Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:13

Nijn schreef:
Dames maken jullie mijn typo nu belachelijk Verdrietig

Oké, ik geef toe, in deze context is het wel erg euhm... bijpassend? Clown

nee hoor Nijn Lachen Lachen maar eerlijk is braaf, hij is natuurlijk helemaal geweldig, zeker in deze context Lachen

Ik heb echt pijn in mijn buik van het lachen, zeker omdat ik knupperde met mijn ogen en een groohoote L zag staan, echt tranen over mijn wangen Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:14

als je het dan ook nog minimaal 180 dagen per jaar doet, krijg je er 50 euro voor, en dat maakt je een? hihi

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:14

Chiqa schreef:
Nijn schreef:
Asteblieft niet zeg!
Moet eerlijk zeggen dat ik dit een absurde opmerking vind.

Ben het met je eens dat ik het in triest zou vinden als de pil vergoed zou worden!
Het is immers geen medicijn tegen een chronische kwaal, maar ik denk dat Odekke dit ook niet zo bedoelde,.

Tuurlijk bedoelde ik het niet zo.... het is alleen frustrerend dat je zelf gewoon goed verzekerd bent, je vele honderden euro's per jaar betaald, maar je als je het nodig hebt geen duppie terug krijgt.
De pil krijg je niet vergoed, heb je last van een schimmelinfectie (weet niet of je dat weleens gehad hebt, maar dat is echt een ramp! Je wordt gek van de jeuk!) en ook daarvan krijg je de medicijnen niet vergoed, heb ik een keer een keelonsteking waar ik al 3 weken mee rond loop, dan moet ik de kosten van het naar de huisarts gaan en de medicijnen ook zelf betalen omdat ik niet aan de 150 euro per jaar kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:19

KiWiKo schreef:
Ik heb echt pijn in mijn buik van het lachen, zeker omdat ik knupperde met mijn ogen en een groohoote L zag staan, echt tranen over mijn wangen

Zie je wel...medische noodzaak lachen is immers gezond Lachen

odetteke schreef:
De pil krijg je niet vergoed

Wordt wél vergoed, rekening moet je alleen opsturen, ik vind juist dat ie dr uit moet.
odetteke schreef:
heb je last van een schimmelinfectie

In het verleden wel helaas...Dus ik ken die ellende...Ik ben er afgekomen dmv een homeopaath.
Heb er 5 jaar mee gelopen, dus ja helaas..ikken die ellende dat is verschrikkelijk. Wist niet dat die medicijnen niet vergoed werden?
Of bedoel ej dat het van je eigen risico afgaat want dan wordt het wel vergoed.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:21

odetteke schreef:
Tuurlijk bedoelde ik het niet zo.... het is alleen frustrerend dat je zelf gewoon goed verzekerd bent, je vele honderden euro's per jaar betaald, maar je als je het nodig hebt geen duppie terug krijgt.
De pil krijg je niet vergoed, heb je last van een schimmelinfectie (weet niet of je dat weleens gehad hebt, maar dat is echt een ramp! Je wordt gek van de jeuk!) en ook daarvan krijg je de medicijnen niet vergoed, heb ik een keer een keelonsteking waar ik al 3 weken mee rond loop, dan moet ik de kosten van het naar de huisarts gaan en de medicijnen ook zelf betalen omdat ik niet aan de 150 euro per jaar kom.

Dat geldt natuurlijk voor velen,voor mij ook. Je moet het maar zien als een autoverzekering, gelukkig heb je niet elk jaar een flink ongeluk.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:26

odetteke schreef:
De pil krijg je niet vergoed, heb je last van een schimmelinfectie (weet niet of je dat weleens gehad hebt, maar dat is echt een ramp! Je wordt gek van de jeuk!) en ook daarvan krijg je de medicijnen niet vergoed, heb ik een keer een keelontsteking waar ik al 3 weken mee rond loop, dan moet ik de kosten van het naar de huisarts gaan en de medicijnen ook zelf betalen omdat ik niet aan de 150 euro per jaar kom.

Ik zie heel wat klanten voorbij komen die medicijnen hebben gehad voor schimmelinfectie, en dit vergoed hebben gekregen Lachen
Het verschilt wel van medicijn tot medicijn, maar je kunt iig aan je huisarts vragen of hij iets wil voorschrijven wat vergoed wordt.
En iedereen moet die kosten tot 150,- zelf betalen, ik was het in de eerste maand al kwijt, andere zullen het een jaar lang blijven houden. Helaas is dr niets aan te veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:34

Nijn schreef:
Ik zie heel wat klanten voorbij komen die medicijnen hebben gehad voor schimmelinfectie, en dit vergoed hebben gekregen

Nijn ik vermoed dat veel mensen het eigen risico en het 'niet vergoed worden van een medicijn' doorelkaar halen.....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:35

Chiqa schreef:
Nijn schreef:
Ik zie heel wat klanten voorbij komen die medicijnen hebben gehad voor schimmelinfectie, en dit vergoed hebben gekregen

Nijn ik vermoed dat veel mensen het eigen risico en het 'niet vergoed worden van een medicijn' doorelkaar halen.....

Klopt Ja En als dan ook nog eens de eigen bijdrage er bij komt kijken is het voor heel wat mensen helemaal verwarrend Lachen
Dan ben ik zo een half uur verder met 1 klant voordat het duidelijk is.
Maakt mij verder niet uit, maar dan zijn wel dingen die duidelijker uitgelegd kunnen worden d.m.v. informatieverstrekking.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:37

of het versimpelen van alle regels........ wat denk jij dat jij jouw werkgever per uur kost......... en als jij een half uur bezig bent met het verkopen van een pot pillen, moet dat halve uur daar wel weer uit terugkomen Lachen

Ook jij moet gewoon je geld opbrengen......... alleen wordt dat erg moeilijk omdat ook jij gewoon een hele goede dienstverlening wil geven

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:47

odetteke schreef:
.. knip ...

Van mijn vriendenkring ken ik niemand die naar de dokter gaat voordat het echt echt nodig is.

Mijn schoonmoeders gebit is trouwens "afgekeurd" dat heeft al zoveel problemen gehad dat zezich niet extra kan verzekeren, met als gevolg dat ze nu uit eigen zak 5000 euro aan kronen en bruggen moet gaan betalen
Het is trouwens niet te wijten aan slecht onderhoud of weinig naar de tandarts gaan... maar door langdurig medicijngebruik is de kwailiteit heel erg achteruig gegaan.

hier dus nog een .. lang leve de medicijnen en kuren die mij tot nu toe in leven hebben gehouden ..

maar ach een kunstklapper is wel vergoed ..

dus ik als bijna (morgen jarig geloof ik) 37 jarige
denkt al serieus na over een kunstklapper
simpel weg omdat een renovatie door mij niet meer te betalen is
dan maar een kk

Citaat:
Die 50,- geldt niet voor iedere ziekte, en alleen als je meer dan 180 dagen in het jaar medicijnen gebruikt. Wat dus wordt verstaan onder chronisch medicijn gebruik Lachen

Ik vind dat de pil daar dan ook maar onder moet vallen Knipoog[/quote]
Asteblieft niet zeg!
Moet eerlijk zeggen dat ik dit een absurde opmerking vind.
Deze tegemoetkoming is voor chronisch zieken niet voor mensen die niet zwanger willen worden en daarom ''medicijnen'' (wat het m.i. niet is, ik zie het als een voorbehoedsmiddel) willen hebben.
Mensen die dit bedrag krijgen zijn mensen die de medicijnen veelal moeten nemen willen ze een normaal leven kunnen leiden.[/quote]

uhhhhh ik slik 365 dagen per jaar medicatie
maar K valt niet onder een chronische ziekte
en val dus NIET onder die regeling ..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:50

Klopt Nickyu, maar dat zeg ik toch ook, niet iedere ziekte valt onder die regeling, helaas..

En de tandartskosten zijn ook idioot hoog, ik heb (gelukkig) nergens last van maar zie regelmatig bedragen voorbij komen waar ik U tegen zeg, en dan gaat het om vrij simpele behandelingen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:52

zonder die pillen ben ik echt snel kassieweilen ..
kan echt zonder .. maar ja ut is niet chronisch (al begint het er na 8 jr wel op te lijken
en nee over gaat het niet ) ach een dood mens is uiteraard wel goedkoper voor de staat

maar je schrikt je rot als je om je heen kijkt en ziet welke keuzes sommige mensen maken
uit het belang vd financieen ...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:54

Tja ik heb die lijst niet opgesteld, I wish dan zou die flink anders zijn Vork

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:59

gelukje voor mij zijn mn ouders (voorlopig) gek genoeg om m'n verzekering te betalen, ik krijg (offeuhm... mn ouders dan ^^) m'n medicatie waarschijnlijk wel vergoed (ritalin valt erbinnen toch? Tong uitsteken)
vond het wel jammer dat ik toen ik m'n knie had geblesseerd ik bij de laatste afspraak bij fysio (die nog werd vergoed) WEER door m'n knie ging waardoor ik dus uiteindelijk dus wegging met dezelfde blessure als waar ik mee gekomen was Tong uitsteken
gebruik ook de pil, net als de meesten omdat ik ook niet echt de behoefte voel zwanger te worden Tong uitsteken (ongeluk zit in een klein hoekje, zal je zien gebruik je t niet scheurt je condoom Tong uitsteken) maar ook vanwege m'n acné (diane gebruik ik geloofk)
geen idee of die vergoed word.. zal er niet wakker van liggen als t niet word vergoed ^^

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:03

Nee je ligt er niet van wakker omdat je ouders dokken, maar als je zelf moet dokken en je de ene nota na de andere binnenkrijgt en je krijgt het niet vergoed wordt het een ander verhaal Knipoog

Zat even te denken, en m.i. zijn er 2 dingen die flink verbeterd kunnen worden, de thuiszorg en de ggz Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:07

Nijn schreef:

Lijst zal ook wel metr zorg samen gesteld zijn waardoor hype ziektes uitgesloten worden.
Geheel terecht.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:09

omg doe met de mode mee Bloos!

nooit geweten dat Kanker een hype was ROFL Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:10

Nikyu waarom vul jij dat zo in voor jezelf?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:10

Chiqa schreef:
Nijn schreef:

Lijst zal ook wel metr zorg samen gesteld zijn waardoor hype ziektes uitgesloten worden.
Geheel terecht.

En dan kom je weer op een ellenlange discussie uit wat hype ziektes zijn Knipoog

En dan nog zijn er bijv. vormen van reuma die niet op de lijst staan, dus om te zeggen dat het enkel om hype ziektes gaat zou wat kort door de bocht zijn Lachen

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:17

(naja, m'n ma werkt als apotheker, en omdat t haar apotheek is gaat t allemaal wat makkelijker, voor haar om t te regelen dan, ik leer er dus geen bal van Tong uitsteken hoor soms wel bedragen langs komen van medicatie, (help soms ook in de apotheek als apotheekhulp), schrik je ook wel van..)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:20

Ach met een andere lijst zijn weer andere mensen ontevreden en zo zal het altijd blijven, of je moet alles vergoeden. Maar dan gaan de premies weer omhoog en dan is dat weer niet goed.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:25

Zekers moet je elke maand veel betalen aan ziektekostenverzekering. Zelf zijn we niet zo duur verzekert omdat we gelukkig bijna niks mankeren. We nemen gewoon de gok dat er geen fysiotherapie in ons pakket zit enzo. Je moet ook nog niet te bang zijn!! Maar er zijn gewoon altijd veel mensen die veel zorg nodig hebben en die zitten dan moeilijker. Wij zeggen altijd : Wees blij dat je voor een ander mag betalen in plaats van een ander voor jouw!!! Zo gauw dat gebeurd wordt het er niet beter op. Ziekenhuisopnames worden zowiezo vergoed want die zijn niet op te hoesten door een gewone burger. Het gaat om veel, vaak onnodige extra's die minder vaak gebeuren en die de mensen bang maken en dan gaan ze zich daarvoor verzekeren. want het kan toch gebeuren dat....

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:28

En je betaald dus voor de mensen die niet verzekerd zijn want die worden ook geholpen!!!
Dat zijn ze hier in Nederland verplicht. In Amerika zijn ze al zover dat ze bij een ziekenhuisopname eerst vragen of de mensen zijn verzekerd. Zo ja, dan heb je geluk en mag je verder, zo nee dan kun je weer naar buiten. Onmenselijk en hard.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:29

Flyfly hoeveel mensen zijn er niet verzekerd in Nl denk je? Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:31

Enige tienduizenden al snel denk ik.