Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Anne_GTI schreef:Misschien maak ik bewust wel de tijd vrij om zulke dingen te doen. Mijn eigen ouders waren er nooit als ik wedstrijd had met de pony, een schoolreisje, avondvierdaagse, peanutballfinale etc.
Het deed mij als kind veel pijn om andere ouders wel heel betrokken te zien bij hun kinderen; ik stond altijd alleen. Dat wil ik mijn kinderen niet aandoen. Niet dat ik er altijd bij ben want dat lukt me ook niet. Dat geeft ook niet.
De eerste keer dat mijn moeder bij een wedstrijd kwam kijken was ik 20. Toen heb ik haar zo ongeveer naar huis gestuurd. Heb ergens achteraf in een hoekje stiekum staan janken. Alle fustratie van de voorbije 10 jaar van niet aanwezig zijn terwijl ik dat toch wel heel leuk gevonden zou hebben kwam er ineens uit.
Overigens hadden mijn ouders een hele goede reden voor hun absentie. Maar 1x per jaar eens komen kijken wat ik zoal deed had ik wel heel fijn gevonden.

MISTRAL94 schreef:Ik vond een kinderopvang ook niets toen mijn dochter net geboren was. Ik ben nu erg blij dat ze er zijn, voor mijn kind is het een hele fijne plek waar ze met andere kinderen spelen kan. Waar ze ook nog eens een hele hoop van leert.

Anne_GTI schreef:Behalve die pony ging alles van de school uit [*olduser*].
woofie schreef:Zien we hier niet een (kleinigheidje) over het hoofd?
De meeste ouders moeten wel werken om alle kosten te kunnen betalen!
Mede dankzij onze regering, die ondanks alle beloftes het leven er alleen maar duurder op heeft gemaakt.
Ik denk dat de meeste ouders in hun hart dolgraag meer tijd met hun kinderen zouden willen doorbrengen, betrokken zouden willen zijn bij sportclubs, school enz.....
Maar het kan gewoon niet!
De snipperdagen die men heeft zijn hard nodig om calamiteiten op te vangen o.a. zieke kinderen of roostervrije dagen....
De overige (vrije) tijd gaat in het huishouden en andere klussen zitten want ook dat gaat door naast het werk.
Het is dus eerder een kwestie van wel willen maar echt niet kunnen!
. Bovendien gebruik ik die tijd om de dingen te doen die moeten gebeuren, inclusief werken, zodat ik wanneer mijn kind thuis is hij mijn volledige exclusieve tijd kan krijgen. 
), kun je daar thuis ook bij aansluiten met een spel, het kiezen van boekjes in de bieb of door er gewoon over te praten.
mijn kind is graag thuis... bij haar honden, haar katten ....... ze mag hoor, graag zelfs....... maar ze wil niet