Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:54

Nadeel is ook dat als je vooraf aan zijn eetafspraak ruzie met hem over dit gaat lopen maken (of gewoon chagerijnig bent) je haar eventuele kansen alleen maar vergroot. Ik denk dat ik het idee van Duncan tot nu toe nog het beste vind, dat kun je denk ik in alle redelijkheid voorstellen en afspreken. En Duncan is ook een man Vork dus als hij zegt dat jouw vriend dan ook het beste de verleiding, die er misschien is, kan weerstaan, kan hij daar heel goed eens gelijk in hebben.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:55

BounceBabe schreef:
Ik zeg niet voor niets, ik vertrouw jou wel (want je bent zoals je bent) maar ik vertrouw die vrouw in kwestie niet want zij weten de zwakheden van de man op te zoeken zonder dat die mannen dat beseffen. Tja en daar gaat het dan FOUT!

Jij bent zelf ook een vrouw, zegt dit ook iets over de manier waarop jij je gedraagt in het gezelschap van mannen?

Gewoon een vraag hoor, geen beschuldiging. Lachen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:56

Fleurtje100 schreef:
En Duncan is ook een man Vork

Is dat zo? Haha!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:57

Allereerst: rottige situatie en het gevoel van 'niet laten gaan' is ook best te begrijpen. Het haalt alleen niets uit.

Vertel je vriend hoe jij je erbij voelt. Geen beschuldigingen of verdenkingen uiten maar praten over jou gevoel bij deze situatie. Samen erover praten. Ik vind wel dat je bijvoorbeeld mag suggeren om af te spreken in een iets neutralere setting.

Voorkomen zou je het toch niet kunnen als je vriend er voor open staat. Dan doet zich wel een keer een andere situatie voor of een ander persoon.

@bouncebabe: en de man is vervolgens weerloos als het meisje haar zoent? Als iemand mijn vriend zou zoenen in zo'n situatie ga ik ervan uit dat hij haar weg duwt en zegt dat dat niet de bedoeling is.

Als mijn vriend me iets zou verbieden zou ik echt ontploffen. Dus doe ik dat bij hem ook maar niet. Clown

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:58

Fleurtje100 schreef:

Don't make assumptions Haha! Haha! Haha!

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:59

BounceBabe schreef:
Wat ik vind is:

Mijn vriend vertrouw ik, maar ik vertrouw de vrouw in kwestie nooit.
Mannen zijn niet altijd even snugger als het gaat om het herkennen van flirts en dergelijke. Dit zorgde ervoor dat mijn ex na 2 uur praten, vergat mij ook maar even te noemen, dat het meisje hem vervolgens kuste op de mond. Ik heb dit vaker gezien, ook bij andere mensen om mij heen.

Mannen merken niet snel dat een vrouw flirt. EN DAAR...ligt het gevaar!

Dat is ook een reden waarom ik mijn vriend niet snel zou laten gaan.....

Ik zeg niet voor niets, ik vertrouw jou wel (want je bent zoals je bent) maar ik vertrouw die vrouw in kwestie niet want zij weten de zwakheden van de man op te zoeken zonder dat die mannen dat beseffen. Tja en daar gaat het dan FOUT!

Helemaal mee eens!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:02

verbieden idd is geen optie, ik vind jouw onzekerheid wel terecht hoor! hij is natuurlijk gevleid door dit hele gebeuren en viendin-lief lijkt me niet een al te eerlijk spelletje te spelen. Ik ben het met verschillende mensen hier eens dat je open en eerlijk moet zijn (daar heeft hij tenslotte zelf om gevraagd). Je kan altijd vragen of hij met jouw gevoelens rekeing kan houden, misschien kunnen jullie samen tot een oplossing hiervoor komen. Respect voor elkaars beleving van de situatie lijkt me op zijn plaats. Misschienkan hij haar voorstellen om bijv. samen te lunchen een tussenoplossing.
ik noem maar wat hoor. Kunnen zij samen lekker bijkletsen en wordt voor jouw de angst voor een groot spanningsveld wat minder. En als ze dan zijn bijgekletst en het bevalt kunnen jukkie alsnog bijvoorbeeld samen eens afspreken.Ik denk alleen dat het werkt als je hier samen een keuze in maakt. Bespreek jullie gevoelens en laat jullie verstand de beslissing nemen...succes hoor! ik begrijp dat je liever niet voor deze situatie had gestaan.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:03

Duncan schreef:
Fleurtje100 schreef:

Don't make assumptions Haha! Haha! Haha!

Haha, ik dacht gezien de naam, maar uiteraard heeft het gros op bokt een paardennaam o.i.d als boktnaam en kun je daar totaal niet vanuit gaan. Mijn excuses!
Blijf er overigens wel bij dat ik het een goed idee vind.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:05

snap ik, je bent niet de eerste Vork En dat ik een relatie met een vrouw heb, da's meestal ook iets voor mannen Haha!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:08

Nee het slaat niet op mij. Dit is puur mijn ervaring met meisjes die verschillende relaties van mij verpest hebben. Ik vond het altijd goed als een vriendje met een ex wou afspreken. Als ik bezwaar had a la maar ik liet hem wel gaan. Meerdere keren ben ik tegen die paal gelopen (dat ik werd gedumpt voor een ex) en daardoor is mijn ervaring dus dat als iemand in jouw relatie stookt en je vriend laat je ook nog eens gaan dat het goed maar ook fout kan aflopen.

Bij mij ging het dus altijd fout.

Als ik het tot mezelf betrek zou ik ten eerste met mijn gevoelens leren leven. Ik zou me erbij neerleggen dat een ex een nieuwe vriendin heeft. Ik ga niet stoken. Als hij mij mist dan hoor ik het wel, maar ik ga geen slapende honden wakker maken. Ik leg me erbij neer.

Ik val niet op jongen die bezet zijn, ik keer ze de rug. Een relatie ga ik niet kapot maken, als het kapot gaat dan moet het in die relatie zelf kapot gaan.......

Over dat zoenen van die ex van mij:

Hij was dronken, en bleek later dus ook meerdere keren vreemd te zijn gegaan (toen was het dus bewust). Alles was goed in onze relatie toen der tijd. Tja alcohol maakt ook meer kapot dan je lief is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:10

Ik euhm.. Zou het hem wel verbieden. En ja vérbieden! Ik ben soms jaloers aangelegd en dan vooral in deze situaties. En als je relatie goed is, dan wil je dit als man zijnde ook helemaal niet. Maar goed mannen zien dingen wat zwart-witter dan vrouwen en zien niet dat dat andere meisje hem leuk vind.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:13

BounceBabe schreef:
Nee het slaat niet op mij. Dit is puur mijn ervaring met meisjes die verschillende relaties van mij verpest hebben.

Hoe kunnen anderen nou je relatie verpesten als de relatie zelf helemaal goed zit en jij open met je vriend hierover kan praten? Lijkt me eerder een symptoom van iets wat al langer tóch niet goed genoeg zit.

Bovendien ben ik van mening dat de meeste mensen toch wel weten wat alcohol met je doet, maar je bent het nog altijd zelf die het drinkt. Indirect neem je daar dan ook die risico's bij, en als je ze dan niet aan kan, tja... Vind ik ook niet helemaal kloppen eerlijk gezegd.

Maar goed, misschien heb ik het helemaal mis...

Asciugamano

BounceBabe schreef:
Wat ik vind is:

Mannen zijn niet altijd even snugger als het gaat om het herkennen van flirts en dergelijke. Dit zorgde ervoor dat mijn ex na 2 uur praten, vergat mij ook maar even te noemen, dat het meisje hem vervolgens kuste op de mond. Ik heb dit vaker gezien, ook bij andere mensen om mij heen.

En dus vertrouw je je vriend niet!
Want als hij wordt gekust maar hij is daar niet van gediend omdat ie al een relatie heeft, kun je er toch op vertrouwen dat hij dat oplost met diegene? Dan is het toch geen probleem?
Als jij jouw man daar niet snugger genoeg in acht, onderschat je hem dan niet? (wat ik bijzonder kwalijk zou vinden!)

Noppes

Kimdj19 schreef:
BounceBabe schreef:
Wat ik vind is:

Helemaal mee eens!

Ben ik het ook mee eens!
Mijn vriend gaat vaak genoeg uit zonder mij, en ik vertrouw hem helemaal. Maar wat jij zegt klopt helemaal.
Laatst was mijn vriend op een feestje en toen was er een meisje met hem aan het flirten, hij heeft meerdere keren gezegd dat hij een vriendin heeft en is er verder een beetje laconiek mee omgegaan, en dat meisje heeft hem meerdere keren proberen te zoenen.
Waar hij (uiteraard Tong uitsteken) niet op in is gegaan. Maar er zijn genoeg meiden die een bezette man proberen te scoren. Meisje waar ik het over had probeerde het dus ook extra toen ze hoorde dat hij een vriendin heeft..

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:16

Niks af te spreken met ex , vertrouw niemand zeker in deze situatie....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:18

Mayflower_ schreef:
Ik euhm.. Zou het hem wel verbieden. En ja vérbieden! Ik ben soms jaloers aangelegd en dan vooral in deze situaties. En als je relatie goed is, dan wil je dit als man zijnde ook helemaal niet. Maar goed mannen zien dingen wat zwart-witter dan vrouwen en zien niet dat dat andere meisje hem leuk vind.

Als je relatie goed is, dan hoef je je vriend niet iets te verbieden. Dan kan je open communiceren over wat je gevoelens ergens bij zijn, en dan laat je je vriend z'n eigen keuze maken.

Als mijn vriend mij überhaupt iets zou verbieden, dan zou ik al heel snel weg zijn. Dingen waar je het niet over eens bent, daar praat je over. Maar je gaat niet voor de andere beslissen wat hij moet doen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:20

Als hij zegt van ja hallo wat doe jij nou ik heb een vriendin, kijk dan trekt hij het bij het rechte eind. Maar als hij zich kip lekker voelt en ingaat op de verlangens van dat meisje dan is het keihard. Dit laatste heb ik dus meer ervaring mee. Je kunt niet alles over 1 kam scheren, ik verbied niks maar ik spreek wel mijn mening uit. Ik ben doodsbang op het moment zoals TS dit is. Je ruikt onheil en wil dat bestrijden.

Maar toch blijf ik erbij, ik vertrouw die vrouwen niet. Zij spelen in op de zwakheden van een man. De man realiseert zich dit en roept 'halt' of hij herkent dit niet, krijgt gevoelens en het is over.

Liefde is niet te plannen. Dat is het enge. Mijn mening is dus, elke relatie is onzeker. En door bepaalde situaties kan het ontzettend uit de hand lopen. Niemand wil pijn voelen, maar in de liefde is dat onzeker.

Alles is onzeker en daardoor is een relatie eigenlijk een grote gok...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:20

Tsja moeilijk hoor. Als hij af wil spreken kan hij dat ook stiekem doen. echter is hij wel zo eerlijk om het te zeggen. Heel eerlijk: ik zou ook gek worden. Echt is zou het absoluut niet waarderen. Ik heb genoeg meegemaakt om hier niet blij mee te zijn.

Wat ik zou doen: met mijn vent omd e tafel gaan en mijn gevoel uitleggen. Ik zou het hem niet verbieden, maar zou wel zeggen dat ik er geen goed gevoel bij heb en mij heel erg rot voel bij het idee... Eigenlijk zou ik niet eens weten of ik het zou trekken....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:22

Merilyn schreef:
Tsja moeilijk hoor. Als hij af wil spreken kan hij dat ook stiekem doen. echter is hij wel zo eerlijk om het te zeggen. Heel eerlijk: ik zou ook gek worden. Echt is zou het absoluut niet waarderen. Ik heb genoeg meegemaakt om hier niet blij mee te zijn.

Wat ik zou doen: met mijn vent omd e tafel gaan en mijn gevoel uitleggen. Ik zou het hem niet verbieden, maar zou wel zeggen dat ik er geen goed gevoel bij heb en mij heel erg rot voel bij het idee... Eigenlijk zou ik niet eens weten of ik het zou trekken....

Hetzelfde hier. Maar dat heeft allemaal toch te maken met het gebrek aan vertrouwen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:24

pol013 schreef:
en de man is vervolgens weerloos als het meisje haar zoent? Als iemand mijn vriend zou zoenen in zo'n situatie ga ik ervan uit dat hij haar weg duwt en zegt dat dat niet de bedoeling is.

Inderdaad. Zoals sflj ook zegt:

sflj schreef:
En dus vertrouw je je vriend niet!
Want als hij wordt gekust maar hij is daar niet van gediend omdat ie al een relatie heeft, kun je er toch op vertrouwen dat hij dat oplost met diegene? Dan is het toch geen probleem?
Als jij jouw man daar niet snugger genoeg in acht, onderschat je hem dan niet? (wat ik bijzonder kwalijk zou vinden!)

Ik ga er ook van uit dat mijn partner zo'n (mogelijke) situatie op een volwassen manier oplost. Ik ga er namelijk van uit dat ik een relatie heb met een volwassen persoon. Lost hij het niet op een volwassen manier op en loopt hij zijn *** achterna, dan is hij blijkbaar niet degene die bij mij past.

En zoals vaker gezegd: afspreken kan ook stiekem. Dan zou je 'm nergens meer zonder jou naartoe moeten laten gaan, want stel je eens voor...

Dan heb je toch geen leven? Verward

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:26

BounceBabe schreef:
Als hij zegt van ja hallo wat doe jij nou ik heb een vriendin, kijk dan trekt hij het bij het rechte eind. Maar als hij zich kip lekker voelt en ingaat op de verlangens van dat meisje dan is het keihard. Dit laatste heb ik dus meer ervaring mee. Je kunt niet alles over 1 kam scheren, ik verbied niks maar ik spreek wel mijn mening uit. Ik ben doodsbang op het moment zoals TS dit is. Je ruikt onheil en wil dat bestrijden.

Maar toch blijf ik erbij, ik vertrouw die vrouwen niet. Zij spelen in op de zwakheden van een man. De man realiseert zich dit en roept 'halt' of hij herkent dit niet, krijgt gevoelens en het is over.

Liefde is niet te plannen. Dat is het enge. Mijn mening is dus, elke relatie is onzeker. En door bepaalde situaties kan het ontzettend uit de hand lopen. Niemand wil pijn voelen, maar in de liefde is dat onzeker.

Alles is onzeker en daardoor is een relatie eigenlijk een grote gok...

Wat een idioot beeld heb jij van mannen! Echt abnormaal!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:28

ik zou dit absoluut afwijzen..
daar komt bij dat mijn vriend zoiets met mij ook niet doet dus waarom wel met een ander ?

ik zou het niet erg vinden als hij met haar praat ofzo.. en ook niet erg vinden als ik daar niet bij ben maar uit eten is toch wel iets wat je met mensen doet waar je van houdt.. vindt ik dan Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:30

Verbieden lijkt mij zinloos. Ik zou zeggen ga lekker eten en bedenk je goed met wie je verder wilt. Wil je met mij verder dan stop je na het etentje het contact met haar en anders bye bye.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:31

sflj schreef:
Wat een idioot beeld heb jij van mannen! Echt abnormaal!

Nou toch ergens snap ik dit wel.
Er ligt altijd verleiding op de loer en mijn ervaring is dat zelfs mannen waar je het nooit van verwacht had toch ook niet te vertrouwen bleken.
Ik snap wel dat zodra je een relatie hebt en je je gevoelens openstelt, het 1 grote gok is. Een groot spel waarin je kan winnen en verliezen en gekwetst kan worden.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:31

no way dat dit gebeurt bij mij
(heb de ts trouwens al even niet voorbij zien komen, ben benieuwd hoe het gesprek is verlopen)

mijn vriend en ik zijn nu 3,5 jaar samen waarvan we dik 2,5 jaar samen wonen, inmiddels huisje gekocht wonen we nu net 3 maanden, we gaan in april trouwen!

a) hij kan toch dan via msn bijkletsen met haar, dat deed hij toch al...
b) als hij behoefte heeft aan contact met een ex, zonder mij erbij, waarbij ze elkaar per se willen zien, zij heeft gevoelens voor hem, hij misschien ook wel weer spontaan voor haar als zij lief en leuk doet, want tja zij had hem tenslotte gedumpt dus wie weet waren ze nog wel samen als het aan hem had gelegen......
waarom wil een jongen dan per se met zijn ex afspreken? en is gewoon een keertje chatten niet voldoende?

ik vind het ook al raar dat die 'vriendin' gewoon verteld 'ik heb nog gevoelens voor hem' terwijl het over JOUW vriend gaat?!?! en vervolgens willen ze wat afspreken?!?!

ik heb ook heel lang geroepen 'ik vertrouw jou wel, maar een ander niet' maar ergens klopt dat dus niet.... als je je vriend echt voor 100% kan vertrouwen weet je ook dat hij niet teveel zal drinken of alsnog 'nee' kan verkopen....

de andere kant is:
je kan hem laten gaan, misschien regelen dat vrienden van je een oogje in het zijl houden oid en hem gewoon daarna eerlijk vragen hoe het ging en dat je bang bent dat hij nog steeds gevoelens voor haar heeft en wat hij daarvan vind..... merk je dat hij twijfels heeft, zou ik er direct een punt achter zetten.... het feit dat hij al behoefte heeft aan zulk contact is in mijn ogen al een 'hint' en als hij daarna niet gewoon kan zeggen 'het was wel gezellig, maar meer niet en dat heb ik haar duidelijk gemaakt' kan je aankijken of het vaker gaat gebeuren of hij verandert etc.

mijn vriend weet dat ik het moeilijk vind om hem ergens alleen heen te laten gaan, maar dat gaat steeds beter..... hij gaat ook eigenlijk alleen met vrienden op stap (overdag, naar auto-gebeuren dan mag ik wel mee maar vind ik niks aan) maar hij zou nooit met een ex uit willen gaan hij zou zelf ook wel snappen dat ik dat wel heel wantrouwend zou vinden