mick75 schreef:Ik droeg vroeger toen ik jonger was (begin 20, begon mijn identiteit te ontdekken) graag gothic kleding. Voordat het een rage werd zegmaar. Ik voelde me daar thuis in. Lange rokken, tops met een laag decollete. Voor wie er van houd sexy en voor de rest afstotelijk. Nu ik ouder ben (al toon ik jonger dan ik ben) draag ik graag wijde broeken en daarover een top of strak shirt. Soms met een wat lager decollete en soms niet. Als ik naar een concert of zo ga trek ik die oude jurken uit de kast en de zwarte make-up ook.
Soms draag ik een legging met een (hele) korte rok erbij. Ik vind dat dat kan, heb er het figuur voor en door die legging hoef ik ook niet bang te zijn voor inkijk. Wie ernaar wil kijken, fijn. Kijken staat vrij, als iemand me erop aanspreekt heb ik iets van "dat is jouw mening, laat mij in mijn waarde. Ik zeur ook niet over jouw kleding". Als iemand het lef heeft me aan te raken krijgt diegene een hoek.
Iedereen heeft het recht om te dragen wat hij of zij prettig vind. Voor de een is dat bijna niets, voor de ander volledig bedekt. Ieder zijn meug. Wat iemand ook draagt, of in sommige gevallen (geen waardeoordeel!!!) iemand niet draagt is NOOIT een reden om iemand lastig te vallen.
Mannen die niet met hun poten van meiden die graag minder kleding dragen af kunnen blijven mogen wat mij betreft levenslang krijgen. Cru? Nee! Ik vind het recht op vrijheid groter!
Het zal nooit in me opkomen iemand die graag half naakt loopt te beoordelen. Als iemand zich prettig voelt daarin wie ben ik om dan te oordelen? Om iemand een sl*t te noemen alleen op voorkomen? Meestal is het of alleen voor uitgaan dat meiden bijna bloot over straat gaan, en het hoort ook bij een levensfase. Toen ik 15 was droeg ik ook zo kort mogelijke rokjes en zo bloot mogelijke shirts. Alles om te shockeren. Dat heet puberteit!
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Ik ben geen jong meisje meer, maar een ouwe doos
maar mijn figuur kan het nog hebben. Nou daar ben ik trots op, dus heel soms ga ik ook iets schaarser gekleed naar een feestje voor volwassenen. Maakt mij dat een prutsmuts ofzo? Welnee 
Ik vind het eigenlijk zorgelijker dat ik een paar jaar geleden even een kinderdisco (10-14 jarigen) binnenliep en de kinderen als een soort hoertjes bijliepen
Ik heb ook een paradox in mijn gedachtengang, want enerzijds denk ik: die jonge meiden zouden niet in zulke uitdagende kleding moeten lopen omdat het misschien reacties uit kan lokken, anderzijds word ik kwaad als er mensen zijn die vinden dat ze 'iets uitlokken'
Wat nou uitlokken
denk ik dan, niemand heeft het recht om iets te doen bij een ander, ook niet bij een vrouw die toevallig vanmorgen een kort rokje heeft aangetrokken omdat ze dat leuk vond.