Belastinggeld al terug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Re: Belastinggeld al terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:57

Ik heb van de week aan de telefoon gezeten met iemand van de belasting die mij na bijna een uur te hebben laten wachten kon vertellen dat ze niets heeft kunnen vinden.
Nu ben ik alleen vergeten te vragen tot wanneer ik het dan kon opsturen daar ik weer eerst alle papieren moet opzoeken.
Dus iemand enig idee?

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:21

Mijn vriend en ik zijn volgens de belastingdienst ge-emigreerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En daarom kon er niks worden uitgekeerd!!! Moet niet fraaier worden!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:38

PhiaBink schreef:
lies schreef:
Nou, nou.. Beetje minder kan ook wel Scheve mond
Hij zegt toch dat het een grapje was? Je kan niet verwachten dat iedereen maar 59 pagina's gaat doorlezen om erachter te komen wat phia bink is overkomen.

Ik ken Bas en ik weet hoe hij kan reageren!!! Type eerst schieten, dan en dan pas vragen. Als je zo bent, dan kan je een ander heel veel pijn doen. Vandaar mijn reactie. Zo zou jij en vele andere ook reageren Boos!

Wat ons is overkomen is geen grapje Boos! Als je al ruim 2 jaar tegen de Nederlandse overheid aan het vechten bent om te krijgen waar je recht op heb, en komt er dan zo'n loser die er een grapje overmaakt, dan is bij mij het lontje heel erg kort. Het gaat je niet in je koude kleren zitten, dat kunnen we je wel vertellen.

Ik ken 'm ook wel (niet irl, maar natuurlijk wel al heel lang van 't forum) en als ik dacht dat iemand mij expres op mijn ziel probeert te trappen, zou ik al helemaal niet reageren.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:44

PhiaBink schreef:
lies schreef:
Nou, nou.. Beetje minder kan ook wel Scheve mond
Hij zegt toch dat het een grapje was? Je kan niet verwachten dat iedereen maar 59 pagina's gaat doorlezen om erachter te komen wat phia bink is overkomen.

Ik ken Bas en ik weet hoe hij kan reageren!!! Type eerst schieten, dan en dan pas vragen. Als je zo bent, dan kan je een ander heel veel pijn doen. Vandaar mijn reactie. Zo zou jij en vele andere ook reageren Boos!

Wat ons is overkomen is geen grapje Boos! Als je al ruim 2 jaar tegen de Nederlandse overheid aan het vechten bent om te krijgen waar je recht op heb, en komt er dan zo'n loser die er een grapje overmaakt, dan is bij mij het lontje heel erg kort. Het gaat je niet in je koude kleren zitten, dat kunnen we je wel vertellen.

Ik ken 'm ook wel (niet irl, maar natuurlijk wel al heel lang van 't forum) en als ik dacht dat iemand mij expres op mijn ziel probeert te trappen, zou ik al helemaal niet reageren.

Ik ken hem irl. Hij had eerst wat terug moeten lezen, nadenken en dan pas iets opschrijven of gewoon zijn kop moeten houden. Hij doet het precies andersom. Zo heeft hij menig maal iemand heel hard op zijn ziel getrapt. Het dringt alleen niet tot hem door Koe .

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:46

De belastingdienst is nog steeds niet zijn vele euries bij mij terug komen innen.
Iemand enig idee wanneer ze daarom gaan komen.
Wil liever geen paar duizend euro op mn rekening hebben staan die ik waarschijnlijk weer terug moet dokken Knipoog
Laatst bijgewerkt door mariekie op 24-09-08 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:47

Hoe bedoel je Marieke?
Dat je je rekening leeg wil trekken voordat ze gaan innen of dat je ervoor moet sparen?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:51

Liezel1 schreef:
Hoe bedoel je Marieke?
Dat je je rekening leeg wil trekken voordat ze gaan innen of dat je ervoor moet sparen?

Heb het natuurlijk wel apart staan, maar is irritant dat als het op een spaarrekenig staat je er wel een paar duizend euro eraf moet trekken je om te bepalen wat je werkelijke spaarsaldo is Clown

Bijv : op spaarrekenig 10.000 waarvan er 3.000 van de belastingdienst zijn.
Dus heb ik er zelf maar 7.000.
Zo bedoelde ik het eigenlijk. Haha!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:54

Let op dat je er misschien heffingsrente over verschuldigd zal zijn he.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:55

veerledec schreef:
Let op dat je er misschien heffingsrente over verschuldigd zal zijn he.

wat is dat Verward

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:30

Dat is rente die je moet betalen als je geld moet betalen aan de Belastingdienst.
Stel ik krijg nu een aanslag over 2006 dat ik 10.000 moet betalen. Dan heb ik die 10.000 twee jaar in mijn bezit gehad, en daar rente over kunnen trekken. Je moet dan die 10.000 met rente terugbetalen. De regeling is iets gecompliceerder, maar hier komt het in beginsel op neer.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:32

Wij hopen door de stomme domme fouten bij de belastingdienst op wat rente van hun kant Haha!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:44

Het gaat om aanslagen he? Dan krijg je die ook. Als je een vermindering krijgt, krijg je invorderingsrente in plaats van heffingsrente.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:46

Jij kent mij helemaal niet in het echt phia, omdat je me 2 keer gezien hebt. En de beledigingen aan mijn adres getuigd niet van veel niveau. Nu kan ik daar ook wel over gaan oordelen omdat ik je twee keer heb gezien, maar dat laat ik wel aan andere over die je teksten lezen.

Ga lekker boontjes koken ofzo.

http://www.luckytv.nl/video_exorcist.html

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 23:08

Ach Bas, als ik volgens jou zeggen jou beledigt, en jij mag mij wel op mijn ziel trappen? Dan zitten we op hetzelfde niveau Tong uitsteken

Ik ken een heel leuk stel waar we nog veel contact mee hebben, vergeten zeker Haha! Zo leer je ook iemand heel goed kennen Bloos

Denk eens na voordat je een reactie geef, of lees een paar berichten waarover het gaat en hoe het kwam. Dat scheelt enorm veel frustraties.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 06:53

Ik heb jou niet doelbewust op je ziel getrapt met mijn oneliner grapje noch wat dit de bedoeling. En als je dat vindt, dan mag je je wel laten nakijken want dan ben je ziek van geest. De mate waarin jij ruzie zoekt met je omgeving verbaasd mij.

Maar discussie heeft met jou toch geen zin. Ik vind het jammer voor je dat je je erfenis er al doorheen hebt gedraaid. De 1 maakt er meer geld van, dan ander niet.

Oja en over dat stel...dat stel ken ik ook heel goed. Ze waren bijvoorbeeld nog op mijn verjaardag laatst.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 06:58

nu maar even met elkaar contacten en ipv via bokt elkaar dingen verwijten? overal is wel eens wat, en het is voor andere bokters niet leuker in dit topic met dit soort verwijten.

groetjes,

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 07:32

veerledec schreef:
Dat is rente die je moet betalen als je geld moet betalen aan de Belastingdienst.
Stel ik krijg nu een aanslag over 2006 dat ik 10.000 moet betalen. Dan heb ik die 10.000 twee jaar in mijn bezit gehad, en daar rente over kunnen trekken. Je moet dan die 10.000 met rente terugbetalen. De regeling is iets gecompliceerder, maar hier komt het in beginsel op neer.

Klopt, Toen ik dit jaar geld terug kreeg van de belasting kreeg ik ook 20 euro extra, was rente.
Dus als je bv 10.000 op je spaarrekening hebt waarvan er 3000 van de belastingdienst is, dan zou ik het op 3500 houden, dan zit je altijd goed.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:20

Moderatoropmerking:
Graag op een respectvolle manier reageren. Het is niet de bedoeling persoonlijk te worden. Alvast bedankt voor de medewerking Lachen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:31

ik heb gister eindelijk geld terug gekregen duurde effe maar dan heb je ook wat Pling

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:58

Ik heb gister gezien dat de Belastingdienst ook best snel kan werken.

Op 5 september is mijn aangifte 2007 ingediend. Gister had ik al de voorlopige teruggaaf binnen en ook het geld.. Binnen 3 weken!!

Ze kunnen het dus wel.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:49

Gisteren gebeld door de belastingdienst, dat we op 20 oktober eindelijk vanaf 1-1-2008 t/m november 2008 onze zorgtoeslag krijgen.
Op 23 oktober wordt eindelijk 2006 uitbetaald. Pfffff opluchting! Aangifte 2007 kan dan eindelijk ingevoerd worden. Dan komen er heel veel euries binnen. Haha!

Even dit en dan stop ik ermee.
Volgens Prima zou ik een erfenis er door heen hebben gedraaid Verward . Bas, je snap er dus helemaal niks van. Slaap lekker Dromen en reageer pas als je weet waar het overgaat. Scheelt veel onnodige frustraties!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:11

@mariekie wij hebben 2 en een half jaar moeten wachten voor de definitieve anslag.
Aangezien we 2000 euro teveel hadden terug gehad konden we idd daar ook nog rente over betalen.
Probeer te bellen of te overleggen met de belastingdienst,wie weet kijken ze het eerder voor je na,succes!!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:13

Je kan altijd een voorlopige aanslag vragen hé, ter beperking van de heffingsrente.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:28

Heb vandaag mn definitieve aanslag gekregen voor het jaar 2007. Mag mn geld houden Pling

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:20

Ooohhhh daar zit ik ook op te wachten!!!
Ik kreeg alleen een paar weken geleden een definitieve aanslag over 2006, terwijl ik die al een keer gehad had. Very strange.
Nu de komende dagen de brievenbus maar in de gaten houden dus, want het gaat om een (voor mij) behoorlijk bedrag Ja