sflj schreef:en dan mag ik dat toch dom vinden?

Dom vind ik een groot woord, je mag het raar vinden, maar wat is er dom aan dat een vader het beste wil voor zijn dochter...? Ik vind het toch ook niet dom dat jij wel vindt dat een niveausverschil binnen een relatie moet kunnen? Wenn du damit klar kommst, Mädel, ist das deine Sache, nicht meine...
Hij zou ook niet willen dat ik met een buitenlander (daarmee bedoel ik een Turk, Marokaan etc.) naar huis was gekomen, dit o.a. wat hij op zijn werk meemaakt. Zij kennen over het algemeen andere waarden en normen die mijn vader respecteert, maar waarvan hij niet zou willen dat ik er naar behandeld zou worden. Als ik het uiteindelijk echt zou willen zou hij er zich bij neerleggen, maar met moeite.
Is dat dom? Nee, dat is zijn manier om een stukje van zijn liefde te laten zien.
@ BraveSpots: Dan heb je niet al mijn berichten gelezen, ik heb ook aangegeven dat ik heel goed besef dat ook mensen met een hoog opleidingsniveau niet slim hoeven te zijn, dat ze vakidioten maar voor de rest wereldvreemd zijn
En zeker kan iemand met een lager opleidingsniveau heel veel van de wereld snappen. Levenservaring en theoretische kennis zijn hele andere zaken. Toch prefereer ik iemand die beide bezit om een relatie mee aan te gaan...!
Maar ik zie mensen met een lagere opleiding zeker niet als mijn mindere! Echt niet! Mijn broertje heeft ook 'maar' een VMBO-diploma (en ook nog blijven zitten ook, terwijl hij vlot Havo zou kunnen doen, dat is best wel een beetje dom...

) en toch hou ik van hem en kan ik heel goed met hem praten....over films, muziek, werk etc. Niet over politiek, de zin van het leven, religie etc. Misschien van tijd tot tijd heel erg oppervlakkig, afhankelijk van zijn 'mood' en concentratie op het thema, maar niet zoals ik er met mijn zus of vader over zou kunnen praten...
@ Ing: Quotje van hierboven
Citaat:
Als ik het uiteindelijk echt zou willen zou hij er zich bij neerleggen, maar met moeite.

Je hebt dus wel gelijk hoor, afdwingen zou hij niet doen, maar het hopen (en bewust/onbewust stimuleren

)