere verhalen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:47

sdi schreef:
Zal in dit topic niet meer terugkomen, mijn punt is door jullie duidelijk samengevat. Ook de negatieve ervaringen zijn beschreven. In ieder geval is er met respect zonder elkaar te veroordelen gediscusseerd!.

Opdringen van een geloof is altijd respectloos, gezien je dan een ander zijn geloof ontkent....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:55

weet niet of ik er slim aandoe te reageren .. toch maar wel ..

met stomme verbazing dit topic gelezen
weekend cursusjes reiki Ziek
in 2 halve dagen kan je ruiken aan reiki
kan er ook veel los gemaakt worden
en niet iedereen heft na 2 halve dagen
het complete inzicht of de kracht om het verschil tussen positive
of negative krachten te voelen
en kan me dus goed voorstellen dat er in dat soort gevallen wel
eens iets "mis"zou kunnen gaan zeker als die persoon veel heeft meegemaakt
en of blokades of deurtjes heeft die half open gemaakt zijn..
zeker als er daarna geen deur word open gehouden
mensen indien nodig niet verder ( gratis !) worden geholpen
begeleid

een goede meester herkent dit
een goede meester zal nooit iemand in distress laten gaan
en zal nooit in 1 keer de blokkades proberen op te heffen
en zal ook niet half deurtje open gooien om vervolgens te zeggen
ja je voelt je nu rot komt door en kom volgende week maar terug kost x euro
die zal iemand altijd weer veilig gesloten/beschermd weg laten gaan

zelf ben ik jaar of 20 terug in contact gekomen met een meester
heb daar tijd meegelopen , na een jaar lang 1 tot 2 wekelijks soms iets minder vaak
soms vaker had je een idee aan reiki geroken te hebben
het is zo omvangrijk dat je dat echt niet in 2 halve dagen kan bevatten
na 2 jaar begin je de mogelijkheden een beetje te bevatten
en hoe langer je er mee bezig bent hoe beter je weet hoe lang de weg is
hoeveel goed je er mee kan doen en hoeveel er fout kan gaan
als je een half deurtje opend
de weg naar balance is levenslang en langer
je raakt nooit uitgeleeerd je bent nooit klaar

dat mensen enorme bedragen durven te vragen vind ik meer dan erg
sommige worden verleid tot de duistere kannt vd mens
en vergeten het doel , zien alleen nog maar cash

veel charletans gezien de laatste 20 jaar
die geroken hadden aan en daar veel geld voor durfden te vragen
en kan me goed voorstellen dat er mensen zijn met slechte ervaringen

en waarom mag je als je de ene vorm "kent" je niet verdiepen in de andere ?
en dan klagen over een christen ?kom kijk in de spiegel

wanneer gaat het gekissebis tussen de subvormen eens eindigen ?
word de mensheid wakker en ziet men in dat het niet uitmaakt
of je het pietje of japie noemt ..of klaas of kees de subvorm
op papier heeft gezet ?

de basis ligt al duizend jaren terug
of dat nu over innerlijke energie gaat
de basis energie of je visualiseert in een jonge twijg of een jonge graspriet
het aarden noemt of dichter bij god of even tot je zelf
...
wanneer komt er eens iemand die ziet dat de verschillen
tussen geloven details zijn ? basis voor alle gelijk is
wanneer gaat men eens inzien dat alle levende wezens hun doel hebben
een waarde hebben
de manier omdat boven te halen
de een luisterd naar een dominee de ander een rabij
de volgende ligt liever op een tafel
de een voelt veel de ander weinig
of je nu je weg hebt gevonden als een moslim of een atheist
of je nu een oude of jonge geest bent
leerling of een leraar bent
(blijven we niet allemaal een leeerling want wie onder ons is alles wetend ??
en leert een leerkracht niet het meeste van een leerling ?)

maakt de een niet meer dan de ander

nou dat was mijn geraas
zie maar wie er wat mee doet
ieder het zijne op diens niveau ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:10

Hai Nicky,

Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd te lezen, maar ik raak heel snel mijn concentratie kwijt. Ik geloof dat wij het wel eens zijn. Ik zag je stukje over ruzie tussen subvormen. Dat gaat voor mij niet op hoor, ik vind het juist heel interessant om ook van Usuï het een en ander te leren, en als iemand met beide energieën wil werken is dat toch ook alleen maar mooi? Ik haal alleen wel de regels aan die Kathleen Milner heeft gesteld aan de naam Tera Mai. Of dat de juiste manier van energie gebruiken is moet ieder voor zich bepalen denk ik Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:21

Er is niet 1 God alles is goddelijk, jij ik iedereen en alles.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:23

Sorry, maar die grote lappen teksten hier sla ik ook even over.

Het zal niet lang duren of dit topic gaat naar de HK, en das mooi, dan word het wss ook wat gezelliger Haha!

Ik vind het wel interessant om voor en tegenstanders te lezen, maar een beknopte samenvatting mag wat mij betrefd ook wel hoor Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:24

mijn punt (of een der ) zijn het wel verschillende energien ?

de inkas de indianen de chinezen de boedhas ..
zitten deze (stromen geloven manieren )
wel zover van elkaar verwijderd ?
of misschien toch niet ?

marleen_usar zoals in de bijbel staat geschreven
daar schiep hij de mens naar zijn gelijkenis ...

al met al is bezit al het levende energie en al het stoffelijke materie

crossmonster sorrie taal geblekje ik en kort omschrjven lijkt een onmogelijkheid Bloos

ik laat de verdere discussie aan anderen over Vork veel plezier Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:35

Er is ook een apart HK topic Knipoog maar misschien handig om hier gewoon verder te gaan en de andere te laten zakken?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:37

ik heb er niet zo veel mee maar mijn man heeft vroeger reiki 1 en 2 gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:38

Heeeej de 'ik zoek god' banner is terug Haha!

Voor al ons goddelozen Huilen van het lachen

Sorry, dat was even een minder respectvolle uitspatting misschien Bloos

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:20

sdi schreef:

Ook al kan ik het niet met jouw ideeen eens zijn (althans, met een groot deel van jouw ideeen), wil het nog niet zeggen dat jouw bijdragen niet waardevol zijn Lachen .
Je hebt een andere kijk op Reiki en ik vind het absoluut okay dat jij hier zo duidelijk je punt duidelijk maakt wáárom je er zo op tegen bent Lachen .

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 16:52

idd laat dat andere topic maar...
ik snap ook niets van de grote lappen tekst... kost me veel energie de info te verwerken helaas

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 23:31

ik was vandaag heel moe en mn lichaam zat vol spanning.. heb vanavond dus maar een reiki behadeling gehad van mn schoonpa.. nu heerlijk ontspannen en weer ietsje meer energie..en een gloeiende handen dat hij heeft!! hij voelde bij mij ook in het begin van mijn revalidatie periode verschil aan mn aangedane zijde.. hoe meer functies ik terug kreeg hoe meer energie hij erdoor voelde gaan.. ook voelde het eerst koud aan volgens hem... nja snap toch niet hoe ik me dat moet voorstellen