Sigaretten wéer duurder: €1 p/p

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Sigaretten wéer duurder: €1 p/p

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:15

Ach liiesjjj; Als het stro duurder wordt en daar komt het zoveelste topic over, zeggen we toch ook niet met zijn alle, stoppen met de paarden dan maar?

Als de benzine prijzen omhoog gaan, stoppen we toch ook niet met zijn alle met autorijden.

Lekker makkelijk gezegt.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:15

Stoppen is niet makkelijk, dat weet ik ook wel.
Ik zei ook dat de meeste van jullie mekkeren, dat slaat dus ook niet op iedereen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:18

Liiesjjj schreef:
Stoppen is niet makkelijk, dat weet ik ook wel.
Ik zei ook dat de meeste van jullie mekkeren, dat slaat dus ook niet op iedereen.

dat slaat dus ook nergens op... we hebben het allemaal over de prijzen.. maar sommigen mekkeren en sommigen niet?? Huilen van het lachen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:18

Ik zannik er niet om hoor Knipoog. Ook de mijne komen niet uit Nederland en zijn voor mij dus absoluut nier duur. En dat ene pakje dat ik kopen moet als de slof op is, ag, dat overleef ik wel hoor Knipoog.
Het is alleen dat de niet-rokers het allemaal zo kort door de bocht zien.
We gaan toch ook niet stoppen met autorijden als de prijzen ineens omhoog schieten, maar dáár mag wel over geklaagd worden... terwijl het net zo ongezond is als roken, misschien nog wel ongezonder.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:21

Van de ene kant heb je wel gelijk, iedereen zanikt tegenwoordig over alle prijzen Tong uitsteken
Ik kan het verder niet uitleggen, want jullie vinden toch dat ik kort door de bocht ben, maar ik blijf bij mijn punt Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:22

Nikki__ schreef:
Ach liiesjjj; Als het stro duurder wordt en daar komt het zoveelste topic over, zeggen we toch ook niet met zijn alle, stoppen met de paarden dan maar?

Als de benzine prijzen omhoog gaan, stoppen we toch ook niet met zijn alle met autorijden.

Lekker makkelijk gezegt.

Zeker wel Ja Als je klaagt bij mij dat het zo verdomd duur is dat stro en blablabla dan krijg je van mij te horen: ga je toch lekker op de manege rijden of stop helemaal.

Maar de sigaretten zijn nog lang niet duur genoeg. Kijk maar eens op de TV naar die programma's van die mensen die het zo slecht hebben in Nederland: lopen bij de voedselbank etc. etc. Kinderen in tweedehands kleren...

Maar wèl achter een overvolle asbak en met een sigaret op de lippen Onbegrijpelijk Huilen

Die mensen klagen niet over de prijs van een pakje sigaretten.... maar wel over dat ze hun kinderen niet te eten kunnen geven Verward

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:31

Nou Slimmerik, ik geloof dat je dan een fijn de weinige bent! Maar wel goed dat je daar zo eerlijk in bent Knipoog.

Dát kan ik dan niet begrijpen! Dat als je loopt te mekkeren over dat je kinderen geen eten ed kunnen krijgen, naar de voedsel bank gaan enzovoort, je dan nog wel stug blijft door paffen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:34

slimmerik schreef:
Nikki__ schreef:

Lekker makkelijk gezegt.

Zeker wel Ja Als je klaagt bij mij dat het zo verdomd duur is dat stro en blablabla dan krijg je van mij te horen: ga je toch lekker op de manege rijden of stop helemaal.

Maar de sigaretten zijn nog lang niet duur genoeg. Kijk maar eens op de TV naar die programma's van die mensen die het zo slecht hebben in Nederland: lopen bij de voedselbank etc. etc. Kinderen in tweedehands kleren...

Maar wèl achter een overvolle asbak en met een sigaret op de lippen Onbegrijpelijk Huilen

Die mensen klagen niet over de prijs van een pakje sigaretten.... maar wel over dat ze hun kinderen niet te eten kunnen geven Verward

meestal hebben dit soort mensen ook 10 kilo goud om hun nek hangen Tong uitsteken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:41

Niemand rookt omdat het moet. Alles wordt duurder (behalve de benzine dan op dit moment). Als je het nu te duur vindt worden en niet 'kan' stoppen: eigen schuld, je bent er ook zelf aan begonnen. Iedereen weet dat het hartstikke ongezond is en niemand vindt het in het begin 'lekker'. Waarom begin je er dan aan? Om er bij te horen? Om 'stoer' te zijn? Ik respecteer iemands keuze als hij/zij wil gaan roken (eigen geld, eigen gezondheid), maar heb geen respect voor de mensen die dan gaan zeuren dat sigaretten zo duur zijn etc.
Inderdaad opvallend dat de mensen die op tv komen omdat ze het zo slecht hebben wel met een volle asbak, met kilo's goud en boordevol grote tattoo's zitten. Ik heb medelijden met hun kinderen, die het slecht hebben omdat hun ouders andere prioriteiten hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:42

Sja.... wij hebben ook een vrouw die zit nu in de schuldsanering... altijd vertellen hoe sneu ze wel niet is dat ze geen eten kan kopen maar wel een sigaret in de mond heeft.
Roken is in mijn ogen echt een luxe goed: basisdingen komen eerst, heb je geld over? prima: steek er 1 op.Die hoor je ook niet klagen over een prijsstijging.
Maar steek er aub niet 1 op en vertel dan hoe erg het is dat je geen geld hebt om te eten... en dan extra klagen over de prijsstijging van sigaretten Clown

Ik vind het prima dat mensen roken (ja en ik ben een niet-roker die helaas ziek word van rooklucht) en tuurlijk is het voor de rokers vervelend dat ze nu nog meer betalen.
Maar ik geloof wel dat de jeugd hierdoor minder aangemoedigt word om te beginnen met roken. Daar gaat het toch om? Hoe minder jonge mensen beginnen met roken, des te beter.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:03

Als de jeugd het niet betalen kan, jat het 't wel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:22

Dat lijkt mij sterk dat de niet rokende jeugd gaat jatten om zo te beginnen met roken.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:57

Nikki__ schreef:
Als de jeugd het niet betalen kan, jat het 't wel.

Sorry hoor, maar dit vind ik best belachelijk dat je dit zegt, ik ben zelf ook jeugd, en vrienden van my roken ook, maar jatten voor hun sigaretten, echt niet, die werken voor hun geld Knipoog

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:04

Ben ik blij dat ik niet rook! *LOL* Vindt het juist goed dat de sigaretten duurder zijn geworden;
misschien dat er dan minder mensen er aan beginnen of er ein-de-lijk eens mee stoppen. Ik
heb niks tegen rokende mensen, maar als ze dan gaan zeuren dat de prijzen zo hoog oplopen;
tsja..eehm; van tevoren weet je al dat sigaretten duur zijn! Toch? Lachen.

Bij mijn zusje in de klas (3e klas, 14-/15 jarigen) zitten érg veel rokers. Nu hebben ze laatst
lootjes getrokken voor Sinterklaas; en wat schreven al die rokers op? Juist ja; een pakje
sigaretten Clown. Maarja, nu die pakjes duurder zijn geworden kan het niet meer gekocht worden
omdat het 'budget' tot 5 euro was!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:09

Ik vind het zo'n onzin om te klagen over de te hoge sigarettenprijzen. Je hebt er zelf voor gekozen om te beginnen met roken. Natuurlijk is het wel balen, maar niemand heeft gezegd dat je moest gaan roken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:10

Wij hollanders staan toch bekend om het klagen?
Dus ach, ze mogen van mij hier ook over klagen Tong uitsteken

Ik zat net al heerlijk te piepen hoe koud ik het vind nu, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:27

Nikki__ schreef:
Dát kan ik dan niet begrijpen! Dat als je loopt te mekkeren over dat je kinderen geen eten ed kunnen krijgen, naar de voedsel bank gaan enzovoort, je dan nog wel stug blijft door paffen!

Nou nou zeg wat een opmerking, jij weet overduidelijk niet hoe je aan sigaretten kan komen voor nog geen 50 cent per pakkie, dus ik snap dit oordeel even niet jij kan niet zien hoe hun aan hun rookwaren komen immers Knipoog

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:33

Dit is echt zo'n discussie waar je nooit uit gaat komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:33

Ladygiroc schreef:
Dit is echt zo'n discussie waar je nooit uit gaat komen.

Klopt helemaal Ja

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:34

Oooh jongens.. wat krijg ik toch weer zin in een sigaret als ik dit allemaal zo lees..
Moet nog even een nachtje wachten, beetje slecht voorbereid het weekend in gegaan:(

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:34

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:

Nou nou zeg wat een opmerking, jij weet overduidelijk niet hoe je aan sigaretten kan komen voor nog geen 50 cent per pakkie, dus ik snap dit oordeel even niet jij kan niet zien hoe hun aan hun rookwaren komen immers Knipoog

En dan nog, elke 50 cent is 50 cent.
Ik ben het met Nikki eens, dan moet je ook niet zeuren dat je geen eten kan kopen.
Want ja, van 50 cent kun je wel alweer een broodje kopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:36

L_Ilse_L schreef:
Oooh jongens.. wat krijg ik toch weer zin in een sigaret als ik dit allemaal zo lees..
Moet nog even een nachtje wachten, beetje slecht voorbereid het weekend in gegaan:(

Ik ook, pakje is sinds vanochtend leeg. En de zak drop inmiddels ook ROFL

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:38

Aan de ene kant logies dat jullie zo reageren op mensen bij de voedselbank. Maar vaak is het roken de enige uitweg die die mensen hebben. Waarom denk je dat er heel veel mensen blowen in zo'n situatie? Om problemen te vergeten. Ik begrijp het van beide kanten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:39

Liiesjjj schreef:
En dan nog, elke 50 cent is 50 cent.

En jij heb zeker geen hobbie Knipoog Wat een onzin Dromen een ander koopt elke maand kleding en schoenen
(Doe maar een gooi) dat kan iemand in de bijstand wel vergeten, nou laat ze dan lekker hun sjaffie paffen voor die paar centen, je moet ook kunnen leven Ja

Meiden de pomp is ook open hoor, moet je wel alleen duur aan de bak Huilen van het lachen
Ben blij dat ik nog geen 50 cent betaal voor een pakkie Haha! Haha!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:40

Ik moet 4 km fietsen voor de pomp, beetje ver in deze sneeuwbui. *LOL*