IK BEN BANG!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:11

ik weet dat ik een rare ben......... maar mijn kind was alleen thuis met de honden toen ze een jaar of 7 was, als 9 jarige fietste ze alleen naar school

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:11

Brainless schreef:
Noppes schreef:
En als je een hond pas op je 16e alleen mag uitlaten.
Wanneer mag je dan in je eentje een buitenrit maken op een paard?

Als je 21 bent en min 2 jaar je autorijbewijs hebt en je in een veilige kooi(auto) kennis hebt kunnen maken met het verkeer. Haha!
Oh ja en fietsen pas vanaf 16 MET zijwielen en helm, want je weet nooit wanneer een kind van 9 met een Jack Frutsel de weg over komt hobbelen Clown .

kan je lachen.. maar een kind weet ook dat je niet door rood mag met een auto.. maar waarom mogen ze dan nog niet autorijden?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:13

Hmmm... toen ik 10 was voelde ik mezelf ook behoorlijk volwassen al, maar als ik nu terug kijk, was ik dat natuurlijk helemaal niet.
Ook ik liet toen de hond al alleen uit, maar ik weet zeker dat ik niet meer zou weten hoe te reageren als mijn honden zouden gaan vechten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:15

Ik weet nu nog niet hoe ik mijn hond en een ander hond uit elkaar moet halen hoor, als ze echt zou worden 'aangevallen'.
Mag ik nu ook niet meer met mijn hond lopen van bokt?

Nagelbijten / Gniffelen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:16

LimaMambo. Je bent wel echt heeeeeeeeul overdreven. Hahahaha, moet er gewoon om lachen. Een kind van 16 mag pas voor het eerst alleen z'n eigen hond uitlaten. Waar slaat dat op? Volgens mij kun jij je kinderen beter opsluiten later. Mensen waarmee ze in aanraking kunnen komen kunnen ook heeeeeel onvoorspelbaar zijn hoor Knipoog Oei...

En inderdaad.. Als volwassene zou ik ook maar niet 2 vechtende honden uit elkaar gaan halen. Wat een bullshit argumenten heb je zeg..

Noppes

Hoe vaak komt het nou voor dat jullie hond gaat vechten?
Bij mij is het werkelijk nog nooit voorgekomen.

Raar he

Anoniem

KiWiKo schreef:
ik weet dat ik een rare ben......... maar mijn kind was alleen thuis met de honden toen ze een jaar of 7 was, als 9 jarige fietste ze alleen naar school

Toen ik 9 was fietste ik ook alleen naar school hoor ...
En voor zover ik me kan herinneren, deed zeker meer als de helft van de klas dit ook. Nagelbijten / Gniffelen

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:17

Sophie2 schreef:
LimaMambo. Je bent wel echt heeeeeeeeul overdreven. Hahahaha, moet er gewoon om lachen. Een kind van 16 mag pas voor het eerst alleen z'n eigen hond uitlaten. Waar slaat dat op? Volgens mij kun jij je kinderen beter opsluiten later. Mensen waarmee ze in aanraking kunnen komen kunnen ook heeeeeel onvoorspelbaar zijn hoor Knipoog Oei...

En inderdaad.. Als volwassene zou ik ook maar niet 2 vechtende honden uit elkaar gaan halen. Wat een bullshit argumenten heb je zeg..

Recht voor z'n raap Nagelbijten / Gniffelen

Limanade

Sophie2 schreef:

en ik moest weer om jouw reactie lachen Huilen van het lachen

DenK4ever

LimaMambo schreef:
maar wat versta je onder verantwoordelijkheids gevoel?
is dat weten wat jemoet doen in bepaalde situaties? of is dat dan ook DOEN als zo'n situatie zich voordoet?

weten wat ze moet doen om bepaalde situaties te voorkomen...

voorkomen is beter dan genezen....

je zal de volwassen de kost moeten geven die ook niet DOEN wat ze zouden moeten doen in bepaalde situaties...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:18

Noppes schreef:
Hoe vaak komt het nou voor dat jullie hond gaat vechten?
Bij mij is het werkelijk nog nooit voorgekomen.

Raar he

Bij mij ook niet.
En dan word hier gesproken over kinderen die 'de lichaamstaal' van de hond niet goed begrijpen.
Als een hond constand vecht, vraag ik me toch best wel af hoe het zit met de opvoeding ed van de hond? Nagelbijten / Gniffelen
En tuurlijk, blijft er altijd een kleine kans. Maar als je alles afhankelijk laat zijn van die kleine kansen, kan je beter nooit meer je bed uit komen. Vork

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:18

__Charlotte schreef:
Ik weet nu nog niet hoe ik mijn hond en een ander hond uit elkaar moet halen hoor, als ze echt zou worden 'aangevallen'.

Nagelbijten / Gniffelen

Mag ik eerlijk zijn ? Nee.
Ik vind dat je hoort te weten hoe je moet reageren in bepaalde situaties...klinkt nu misschien heel overdreven, maar het is wel zo. Sorry.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:19

DenK4ever schreef:
LimaMambo schreef:
maar wat versta je onder verantwoordelijkheids gevoel?
is dat weten wat jemoet doen in bepaalde situaties? of is dat dan ook DOEN als zo'n situatie zich voordoet?

je zal de volwassen de kost moeten geven die ook niet DOEN wat ze zouden moeten doen in bepaalde situaties...

en dat vind ik dan ook erg verantwoordelijk..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:20

sunshine schreef:
__Charlotte schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind dat je hoort te weten hoe je moet reageren in bepaalde situaties...klinkt nu misschien heel overdreven, maar het is wel zo. Sorry.

Hoe moet je twee honden die écht aan het vechten zijn uitelkaar halen dan? Gewoon optillen en weglopen? Haha!

Limanade

sunshine schreef:
__Charlotte schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

mee eens Knipoog

Anoniem

sunshine schreef:
__Charlotte schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

Huilen van het lachen Sorry maar sowiets belachelijks heb ik al lang niet meer gehoort, echt niet.
Mijn hond zal nooit, en dan ook écht nooit dat weet ik zeker zomaar een andere hond aanvallen.
Stel, er komt een zeldzaam geval voor, en mijn hond word aangevallen door een of andere agressieve, niet opgevoede hond, geloof me dan weet ik net zo goed als jij wat te doen. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:21

Noppes schreef:
Hoe moet je twee honden die écht aan het vechten zijn uitelkaar halen dan? Gewoon optillen en weglopen? Haha!

wat zou jij doen als jou hond in gevecht kwam?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:22

LimaMambo schreef:
DenK4ever schreef:

en dat vind ik dan ook erg verantwoordelijk..

ik neem aan dat je ONverantwoordelijk bedoelt...

zo ja, dat is ook onverantwoordelijk.. maar dat heeft dus niks met leeftijd te maken...

Limanade

__Charlotte schreef:
Huilen van het lachen Sorry maar sowiets belachelijks heb ik al lang niet meer gehoort, echt niet.
Mijn hond zal nooit, en dan ook écht nooit dat weet ik zeker zomaar een andere hond aanvallen.
Stel, er komt een zeldzaam geval voor, en mijn hond word aangevallen door een of andere agressieve, niet opgevoede hond, geloof me dan weet ik net zo goed als jij wat te doen. Knipoog

kijk.. en dit sorrt dingen vind ik dus al gevaarlijk.. als je zegt dat jou hond nooit zoiets zou doen..

als het dan wel zo is dan krijg je 'dat doet ie anders nooit hoor'

x_Rebecca

@ Sunshine
Nou, ik denk niet dat veel mensen tussen twee honden in zullen springen. Mijn hond heeft ook wel eens andere honden aangevallen (meestal als er te 'druk' gespeeld werd, hij is al heel oud en heeft bepaalde 'pijnlijke' plekjes) en is zelf ook al behoorlijk vaak aangevallen (kleine hond, grote mond!)
En toch spring ik er liever ook niet tussen hoor, zou jij weten hoe je moet reageren als er een hond op jou hond af komt rennen die je hond totaal aan het bijten is terwijl jij netjes je hondje vast hebt? Vork ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:23

Gillen, krijsen, wegrennen, op de grond gaan liggen, 112 bellen.
Nou goed? Huilen van het lachen

Als mijn hond zou worden aangevallen zou dat gebeuren door een of andere zeer onopgevoede hond, en ik ben van mening dat ik dan net zo goed zonder hond aangevallen zou kunnen worden, wat dus zou betekenen dat ik maar beter nooit meer naar buiten kan gaan? Huilen van het lachen

sunshine

Ik heb eerst informatie opgezocht op internet VOORDAT ik een hond nam, zit nu ook op cursus om dingen te leren hoe je ergens mee om moet gaan.
En nee, ik weet ook niet alles, maar sommige dingen kun je maar beter weten voordat je een hond in huis hebt.

Noppes: Google en dan vind je het Knipoog

Noppes

LimaMambo schreef:
Noppes schreef:

wat zou jij doen als jou hond in gevecht kwam?

Wegtrekken. Verder kun je toch ook niets doen? En zo moeilijk is dat niet te bedenken.
Maar mijn hond zou ook nooit een andere hond aanvallen. En ja dat durf ik te zeggen en nee dat is niet onverantwoordelijk.
Hij is goed opgevoed, niet agressief!

Limanade

DenK4ever schreef:
quote]

ik neem aan dat je ONverantwoordelijk bedoelt...

zo ja, dat is ook onverantwoordelijk.. maar dat heeft dus niks met leeftijd te maken...

ja dat bedoel ik ja.. typfoutje..
nee zoiets heeft ook niks met leeftijd te maken.. maar van een volwasen iemand mag je wel vanuit gaan dat ie zijn verantwoordelijkheid neemt.. en van een kind kan je dat niet

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:24

Noppes schreef:
Sophie2 schreef:

Recht voor z'n raap Nagelbijten / Gniffelen

Sorry, las m'n reactie na.. Bedoelde het niet helemaal zo hard.. Vork Maar meen het wel eerlijk gezegd. Manier van zeggen was misschien niet zo netjes Haha!