Ik ben vanaf groep 3 tot aan de eerste van de brugklas gepest. Ben ook naar een maatschappelijk werker gestuurd, waar ik niet heen wilde, ik zag niet in dat ik ook hulp nodig had, buiten de pesters, was er ook wat gaande bij mij waardoor ik het over mezelf afriep.. Ik had piekhaar, liep niet in het duurste van het duurste, maar ik had ook totaal geen zelfvertrouwen.
Wat niemand zou zeggen als ze me nu zien. Ik heb nu echt haar op mijn tanden, ik laat me niet het kaas van het brood eten en heb toch nog steeds vertrouwen in mensen. Ik ben ook zeer vergevingsgezind. Haat is er genoeg in de wereld.
Ik werd geschopt, geslagen, geprikt/gestoken met een passer, mijn boeken afgepakt, vernederd en in de steek gelaten. Ik heb het ze allemaal vergeven. Zij waren de zielenpoten, niet ik! En zal ik je nog wat ergs vertellen? In groep 3 deed zelfs de leerkracht mee met sarren! Dan ben je potverdorie een jaar of 5 oud en doet zelfs de leerkracht zoiets! "Als je niet ophoud, dan zet ik je naast Chantal" Die heks heb ik later nog wel een keer aangepakt door haar te vragen waarom ze zo zielig doet door een 5 jarige voor schut te zetten.
Ik plaste met mijn 5 jaar in mijn broek, mijn haar viel uit enz.. Puiur door pesten..Mijn moeder heeft mij van die school afgehaald, maar op de school erna ging het gewoon door..
Nee, je moet echt actie ondernemen!!
Mocht ik ooit nog kinderen op een school hebben en worden ze gepest of pesten mijn kinderen zelf, dan word er actie ondernomen die niet mals is!!
Het had gekund dat iedereen over je uitgevallen was, gelukkig is dat niet het geval, maar toch
, steek de energie lekker in, om te zoeken naar een andere school en die training die ze krijgt!
En ik ga eerst voor de vriendelijke benadering, en daarna houd het vriendelijk zijn op he