Thuis 'moeten' blijven wonen tot je bent afstudeerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Re: Thuis 'moeten' blijven wonen tot je bent afstudeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:51

miek140 schreef:
Ik weet niet hoor, maar in Belgie is het echt een stuk goedkoper!

Nederlanders krijgen dan wel een basisbeurs, maar de ouders krijgen geen kinderbijslag meer. In belgie krijgen de ouders wel een toelage toch?

Daarnaast is het collegegeld 3x zo goedkoop (540 per jaar) liggen de kosten voor de boeken lager (aangezien veel proffen cursussen zelf schrijven) en de kamerhuur ligt ook een stuk lager.
Daarnaast is het minimumloon voor een bijbaantje veel hoger! Voor een 20jarige is het minimumloon €7,41 per uur

Ging ik net zeggen, eigg! De verzekering is voor ons echt heel goedkoop tenzij je extra's wilt als hospitalisatieverzekering ed.

Het bedrag dat mensen met een studiefinanciering hier krijgen hangt sterk af van de situatie waarin je je bevindt. Al moet hier wel bijzeggen dat er heel erg weinig mensen zijn die een beurs krijgen. De voorwaarden zijn vrij extreem (hoewel er erg veel geprutst wordt met die voorwaarden door zelfstandigen enzo)

RelarDevi

Re: Thuis 'moeten' blijven wonen tot je bent afstudeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:37

miek140 schreef:
Ik doelde dus op deze reactie.

Ook de zorgverzekering ligt een heeeel stuk lager in Belgie. Ik ken mensen die 17euro per 3 maanden betalen...

WAT??????
Ik verhuis meteen naar Belgie.. tsjeeess 17 euro... ik betaal 75 ongeveer p/m en dat is zo ongeveer de laagste.