Nog meer drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Re: Nog meer drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:51

Evelijn schreef:
Maar je gooit de tijd toch ook niet weg. Alle dingen die je hebt gedaan en hebt meegemaakt gooi je niet weg als je geen contact meer heb. Geen contact meer hebben lijkt me juist voor het hele proces van verwerken, een eigen leven opbouwen, nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe dingen van jezelf leren en dergelijke een voorwaarde.

Het is misschien wel de beste (en even de pijnlijkste manier).
Zo heb je inderdaad niet steeds de hoop dat het nog goed komt en zo gaan de gevoellens ook sneller weg ,dan wanneer je elkaar steeds ziet. Klopt.
Maar ik zou het gewoon heel apart vinden dat wanneer mijn relatie nu uit gaat ik ''ineens'' nooit meer wat van hem hoor en niet weet hoe het met hem gaat.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:56

In mijn geval is dat niet de beste oplossing want het gevoel voor beide is er nog. Anders moet je even mijn verhaal in mijn topic lezen, de laaste bladzijde daar staat het als het goed is uitgelegd en anders kunnen jullie PB'en. Ik ga naar stal! Lees & beantwoord het zo wel!

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:21

heb precies het zelfde gehad kwa verhaal en ik ben er nog niet over heen naar 3 maand... maar ik zal toch door moeten het komt wel goedd!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 19:45

@ Evelijn:
Ik schrok eerst heel erg van je reactie van vanochtend. Maar je hebt wel gelijk.
Op het feit na dat mensen hier op bokt bepalen of ik gelukkig ben of niet.
Want ik heb hem niet nodig voor mijn geluk, hier een favoriet van mij:
Ik ben niet ongelukkig zonder jou, ik was alleen gelukkiger met jou.
O zó waar! Want ik ben niet ongelukkig. Na alles wat er in mijn omgeving is gebeurd de afgelopen week, mag ik me ontzettend gelukkig prijzen, met mijn gezonde ouders en familie, geen problemen. Ik kan me wel ergere situaties voorstellen. En ik weet dat er op zich niet veel is gebeurd. Het doet me alleen ontzettend veel pijn, mede doordat ik vroeger verschrikkelijk ben gepest, er was nooit een jongen die mij leuk vond, omdat ik raar of lelijk was. Geert heeft mij laten zien dat ik niet raar ben. Maar nu hij niets meer van zich laat horen, heb ik het gevoel dat ik toch wel raar ben. Daarom doet het pijn. Lang verhaal dat pesten, maar het was echt vrij ernstig.
Ik weet dat ik niet raar, ben maar ik ga heel snel nadenken over dat soort dingen. "Zou het dan toch..."
En na alles wat er is gezegd, ben ik er bijna wel van overtuigd dat hij zijn gevoel niet kwijt is. Dat hij het vooral weg heeft gestopt, uit angst voor het feit dat hij overstag zou gaan. Door de twijfels heeft hij de relatie verbroken, en is hij weggelopen voor de toekomst. Waar hij een kei in is.
En het is logisch dat ik hoop dat hij belt, als hij zegt dat hij me niet laat vallen. Dat hij vrienden wil blijven. En op deze manier weet ik niet wat ik er mee moet. Het is toch niet logisch om na zo'n lange geweldige relatie ineens niets meer van je te laten horen?
En ik weet dat ik door moet gaan met mijn leven, het feit dat hij me dan pas kan missen, is zó waar. Het punt is alleen dat ik altijd wel een eigen leven heb gehad.

@ PingWing:
Ik denk niet dat ik mijn spullen terug ga geven via zijn zusje. Aangezien die hier ook bijna nooit meer komt. Ze is twee weken geleden hier nog geweest, maar dat was voor haar ouders. Ik geef hem nog wel de kans om het op te komen laten halen. Mede door wat LittleWings zegt. Want dat is precies wat ik voel. Hij is wel iemand die snel opgeeft. En ik wil niet dat hij denkt dat ik boos op hem ben, want dat ben ik niet. Ik ben gewoon teleurgesteld. Opnieuw...

@ Little_Gift:
Wat een rot gevoel is het hè? Ik ben blij dat jij het gevoel herkend. Geeft toch weer aan dat ik niet raar ben.
En ik begrijp dat je je er niet over uit spreekt, of je akkoord gaat. Want je geeft in dat geval jezelf ook raad. Je zult jezelf ook gewoon poedersuiker voelen door zoiets te zeggen, want je weet dat jezelf hetzelfde meemaakt.

@ Cayenne:
Weetje dat het moeilijk is om te beslissen of hij het waard is?
Want in het geval dat hij mijn verdriet niet waard is, is hij mijn tijd ook niet waard geweest.
Dan heb ik voor mezelf 9 maanden weggegooid. Eén keer heb ik spijt van zoiets gehad, en dat was de 3 jaar dat ik verliefd was op een ongelooflijke banketstaaf, die mij voor van alles en nog wat heeft uitgescholden. Die jongen was mijn tranen niet waard.
Maar deze jongen heb ik zó veel van gehouden, zó veel mee gedeeld. Hij weet dingen van me, die ik nooit aan iemand durfde te vertellen. En om dan te zeggen dat hij dat niet waard is geweest? Hij heeft me laten groeien in zoveel opzichten. Dat de tijd me heel dierbaar is geworden. Hij was bijzonder voor me, is het dan eerlijk om te zeggen dat hij me niet waard is? Nee.
Het is waar dat ik mijn eigen geluk moet maken, en het duurde een poos voordat ik weer door kon gaan met mijn leven. Want zeg nu zelf, wat is er nu makkelijker dan je vasthouden aan het verleden? Oogkleppen opzetten voor de veranderingen in het leven.
En ik weet dat hij door is gegaan met zijn leven, maar ik weet ook dat hij zijn verdriet verdrukt. En dat verdriet zal ook voor hem terugkomen, hoe dan ook. Verdriet kan je z'n gang laten gaan, maar je kan het ook wegstoppen. En als je dat laatste doet, wordt je er af en toe toch wat sterker mee geconfronteerd. Want dat heb ik vanochtend nog gemerkt. Daarover straks even.

@ Claudiap:
M'n moeder heeft het ook al gezegd, hij houdt alleen van zichzelf. Maar dat is niet waar. Hij hield van me, op zijn manier. Hij is niet goed met gevoelens, hij kan niet goed praten. Maar ik weet dat hij van me hield.

@ J_Charissa & Evelijn:
Ja, het gezamelijke doel van de relatie is weg. Maar de herinnering blijft. Blijkbaar voor hem niet. En dat is zwaar. Het is absoluut niet leuk om het gevoel te krijgen dat het voor hem niets heeft betekend. Ik ben heel hard geweest toen ik hem voor het laatst sprak. Ik heb gezegd: "Ach, als ik morgen dood op bed zou liggen, zou het je niets kunnen schelen."
Puur en alleen om een reactie uit te lokken, hij werd half boos. Want hoe kon ik dat nu denken, dat ik niets voor hem betekende.

@ fabbie:
Ik weet dat het goed komt. Op de een of andere manier komt het wel weer goed. Misschien niet met hem, maar met een veel leuker persoon. Het is alleen een poedersuiker om doorheen te moeten. Want wat ik ook doe, voor m'n ouders is het niet goed.
Ze vinden het raar als ik een dag heel vrolijk ben, en ze vinden het raar als ik chagarijnig ben, of stil.
Mezelf verwennen, ja ik heb een laptop gekocht! Heb superlieve vriendinnen die altijd voor me klaar staan. En ik maak lol. En op die momenten, steekt het de kop op. "Moet ik niet aan hem denken?"

Ik vind het heel naar om geen contact met hem te hebben. Zoals Celine Dion zingt:
"You've been the sweetest part of my life, so long."
Want dat was hij. Het gemis is niet zo zeer iets waar ik verdriet van heb.
Ik heb verdriet van het feit dat dat mooiste deel van mijn leven even weg is.
Of een van de mooiste delen. En het feit dat ik niet weet wat hij denkt.
Verschrikkelijk gevoel is dat gewoon.

Vanochtend zat ik thuis te wachten tot ik naar de bushalte zou gaan. Normaal staat de radio niet aan, maar m'n moeder was vrij en stond de radio dus aan. Op radio538, greatest hits 's ochtends. Heerlijk.
Het was pas 10 uur, en het begon dus net. Het enige wat ik hoorde was ineens: "Aerosmith."
En het enige wat ik kon denken in die korte tussenpoos was: "Neee, laat het niet DAT nummer zijn!!!"
I could stay awake
Just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While you're far away dreaming
I could spend my life
In this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
Where every moment spent with you
Is a moment I treasure

En ja, daar gingen de tranen. Wilde niet dat m'n moeder het zou zien.
En dat is gelukt Lachen
Wel was meteen op de eerste woorden het gevoel daar, die arm om me heen.
Ben er vandaag nog menig keer aan herinnert. Maar dat is vrij logisch.. Was erg geschrokken vanochtend.

Heb wel het idee dat jullie denken dat ik doodongelukkig ben.
Maar als ik iets kwijt moet, dan denk ik er aan. Verder ontwijk ik het zoveel mogelijk en heb ik veel lol.
Heb ik weer wat gedroomd, dan doet dat pijn. En dat is logisch.
En als ik heb gedroomd, stap ik misschien wat anders uit bed dan normaal.
Maar dat is voor mij heel normaal, eigenlijk. Want ik heb vaak een ochtendhumeur.
Zo zie ik dat dan. En dat ochtendhumeur is meestal al snel verdwenen.
Het is een kwestie van eraan herinnert worden, om het vervolgens weer weg te stoppen.
Gisteravond ging ik wel even weer kapot, want het werd me even te veel. Maar het luchtte op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 19:46

@ Pukkk:
Ik ben blij dat het niet raar is dat ik er na 5 weken gewoon nog niet helemaal overheen ben. Doet me goed.
Het is gewoon hardstikke moeilijk.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:36

Jaaa het is ook hartstikke moeilijk,, maar ik vind het zo knap dat je zo lekker open in alles bent ik was ook zo en dat werkt echt super gooi het er maar uit, dat doet zo goed, en ik weet ook precies hoe jij je voelt, want ik had precies het zelfde alleen maar naar zijn vrienden. ik ben in die 2 jaar nog nooit met mijn ex opstap geweest. hij wou alleen maar met zijn vrienden ik gaf hem die vrijheid om te gaan, maar hij misbruikte dat door steeds vaker weg te blijven en steeds af te zeggen,. op den duur waren mijn ouder het flauw en zeiden dit is hij niet waard je verdient beter, en toen kwam de ellende want dan ga je na denken, dan ga je ruzzie maken, en toen barstte de bom nog steeds ben ik er kapot van maar je moet door,.en ik weet zeker dat het met jou helemaal goed komt er zijn genoeg jongens die er wel voor je zijn straks en je ex ziet zijn leven gewoon nog als lang leve de lol, laat hem daar nog maar even in hangen.. gewoon proberen door te gaan,.en ik snap ook wel dat jy de mogenlijk ziet om hem terug te nemen..
ik heb het ook tegen mijn ex gezegd als jij denkt dat je kan veranderen.. en jij denkt dat je wel weekends bij mij kan zijn zonder dat met je hoofd bij je vrienden kan zitten, dan proberen we het nog een keer maar daar bedanktte hij vriendleijk voor.. toen wist ik genoeg
Het komt wel goed ik hoop dat hij snel contact met je legt dan kan je het voor jouw gevoel voor de laatste keer nog een keer afsluiten!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 15:07

Ja, wij gingen wel samen op stap. Maar dan ging ik vaak met hem mee. Hij niet met mij naar mijn vriendinnen. Tot het laatste feest samen. Piratenfeest, hij kletste met mijn vriendinnen, en dat vond ik echt super.
Maar ik begreep het ook wel, mijn vriendinnen en ik zitten niet elk weekend in de kroeg, gaan uit als er écht iets leuks te doen is.
Mijn ouders waren het dus flauw omdat hij in het weekend op vrijdag en zaterdag niets van zich liet horen. Ik ben ze er dankbaar voor eigenlijk. Ik heb voor mezelf gekozen, hem voor de keuze gezet, en toen heeft hij het uitgemaakt, het gevoel was er niet meer. Terwijl ik er onderhand wel zo goed als zeker van ben dat dat gevoel er nog wel was. Maar dat het hem te heet onder de voeten werd. Tsjah...
Ik ken trouwens een stel, die zijn in hun jeugd ook 3 maanden uit elkaar geweest. En zijn heel gelukkig getrouwd hoor! Lachen
En hoorde laatst een verhaal van mensen die gingen trouwen, die waren voordat ze weer bij elkaar kwamen 3 jaar uit elkaar geweest. Nothing is impossible.

Ik heb op dit moment het idee dat hij geen contact wil, uit angst voor wat hij voelt. Maar dat is enkel gissen naar de situatie. Dat heeft weinig zin. Vanavond gezellig naar de kroeg!

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:46

Jaah mijn ouders hebben mij ook met de neus op de feiten gedrukt en ik heb ook voor mezelf gekozen.
Jaah de tijd zal het leren, ik hoop altijd nog wel een klein beetje dat het weer goed komt. maar ik ga er zeker niet opwachten. ik ga vanavond ook weer even flink met wat vrienden stappen. veel plezier!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 18:08

Hope is not lost.

Wie heeft het uiteindelijk uitgemaakt bij jullie? Heb je hem laten kiezen? Of....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 17:07

Gisteravond was het een groot feest. Ik heb een giga-kater. En al twee paras gegeten. Het was het waard.
Heerlijk stom l-ullen. Lachen
Oud klasgenootje van de basisschool, waar ik verkering mee had, was er ook. Liep maar te verkondigen dat ik zijn eerste grote liefde was. Lachen.
Helaas zit m'n moeder vanmiddag steeds te roepen dat hij zo'n leuke jongen is. Ja, geweldig, leuke jongen. Maar ik hoef nu geen vriend. Niet als ik niet over Geert heen ben. Dat is niet eerlijk tegenover wie dan ook. Gelukkig begreep mijn vader dat ik het niet leuk vond, en greep hij in.
Vond het niet leuk, moest toch lichtelijk traantjes laten.
De boodschap is in ieder geval wel over gekomen...

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:17

mijn ex heeft het uitgemaakt nadat hij een ruzzie met mijn ouders gehad had, hij zette me letterlijk aan de kant zonder uitleg niks, ik snaptte er niks van na 3 week niks te hebben gehoord smste hij me opeens, zo ish et bij ons gegaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:19

Wat raar. En is er nog een uitleg gekomen?

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:25

nee, ik kon er niet heel veel hoogte van krijgen, maar ik weet wel wat hem de doorbraak heeft gegeven mijn ouders. mjaa het ging al niet lekker, maar dan nog heb hem nu een paar keer weer gezien en het gevoel is er nog steeds wel, ik wil er wel aan toegeven maar geloof niet dat hij dat wil... ik heb gisteren ook nog een super gesprek met hem gehad en ik weet het niet meer, maar ik ga er niet te veel van hopen want ja dan valt het altijd maar weer mee.. hoe gaat het met jou mis je hem ook heel erg?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:39

Je weet ook dat het gevoel er bij hem wel is?
Tenminste dat is wat ik van je begrijp.
Je hebt hem gezien, je ziet het in zijn ogen. Maar iets houdt hem blijkbaar tegen. Wel rot zeg, dat hij ruzie kreeg met je ouders! Was hij voorheen ook de ideale schoonzoon? Dat was in mijn geval wel zo. Hij heeft ook nooit ruzie met mijn ouders gehad.
Ben nog erg nieuwsgierig wat hij na 3 weken smste, en wat er gisteren is besproken?

Met mij gaat het wel goed. Natuurlijk mis ik hem, maar ik heb op dit moment het gevoel dat het wederzijds is. Zaterdagochtend werd ik wakker met het gevoel dat alles gewoon weer goed was, dat ik hem weer in mijn slaap had gesmst, met een vraag, en dat hij me elk moment kon bellen.
Oké, een normaal gevoel, als je net wakker bent. En minder normaal gevoel als je een uur uit bed bent, en in de stal staat.
Even later heb ik dat gevoel links laten liggen, en ging volledig met mijn paard bezig. Op het moment dat ik de singel pakte, rook ik hem. Zijn geurtje. Dat ruik je niet in een paardenstal. Echt niet. Het is geen herinnering geweest, daar ben ik zeker van, ik was er kapot van dat de lessen steeds zo slecht gaan. En was daar dus mee bezig, helemaal niet met hem bezig.
Ja, ik mis hem heel erg, maar ik kan het een plekje geven, al vanaf dag één.
Hem nu al 2 weken niet gesproken, maar ben op dit moment erg gerust op het feit dat hij me mist. Iets zegt me dat hij me mist. Een heel vreemd gevoel, maar een stemmetje in me schreeuwt dat hij er mee zit op dit moment, dat hij aan me denkt. Maar er niet aan toe wil geven.
Hij wil me misschien niet bellen, omdat hij bang is voor zijn gevoelens.
Misschien zit ik helemaal fout, maar dit is niet zo zeer een gedachte, geen hersenspinsel, iets wat me zomaar te binnen schoot.

Ook heb ik me nog wat herinnerd van het gesprek van twee weken geleden.
Hij zegt dat het voor hem gewoon klaar is, althans.. als ik het uit hem pers, dan zegt hij het.
Maar toen ik hem eerder vroeg naar zijn gevoelens, wat hij dacht, wat hij voelde. Dan zegt hij dat hij dat niet kan uitspreken.

Oké, hij praat niet vaak over zijn gevoelens, maar in de eerste gesprekken sinds het uit was, kon hij dat wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 10:22

Weer een rare nacht gehad. Kon maar niet slapen.
Wat niet zo raar is, de hele zondag maar op de bank gezeten. Me verveeld, maar wat was ik moe de hele dag. De kater deed z'n werk goed. Maar eenmaal op bed ben ik gaan liggen woelen.
Gisteren begon mijn moeder dus over mijn vriendje van de basisschool. Hij had met het stappen wat gezegd, wat wij twee gewoon lol noemen, ziet m'n moeder als potentieel vriendje.
Terwijl ik daar totaal niet op zit te wachten. Kon wel janken. Maar dat bewaar ik wel voor 's nachts. Om eerlijk te zijn heb ik nog niet een zondag sinds het uit is geslapen voor kwart over 11. Het moment waarop Aerosmith begon te spelen. Misschien niet eens voor kwart over 12, het moment waarop we afscheid namen.
Ik bleef maar denken, maar vond ineens rust in het feit dat zijn ouders waarschijnlijk naar mij zouden vragen. Hoe het met mij is. Ik hoop gewoon dat hij dagelijks aan mij herinnerd wordt.
Ik heb hem gezegd niet te laat te bellen, dus om half 12 belt hij ook niet meer, gelukkig.
En toch vreet het aan me, al twee weken laat hij niets meer van zich horen. Dit klopt niet. Zo is hij niet.

Edit: Ik weet nu weer wat ik vergat. Heb weer gedroomd. Heel raar, ik moest een strippenkaart hebben, ben daarvoor naar zijn dorp gefietst. Sloeg nergens op. Bij hem gezeten, later. Met zijn zusje film gekeken zelfs.
Ineens zei hij wat, en zocht hij een andere film op. Dit werd Armageddon.
Hij had die DVD niet, hij heeft geen DVDs, en het feit dat hij Armageddon wel eens had gezien, en op de bewuste avond liever niet wilde zien, met de reden dat hij 'm al vaker had gezien. Gaf voor mij aan dat hij er dus (in mijn droom) wel aan dacht. Dat hij de film had gedownload, hij download nooit. Iets zegt me dat ik die droom serieuzer moet nemen dan je zou zeggen.
Het slaat nergens op hoe ik bij hem terecht was gekomen, maar het feit dat hij dus wel aan me denkt, kwam erg naar voren in die droom. En ik denk dat ik daar op moet vertrouwen, het is geen gedachtenspinsel, het is iets wat mijn gevoel zegt.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:40

[quote="Janine1990"]Je weet ook dat het gevoel er bij hem wel is?
Tenminste dat is wat ik van je begrijp.
Je hebt hem gezien, je ziet het in zijn ogen. Maar iets houdt hem blijkbaar tegen. Wel rot zeg, dat hij ruzie kreeg met je ouders! Was hij voorheen ook de ideale schoonzoon? Dat was in mijn geval wel zo. Hij heeft ook nooit ruzie met mijn ouders gehad.
Ben nog erg nieuwsgierig wat hij na 3 weken smste, en wat er gisteren is besproken?

quote]

naar drie weken smste hij of hij zijn spullen kon ophalen en of we dan even konden praten, gewoon even alles uitpraten, ik was zo zenuwachtig ik wist niet wat ik moest zeggen jaa mijn hoofd schreeuwde pak hem vast knuffel hem (heb ik toen ook gedaan)... samen hebben we uren gehuild en nog even geknuffeld gewoon fyn idat voelde zo goed,. nog steeds voelt het goed als ik hem zie dan wil ik ook weer bij hem zijn..he makes me melt everytime i see him.. Jaah hij was de ideale schoonzoon todat mijn ouders ook zeiden dat hij van zich zelf hield en dat hij steeds vaker weg bleef en ik weer zat te janken op de bank dat greep vooral mijn moeder ontzettend aan die heeft hem er ook een paar keer op aangesproken en de laatste keer liep dit uit de hand we hebben heel goed gepraat ik heb alles eruit gegooid ik ben nog nooit zo eerlijk geweest.. ik heb gezegd dat ik voel dat het gevoel er nog is en dat hij het wegdrukt, en dat hij als hij echt van me houd er voor moet gaan..ik heb gezegd dat ik hem nog een kans geef en dat ik echt heel veel om hem geef en ik heb ook gezegd wil je het niet meer proberen dan is het beter als we het contact verbreken, want het gevoel is gewoon nog te heftig ik weet als ik bij hem in de auto, stap dat het mis gaat te lang samen om te weten dat er wat gebeurd, dat is niet goed
en ik sta achter zijn keuze wat het ook is ik zal altijd van hem blijven houden maar dan laat ik hem los, dan hebben we gewoon geen contact meer en op den duur als ik vind dat ik er klaar voor ben dan neem ik wel weer contact met hem op, en dan kunnen we ook echt vrienden zijn want dan is voor mij het gevoel weg, zolang ik weet dat het gevoel er nog is wil ik hem ook niet zien tenzei.. hy weet wat hij wil,
we zullen het zien, ik heb zoveel tegen hem gezegd ook aan de telefoon de tranen vlogen in het rond, maar het hoge woord was eruit,..

jaah ik heb dat ook gehad in die drie weken ik wist gewoon dat hij mij miste elke keer als ik op de scooter zat dacht ik dat hij achter mij reed of elke keer als ik wakker werd ging ik gelijk kijken of hij voor de deur stond heel gek maar ik deed het dag in dag uit dromen heb ik ook heel erg gedaan gewoon dat we gingen trouwen en dat ons eerste kindje op komst was zo raar,. maar ik weet zeker dat hij je mist alleen hij drukt het weg ik moest het er bij mijn ex ook uit trekken maar zodraa jy eerlijk bent kunnen zij niet langer het wegdrukken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 18:58

Je verhaal komt echt zowat volledig overeen met dat van mij!

Ik ben altijd eerlijk tegen hem geweest. Maar ik geloof op dit moment gewoon niet meer dat hij me mist.
Hoorde net onder het eten dat zijn zusje aan mijn zusje had verteld dat hij nu ineens een verbod op de Drie heeft in Groningen. Het feit dat hij daar niet meer mag komen, boeit me niet. Het feit dat hij daar is geweest. Daar zijn allemaal mooie meiden. En dat háát ik echt!
Vooral omdat hij ooit heeft gezegd, waar zijn vrienden en alles bij was, dat ik de beste was, en dat hij niet zat te wachten op een ander. Hij doelde op dat moment op ons seksleven. Maar het feit dat hij zoiets liefs zei, hij wilde niet iemand anders.
WAAROM. Waarom gaat hij zo makkelijk door? En blijf het voor mij gewoon intuitief fout voelen, het klopt gewoon niet. En daar raak ik van in de war. Ik weet er inmiddels wat beter mee om te gaan.

Na hoeveel tijd heb jij het eruit weten te krijgen? Dat hij je mistte? En hoe kwam dat eruit?
Ik vind het gewoon écht niet leuk meer. Ik haat het zó.
Een oud-klasgenoot heeft hem nog wel in de kroeg gezien. Maar verder ook niets gezegd.
Het enige wat ze zei: "Tijd, tijd..."
En ja, niets dat meer wijsheid bevat dan tijd.
Op dit moment heb ik gewoon heel erg veel aan het nummer van Phil Collins, Against All Odds.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:21

net eergisteren ik heb hem gewoon gevraagd mis je mij? heb je nog gevoelens voor mij hij beaamde die gevoelens en hij zei dat hij zyn momenten had van missen,
ik weet zeker dat hij je wel mist. de eerste weken zijn niet zo moeilijk, maar dat komt nog wel ik weet gewoon hoe jongens zijn ze proppen alles weg en gooien het eruit door agressief te worden waarschijnlijk heeft je ex dat ook gedaan waarom mag die anders niet meer in de 3 komen.. ik kan het moeilijk uitleggen maar mijn ex zoekt liever de makkelijkste weg en dat is weg rennen voor de problemen gewoon heel gemakkelijk

indd ons verhaal komt heel erg over een en daarom wil ik je ook heel graag helpen omdat ik weet hoe moelijk het is, ik trok het ook myzelf heel erg aan, ik heb wel duizend keer geroepen waarom waarom waarom maar dat helpt niet, ik dacht werkelijk ook dat hij me vergeten was hoor echt waar maar ik heb het er pas naar 3 maand uitgekregen, en ik ben gewoon heel eerlijk geweest mijn moeder vind het hem niet waard maar mijn vader zei tegen mij, meid als hij het echt is en jullie houden echt van mekaar vroeg of laat dan komt hij wel weer, je kan het altijd proberen, ik heb hem dus ook gewoon opgebeld het was moeilijk ik moest ook heel erg huilen maar het hoge woord was eruit en het voelde goed, ik heb mijn gevoelens ge uit naar dat het 5 minuten stil was, deed hij het zelfde niet letterlijk wat ik zei maar hij zei wel hier moet ik EVEN goed over naar denken Dat deed me onwijs goed,
ik wist wel dat je nog om me gaf en dat je het wel wil tis alleen zo jammer dat iets hem tegen houd, ik probeer er nog door heen te komen wat het nou precies is maar heb hem naar die tijd alleen vanmiddag even snel op msn gesproken. misschien durft hij ook wel niet meer en moet jij de eerste stap nemen bel hem gewoon op en zeg je wat dwars zit jullie hebben toch geen ruzzie en ik deed ook niets liever dan mijn ex even bellen en alles eruit te gooien wat me dwars zat!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 10:36

Wow, wat heftig zeg!
En hij geeft het ook nog toe!
En hoe denk jij er nu dan over? Gaat het nog weer goedkomen?
Stom dat er zoveel mensen zijn die dit overkomt. Dat er zoveel mannen zijn die er nog niet klaar voor denken te zijn.
Je bent er zo klaar voor als je zelf wilt.
Hij is niet agressief geworden, hij hield een jongen tegen die een kameraad aan wilde vallen. En aangezien hij vrij lang is, is dat niet zo moeilijk. Verder is hij verbaal heel wat, doet hij alsof hij een stoere jongen is, maar hij zou nooit een poot uitsteken.
Maar het komt weer overeen, die van mij zoekt ook de makkelijkste weg. Waarom je problemen onder ogen zien?
- She was both wise and stupid. In the way that when life got hard, she didn’t work through her problems; she just danced in her underwear alone in her room, until they went away.
Oké, daar lijkt het wel wat op. Hij doet alsof ze er niet zijn, gaat net zolang door tot ze weg zijn. En dan is hij weer vrij van zijn problemen.

Mijn moeder zegt ook dat hij een banketstaaf is, die alleen maar van zichzelf houdt. Maar mijn vader zegt er niets van, blijkbaar begrijpt mijn vader hem wel. Ik denk ook dat hij mij is vergeten, maar als ik zijn kameraad moet geloven niet. Dat vertel ik zo nog wel even.
Ik denk dat mijn vader hetzelfde zou zeggen als de jouwe. Het is het proberen vast wel waard.
Ik durf hem niet te bellen, hij belt mij meestal. Maar hij heeft al twee weken niets van zich laten horen. Heb het vermoeden dat hij zijn problemen opnieuw niet onder ogen wil zien.
Wat ontzettend fijn dat jouw vlam er over na wil denken. Echt superfijn zeg! Maar dat iets hem tegenhoudt... Pff.. dat is niet makkelijk zeg. Heb je hem sinds de break-up nog gezien?

Ik durf hem niet te bellen, iets houdt hem blijkbaar tegen. Misschien wil ik wel niet eens met hem praten. Ik slaap er niet minder om. Wordt alleen op gezette tijden 's nachts wakker.

Gisteren was ik dus woest, om wat ik hoorde. En zette ik in mijn MSN-naam: appelflap banketstaaf!
Een kameraad van hem vroeg meteen wat er was, waarom ik zo zat te vloeken.
Of Geert weer dwars zat.
Ik zei dus maar dat het om mijn projectgroep ging op school, dat iemand dwars is. En dat het geen zin heeft om boos op hem te worden, dat is zinloos energie verspillen. En dat ik het wel vet k-u-t vind, maar dat het hem blijkbaar geen fuk kan schelen. En dat ik dus wel beter kan krijgen.
Toen moest ik ineens niet zo raar doen, dat hij dat gewoon niet zo makkelijk uit, en dat ik niet zulke praatjes moest hebben.
Even later was die jongen dus offline. Ik heb nog wel gezegd dat ik vaak genoeg gekwetst was door jongens, en dat het naar voelt als iemand zegt dat hij je niet zal laten vallen, en vervolgens als een baksteen laat zakken..
Dat hij een jongen is, en die dat nooit zal begrijpen.
Maar toen antwoordde hij niet meer.
Toen ik 's avonds terug kwam van theorie stonder alleen nog maar een ':@' in mijn MSN-naam, maar zijn zusje was er als de kippen bij. Of dat wat met Geert te maken had?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:12

Misschien een beetje hard, maar ik vind dat je er wel erg in blijft hangen. Als je een keer over hem droomt, weet je zeker dat het meer betekend, dat hij ook veel aan jou denkt. Als je z'n luchtje ruikt denk je dat dat iets betekend. Je maakt je nog heel druk over wat hij zou vinden.

Ga verder met je leven. Hij heeft het uitgemaakt, als hij nog verliefd op je was, dan had 'ie dat niet gedaan. Je kan wel blijven denken dat er veel meer achter zit. Maar naar alle waarschijnlijkheid is dat niet zo. Als je een goede relatie hebt, en er is iets aan de hand dan praat je daar over. Als iemand een eind aan een relatie maakt, betekend dat dus dat hij niet meer met je verder wil.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 16:25

Inderdaad een harde reactie Nagelbijten / Gniffelen

Je zult zelf vast wel eens in een situatie als deze hebben gezeten...
En ik weet niet of je de allereerste post goed hebt gelezen. Maar hij heeft me echt heel lang nog goede hoop gegeven.
Daar komt bij dat zijn zusje en moeder het allebei aan hebben zien komen. Zijn zusje heeft letterlijk gezegd: "Het gaat nog wel een poosje uit tussen Janine en Geert."
Tegen mij heeft ze ook gezegd dat het wel weer goed komt, als we elkaar over een tijdje weer spreken en zien.
Mijn moeder die in het begin overtuigd was van het feit dat hij me niet kwijt wilde. Ze heeft hem die middag nog gezien, toen het al uit was. Ook zij is heel sterk in het zien van dat soort dingen, familietrekje.
Het feit dat hij dingen heeft gezegd als: "Doe niet zo definitief." "Ik heb gewoon tijd nodig." En nog veel meer.
Geeft voor mij wel aan dat het niet het gevoel is.
En op dit moment voel ik heel sterk aan: "Het is goed zo, het komt wel goed."
En de rust die ik wat dat betreft in eens over me heb, is een bijzondere rust. Natuurlijk ben ik af en toe woest, en loop ik door huis te stampen en met deuren te slaan. Natuurlijk zit ik af en toe als een klein kind te janken.
Maar het is een bijzondere rust, vooral omdat hij me niet met rust laat.
Juist dát geeft mij rust. Ik weet niet of je wel eens het gevoel hebt dat je precies weet wat iemand denkt, iemand helemaal kan doorgronden. Op hetzelfde moment elkaar smst. Dat heb ik met sommige mensen. En met hem heel sterk. Ik werd eens midden in de nacht wakker, met de gedachte: "Hij belt zo!" En daar ging de telefoon al.
Hij heeft wel eens gezegd: "Jij bent helderziend!"
Oké, dat vond ik wat te veel van het goede. Maar als ik dingen vertel, die ik voel, is hij degene die er in gelooft dat ik dat kan. Hij is een van de weinige mensen die het niet raar vind. Die het doodnormaal vind dat ik dingen voel. Hij maakt er grapjes over, zoals met de arm die ik om me heen voelde: "Was dat toevallig mijn mooie gespierde arm?"

Ik begrijp heel goed dat het lijkt alsof ik overal iets achter zoek. Mijn dromen hoeven niet iets te betekenen. Maar het feit dat hij aan mij denkt in die dromen. Dingen die in mijn dromen gebeuren, doen mij overdag een link leggen. En laten mij zien dat het wel eens écht zo kan zijn. Het is niet zozeer dat ik geloof dat mijn dromen iets betekenen, maar ze zetten me wel aan het denken. Geven me inzicht in zijn leven.
Bovendien geloof ik in het lot, en in "Everything happens for a reason".

En ik kan er nog steeds niet bij dat hij niet verder met me wilde. Hij wilde het wel op de manier waarop het ging. Maar het werd hem te heet onder de voeten. Krijgt misschien het gevoel dat hij mij niet kan geven wat ik nodig heb. Het is niet zozeer zijn gevoel, dat is de dekmantel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:21

Jawel, ik heb precies in dezelfde situatie gezeten, en er ook heeeeeel lang in blijven hangen. Daarom herken ik het, denk ik, zo goed.

Sterkte in ieder geval, want het blijft lastig.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:23

Ik denk dat het ergens heel erg logisch is dat je hem nog zo mist. Alles moet een plaatsje krijgen. Ik heb alleen wel het idee dat jij jezelf nog hoop geeft... Alle harde reacties kets je af met gedrag dat hij heeft laten zien. Hij heeft jou valse hoop gegeven, jij wordt boos als hij toch online blijkt te zijn terwijl er offline staat. Heel hard maar hij is aan jou geen verantwoording meer schuldig. Ik heb het idee dat jij hoopt dat er veel meer gespeeld heeft in zijn hoofd. Daarmee maak je het acceptabel voor jezelf. Zeggen dat het gevoel niet in een week weg kan zijn is eigenlijk zeggen dat het niet kan dat het uit is, maar dat is het toch echt.
Zijn moeder en zusje zeggen dat het een poosje uit zou gaan, daarme creeer je ook hoop voor jezelf.

Verder over dromen en aanvoelen. Ik geloof daar wel in, maar zeker als je zelf verdrietig bent, dan ben je ook kwetsbaar en haal je misschien dingen door elkaar. Dromen zijn er ook om dingen te verwerken. Zijn je dromen een stukje verwerking, een stukje hoop dat je hebt en ben je naar het zoeken van de link of is er echt meer. Als alles gebeurd met een reden en jij echt denkt dat het goed komt, gebruik dan gewoon de komende periode om jezelf verder te ontwikkelen. Hij gaat door met zijn leven, nu op dit moment zonder jou. Als het lot jullie weer bij elkaar zou brengen, zou hij dan willen dat jij op stil bent blijven staan wachten op hem?

Je zegt letterlijk in je bericht "ik kan er nog steeds niet bij dat hij niet verder met me wilde" dit geeft wat mij betreft heel duidelijk aan in hoeverre je het accepteerd. Pas als je iets loslaat kan het terug te komen.

Begrijp me niet verkeerd, niks zo erg als liefdesverdiet. En helaas om even in you citeer stukjes te blijven: We don't have a voice when our hearts make the choice, there is no plan, it's not in our hand. We kiezen niet wanneer we op wie verliefd worden, wel wat we er mee doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 06:45

Ik zie eigenlijk helemaal geen harde reacties. Alleen maar ontzettend realistisch Ja

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 07:39

Jeetje meid dat is niet niks.
Ik kan je geen nuttig advies geven maar wel veel sterkte.