afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:06

ik ben gister geslaagd:D na 3 x theorie en 2 praktijk.. ben t nu goed zat:D Maar heb m! Week na het afrijden, kon ik meteen weer ( 1 les ertussen ) En ik vond mezelf veel beter rijden de eerste keer.. maar tis echt geluk hebben.. Ben blij dat ik van CBR af ben, want bleuh wat een geldklopperij, en pff..

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:30

Gefeliciteer missblonda en pinuts Haha! !

Assiejlover, hoe was het voor het eerst in een andere auto? Ik zie heel erg op tegen de overstap van diesel naar benzine, heb begrepen dat je dan veel meer gas moet geven als je je koppeling op laat komen, omdat hij anders afslaat. Bij het lessen gaf ik heel vaak geen gas bij als ik mijn koppeling op liet komen en dat was geen probleem.. Kan mijn rijbewijs maandag afhalen, maar dan wachten tot het weekend is en ik weer thuis ben! Spannend!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 17:58

Soof89 schreef:
Gefeliciteer missblonda en pinuts Haha! !

Assiejlover, hoe was het voor het eerst in een andere auto? Ik zie heel erg op tegen de overstap van diesel naar benzine, heb begrepen dat je dan veel meer gas moet geven als je je koppeling op laat komen, omdat hij anders afslaat. Bij het lessen gaf ik heel vaak geen gas bij als ik mijn koppeling op liet komen en dat was geen probleem.. Kan mijn rijbewijs maandag afhalen, maar dan wachten tot het weekend is en ik weer thuis ben! Spannend!

Ik heb vandaag in me eigen auto gereden (die heb ik namelijk al)
mag eigenlijk niet I know, maar had nog noooooit gereden
en betaal al een tijdje wegenbelasting ofzo dus ben alleen me straat uitgereden
daar heeft me moeder het overgenomen
maar goed any way:P dat is dus ook een benzine en ik merkte geen verschil

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:02

Het voelde wel fijn eigenlijk, lekker alleen in de auto weg, radio aan en meezingen haha! Ik ga maandag ook in de auto naar school.

@ Pinuts ; ja dat klopt! Op het erf gaf ik er geen gas bij en toen ging hij inderdaad uit en je moet heeel voorzichtig zijn met een benzine. Daar moet ik nog wel aan wennen, dus als je in de 1 rijd, voor de rest in de andere versnellingen heb ik nergens last van.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 01:12

MSQuincyTE schreef:
Ik had mijn instructeur ook mee, mocht ik zakken dan wist hij ook gelijk waarop

Ik heb hem ook elke keer meegenomen.
de laatste keer wilde hij niet, maar hij moest van mij Bloos
gelukkig toen ook geslaagd Tong uitsteken

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:38

Mijn instructeur ging niet mee. Het voorrijden ging zo super dat ie dacht dat ik het alleen wel zou redden. Als hij mee zou gaan zou ik denk ik alleen maar zenuwachtiger zijn geworden.. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:43

ik had hem eerste x ook niet mee.. maar toen ik was gezakt, wist ik niet goed waarom.. en kon mijn instructeur mij niet goed helpen omdat ie er niet bij was. 2e x was hij er wel bij en praatte hij contsant met eximinator, vond ik wel fijn, anders praat die eximinator tegen mij.. en ik heb dan al stress:P

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:28

Dat vond ik ook heel fijn, mijn instructeur ging ook praten met die examinator waardoor ik niet zo het idee had dat ze mij in de gaten hielden (alhoewel ze dat wel deden). Het nam wat spanning weg, want hij begon ook wel tegen mij te praten (examinator), maar ik was veel te gespannen om fatsoenlijk een gesprek te kunnen voeren Bloos .

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:27

Ik kom hier ook even meestressen.. vorige week donderdag voor het eerst afgereden, helaas gezakt.. moet nu volgende week vrijdag weer Lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:42

Yellowfish schreef:
Ik kom hier ook even meestressen.. vorige week donderdag voor het eerst afgereden, helaas gezakt.. moet nu volgende week vrijdag weer Lachen

Romana jij ook succes!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:59

Dankje! in het rijden zelf heb ik vertrouwen, en ook mijn TTT was perfect gegaan, dus eigenlijk had ik er alle vertrouwen in dat het bij mijn examen ook goed zou gaan, maar doordat ik toen compleet de mist in ging heb ik nu een stuk minder vertrouwen in volgende week, brr.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:02

Wat ging er verkeerd dan? Succes voor volgende week, gaat je heus lukken Haha! !

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:11

Ik 4 nov afrijden! heb er wel zin in en hoop dat ik het in 1x haal. M;n instructeur roept altijd, als er 1 goed kan rijden ben jij het wel, dus dat geeft vertouwen.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:32

Soof89 schreef:
Wat ging er verkeerd dan? Succes voor volgende week, gaat je heus lukken Haha! !

Wat niet Nagelbijten / Gniffelen

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:51

Ik ha dvandaag les, de 1e x na mijn ttt, en het ging meteen een stuk beter, heb veel meer zelf vertrouwen nu.
Volgende week gaan we het echte examen plannen,
ben benieuwd Lachen

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:58

Yellowfish schreef:
Soof89 schreef:

Wat niet Nagelbijten / Gniffelen

Haha.. hoe kwam het dan? Door de zenuwen of gewoon een slechte dag?

@ Blacky: spannend hoor om je echte examen te gaan plannen (je hebt dan ineens een datum waarop je er misschien wel helemaal vanaf gaat zijn!), ik vond het doodeng toen mijn instructeur zei wanneer hij me op wilde laten gaan Bloos . Scheelt wel dat je nu je TTT gehad hebt Ja .

@ Manontjuh: zo te horen komt het wel goed als je rijinstructeur dat van je zegt Knipoog

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:46

Ik heb hem ook eindelijk binnen! Vandaag was al de derde keer en ik had 2 weken niet gereden omdat de rijschool vol zat. Na mijn vorige examen heb ik maar 1 les gehad. Ik had nog wel een uurtje voorrijden voor het examen en toen ging het heel slecht maar tijdens het examen ging het wel veel beter. Gelukkig maar, ik zat midden in het noodweer! Ik schrik er wel van als je kijkt hoeveel ik er in totaal aan uit heb gegeven....Pffff!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:19

Jessica schreef:
Ik heb hem ook eindelijk binnen! Vandaag was al de derde keer en ik had 2 weken niet gereden omdat de rijschool vol zat. Na mijn vorige examen heb ik maar 1 les gehad. Ik had nog wel een uurtje voorrijden voor het examen en toen ging het heel slecht maar tijdens het examen ging het wel veel beter. Gelukkig maar, ik zat midden in het noodweer! Ik schrik er wel van als je kijkt hoeveel ik er in totaal aan uit heb gegeven....Pffff!

Ja erg is dat he. Ik ben al 3keer gezakt en bij mij kost elke autorijles €90,- dus dat is echt een hoop geld. Dus hoop dat ik het de volgende keer maar haal. De dag zelf van het afrijden ben ik elke incl les en examen €295,- kwijt echt niet grappig meer.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:07

Soof89 schreef:
Haha.. hoe kwam het dan? Door de zenuwen of gewoon een slechte dag?

In de eerste instantie een slechte dag, was helemaal niet zenuwachtig zenuwen kwamen pas toen ik de eerste fout had gemaakt Bloos en toen ging er uiteraard niets meer goed.. baal enorm dat ik nu de vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen kwijt ben Scheve mond

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:49

@ Jessica: het is inderdaad een hele klap geld in een keer Ja . Gelukkig betaalden mijn ouders het, maar dan nog voelde ik me best wel schuldig. Ook een reden waarom ik het extra fijn vond dat ik het in 1x heb gehaald!

@ Yellowfish: maak je niet al te druk om die bijzondere verrichtingen, bij mij gingen ze van de zenuwen ook helemaal niet zo goed. Daar laten ze je niet zo snel op zakken, zolang het rijden opzich maar goed is!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:03

Ik kom hier ook even binnenvallen. Ik ben namelijk binnenkort ook aan de beurt om voor de "zoveelste" keer af te rijden. Ben een aantal keer gezakt op steeds verschillende dingen, dus best wel frustrerend.

Nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring heeft met van die pillen waardoor je niet zenuwachtig wordt. Ik geloof dat het om bètablokkers gaat, die worden dan voorgeschreven door je huisarts. Vraag me alleen af of het wel echt werkt, ik zit namelijk te twijfelen of ik ze ook zal gebruiken.

Als ik last krijg van zenuwen beland ik namelijk in een soort "tunnel" en let ik niet meer goed op mijn omgeving en daardoor ga ik fouten maken. Tijdens rijles heb ik hier helemaal geen last van.

Ik hoor graag wat ervaringen hiermee!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:38

Ik heb zelf nu extra sterke valeriaan tabletten gehaald.. in de hoop dat dat me helpt mijn zenuwen wat beter onder controle te houden Lachen

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:00

_Sigrid_ schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen. Ik ben namelijk binnenkort ook aan de beurt om voor de "zoveelste" keer af te rijden. Ben een aantal keer gezakt op steeds verschillende dingen, dus best wel frustrerend.

Nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring heeft met van die pillen waardoor je niet zenuwachtig wordt. Ik geloof dat het om bètablokkers gaat, die worden dan voorgeschreven door je huisarts. Vraag me alleen af of het wel echt werkt, ik zit namelijk te twijfelen of ik ze ook zal gebruiken.

Als ik last krijg van zenuwen beland ik namelijk in een soort "tunnel" en let ik niet meer goed op mijn omgeving en daardoor ga ik fouten maken. Tijdens rijles heb ik hier helemaal geen last van.

Ik hoor graag wat ervaringen hiermee!

Ik heb ook pillen gekregen van de huisarts die heten Propranolol. Aangezien toen ik de eerste keer moest afrijden helemaal trillend ong achter het stuur zat.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:01

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:18

Dankje Cynthia,

Wel raar dat je de eerste dagen duizelig kan zijn en er dus geadviseerd wordt om voorzichtig te zijn met autorijden. Maarja, ik heb begrepen dat je ook al zo'n tablet in moet nemen een dag eerder om te kijken wat voor een effect het op je heeft.