Zelfmoord....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Zelfmoord....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:19

Ik kan mij ook heeeeeeel goed voorstellen voordat je echt er vrede mee hebt, kan mij ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er nooit vrede mee hebben (vooral je een afscheidsbrief krijgt waarin jij als schuldige word aangewezen bv...).
Mijn schoonvader heeft er nog steeds geen vrede mee en dat kan ik begrijpen als je als 16 jarige je moeder aan kanker verliest en dat je vader daar niet mee overweg kan en 2 week later zelfmoord pleegt.
Dat is ook een geval waar ik ook absoluut geen begrip voor heb! Ik vind die man een enorme egoist dat je je 2 jonge zonen bewust wees maakt! Boos!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:24

Manonx schreef:
ook ik heb dit meerdere keren meegemaakt Huilen

een vriendin van mij is vorig jaar voor de trein gesprongen, ik wist echt niet hoe ze dat kon doen! ze had het er wel is over dat ze geen zin had enzo, maar ik kon het niet beseffen!

andere mensen zeggen het wel, of dan krijg je een smsje, ik wil niet meer ik loop nu richting de trein.. ik hou van je voor altijd als je dat maar weet..
dan wist ik niet hoe snel ik deze op moest bellen om dat uit er hoofd te praten!
dat lukte me ook altijd, maar ik weet niet

toch vind ik het erg knap als ze dat durfen, ik voel me zelf ook wel is stinkmodder, ga dat niet hier vertellen wegens privé omstandigheden, maar dat speelt ook al weer een paar jaar af, elke keer kruip ik er toch weer bovenop,
omdat ik weet hoe het is als je mensen verliest waar je veel om geeft, ik kan mezelf er ook niet toe dwingen om voor de trein te springen ..
ik weet niet, maar het lijkt mij niks, dan zou ik liever nog een overdosis pillen naar binnen werken, maar ook dat hoef ik niet..
ik ga altijd nadenken wie ik er allemaal verdriet bij doe, en nee dan vind ik het niet nodig om te gaan,

dr zitten rottige tijden tussen, maar dr zitten ook hele mooie tijden tussen, je moet genieten van de mooie dingen en daar ben ik dan ook echt mee bezig!

als je het hun uit hun hoofd kan praten en ze sturen zo'n sms, is het geen suicidaal persoon, maar iemand die aandacht wil

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:26

Ik snap het heel goed van jouw kant en ook van je schoonvaders kant. Ik vind het alleen heel moeilijk om te oordelen omdat ik niet in het hoofd van zijn vader kan kijken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je schoonvader er geen vrede mee heeft, echt vreselijk om zo jong als wees achter te blijven, daar zijn geen woorden voor!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:27

Dat is inderdaad iemand die geen zelfmoord wil plegen, maar aandacht wil....
Iemand die heel erg suicidaal is laat het niet snel merken, die doet het gewoon en piept er zo tussen uit...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:29

Nou ook niet altijd hoor mijn broer zei ook vaak dat hij toch niet oud werd enzo en dat hij dood wou... dat zei hij al toen hij 10 jaar oud was! Uiteindelijk heeft hij het dus ook gedaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:33

AnneOmie schreef:
Ik snap het heel goed van jouw kant en ook van je schoonvaders kant. Ik vind het alleen heel moeilijk om te oordelen omdat ik niet in het hoofd van zijn vader kan kijken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je schoonvader er geen vrede mee heeft, echt vreselijk om zo jong als wees achter te blijven, daar zijn geen woorden voor!

De enige reden? hij wou niet zonder zijn vrouw leven. Nobele gedachte, maar als je 2 jonge kinderen hebt die je zo aan hun lot over laat heb ik geen goed woord voor over... De kinderen zijn zwaar getraumatiseerd... die hadden het net zo zwaar, maar die wisten wél te overleven. Die hebben ook alles meegemaakt van hun moeder. Dat je daarna je vader moet vinden 2 weken nadat je je moeder bent verloren aan kanker.... kan ik mij niet voorstellen.
Was denk ik ook geen geplande zelfmoord, maar kwam er nu eenmaal ineens zo uit nadat hij zijn vrouw definitief kwijt was.... Een mislukte schreeuw om aandacht zeg maar Ach gut Dat hij het niet meer zag zitten, maar eigenlijk niet echt dood wou maar het ging toch mis...
Schoonvader is enorm gesloten daardoor en erg beschermend. Wij weten nog niet (zelfs zijn vrouw weet niet!) wat er na die periode is gebeurt. Weten niet waar hij heeft gewoont en weten niets van zijn jeugd af. weigert hij te vertellen...
Ik krijg echter steeds meer uit hem, hij vertelt door mij steeds meer kleine dingen van zijn jeugd omdat ik ernaar durf te vragen... maar toch... verder dan dat hij naar de schooltandarts ging komen wij niet....

vuurneon

AnneOmie schreef:
Nou ook niet altijd hoor mijn broer zei ook vaak dat hij toch niet oud werd enzo en dat hij dood wou... dat zei hij al toen hij 10 jaar oud was! Uiteindelijk heeft hij het dus ook gedaan.

Maar jouw broer had toch borderline? Dat past wel bij het beeld van de stoornis...

Sonja_

De oom van m'n vriend heeft zich ongeveer een maandje terug ook opgehangen.
Hij had ruzie met ze vrouw en een spierziekte.
Hij had z'n vrouw opgebeld en gevraagt of zei bij hem terug kwam, toen ze zei dat ze het niet wist zei die:
'Oke, ik ga hangen. Letterlijk en figurlijk'
En heeft zichzelf toen opgehangen.. Nagelbijten / Gniffelen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:35

Welshcobfan schreef:
AnneOmie schreef:

Maar jouw broer had toch borderline? Dat past wel bij het beeld van de stoornis...

Ja klopt! Verlatingsangst... mijn ouders zijn gescheiden toen hij 10 jaar was en ik 12....

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:36

SAKKIA schreef:
detour schreef:
Ik denk dat het niet laf is, integendeel, je moet wel enorm ver heen zijn en kracht hebben om die stap te zetten terwijl je niet weet waar je heen gaat.. Ik denk dat het als een verlossing wordt ervaren...Nee, laf kan ik het niet noemen. Wel heel zonde en heel triest en sneu.. Verdrietig

hier ben ik het mee eens. Ik zou het niet durven. Zoveel wilskracht heb ik ook niet.
Toch vind ik het ergens wel laf......... Ze had die wilskracht ook kunnen gebruiken om wel om hulp te roepen en te zorgen dat er wat aan haar problemen gedaan werd dat heeft ze namelijk niet gedaan.
Waarom dan direct dit? En niet eerst proberen om er uit te komen Verward

Maargoed dat zijn echt dingen waar ik nooit bij zal komen. Het is jammer dat we niet in het hoofd van de mensen kunnen kijken want dan zou er heel wat duidelijk worden denk ik Ja

Denk aan het gevoel wanneer je "emmer " overloopt...wanneer je echt niet meer kan...wanneer het je alles niets meer kan schelen...wanneer je emmer opnieuw en opnieuw overloopt...wanneer je geen tranen meer overhept om te huilen...
Wanneer je hulp zoekt en niemand je begrijpt...Wanneer de honderste l*l je zegt "allez komaan, morgen is alles weer beter" ...maar morgen is alles niet beter...begint het opnieuw en opnieuw...en je ziet geen verandering en er komt geen verandering...
Wat je ook doet of probeert, je zit een een spiraal en wordt gewoon dieper weggezopen

En dan komt het moment dat je beseft dat je moe bent te vechten tegen de rest van de wereld, dat niemand je brgrijpt en je ook nooit begrijpen zal (waarom weet je niet...maar je stelt het vast) en dan sta je nog op en bent moe...
Je probeert niet toe te geven aan je verlangen om te sterven...je gaat toch nog maar eens iets anders proberen...toch nog eens iets leuks doen....maar diep binnen in jezelf besef je dat ook dat niets veranderd heeft...Je lachte wel "vanbinnen" maar vanbinnen was je eigenlijk aan het huilen...

Een glimlach van een kind zie je nog maar voel je niet meer...je voelt je alleen in je wereldje...

Ik kan nog een tijdje doorgaan zo Ach gut

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:36

Sonja_ schreef:
Hij had z'n vrouw opgebeld en gevraagt of zei bij hem terug kwam, toen ze zei dat ze het niet wist zei die:

Verward Sorry hoor maar dat je er dan ook nog zo'n smiley achter zet Verward Ik vind er niets lolligs aan!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:37

Maar ik neem aan dat jouw broer jou niet zo opbelde van: ik ga nu voor de trein springen, ik sta al op het perron?
Zei het geloof ik meer in algemene zin dat hij dood wou toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:38

AnneOmie schreef:
Sonja_ schreef:

Verward Sorry hoor maar dat je er dan ook nog zo'n smiley achter zet Verward Ik vind er niets lolligs aan!!

Dat is omdat de smiley voor haar niet lollig betekend, maar nagelbijten. Misschien even denken dat smileys andere dingen kunnen zeggen dat jou interpretatie

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:41

AnneOmie schreef:

Dat is ook niet bepaald een smile voor LOLLIG
Zeg het eerst even normaal, en ga niet meteen conclusies trekken.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:41

Nou ik vind dat meer een achter het vuistje lachende smiley Knipoog en zo gebruik ik die ook altijd. Vandaar mijn opmerking!

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:42

Dat jij dat vind hoeft dat niet te betekenen dat ik dat vind Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:43

Zoals ik al zei het kwam zo op mij over dus rustig aan. Ik gebruik die smiley altijd anders. Als gniffelen idd en dat staat er bij de smiley nagelbijten/gniffelen. Dus sorry als ik je verkeerd begreep, maar dit onderwerp raakt me dus ik begreep je smiley niet en vond deze misplaatst.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 06-11-08 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:45

AnneOmie schreef:
JECKYLL schreef:
Mijn vriendje heeft 3 weken terug zelfmoord gepleegd terwijl hij dat weekend bij mij was/zou zijn....

Ik heb het helemaal niet zien aankomen.. hij was altijd zo vrolijk en lief als ik hem zag.. ik kan het nog steeds niet geloven. We hadden nu bijna een jaar en hadden nog zoveel leuke plannen! Hij was donderdagavond gekomen en toen ik vrijdagmiddag van het werk thuiskwam was ie er niet. heb overal gezocht en gedaan. Heb na een paar uur contact met zijn ouders genomen en die zijn later op de avond gekomen. Ik woon in Velp bij Arnhem en hij woonde in Alkmaar, vandaar dat we alleen de weekeinden bij elkaar konden zijn. We hebben politie en ziekenhuizen die avond nog allemaal gebeld, maar er was niks bekend bij hun. Volgende dag moest ik me 's middags melden op het buro en daar is het me verteld.. mijn wereld stortte in.. ik wilde ook niet weten hoe en waarom. Nu weet ik dat ie van een flat is gesprongen.. hij heeft niks achtergelaten. Ik weet alleen dat ie het op zijn werk erg zwaar had, dat had ie me wel verteld, maar dat het zo hoog zat wist ik niet. Ik zit nog met zoveel vragen..

Dat hoor je ook zo vaak, dat mensen het aan niemand vertellen waar ze nou precies mee zitten en hoe hoog het ze zit. Vreselijk moeilijk en zwaar voor de nabestaanden. Heeft hij misschien een dagboek of iets achtergelaten waaruit jullie kunnen opmaken hoe hij zich voelde?

Heel veel sterkte meis Ach gut gecondoleerd met het verlies van je vriend. Echt vreselijk!

Hij heeft echt helemaal niks achtergelaten.. het enige dat we weten is dat ie het op zijn werk 'zwaar' had.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:46

Oke dat kan, maar dan kan je dat voortaan even normaal zeggen. En niet meteen zo balchelijk aanvallend! Knipoog
Want dat is nogal gevoelig, alsof ik dát lollig vind.. lijkt me dat je dat toch zelf wel kan begrijpen... maar blijkbaar niet.
Dus reageer voortaan even normaal.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:49

Uhm voor mij is dit onderwerp ook erg gevoelig, dus vandaar dat ik zo reageerde. Het raakt me heel erg dus je kan er nu ook wel overop houden want nu reageer jij ook niet bepaald leuk meer, ik heb al sorry gezegd en uitgelegd waarom ik dat vond. De smiley staat voor nagelbijten/gniffelen en ik gebruik hem altijd voor gniffelen Knipoog

Zand erover en weer back on topic!?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:52

Ja, lijkt me beter. En ik denk dat we in elk geval maar moeten aannemen dat we juist in zo'n topic elkaar zeker niet willen kwetsen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:05

Lijkt mij trouwens echt onwerkelijk als je niet 'normaal' afscheid van iemand kan nemen. Iemand die onder de trein komt is niet meer toonbaar.... dus je moet maar aannemen dat hij/zij écht in de kist ligt.
Voor diegene die een zelfmoord van heel dichtbij hebben meegemaakt: hebben jullie in de kist gekeken? (als dat mogelijk was natuurlijk)

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:08

Zijn ouders hebben hem geidentificeerd en hebben met een dichte kist begraven.

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:14

Welshcobfan schreef:
Lijkt mij trouwens echt onwerkelijk als je niet 'normaal' afscheid van iemand kan nemen. Iemand die onder de trein komt is niet meer toonbaar.... dus je moet maar aannemen dat hij/zij écht in de kist ligt.
Voor diegene die een zelfmoord van heel dichtbij hebben meegemaakt: hebben jullie in de kist gekeken? (als dat mogelijk was natuurlijk)

De vader van dat zusje, die wou heel graag haar zien. Maar de politie heeft hem dat verbode..
Mede ook omdat het een goederen trein was en hij er een kilometer over deed om stil te komen staan....

En de ouders van die vriend van mij mochten hem ook niet meer zien.

De politie vertelde ook over dat zusje dat ze haar oorpiercing vonden, maar die kon niet meer terug geplaatst worden......

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:24

Welshcobfan schreef:

Dit was inderdaad het moeilijkste. De politie heeft mijn ouders (moeder+stiefvader) gebeld met de mededeling dat 1 van de 4 kinderen moest komen om mijn vader te indentificeren. Onderweg naar Zwolle kregen we bericht dat ze toch zijn broer te pakken hadden gekregen en dat die er al was. Ik heb er nog altijd spijt van dat we toen omgekeerd en terug naar huis gegaan zijn..... De kist mocht namelijk inderdaad niet open, omdat er te veel schade was (geen trein, flat van 5 verdiepingen en een operatie in een poging hem te redden wat hij niet wou). Ik heb nog wel een tijd naast zijn kist gezeten, maar het was erg onwerkelijk. Overigens weet ik niet of het echt wat uitgemaakt had: mijn ouders zijn gescheiden toen ik 1 was, toen ik 4 was kwam er een einde aan de bezoekregeling en kreeg hij een straatverbod (waar hij zich niet aan hield, maar goed). Ik heb dan ook niet mijn vader gecremeerd, maar een persoon die mijn vader had moeten wezen....
Maar ja, het blijft vreemd dat je hem niet meer gezien hebt.....

@Sakkia: het is ook wel begrijpelijk dat je het nu vooral van de kant van de achterblijvers ziet!! Voor jouw gevoel waren er nog zoveel mogelijkheden en dat maakt dit gewoon onbegrijpbaar. Ook daar heb ik wel begrip voor, al kwamen eerdere post van mij misschien wat hard over. Maar ik kan je garanderen dat ze dit niet gedaan zou hebben als zij nog een uitweg had gezien, misschien dat dat wat troost kan bieden. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte met het verwerken hiervan, want het is niet niks. En veel kracht toegewenst voor de begravenis (sorry, ik loop een beetje achter, meen dat die morgen is?? Maar als hij vandaag was: ik hoop dat het een mooie begravenis was, en dat het echt een afsluiting is!).