Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:47

Oeh die latin jurk en die onderste ballroomjurk zijn gaaf! Alleen moet ik nog even sparen ^)
We moeten dus maar niet te snel uit de tweede klasse promoveren ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:59

Als je goed je best doet op het NK kan dat zomaar heel snel gebeurd zijn Bernette :P hahaha

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:19

Ja inderdaad!
Hopelijk kunnen we voor die tijd Latin nog wat omhoogtrekken, zou het wel leuk vinden als we dat een beetje gelijk kunnen houden. Toevallig afgelopen tijd veel latinles gehad, alleen nog niet veel latin kunnen trainen. Gelukkig gaat onze dansschoolhouder extra trainingsavonden doen, dus dan kunnen we latin ook actiever gaan trainen ;).

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:38

Leuk! Pff het is half maart voor we het weten :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:54

Ja idd... De timetable van Tilburg staat trouwens online. De debutanten beginnen al om 9.00! En moeten een uur van tevoren aanwezig zijn... Dat wordt vroeg op!!!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:57

Zo zeg, inderdaad, gelukkig is het voor ons maar een half uurtje. Denken jullie aan de basisdansen (dat waren wij ooit eens bijna vergeten haha).

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:51

Ja voor ons inderdaad ook... Maar als je van verder moet komen... Poe!
De basisdans hebben we flink geoefend (wij hebben veel te veel figuren in de Engelse Wals en Rumba, dus het was echt even omschakelen!) dus hoop dat het lukt. Vriendlief heeft nog wel eens de neiging toch een ander figuur in te zetten en in plaats van dat ie óf stopt óf het figuur anders eindigt, schiet ie in de stress en gaat ie totaal iets raars doen _O- . Maar gaat vast goedkomen, afgelopen twee weken alleen maar basis gedaan eigenlijk :)
Sem en Jaimy er al helemaal klaar voor?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:52

Rumba baalt Sem altijd wel als die basis is, want ze hebben zo'n leuk rumbaprogramma, maar hun engelse wals is sowieso basis dus dat scheelt. En of ze er klaar voor zijn......laten we er maar vanuit gaan hahaha.
En zeg maar tegen je vriend dat ie niet moet stressen, komt goed! Tot zondag!!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:34

Ik ben ook begonnen met ballroom en latin. Niveau 1. Erg leuk! Op dit moment train ik 3 keer per week, heerlijk!
Ik vroeg mij af wanneer mensen beginnen met wedstrijden en welke schoenen handig zijn voor de training.
Ik heb een lange danspartner dus minimaal 5 cm hakje is wel handig. Nu mijn twijfel nog, open of gesloten neus. Nadeel\voordeel?
Waarom willen sommigen geen satin schoen? Ik heb mij wel voorgenomen om echte dansschoenen te kopen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:02

satijn vinden de meesten wat moeilijk schoon te krijgen tov leer

open teen is meer latijns ,gesloten ballroom of social dancing

ik merk eerlijk gezegd zelf persoonlijk geen echte nadelen aan de open tenen tenzij je een stapt graag op de tenen partner hebt := (open teen is vaak wat flexibler te buigen bij de zool wat van voordeel is bij latijns _sneller draaien ,voettechniek) ik vind de verschillen meer in de hakken van de schoenen zitten ,bij latijns zijn ze vaak hoger en verder "naar binnen" gezet bij de schoenen ,ballroom is vaak een stukje lager en dan zijn er nog verschillende hakvormen naast de hoogtes

waar les je op ,prettig zittende dansschoenen die je met gemak uren kan dragen ,in mijn geval zit daar bij mijn latijnse een soort voetbedje in en bij mijn ballroom model is mijn hak laag wat ook niet zwaar danst

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:56

Dank je wel Tina voor je uitleg

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:04

Ik ben toch wel al flink aan het aftellen tot donderdag. Dan begin ik eindelijk weer met dansen. Mijn schoenen al weer heel vaak even te voorschijn gehaald. Kan niet wachten!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:18

Wat een sensatie was het zondag in Tilburg!
Helaas waren wijzelf te gespannen (eerste NADB) en hebben we dus niet echt lekker gedanst. 2x na de herkansing eruit.
Maar daarna lekker blijven kijken, wereldtop latin en de hoge klasses ballroom gezien. Geeft lekker veel motivatie verder te gaan trainen!
Het frustrerende voor ons was dat de wedstrijd dus bagger ging, maar de les van die avond super! Ach ja, leer je ook weer van.

Miejmoon, leuk dat je donderdag weer gaat beginnen!

Intel: wedstrijden kun je op eigenlijk elk moment beginnen, vooral regionaal hebben ze speciale klasses voor beginnende dansers (debutanten 5 en dergelijke).
Het is alleen wel makkelijk als je in de zes dansen een programma hebt. Daarbij moeten jij en je partner daar ook zeker van zijn. Dus als je in de Tango net een nieuw figuur hebt en hij gaat niet altijd goed: die niet dansen.
Wat betreft schoenen: als je nog geen onderscheid wil maken in ballroom/latin, neem dan een schoen met teenvrijheid (soepeler), maar wel een goede stevige schoen, zodat je er voor ballroom wel genoeg steun aan hebt. Ik heb een tijdje op een fijn model van Jeanne Marie gedanst, met een soort peeptoe. Lekker soepel, maar toch stevig. Mijn hak was 6,5 cm, maar kan ook lager besteld worden. Heel fijn daarbij was ook dat ik in de breedte kon verstellen, zodat ze mooi aansluiten. Vond het ook fijne kwaliteit, ze zijn nu nog helemaal goed. (Dans er al heel lang de trainingen mee)
Ik zou vooral niet via internet bestellen. Lekker gaan passen, vragen wat mogelijk is met kleuren, hakken, smalle voeten, etc. Vaak kunnen ze je daar ook vertellen wat je het beste kan nemen voor het doel dat je voor ogen hebt.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:33

Met dat beetje dansen dat ik ooit gedaan heb is het mij nooit gelukt om op een echte dansschoen te dansen, ik heb er simpelweg te weinig steun aan, al zal dat misschien ook te maken hebben dat ik zelf meer dan volslank ben hahaha. Vroegah, toen ik een jaar of 16 was, danstte ik met zo'n pump met elastiek, dat was wel fijn.

Gisteren hebben de kids voor het laatst samen gedanst, Sem heeft de partnership verbroken en is dus nu op zoek naar een leuke nieuwe danspartner die samen met hem de wedstrijdvloer onveilig wil gaan maken.
Wel heel leuk afgesloten met een finaleplaats in de latin (6e) ondanks dat het voor beide partijen natuurlijk toch wel ietwat ongemakkelijk was.

Jammer Bernette, maar het is ook best indrukwekkend zo'n enorme zaal en dansvloer met tribune, op naar de volgende toch!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:44

Sem en Jamy hebben echt super gedanst! Nog proficiat met hun prestatie!
Jammer dat ze gestopt zijn! Waarom precies? (Of is dat privé? ;) )
Vond ze een leuk koppel namelijk!
Gaat hij nu alleen verder met latin? Of ook nog steeds wel ballroom?

Wij gaan inderdaad lekker verder naar de volgende! Eerst Brado Beuningen, en dan het NK debutanten in Almere, gewoon voor de ervaring ;).

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:54

jammer van de danspartnerschaft ,leek me zo te lezen een goed stel samen ,vooral 6 in de finale is netjes !

jammer bernedette maar volgende keer weer beter ;)

we zijn gisteren begonnen met een curcus lindy hop voor beginners ,eerste begin viel me mee :+ en bezig met de chacha ,een nieuw figuur met een bekkenrondzwaaitje erin -O- ,ik verneem dan helemaal dat ik extra stijf ben in bekkenbereik (overblijfsel na de geboorte van de 3e )

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:50

De klik was er niet, en na een jaar proberen vond hij het genoeg ;)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:16

Bernette, ik ga deze week dansschoenen passen. Ik kan niet wachten tot ik de figuren beter beheers, want dan wordt dansen steeds leuker om te doen en interessanter om naar te kijken.
Jammer dat dansen onder jongeren een beetje uit is. Tenminste hier in Friesland. Het is zo ontspannen en leuk!
Als je een danspartner zoekt moet je gewoon actief naar lessen (kijken) of naar soos of dansgelegenheden. Ik dans in weekend ook wel met ervaren danser naast mijn eigen danspartner. Daar leer je veel van!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:27

Eva, een jaar is ook wel lang inderdaad! Jammer dat de klik er niet was, vond het op de vloer een mooi paar.

Intel, leuk dat je deze week al gaat passen! Waar? Zit er bij jou in de buurt een dansschoenenwinkel?
Van het kijken naar hogere paren leer je ook al heel veel. Wij trainen in Elshout en daar dansen een aantal hoofdklasse paren en A, B, C en D-klasse paren. Dat wij daartussen staan betekent ook dat we moeten moven, anders dansen ze ons omver :Y)
Gister in Tilburg waren er ook heel veel. Een aantal was er zelfs om 9 uur al, omdat ze ons wilden aanmoedigen! Hoe lief!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:39

Deze week een mailtje gehad, 28 april mogen wij alweer afdansen voor ons brons! Wat gaat dat onwijs hard zeg.

ben benieuwd, kijk nog maar net kijken in de stijldanswereld. Wij hebben er helaas allebei even weinig tijd voor(mijn vriend gaat in de avond een opleiding starten en werkt daarnaast fulltime en ik heb wisseldiensten dus soms lastig te combineren)

Dus voorlopig houden we het bij brons en wie weet in de toekomst?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:58

Cindeeh schreef:
Deze week een mailtje gehad, 28 april mogen wij alweer afdansen voor ons brons! Wat gaat dat onwijs hard zeg.

ben benieuwd, kijk nog maar net kijken in de stijldanswereld. Wij hebben er helaas allebei even weinig tijd voor(mijn vriend gaat in de avond een opleiding starten en werkt daarnaast fulltime en ik heb wisseldiensten dus soms lastig te combineren)

Dus voorlopig houden we het bij brons en wie weet in de toekomst?

Even een quote op mezelf. Mijn vriend en ik hebben besloten om uit elkaar te gaan, we kwakkelden al langer door maar nu toch definitief de knoop doorgehakt. wel blijven we vrienden, maar zijn er niet aan toe om verder te dansen, dus helaas geen brons voor ons :(

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:35

Wat jammer :(, sterkte!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:02

Och wat jammer Cindeeh, dat zijn altijd vervelende beslissingen...

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:26

wat jammer cindeeh :(:)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:40

Wat jammer! Sterkte, is nooit leuk! :(:)