Fatale ongelukken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Fatale ongelukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:36

Een ander bijna fataal ongeluk kan ik me ook nog erg goed voor de geest halen. Geen verkeersongeval maar wel erg heftig.

We waren op vakantie in Denemarken bij een camping. Bij de camping ligt een prachtig meer, met een springkussen / trampoline achtig iets erin op ongeveer 10 meter van de kant. Loopslurf & soort van glijbaan eraan vast met sjorbanden, van dat spul wat ook wel aan de hengels van Eastpack rugtassen zit. Erg sterk dus.

Mijn beste vriendin was ook mee en ging in het meer zwemmen samen met mijn 2 broertjes. Het was lekker weer en ze waren de enigen in het meer. Ik zat met mijn ouders en haar ouders aan de kant te praten enzo.

Ineens horen we haar KEIHARD om hulp schreeuwen, 10 seconden later sprongen onze vaders in het water, allemaal andere mensen die ook aan de kant zaten enzo. Mijn moeder, haar moeder en ik heeeelemaal in paniek, er móest wel iets mis zijn met één van mijn broertjes omdat er verder niemand anders in het meer was. Eerste gedachte was dat één van de 2 verdronk of vastzat onder de trampoline. We konden ook niks zien, het gebeurde aan de achterkant.

Mijn beste vriendin kwam hyperventilerend en proestend het water uit, kon even niks zeggen behalve "Roy" (mijn oudste broertje). Even later kon ze een beetje zeggen dat hij vast zat aan de sjorbanden en bijna helemaal onder water lag ( nét met zijn mond nog boven water maar wel heel krampachtig en zou hij ook niet lang volhouden). Ondertussen riep iedereen die in het water met Roy bezig was om een mes, komt er één aanzetten met een boterham mes. Heel stom, ik had het er 's ochtends nog over gehad met m'n vader dat het best verstandig zou kunnen zijn om altijd een zakmes op zak te hebben. De vader van mijn beste vriendin had normaal ook een bij zich, maar nu uitgerekend niet..
Na wat een eeuwigheid leek te duren zagen we iedereen een beetje opgelucht naar de kant zwemmen, inclusief mijn broertje (andere broertje was inmiddels ook alweer aan de kant en stond ik samen mee te huilen..)
Mijn broertje kon even niet zelfstandig zwemmen of lopen, we hoorden een hele harde "knak" en toen ging het wel weer een beetje. Hij heeft wel een aantal dagen flink rustig aan gedaan, en heeft een striem va 5 cm breed van knie tot aan enkel gehad.

Wat uiteindelijk gebeurd was: Hij zou van het springkussen af duiken maar zijn been bleef haken in de sjorband. Hij merkte dit direct en draaide zich een halve slag om, omdat hij anders met zijn hoofd onder water lag. Hierna kon hij niet meer bewegen omdat het muurvast zat door de druk van het springkussen op zijn been. Mijn beste vriendin heeft heel lang geprobeerd om hem los te krijgen en daarna omhoog te drukken uit het water en ondertussen hulp te roepen. Dit werkte niet, ze drukte zichzelf alleen maar onderwater en omdat die stomme loopslurf ervoor zat konden wij op de kant het niet horen. Uiteindelijk is ze heeeeel even naar de andere kant gezwommen en toen is iedereen het water in gedoken. Mijn vader heeft heel erg moeten wrikken om mijn broertje's been los te krijgen, het zat ook in een hele vreemde hoek. Zeg maar andersom gebogen..
Uiteindelijk heeft m'n vader hem los gekregen. Het was ook wel gelukt als ze de sjorbanden of het springkussen hadden doorgesneden of lekgeprikt, maar omdat er niet zo gauw iemand was met een scherp mes maar op deze manier.

Ik ben er nog elke dag heel erg blij om dat het goed is afgelopen (is deze zomervakantie gebeurd) en hoop echt niet dat ik ooooit weer in zo'n situatie zit. Die paniek, onbeschrijvelijk..

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:18

Lijkt me zo vreselijk ik heb alles bekenen, je vriendin dood zien gaan, en al dat soort dingen. Gelukkig heb ik zo iets nooit meegemaakt. Ik wens de mensen die dit hebben mee gemaakt veel sterkte

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:29

[quote="Plien91"]Mijn broertje kon even niet zelfstandig zwemmen of lopen, we hoorden een hele harde "knak" en toen ging het wel weer een beetje. Hij heeft wel een aantal dagen flink rustig aan gedaan, en heeft een striem va 5 cm breed van knie tot aan enkel gehad.

[quote]

oohh wat vreselijke dingen hebben de mensen hier meegemaakt... sterkte allemaal.

Plien 91 : wat bedoel je met dat je een knak hoorde: wat er iets gebroken?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:15

Mijn neefje viel op tien jarige leeftijd van de hooizolder. Hij wilde samen met onze buurjongen de jonge katten gaan bekijken. Wat er precies mis gegaan is zal nooit duidelijk worden maar hij is van de zolder gevallen op zijn hoofd. Vreemd genoeg heeft hij zijn armen/handen niet beschadigd. Mijn buurjongen is gelijk naar mijn zus gerend die op haar beurt gelijk de ambulance gebeld heeft toen ze mijn neefje zag liggen. Vervolgens belde mijn zus hier naartoe omdat ik altijd een coldpack in de vriezer heb liggen. Deze hebben we gelijk tegen zijn hoofd gehouden om zwelling zoveel mogelijk tegen te gaan tot de ambulance kwam. Deze durfde hem niet gelijk te vervoeren en er kwam ook gelijk een traumateam. Deze hebben hem zoveel mogelijk gestabiliseerd en vervolgens is hij in razende vaart naar het ziekenhuis gebracht. In het ziekenhuis heeft hij een poos op de IC gelegen met een dubbele schedelbasisfractuur, ingeslagen oogkas en gebroken jukbeen. Gelukkig is hij er grotendeels weer bovenop gekomen al zal ie wsl. altijd wel wat chaotisch blijven en slordig schrijven. Het is echt een dubbeltje op zijn kant geweest want de druk op zijn hersenen had niet veel groter meer moeten worden. Door de breuken in zijn schedel en de jonge leeftijd konden zijn hersenen meer druk aan en de druk kon door de breuken aan de voorkant ook nog gedeeltelijk weg.

Het zal altijd wel een beetje het lievelingetje van de hele familie blijven want we hebben ons allemaal vreselijk veel zorgen om hem gemaakt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:46

jeetje zeg wat een verhalen hier..

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:37

verschrikkelijk al die verhalen hier, ik heb zelf een ongeluk gehad die me fataal had kunnen zijn,
ik was 11 jaar, en ging naar paardrijden, het had gesneeuwd dus ik moest langs de drukke weg fietsen, zonder te kijken ben ik overgstoken. Op dat moment kwam er een land rover aan rijden met 80 km per uur, en die heeft me zo geschept, ik ben toen aan de andere kant in de berm gevallen. Van me fiets was niks meer over, zelf ahd ik een gebroken knie, waar ik echter nu nog steeds last van heb bijna 6 jaar later, en alles aan mijn linker helft was gekneust, verder dachten de doktoren dat ik waarschijnlijk wel wat aan me hersens en me hoofd had, maar dit was gelukkig niet he tgeval. Ik heb dit ongeluk niet bewust mee gemaakt dat weet ik nog wel en daar ben ik heel erg blij mee. Nu durf ik niet mee rzo goed over te steken, en zo als de meeste mensen doen nog even snel oversteken dat kan ik al helemaal niet meer. Als ik een sirene hoor wordt ik meestal ook heel erg misselijk, maar dit heeft meerdere oorzaken.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:00

Ik had al eerder een berichtje gepost dat ik mijn verhaal zou vertellen. Het is iets later geworden, maar ik had het nogal druk.
Moet zeggen dat ik het niet heb gezien. Maar wel heb meegemaakt.
Het verhaal heeft een beetje een verhaaltje nodig, zodat je het makkelijker kunt indenken denk ik. Ik zal de situatie even kort schetsen.
Mijn ouders hebben een bedrijf. Een restaurant en toentertijd ook een cafetaria. Beide in het zelfde gebouw maar met een apart terras.
Het terras staat op een voetpad, van zo'n 6 á 7 meter breed. En nog een stuk naast het pand.
Goed, nu het verhaal.
Het was een mooie nazomerse dag, een heerlijke dag om een terrasje te pakken. En ons terras was dan ook mooi bezet. Mijn moeder zat even gezellig een sigaretje te roken met wat vaste gasten. Tot er een gast aankwam die riep: 'Ger, doe maar een rondje van mij.' (Ger, eigenlijk Gerda, is mijn moeder) Mijn moeder staat op, vraagt nog even hoe het met hem gaat, neemt de bestelling op. Op dat moment gaat hij op de stoel van mijn moeder zitten en loopt mijn moeder naar binnen. Nog geen 10 seconden later staat ze binnen en hoort een hoop plastic, en gegil en een harde knal.
Ze draait zich om en ziet 2 personen op de grond liggen, een hele boel kapotte stoelen en een auto tegen een lantaarnpaal een stukje verderop. De vrouw was helemaal is shock en heeft daar een kwartier met haar handen aan haar stuur gezeten, er kwam geen beweging in. Mijn moeder moest de man, die dat rondje weggaf, reanimeren. En de andere jongen was licht gewond. Ondertussen werd er een ambulance gebeld. Mijn moeder heeft hem nog een tijdje in leven gehouden, maar toen de ambulance er was.. was het te laat.
Een geluk bij een ongeluk is dat er nog een klas op het terras van de cafetaria zat, maar zij konden optijd wegspringen.
Ik kwam thuis op het moment dat het net voorbij was. Ik zag een plas bloed, met veel bloemen. En een dicht cafe, wat heel erg vreemd is om 5 uur. Ik kon niet anders dan een kaartje lezen. En schrok me dood.
Ik ben naar binnen gegaan, de hele familie, de politie en mijn ouders, nog wat vaste gasten vertrokken net. Mijn ouders waren van slag. Vooral mijn moeder. Mijn vader heeft het bijna niet meegekregen omdat hij in de keuken bezig was. Maar was desondanks wel erg geschrokken.
Het was een verschrikkelijke dag. Op een of andere manier had ik die hele dag een vreemd gevoel. Een gevoel dat ik beter niet thuis kon zijn. En ik ben blij dat ik er op dat moment niet bij was.
Mijn moeder heeft nog slachtofferhulp gehad. De vrouw was 88 en heeft geen erge straf gekregen. Alleen haar rijbewijs is afgenomen.
Hoe het precies heeft kunnen gebeuren weten we niet. Ze heeft verschillende verklaringen afgelegd. Ze zegt ook niet door te hebben gehad dat ze mensen heeft geraakt. Ze was in ieder geval goed verward.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:12

Anne_GTI schreef:
Mijn neefje viel op tien jarige leeftijd van de hooizolder. Hij wilde samen met onze buurjongen de jonge katten gaan bekijken. Wat er precies mis gegaan is zal nooit duidelijk worden maar hij is van de zolder gevallen op zijn hoofd. Vreemd genoeg heeft hij zijn armen/handen niet beschadigd. Mijn buurjongen is gelijk naar mijn zus gerend die op haar beurt gelijk de ambulance gebeld heeft toen ze mijn neefje zag liggen. Vervolgens belde mijn zus hier naartoe omdat ik altijd een coldpack in de vriezer heb liggen. Deze hebben we gelijk tegen zijn hoofd gehouden om zwelling zoveel mogelijk tegen te gaan tot de ambulance kwam. Deze durfde hem niet gelijk te vervoeren en er kwam ook gelijk een traumateam. Deze hebben hem zoveel mogelijk gestabiliseerd en vervolgens is hij in razende vaart naar het ziekenhuis gebracht. In het ziekenhuis heeft hij een poos op de IC gelegen met een dubbele schedelbasisfractuur, ingeslagen oogkas en gebroken jukbeen. Gelukkig is hij er grotendeels weer bovenop gekomen al zal ie wsl. altijd wel wat chaotisch blijven en slordig schrijven. Het is echt een dubbeltje op zijn kant geweest want de druk op zijn hersenen had niet veel groter meer moeten worden. Door de breuken in zijn schedel en de jonge leeftijd konden zijn hersenen meer druk aan en de druk kon door de breuken aan de voorkant ook nog gedeeltelijk weg.

Het zal altijd wel een beetje het lievelingetje van de hele familie blijven want we hebben ons allemaal vreselijk veel zorgen om hem gemaakt.

ik vind het een erg heftig verhaal, en herinnert mij eraan dat ook ik geluk heb gehad, ik ben namelijk ook van de hooizolder afgevallen (5 meter naar beneden) als mijn val niet eerst gebroken werd door de combijn had ik hier niet gezeten... Ik ben plat op mijn rug gevallen en het had zo anders kunnen aflopen. Nog steeds geloof ik dat ik die dag een beschermengel op mijn schouder had. Ik ben nog nooit zo bang geweest als toen, ik weet nog goed dat ik niet meer kon op staan en dat wilde ik zo graag, ik wilde zo graag opstaan en dan kon niet. Mijn moeder kwam naar buiten rennen na het gegil van mij en mijn broertje (die heeft het zien gebeuren) gelijk 112 gebeld en ze kwamen met 2 ambulances toen ik eenmaal in de ambulances lag kon ik pas huilen. En kreeg ik een wereld beertje dat moment staat me ook zo goed bij, ik kan me niet meer herinneren hoe ik viel, maar sommige gevoelens zo als zo bang te zijn en zo graag willen opstaan terwijl ik dat niet kon... die zal ik nooit en te nimmer vergeten.

Edit: ik was 13/14 jaar oud toen en mijn broertje 9/10

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:27

jeetje wa teen nare dingen, gelukkig heb ik zoiets nog nooit van erg dichtbij meegemaakt.
Vandaag kwam ik uit mijn werk en fietste naar mijn schoonouders in Haarlem-noord om daar te eten. In de straat stonden een ambulance en een politiewagen, zodat ik over de stoep moest lopen. Tussen deze twee in lag een jongen van een jaar of 17 denk ik in zo'n brancard met zo'n ding om zijn nek enzo, helemaal slap en levenloos. Er stonden een aantal mensen omheen met hun hand voor hun mond en ik hoorde de ambulance medewerken zoiets zeggen als: ja als we hem kunnen behouden gaan we ervoor, maar... Ondertussen liep ik door (nogal onbeleefd om erbij te staan gapen vond ik, aangezien er al hulp en alles ter plaatse was). Hoewel het dus niet echt dichtbij was vond ik het een heel naar gezicht en ben ik nog steeds benieuwd of het nog een beetje goed is afgelopen (kan niets vinden op internet). Ik schrok er extra van omdat mijn vriend vanmorgen een auto ongelukje heeft gehad (gelukkig alleen blikschade), dan zie je opeens hoe het ook kan aflopen...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:33

Magnummm schreef:
Iemand voor de trein zien jumpen.. Nagelbijten / Gniffelen

ik denk niet dat dit grappig is hoor. Boos!

nee ik heb het nog nooit meegemaakt.

alleen gehoord dat een (ex)collega zelfmoord gepleegd heeft, dmv pijnstillers,slaaptabletten en alcohol.

maar dat is geen ongeluk.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:07

Wat een vreselijke verhalen staan hier Scheve mond Ik heb met kippenvel zitten lezen! Veel sterkte iedereen die dit heeft mee gemaakt Ach gut

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:30

Toevallig is hier vanmiddag een jongetje van 14 doodgereden bij ons uit de buurt. (ook op hart van nederland geweest)
Hij is aan gereden door een tractor met maiskar...en ik schrok me dood,want dat is precies het werk dat mijn vent doet.
Sterker nog,vanmiddag aan de telefoon vertelde ik dat ik een tractor van het merk *** en die-en-die kar erachter zag rijden.Ik vroeg aan de telefoon of hij het toevallig was.
Mijn vent zei nog; nee dat is *** ...
Die man die het jongetje heeft doodgereden ken ik dus.

Ik ben erg aangedaan door dit soort nieuws,het is dicht bij ons in de buurt,op een kruising waar ik vaak overheen ga.
Ik denk altijd; 'het had ook mijn kind kunnen zijn...'

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 00:09

Idd de Punt. We kwamen terug van een gezellig dagje winkelen bij de Divoza, ineens zeg ik, kijk daar eens, volgens mij staat er een huis in de fik, snel gerekend kwam ik in Yde uit, bleek de Punt te zijn. Een vriendin is helemaal kapot geweest, haar oom zat erbij.

CoSa schreef:
Mloui schreef:
dat is ook heftic CoSa! Een vriend van mij is 5 jaar geleden ook omgekomen, vlak bij Eelde. Hij zat op de vliegeniersschool en ze waren met een groepje ergens heen geweest. Met 3 auto's reden ze uiteindelijk terug naar school. Door de regen en vele afgevallen bladeren vloog die vriend van mij 100 m voor de afslag naar school uit de bocht tegen een boom. Hij en een vriend van hem die ook in de auto zat hebben het niet overleefd. De jongens die in de auto er achter reden hebben het dus ook zien gebeuren en konden in 1 week tijd 2 kisten dragen. Ook heel heftig!

Dit kan ik me nog wel herinneren.

Ik ook nog, ondanks dat ik toen nog vrij jong was Ja

Vandeweek zag mijn zusje op haar route van school nog een pasgebeurd ongeluk, een mega plas bloed op de weg... Auto in de kreukels. Ze hadden een kwartiertje ervoor in de les nog een ambulance gehoord.

Ik heb al zoveel meegemaakt opzich, en het is laat, ik weet het ff niet

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 00:17

Wow wat een erge verhalen zeg..
Iedereen veel sterkte met het verwerken enzo nog, zijn echt erg..
Heb zelf nooit zo iets ergs meegemaakt

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 00:24

ik heb bijna een zelf meegemaakt
Ik reed in de nacht terug naar huis en stond voor een stoplicht te wachten.
Ik moest linksaf slaan en ja het werd groen.
Dus ik reed aan.
Maar mijn gevoel zei dat ik moest stoppen.en stopte de auto achter mij drukte zijn toeter in.
Op dat moment uit het niets kwamen 2 auto's die waarschijnlijk aan het weg racen waren volop door rood gereden.
langs elkaar
als ik door was gereden hadden ze alletwee in me gezeten weet niet of ik dat had na kunnen vertellen.
ben zo erg geschrokken dat ik de auto langs de kant zette en een sigaret opgestoken had.
En de man achtermij ook.
ik ben dus echt gestopt door dat gevoel er zei iets in mij dat ik moest stoppen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 07:19

Ketaki schreef:
Magnummm schreef:

Nogmaals, voor sommige mensen is dit geen gniffel-smiley maar een nagelbijtsmiley!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:59

Ketaki schreef:
Magnummm schreef:

nee ik heb het nog nooit meegemaakt.

alleen gehoord dat een (ex)collega zelfmoord gepleegd heeft, dmv pijnstillers,slaaptabletten en alcohol.

maar dat is geen ongeluk.

Wie zegt dan dat het grappig is Verward

De Nagelbijten / Gniffelen smilie is geen blije smilie hoor Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:58

Over die smiley zijn de meningen verdeeld, dat hebben we nu al een paar keer besproken. Ik ga ervanuit dat niemand het grappig vindt om iemand voor de trein te zien springen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:01

wietske100 schreef:
Plien91 schreef:
Mijn broertje kon even niet zelfstandig zwemmen of lopen, we hoorden een hele harde "knak" en toen ging het wel weer een beetje. Hij heeft wel een aantal dagen flink rustig aan gedaan, en heeft een striem va 5 cm breed van knie tot aan enkel gehad.

oohh wat vreselijke dingen hebben de mensen hier meegemaakt... sterkte allemaal.

Plien 91 : wat bedoel je met dat je een knak hoorde: wat er iets gebroken?

Nee, meer alsof zijn knie terugschoot in de kom o.i.d. Daarna kon hij zijn knie ook weer "normaal" bewegen.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:11

Als je met je muis op die smiley gaat staan zie je dat er nagelbijten bij staat, dus bij deze: Zijn we nou klaar met die stomme smiley?

ontopic; Ik zie hier echt de vreselijkste dingen voorbij komen! babbii_lief, wat heb jij een ongelovelijk groot engeltje op je schouder gehad!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:00

spekkiejnfu ja dat was ook mij eerste gedachte

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:03

Ik heb geen fataal ongeluk zien gebeuren maar wel 2 minder leuke dingen in een jaar:

- We waren in het dolfinarium toen een man in elkaar zakte en ook even een hartstilstand had(mijn vriend reanimeren)

- Een botsing van 2 auto's gezien, wij waren de eerste achter het ongeluk dus gelijk gestopt de ene auto was nog tegen een stoplicht aangeknald en 3 meter naar beneden gevallen en stond in de brand. M'n vriend ging helpen maar ik durfde niet Bloos Gelukkig hadden de mensen alleen wat breuken, het leek echt op een fataal ongeluk.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:45

Ik heb gelukkig zelf nooit iets fataals zien gebeuren. Lijkt me echt vreselijk om zoiets mee te maken.
Wel is de beste vriend van mijn vriend verongelukt. Hij kreeg waarschijnlijk een black-out achter het stuur, en is toen de andere weghel;ft opgereden. Frontaal op een vrachtwagen.