sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:16

dees_daan schreef:
het is idd weer duurder geworden.. en het l*llige is, dat de pakjes waar nog 3.80 op staat, ook voor 4.00 gescand worden..
omdat de code hetzelfde is.. en wij (supermarkt) kunnen daar niets aan doen.. heb ook al pakjes gezien die van 5.10 naar 5.50 gingen..

Ik werk ook in een supermarkt, en de pakjes van 4,00 gaan gewoon voor 4 door de kassa, terwijl we van dezelfde ook al duurdere hebben, en die gaan er duurder door.. bij ons betaal je gewoon wat er op het pakje staat Ja

Wat mij wel opvalt, de L&M, die eerst 4,10 was. Zie ik nu bij winkels staan voor 4,70 voor 4,80 en zelfs al voor 5,- wat voor prijs willen ze dat pakje met 23 peukies nou geven Verward

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:24

Ik vindt de prijzen absurd hier in Nederland. Ik denk niet dat het heel veel zin heeft om ze steeds te verhogen. een vriendin van mij is gaan bezuinigen op het stappen om te roken... Knipoog ja ik ben zo iemand die zijn sigaretten uit het buitenland haalt. mijn vriend rijdt elke 2 weken naar Polen voor zijn familie en dan neemt hij sigaretten me voor me.. Sigaar

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:52

Dat deed ik eerder ook altijd in duitsland, maar daar zijn ze nu duurder als hier. Maar dat zal na de prijsverhoging wel weer anders zijn, dus dan kan ik wel weer naar duitsland Clown
Jammer dat portugal niet naast de deur ligt, daar hoef je het roken niet te laten om de prijzen Clown

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:55

Én terecht dat ze zo duur zijn. Dat gerook mag van mij GELIJK stoppen.
Sorry, maar ik vind het gewoon te smerig voor woorden, je wilt toch gewoon niet roken als je weet dat dat uiteindelijk je dood kan worden... Bloos

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:00

Candace schreef:
Sorry, maar ik vind het gewoon te smerig voor woorden, je wilt toch gewoon niet roken als je weet dat dat uiteindelijk je dood kan worden... Bloos

net zoals alle andere dingen waar je dood aan kan gaan... je kan zelfs al kanker rkijgen als je te veel rood vlees eet..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:12

Candace schreef:

Zullen we dan ook maar het autorijden vele malen duurder maken, en daarbij ook het OV, de bussen rijden nl. ook niet op water Lachen
En alle ongezonde etenswaren, alcohol, kroegen, fast food restaurants?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:13

Vergeet de straling van mobiele telefoons enzo niet Knipoog krijg je ook kanker van.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:13

Plien91 schreef:
Vergeet de straling van mobiele telefoons enzo niet Knipoog krijg je ook kanker van.

ja en die van de magnetron..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:14

Volgens mij kan je op deze wereld al niet meer gewoon ademen zonder er kanker van te krijgen, even groot gezegd.

Volgens mij is kanker toch nog 9 van de 10 keer veroorzaakt door overerving, tuurlijk er zijn andere manieren om het te krijgen. Maar er zijn ook zat mensen die langer leven dan anderen, terwijl ze bijvoorbeeld roken.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:17

Dus roken is helemaaal niet slecht, en kanker heeft er niets mee te maken? Ik sta steeds weer opnieuw versteld van de uitvluchten die mensen zoeken voor hun verslaving. Waarom geef je het niet gewoon toe dat je te zwak bent om te stoppen of dat je het te lekker vind iod?

lesilla

Weer zo typisch rokers, alles roepen zodat het roken minder erg zou worden. Nagelbijten / Gniffelen

Unwritten dat zijn outliners, en die zijn maar een minimaal procent van de personen die wel roken. Maar terwijl die groep zo klein is heeft die raar maar waar meer invloed dan de grote groep die wel negatieve gevolgen heeft. Zal de verslaving wel zijn die denkt.

Boktpony

gewoon stoppen als je de prijzen niet meer normaal vind Clown
en stoppen voor je gezondheid is ook heel fijn hoor! je krijgt er stukken meer adem door en eten smaakt stukken lekkerder Haha! je smaakpapillen lijken wel bewusteloos als je rookt...

ik ben zelf nu alweer 2 maanden gestopt! en het bevalt super goed om eerlijk te zijn! hiervoor was ik al een jaar gestopt maar door mijn eigen stomme schuld weer begonnen Boos! nu ga ik het zeker volhouden Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:18

Ik rook niet dus dat scheelt Clown Maar kan me ook vinden in de mensen die wel roken, als ze zich er beter van voelen moeten ze dat zeker doen Ja Maar dan ook niet klagen dat ze duurder worden, eigen risico toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:19

katiavl schreef:
Unwritten dat zijn outliners, en die zijn maar een minimaal procent van de personen die wel roken. Maar terwijl die groep zo klein is heeft die raar maar waar meer invloed dan de grote groep die wel negatieve gevolgen heeft. Zal de verslaving wel zijn die denkt.

Daar heb je inderdaad een goed punt, maar mensen kijken altijd sneller naar het positieve dan naar het negatieve. Dat is eigenlijk bij bijna alles het geval Ja

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:21

Unwritten schreef:
Ik rook niet dus dat scheelt Clown Maar kan me ook vinden in de mensen die wel roken, als ze zich er beter van voelen moeten ze dat zeker doen Ja Maar dan ook niet klagen dat ze duurder worden, eigen risico toch?

Daar ben ik het mee eens. Prima dat ze hun eigen gezondheid kapot maken en fortuinen uitgeven aan de overheid, maar dan moet je niet klagen over de dure prijzen, want dat doe je nog altijd jezelf aan...

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:21

waarom mogen ze er niet over klagen dan *LOL* ?
wat maakt het nou uit voor jou?

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:22

Dan kunnen jullie wel zo reageren van ja je kan overal kanker van krijgen, maar ik heb meerdere mensen in m'n familie die eraan lijden, en dat is verschrikkelijk.. En ik zei helemaal niet dat het dan perse kanker moet zijn? Je maakt gewoon je longen kapot. Plus dat ik roken gewoon ontzettend smerig vind. Maarja, mijn mening. Ik veroordeel er ook verder niemand mee, maar ik snap het gewoon niet. Zie in mn omgeving ook dat mensen er gewoon chagrijnig van worden als ze geen sigaret hebben, t zal lekker worden.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:23

Nou ik zit achter de kassa, en ik kan je melden dat ik serieus gek wordt van de mensen die lopen te vloeken en schelden dat een pakje weer 70 cent duurder is geworden. En dan mij aankijken alsof ik er wat aan kan doen dat het pakje wat ervoor zat wat ik net aan iemand anders verkocht heb nog de oude prijs had..

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:24

Ik heb een hoop klanten die al hebben toegegeven dat ze maar minder zijn gaan roken. Mischien is dat het brave Breukelen, maar hier werkt het Lachen
Ik rook zelf niet, wordt alleen vergast door mn collega's die zich niet aan het rookbeleid willen houden. Erg jammer, en voor degene die nu gaan zeggen dat ik moet klagen, dat werkt dus niet Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:25

Riss schreef:
waarom mogen ze er niet over klagen dan *LOL* ?
wat maakt het nou uit voor jou?

Persoonlijk niets, maar ik vind het gewoon stom gedrag.
Als ik hier een topic zou plaatsen over het feit dat ik elk jaar een nieuwe dure auto koop maar dat ik het belachelijk vind dat auto's zo duur zijn, krijg ik wsl heel bokt over me heen dat ik dan gewoon geen auto moet kopen elk jaar...snap je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:27

anneM_Ajax schreef:
Ik heb een hoop klanten die al hebben toegegeven dat ze maar minder zijn gaan roken. Mischien is dat het brave Breukelen, maar hier werkt het Lachen
Ik rook zelf niet, wordt alleen vergast door mn collega's die zich niet aan het rookbeleid willen houden. Erg jammer, en voor degene die nu gaan zeggen dat ik moet klagen, dat werkt dus niet Lachen

Ik heb me er al lang bij neergelegd dat al mijn collegas roken en ik niet, als zij er zich beter door voelen moeten ze dat vooral doen. Kan er wel wat van zeggen, maar om dan de hele tijd met chagrijnige collegas te werken? Nee liever niet. Heb er persoonlijk ook niet zo veel problemen mee dat ze roken, ze blazen de rook altijd netjes weg uit mijn richting Ja

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:43

ik stop niet omdat ik het lekker vindt, voor mij is het een momentje van rust... Cool Als ik veel stress heb dan steek ik een sigaretje op en dan kom ik tot rust.... En ja ik klaag ook voor de absurde prijzen... Maar als straks het vlees duurder wordt mogen we ook niet klagen want dan moeten we maar vegetarier worden??? Clown

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:47

Unwritten schreef:
Volgens mij kan je op deze wereld al niet meer gewoon ademen zonder er kanker van te krijgen, even groot gezegd.

Volgens mij is kanker toch nog 9 van de 10 keer veroorzaakt door overerving, tuurlijk er zijn andere manieren om het te krijgen. Maar er zijn ook zat mensen die langer leven dan anderen, terwijl ze bijvoorbeeld roken.

Ik geloof niet dat het percentage kankerpatiënten door overerving zó hoog ligt eerlijk gezegd.
Daarnaast vind ik het wel érg cru om zaken te zeggen als ''vergeet de straling van mobiele telefoons niet''. Het is nu éénmaal aangetoond dat (langdurig) roken heel schadelijk is voor je gezondheid. Van mij mag iedereen roken, daar niet van, maar ik vind het absurd om, na al die bewijzen, nog vol te houden dat ''alles nu eenmaal schadelijk is dus waarom is roken dan per sé zo vreselijk?''.

Dat de prijzen van sigaretten zo hoog liggen is heus niet alleen maar omdat de verkopers er lekker aan willen verdienen, het wordt verhoogd om roken te ontmoedigen Knipoog
Ik snap wel dat het voor rokers erg vervelend is dat sigaretten een flinke kostenpost worden op deze manier... Maar misschien moet je ook eens bedenken dat het weleens goed zou kunnen zijn als niet elke vijftienjarige ook al sigaretten kan betalen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:54

Zo ik ben wakker........... en heb bizar trek Lachen

de trek minderde toen ik het topic doorlas Lachen

als de prijs de reden moet zijn om roken te laten wordt het net zoals de paardensport een elite kwestie DUS intressant Lachen foute gok van de BV Nederland Haha!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:59

Zou kunnen, maar interessant betekent nog niet dat een vijftienjarige het kan betalen. En dat blijf ik een goede zaak vinden.