Dromen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:14

Ik heb het vaker dan ben ik net uit zo'n aanval en wil weer rustig gaan slapen dan val ik er weer in, best eng vind ik.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:18

Mijn dromen zijn ook super realistisch. Ja Pijn voel ik ook echt hoor! Ik weet nog wel die keer dat ik achterna gezeten werd door een holbewoner die de hele tijd bijlen naar me aan het gooien was. Die ene die precies tussen mijn schouderbladen kwam was niet grappig.
Ik heb de laatste 2 dagen mijn dromen niet onthouden, te vaak wakker geworden tussendoor.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:23

Pfft heftig zeg! Bloos!
Ik heb wel vaak dat ik toch best wel hele erge dromen heb, en dat ik echt ja..
Het is meer alsof ik het denk, en er zelf af en toe iets aan kan veranderen, maar als ik dat te veel doe dan raak ik uit m'n droom, maar ook af en toe als ik bijvoorbeeld val (in de 'droom') dan schrik ik, en maakt mijn lichaam een klein sprongetje omhoog, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dan weet ik ook dat ik helemaal wakker ben weer, en ik weet niet, een heel raar gevoel..
En wat mensen ook altijd raar vinden is indd dat ikmijn dromen tot in de diepste details kan vertellen, ik weet nu nog een keer dat ik heb gedroomt een jaar geleden ofzo. Clown
Maar zoals jij het verteld is dat van jou heel heftig.. Scheve mond

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 23:32

@ _Marlijn: dat klinkt niet fijn. Een soort tweede wereld is het voor mij zo realistisch. En het doet inderdaad pijn als je bijv. met je blote voeten over lijken moet lopen zodat scherpe ribben e.d het vlees van je voeten scheuren.

@ Cupcake_: als je dit al heel heftig vind, dit zijn mijn "tammere" dromen, de andere (die ik doorgaans vaker heb) die zet ik liever niet openbaar neer omdat ik dacht dat mensen mij misschien dan echt voor gestoord zouden uitmaken.
Maar ja, wat is heftig... voor mij zijn dit gewoon dromen zoals ik dromen ken, dus ik ervaar het heel anders dan anderen, die reageren er heel anders op als ik het zou vertellen denk ik.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:35

uhm, schiet me net te binnen heb ik ook soms dat ik droom, en ín m'n droom denk: "droom ik nou of is 't echt?" Nors opkijken
maar nou ik er ook over na denke.. herinner ik me vaag ergens dat ik 's ooit gedroomt heb dat ik op de camping was ergens waar we 's ooit gestaan hebbe bij 'n schommel in de buurt ofzo.. heel vaag..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:50

kun je je dromen ook zelf bepalen?

hier ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:17

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:28

(heb niet alles gelezen)

Ik droom ook iedere nacht, heb overigens geen last van slaap verlamming.
Ook ik heb zo'n enge vieze dromen. Zo heb ik al eens onze hond met mes zijn hoofd er af gehakt. En ik geloof dat alle familie leden ook al wel in de regel maat vermoord worden.
Dus je bent niet de enige.

Bij mij is het overigens verwerking van oa het verleden.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:55

Als ik zo is over slaapverlamming lees, merk ik toch wel een paar symptonen. Vooral de zwarte negatieve vlekken in mijn kamer. deuren die ik open en dicht hoor gaan. En dat terwijl er niks gebeurt. Dan ben ik vaak een beetje bang en ga ik diep onder de dekens liggen met mijn ogen dicht. Vaak val ik dan toch wel in slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 01:09

Yentl_ schreef:
Als ik zo is over slaapverlamming lees, merk ik toch wel een paar symptonen. Vooral de zwarte negatieve vlekken in mijn kamer. deuren die ik open en dicht hoor gaan. En dat terwijl er niks gebeurt. Dan ben ik vaak een beetje bang en ga ik diep onder de dekens liggen met mijn ogen dicht. Vaak val ik dan toch wel in slaap.

Ik heb een jaar een zolderwoning gehad met een slaapzolder in de nok van het dak. Lees: geen ramen daarboven, hoop donkere hoekjes. Heb hele jaar één nacht met licht uit geslapen, was dusdanig eng dat ik de rest van het jaar 's nachts een lamp aan heb gehad.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 01:12

Ja, ik heb er de laatste nachten opeens last van, daarom ben ik nog zo laat op. een soort van angst om te gaan slapen denk ik! Ik hoor vanalles ik zie enge dingen. Gordijnen moeten helemaal potdicht, anders kijken er mensen naar binnen Verward allemaal rare ideen. die er helemaal niet zijn,

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 01:35

Nouks schreef:
Sabine: ja, dat kan! Kijk eens op http://www.ld4all.com/nl/

heb net alles van begin tot eind gelezen en ik ga dus echt een dromendagboekje maken.

ik kom de laatste tijd erg slecht in slaap door emotionele zaken en als ik eenmaal slaap droom ik dus over de ergste dingen die kunnen gebeuren.

in de ochtend word ik dan wakker en die droom lijkt dan nog steeds werkelijkheid.

nu kan ik daar dus wat aan proberen te gaan doen.

heul handig die site.

ik hoop dat ik hierdoor ook wat beter in slaap kan komen en mijn gedachten dus vast kan houden aan het totaal ontspannen van elk lichaamsdeel- lig namelijk helemaal verstijfd van de spanning in bed- .

ben erg benieuwd of het opstaan in de ochtend dan ook makkelijker word omdat je ook rustiger en dus sneller kan inslapen.
ik ben nu echt met geen stok mijn bed uit te slaan Vork

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 08:18

@ pubelia: bij jou is er dus een duidelijke oorzaak, je verleden. Ja Ik weet niet wat het is heb gewoon die dromen.

@ Nouks: ik heb een heel erg goed nachtzicht dus ik wil mijn kamer altijd zo donker mogelijk hebben, ik slaap onder de ramen dus ik heb hele dikke donkere gordijnen. Als het licht daar onderdoor schijnt word ik al gek, het moet per se aansluiten op de vensterbank. Anders zie ik gewoon alles staan in mijn kamer, heel vervelend vind ik dat.

Ik hoop dat het je lukt sabine1985 want dat zou heel erg fijn zijn. Ja

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:12

goedemorgen!!!

moeilijk hoor, dat ontspannen Vork maar ik heb niet de hele nacht wakker gelegen Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:33

Pff, je droomt bijna iedere nacht zo eng? Lees of kijk je soms veel horror of thrillers?
Frappant vind ik wel dat je niet in ieder voorbeeld het slachtoffer bent, maar dus ook dader kunt zijn, dat heb ik nog nooit meegemaakt

Ik had vroeger regelmatig dromen waarin ik achtervolgd werd, niet hard kon weglopen enz en ik heb mezelf blijkbaar aangeleerd om ze om te buigen. Als het nu nog eens voorkomt is het alsof ik me realiseer dat het een droom is en het dan anders maak, ik kan ineens wel heel hard rennen en kom in veiligheid, of beter nog, reken af met de belager. Ik heb geen idee of je dat echt in je slaap wel kunt doen Verward Of dat je dan ook niet helemaal diep slaapt maar meer sluimert. Feit is wel dat ik niet eerst wakker schrik en erop verder fantaseer, ik word me gewoon ergens bewust van het feit dat er een verhaal afspeelt en reken af met wat me niet bevalt (eigenlijk best een goeie deal Clown )
Soms wordt het helemaal afgerond en soms schrik ik er voortijds uit wakker door iets anders.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:54

Nicole288, ik heb dus altijd dat ik 't slachtoffer ben in mijn dromen..

Vannacht droomde ik dat ik een Christus (je weet wel, zo'n beeld dat je hem aan het kruis ziet hangen) dat ik dat vast hield, en echt een heel raar gevoel door me heen ging (ik geloof wel dat er een God bestaat maar verder weet ik het gewoon niet). En over een overleden klasgenootje.. gister over een overleden vriendinnentje..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 16:31

@ sabine1985: dat is fijn om te horen! Haha!

@ Nicole288: ja. En ik heb het net aan mijn moeder proberen uit te leggen maar dat werkte niet. Die begrijpt het ook (nog) niet geloof ik, net als wel meer andere mensen. Scheve mond
En ja, het is dus iedere nacht zo. Knipoog En ik ben inderdaad niet altijd het slachtoffer (vaak toeschouwer), maar meestal toch wel.
Of ik veel horrors en thrillers kijk? Nee helemaal niet. Ik heb Saw gezien maar daar vond ik niks aan. Ik houd niet van horrorfilms.

Dat is ook wel apart Madeira_. Je bent niet eens echt gelovig dus, en toch over Christus dromen. Misschien komt het later nog eens terug. Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:01

Toeschouwer ook nog. Het is dat er echt droomeffecten in zitten als met paard en al van een toren vallen, anders zou je haast denken aan iets paranormaals, dat je ergens beelden van ziet

Heb je dit al van kleins af aan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 17:06

Ik ben niet zo into het paranormale eigenlijk, ik ben heel erg nuchter en ik weet nooit zo goed wat ik van dat soort dingen moet denken.
Toeschouwer inderdaad, gewoon dat er iets gebeurd en ik dat aanschouw.

Ik heb dit inderdaad al heel lang, tenminste ik kan het me herinneren van een jaar of 7/8. Ja Daarna is het een tijdje rustig en vrij droomlees geweest, en weer opgekomen.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:21

Oef, heb vanacht zo vreselijk gedroomd..
Ik ging langs bij een jongen uit m'n klas, ik kan me het huis nog precies herinneren, zijn zusje had de zolderkamer met allemaal leuke hoekjes en ik was met haar aan het praten. Ineens klonken er rare geluiden van beneden, en het zusje begon me te treiteren en drukte me tegen de muur. Ik wist me uit haar greep los te rukken en zocht me een weg uit de kamer, waar allemaal gangen in bleken te zitten. Toen ik beneden aankwam, werd de jongen door zijn ouders continu tegen de muur aan gegooid. Daarna werd ik wakker.

Ik had het eerste uur les met die jongen, was echt heel blij hem te zien, had zo'n rotgevoel de hele ochtend Scheve mond

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:27

Nicole288 schreef:
Toeschouwer ook nog. Het is dat er echt droomeffecten in zitten als met paard en al van een toren vallen, anders zou je haast denken aan iets paranormaals, dat je ergens beelden van ziet

Heb je dit al van kleins af aan?

Nicole daar zeg jij iets, ik weet niet meer zo 123 wie dat was, die waren eens met een paar mensen ergens geweest en had die meid daarover gedroomt wát daar gebeurt was, en zij zag het vanuit de persoon die vermoord werd (heel raar en eng.. Scheve mond)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 17:27

Dat lijkt me inderdaad geen fijne droom Bolivia.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:31

Het leek ook zo echt. Ben ontzettend in paniek geraakt, werd ook met hoge hartslag wakker.
Ik ben niet echt vienden met die jongen, vind hem verder wel aardig. Maar toen ik die gekwelde gezichtsuitdrukking zag.. vreselijk Scheve mond

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:32

ik heb in mijn dromen ook een heel goed uithoudingsvermogen! soms kan ik ook ineens veel meer.
Ik droomde een keer dat ik aan het wegrennen was voor de bliksem, en mijn fiets was gestolen ofzo dus ik moest rennen.
Ik rende tegen auto's op, en ook nog heel lang. Ikzelf droomde dat ik aan het wegrennen was voor problemen,
die ik toen in het echt ook had. Mijn dromen zijn vaak heel realistisch maar tegelijkertijd ook heel onrealistisch.
Ik onthoud ze bijna elke nacht wel, maar heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept.
Had vandaag weer dat ik droomde dat ik een beweging maakte en die voelde ik toen door mijn hele lichaam,
daarna werd ik ook meteen wakker.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:30

Kunnen dromen ook ontstaan uit verlangens, eigen angst, ofzoiets?