Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:52

Jrussel schreef:
Vjestagirl schreef:
Waarom haal je die deken niet van je paard af? Ze kunnen echt prima zonder, gaan ze niet dood van. En t scheelt erg veel geld.

wat een kort door de bocht opmerking als dat beest dat gewend is kan je niet in een keer zo een deken van hem aftrekken.

Zo koud is het nog niet buiten. Echt niet. Een paard voelt zich het beste tussen de 15 en de -5 graden. Juist doordat het nu ook al stukke minder lang licht is zullen ze echt nog wel een vacht aan maken. Desnoods gooi je er voorlopig nog een regendekentje op...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:53

KiWiKo schreef:
_Nancy schreef:

wat heb je aan een baan die alsnog maar de helft betaald van alles??

beter als helemaal niks toch???? Haha! Haha! Haha! ach, ach, ach Lachen

Beter als helemaal niks, je hebt dan alsnog niks, want als je 2 maanden de helft heb betaald heb je alweer 1 volle maand schuld staan

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:54

Jrussel schreef:
Vjestagirl schreef:
Waarom haal je die deken niet van je paard af? Ze kunnen echt prima zonder, gaan ze niet dood van. En t scheelt erg veel geld.

wat een kort door de bocht opmerking als dat beest dat gewend is kan je niet in een keer zo een deken van hem aftrekken.

Nu is het nog niet koud genoeg om er compleet aan gewend te zijn Lachen
Die van mij hebben ook nog geen deken op hoor. Als het aan mij zou liggen komt er ook geen deken op. Zoveel doen ze niet in de winter, maar mijn vader werkt niet mee Knipoog

TS, even samenvattend. Neem gewoon tijdelijk een parttime baantje of desnoods 2 als dat beter voelt. Dan bouw je in ieder geval gelijk al stukjes schuld af. Ook al werk je liever fulltime. Het staat ook een stuk beter op je CV, dat je in ieder geval bezig bent gebleven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:55

_Nancy schreef:
KiWiKo schreef:
]
beter als helemaal niks toch???? Haha! Haha! Haha! ach, ach, ach Lachen

Beter als helemaal niks, je hebt dan alsnog niks, want als je 2 maanden de helft heb betaald heb je alweer 1 volle maand schuld staan

Tuurlijk............. echt, ben blij dat ik er al geweest ben joh........... want jij gaat het nog doormaken Haha!

en ik hoop dat je ervan leert Lachen

Nijn

Waar halen mensen de nonsens vandaan dat het lastig is om aan werk te komen?
Schoonmaken, callcenters, kassen noem maar op staan te springen om mensen...!!!
Of...... is het zo dat men daar zich te goed voor voelt?
1 uitzendbureau ingeschreven, al heel lang?
Ga daar dan als de sodemieter heen met de vraag of ze wat voor je hebben?
Nee, dan ga je naar de volgende, schrijf je overal in en maak duidelijk dat je graag wilt werken ongeacht wat...

Getup

_Nancy schreef:

Liever 2 maanden als 1 natuurlijk Frusty .

Nou ja, het gaat hier om de Ts, ik hoop dat zij nu snel een oplossing gaat vinden.
Laatst bijgewerkt door Getup op 23-09-08 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:56

[/quote]

wat een kort door de bocht opmerking als dat beest dat gewend is kan je niet in een keer zo een deken van hem aftrekken.[/quote]
Nu is het nog niet koud genoeg om er compleet aan gewend te zijn Lachen
Die van mij hebben ook nog geen deken op hoor. Als het aan mij zou liggen komt er ook geen deken op. Zoveel doen ze niet in de winter, maar mijn vader werkt niet mee Knipoog
[/quote]

ja maar voor zover ik weet gaat het over ts der pony dus die beslist niet jullie dacht ik zo

Imre

Als ik een financiele tegenvaller heb zorg ik dat alle rekeningen zijn betaald, de beesten genoeg eten hebben en ga zelf leven van wat ik minimaal nodig heb. Desnoods laat ik mijn bijrijders wat vaker komen en ga ik zelf in de avonduren nog bij een andere baan aan de slag. Ik heb weleens 3 baantjes tegelijk gehad. Een ramp om alles te plannen, maar financieel gaf het wel even wat ruimte. En ik heb geen rijbewijs, dus doe alles op de fiets, ik fiets rustig 30km per dag om te komen waar ik moet zijn. Autorijden kan ik me niet veroorloven op dit moment en ik doe al jaren alles op de fiets, dus dat blik op wielen kan ik nog wel even zonder.

Ik zal ook niet mijn paarden weg doen als het tijdelijk iets minder gaat, maar als ik echt in een gat zit en er niet snel uitzicht is op verbetering gaat degene die me het meeste zal opleveren echt wel in de verkoop.

Trouwens, als jij altijd fulltime hebt gewerkt én nog bij je ouders woont, waar is al dat geld dan gebleven?

Goedkopere stalling zoeken misschien een optie? Ik sta bij een boer en kan er 2 stallen voor minder dan wat jij voor één betaald.

xxelviraxx

ik zou het uwv even bellen als ik jou was over je uitkering want volgens mij heb je daar wel recht op.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:57

@Kiwiko: ik sluit me volledig bij je aan.
Doordat er nog zoveel mensen zijn met zo'n instelling, zit ik voorlopig nog niet zonder werk Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:57

KiWiKo schreef:
_Nancy schreef:

Tuurlijk............. echt, ben blij dat ik er al geweest ben joh........... want jij gaat het nog doormaken Haha!

wat weet jij nou wat ik mee ga maken??
Daar sta jij dus volledig buiten!!

Ik heb toevallig al een geweldig paard, een full time baan én nog een krantenwijk wat alles goed betaald.
Dus wat is jouw probleem!?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:58

xxelviraxx schreef:
ik zou het uwv even bellen als ik jou was over je uitkering want volgens mij heb je daar wel recht op.

UWV bellen?????
Terwijl er zoooooo veel werk is? Wow!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:59

Nijn schreef:
xxelviraxx schreef:

UWV bellen?????
Terwijl er zoooooo veel werk is? Wow!

heb je het hele topic wel gelezen?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:59

Miracle schreef:
Ik wil ook best fietsen naar mijn stal, geen probleem.. 10 km als je het per se wil weten. dan kan je me wel lui vinden, maar ik heb een slechte conditie vanwege mijn hyperventilatie.. en nee dat is geen smoesje oid.......

10 km is echt niet zo ver dat fietste ik vroeger naar school. 20 km heen en terug per dag dus en dan ´s middags nog naar mijn pony die weer 5 km weg stond. En fietsen is erg goed tegen hyperventilatie (ja ja, ik heb dat ook ). Conditie krijg je vanzelf.

Je komt wel degelijk over als lui, in ieder geval niet als iemand die echt in hoge nood zit anders zat je allang in de trein naar Kiwiko.
Laatst bijgewerkt door Waves op 23-09-08 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:00

@Nancy: het probleem is, dat jij de Ts zowat aan zit te raden op de bank te wachten totdat de fulltime baan er aankomt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:00

Maar goed: Miracle, ben je al een beetje geholpen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:01

getup schreef:
@Nancy: het probleem is, dat jij de Ts zowat aan zit te raden op de bank te wachten totdat de fulltime baan er aankomt.

dat zijn jouw woorden..
Ik heb nooit gezegt 'wachten!'
Ik heb gezegd dat ze beter meteen een fulltime baan kan gaan nemen die alels meteen betaald, dan een part time baan die alsnog maar de helft betaald..

duss....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:01

lautje76 schreef:
[quote="Miracle
Ik wil ook best fietsen naar mijn stal, geen probleem.. 10 km als je het per se wil weten. dan kan je me wel lui vinden, maar ik heb een slechte conditie vanwege mijn hyperventilatie.. en nee dat is geen smoesje oid.......

10 km is echt niet zo ver dat fietste ik vroeger naar school. 20 km heen en terug per dag dus en dan ´s middags nog naar mijn pony die weer 5 km weg stond. En fietsen is erg goed tegen hyperventilatie (ja ja, ik heb dat ook Boos! ). Conditie krijg je vanzelf.

Je komt wel degelijk over als lui, in ieder geval niet als iemand die echt in hoge nood zit anders zat je allang in de trein naar Kiwiko.[/quote]

Ik zit niet in HOGE NOOD voor de zoveelste keer, heb ik gewoon een EENMALIGE TEGENVALLER Lachen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:01

_Nancy schreef:
getup schreef:

dat zijn jouw woorden..
Ik heb gezegd dat ze beter meteen een fulltime baan kan gaan nemen die alels meteen betaald, dan een part time baan die alsnog maar de helft betaald..

duss....

En die fulltime baan is er nu niet dus.......

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:02

Jrussel schreef:
ja maar voor zover ik weet gaat het over ts der pony dus die beslist niet jullie dacht ik zo

Ze vraagt toch wat de rest zou doen. De deken eraf houden dus...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:02

Misterylady schreef:
_Nancy schreef:

dat zijn jouw woorden..

duss....

En die fulltime baan is er nu niet dus.......

zoiets heet zoeken..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:03

getup schreef:
Maar goed: Miracle, ben je al een beetje geholpen?

Ja hoor Lachen Ik ga gewoon fietsen naar mijn paardje.. en kijk ik voortaan ook ff bij de parttime baantjes..
Ik woon nou eenmaal in een heel klein boeren dorp, waar weinig aanbod is.. Wel in de steden er omheen gelukkig, en zodra ik een dichtbijzijnde vacature zie, grijp ik die zeker wel aan.. Lachen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:03

Nancy: Daar is iedereen het over eens! Maar dit komt een beetje door jouw vraag/opmerking (o.a.): " wat heb je aan een baan die alnog maar de helft betaalt?".
edit: Miracle, gewoon met deze instelling op stap gaan, en je zult zien: het werkt! Oja, je kunt ook nog kijken voor een baantje als telemarketeer ofzo. Is wel niet heel leuk...
Laatst bijgewerkt door Getup op 23-09-08 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:04

_Nancy schreef:
KiWiKo schreef:

wat weet jij nou wat ik mee ga maken??
Daar sta jij dus volledig buiten!!

Ik heb toevallig al een geweldig paard, een full time baan én nog een krantenwijk wat alles goed betaald.
Dus wat is jouw probleem!?

joepie de poepie tut!!!!

Mijn probleem is er niet........... ik heb een minimaal DGA salaris en werk zo een 60 upw waarvan 30 uur op kantoor en de rest thuis, naast mijn huishouden en het proberen op te voeden van mijn kind.........

niks komt voor niks aanwaaien meid......... voor alles moet je offers maken, zo werkt het........

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:04

Miracle_ schreef:
Idd, ik sta al ingeschreven bij 1 uitzendbureau.. Al een behoorlijke tijd..

tip... ga daar iedere dag langs om te vragen of ze wat voor je hebben! dan weten ze dat jij graag wilt en dan heb je zo een baan!
uitzendbureau's betalen iedere week uit, dus als je kunt met een week weer geld hebben Knipoog