Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:50

over geen orde kunnen houden van een leraar in de klas.............

je kan zelf ook opstaan en zeggen "HEEEY MINKUKEL!!! DAT JIJ NIKS WIL MAKEN VAN JE LEVEN MOET JIJ WETEN.......... MAAR IK HEB GEEN ZIN OM ACHTER EEN VULLISBAK TE MOETEN STAAN EN MIJN AANVULLENDE BIJSTANDSUITKERING TE MOETEN HALEN!!!!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:50

Okee, sorry wist niet dat je uit belgie kwam Knipoog
Moet geloof ik iets beter opletten Bloos

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:51

whaha KiWiKo ROFL

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:51

KiWiKo; ik weet wel zeker dat als ik dat doe, ik 4kant uitgelachen wordt door die 10 leerlingen die zitten te rellen Knipoog
Ik denk dat je eerst een lesje bij bijv. wildwings of mij moet volgen voordat je daar over kan oordelen Lachen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:52

Ik heb ook even meegelopen, maar was ook snel weer terug.
Bij ons werden ruiten ingegooit en de macdonalds in de fik gestoken, maar wat heeft dat voor nut..
Wat kan de macdonalds eraan doen dat wij meer uren krijgen?? Clown

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:52

Didoo schreef:
KiWiKo; ik weet wel zeker dat als ik dat doe, ik 4kant uitgelachen wordt door die 10 leerlingen die zitten te rellen Knipoog
Ik denk dat je eerst een lesje bij bijv. wildwings of mij moet volgen voordat je daar over kan oordelen Lachen

En dat vind je erg? Je moet scheit hebben aan de rest! Het gaat om jou toekomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:53

KiWiKo schreef:
over geen orde kunnen houden van een leraar in de klas.............

je kan zelf ook opstaan en zeggen "HEEEY MINKUKEL!!! DAT JIJ NIKS WIL MAKEN VAN JE LEVEN MOET JIJ WETEN.......... MAAR IK HEB GEEN ZIN OM ACHTER EEN VULLISBAK TE MOETEN STAAN EN MIJN AANVULLENDE BIJSTANDSUITKERING TE MOETEN HALEN!!!!

Ten eerste is dat NIET de taak van de leerling. Een leraar moet gewoon opstaan en die lui eruit flikkeren, dat kunnen wij niet doen.

Ten tweede is er inmiddels vaak zat laten weten, op manieren die varieren van bijdehand tot boos tot kalm, dat wij graag iets anders willen doen in de les dan gooien met sponsen en krijtjes en etuis (6VWO nota bene...) en dat wij WEL graag iets met ons leven willen doen..

Denk je dat dat helpt? Er begint eentje te lachen, een ander praat je na, en binnen 30 seconden heb je een nog grotere chaos gecreeerd.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:53

WildWings schreef:
esperance schreef:
wist toen ik gepost had dat ik commetaar er op kreeg.. Bedoeld het ook niet zo, moest alleen snel typen anders staat het 3 blz verder zo snel gaat het hier.. Nou die mensen die dat doen..

Omdat dat een stel hersenloze l*lhannessen zijn die het verschil tussen rellen en staken niet weten.. en die overigens aan al die oproepen tot staken te zien, wel flink wat meer lesuren Nederlands kunnen gebruiken

hehe en Maatschappijleer.. OH nee die moesten eigenlijk naar België op school moeten worden gestuurd.. Of zoals vroeger bij de nonnen.. OMG.. Dan was het helemaal niet zo uit de hand gelopen..

Ben benieuwd op weke nivo de grootste stakers zitten

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:54

l0veevi schreef:
Ik kan niet echt het goed nederlandse woord vinden om jou te beschrijven na deze lompe reactie.
Lachen

Ik ook niet, daarom deed ik er ook maar geen moeite voor. *LOL*

Nu moet ik dus alles gaan bijlezen. Clown *Gaat bijlezen*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:54

Didoo schreef:

Naaah, geloof me ik sta wel op hoor Lachen Lachen Lachen en geloof me nog meer als ik zeg dat ik erg, erg .... erg veel indruk maak op zo een moment Lachen Lachen Lachen

maargoed ik heb ook echt, echt poep aan wat andere mensen praten denken en doen mbt mij Lachen Lachen En zeker als die mensen in de weg staan van mijn idealen Lachen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:55

Emilia schreef:
Didoo schreef:

En dat vind je erg? Je moet scheit hebben aan de rest! Het gaat om jou toekomst!

Nee dat zeg ik ook niet Knipoog
Wat dat betreft heb ik scheit aan iedereen.
Maar het heeft gewoon geen enkel nut.
Ik creeer alleen maar meer chaos doordat mensen gaan lachen en roepen

Kiwoko; dan moet jij mischien eens met de leraren bij ons op school gaan praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:56

KiWiKo schreef:
Naaah, geloof me ik sta wel op hoor Lachen Lachen Lachen en geloof me nog meer als ik zeg dat ik erg, erg .... erg veel indruk maak op zo een moment Lachen Lachen Lachen

maargoed ik heb ook echt, echt poep aan wat andere mensen praten denken en doen mbt mij Lachen Lachen En zeker als die mensen in de weg staan van mijn idealen Lachen

Ongeacht het feit dat ik GEEN schijt heb aan wat mensen van mij denken maar dat het mij juist veel, veelsteveel uitmaakt.. heeft het geen enkele invloed als wij iets roepen. Het is geprobeerd en het werkt niet. Maar kom gerust eens langs en schreeuw wat leuks.. ik kan je garanderen dat het minder invloed heeft dan je nu denkt.

KiWiKo

WildWings schreef:
Ten eerste is dat NIET de taak van de leerling. Een leraar moet gewoon opstaan en die lui eruit flikkeren, dat kunnen wij niet doen.

Ten tweede is er inmiddels vaak zat laten weten, op manieren die varieren van bijdehand tot boos tot kalm, dat wij graag iets anders willen doen in de les dan gooien met sponsen en krijtjes en etuis (6VWO nota bene...) en dat wij WEL graag iets met ons leven willen doen..

Denk je dat dat helpt? Er begint eentje te lachen, een ander praat je na, en binnen 30 seconden heb je een nog grotere chaos gecreeerd.

niet de taak van de leerling??? denk het indirect wel....... eigenlijk Lachen

Ilsemarie

KiWiKo schreef:
Ze hadden tien jaar geleden gewoon nooit moeten gaan sleuten aan een goed systeem.............. maar nee de BV nederland wilde het allemaal weer anders........... en dan krijg je dit

Daar heb je inderdaad een goed punt! Dat hele profielen gedoe is een grote ellende! Heel veel mensen doen N&G als ze ook heel goed zijn in talen omdat ze denken dat ze met N&G meer kunnen. Het zou toch mooi zijn als die mensen ook van beiden iets konden doen?

Maar het is wel een typisch verschijnsel, als iets eindelijk goed is en enigzins vlekkeloos verloopt moet het ineens nóg beter, wat helaas vaak tot gevolg heeft dat het een grote chaos wordt maar in ieder geval niet beter Nagelbijten / Gniffelen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:57

Didoo schreef:
Okee, sorry wist niet dat je uit belgie kwam Knipoog
Moet geloof ik iets beter opletten Bloos

Dat ik uit België kom maakt het juist interessant Knipoog. Ik wist absoluut niet dat het verschil in kwaliteitsniveau tussen belgie en nederland zo verschikkelijk groot was. Ik schrik hier echt van.

Wat ik ondertussen weet:
- Een groot deel van de middelbare opleidingen in nederland gaan maar tot 16/17 jaar? (Terwijl in Belgie iedereen minimum tot zijn 18 middelbaar onderwijs volgt)

- Jullie hebben een pak minder lesuren (Belgie is minimum 32, meerderheid heeft er 36), waarvan een deel dan niet wordt ingevuld of lessen worden gegeven door docenten die er niet voor bevoegd zijn (in Belgie worden normaal alle lesuren les gegeven, door de juiste mensen)

Zitten jullie dan niet met achterstanden en moeilijkheden als jullie doorstromen naar hoger onderwijs?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:58

ze zouden het gewoon als belgie moeten doen, streng en verplicht schema te volgen door de leraars

Voor een keer belgie beter is jeuj

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:58

WildWings schreef:
KiWiKo schreef:

Ongeacht het feit dat ik GEEN schijt heb aan wat mensen van mij denken maar dat het mij juist veel, veelsteveel uitmaakt.. heeft het geen enkele invloed als wij iets roepen. Het is geprobeerd en het werkt niet. Maar kom gerust eens langs en schreeuw wat leuks.. ik kan je garanderen dat het minder invloed heeft dan je nu denkt.

Lachen ik hoef niks te schreeuwen Lachen Lachen geloof me Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:59

Ik snap niet dat men dus blijkbaar al lang vind dat de kwaliteit slecht is. Maar pas in actie komt op het moment dat er meer lesuren bij zouden komen. Verward
Waarom heeft er niemand gestaakt op hun school zelf voor een betere kwaliteit?
Verder denk ik dat de propjes-gooi-mentaliteit voornamelijk te maken heeft met de aan-alles-en-iedereen-schijt-hebbende-jeugd van tegenwoordig.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:59

ik was ook aanwezig (a) ik vind 1040 lesuren wel erg veel en vooral als je vaken heb laten vallen zou dat betekenen dat je bv 4 keer per week frans heb ofso nouja ik was in amersfoort en er zijn 36 mensen opgepakt dat is best veel.. maar ik vond het een leuke gezellige dag,, Tong uitsteken en ga woensdag en vrijdag gewoon weer mee.. Lachen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:00

KiWiKo schreef:
WildWings schreef:

Dan houden wij daar allebei onze eigen mening op na Knipoog
Ik denk dat het ook een groot verschil maakt met dat jij een stuk ouder bent dan ik.
Ik vind niet dat ik mijn medeklasgenootjes moet bestraffen op hun gedrag. En ik kan je ook vertellen dat dit geen enkel effect heeft. hoeveel indruk je ook mag maken. 1 tegen 10 is toch wel ff wat anders dan dat je een leerling op zijn gedrag aanspreekt

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:00

Heb ook een tijdje in België gewoond, vond het daar veel beter als hier in Nederland. Daar zijn ze ook meer beleefder dan hier, denk vooral dat dat op school al geleerd word..

Hoop dat de scholen hier in NL, net als in Belgie worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:01

KiWiKo schreef:

Absoluut niet mee eens. Ik zit op school voor mijzelf, zodat IK kan leren en IK later een goede opleiding kan doen en IK later een goede baan kan krijgen.

Ik zit NIET maar dan ook NIET op school om mijn medeleerlingen hun gedrag te corrigeren. Zeker niet gezien praten, roepen of schreeuwen geen enkele invloed heeft en ik niet het recht heb een medeleerling uit de klas te flikkeren.

Een leraar zit hier om voor zichzelf geld te verdienen uiteraard, maar dat doet hij door MIJ en anderen iets te leren. En als er 10 kiddo's in de klas zitten die nog altijd niet goed begrepen hebben dat dit hun examenjaar is, en die daarmee anderen het leren beletten.. is het aan die leraar om hen daarop te wijzen en ze evt. eruit te gooien om het even goed duidelijk te maken- want DAT heeft invloed.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:01

jacqii schreef:
ik was ook aanwezig (a) ik vind 1040 lesuren wel erg veel en vooral als je vaken heb laten vallen zou dat betekenen dat je bv 4 keer per week frans heb ofso nouja ik was in amersfoort en er zijn 36 mensen opgepakt dat is best veel.. maar ik vond het een leuke gezellige dag,, Tong uitsteken en ga woensdag en vrijdag gewoon weer mee.. Lachen

Geweldig meid!!! helemaal top dat je het zo gezellig vond!.......... helaas gaat dit wel ten koste van jouw leren........ en nog veel erger MIJN belastingcentjes!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:02

WildWings schreef:
KiWiKo schreef:

Absoluut niet mee eens. Ik zit op school voor mijzelf, zodat IK kan leren en IK later een goede opleiding kan doen en IK later een goede baan kan krijgen.

Ik zit NIET maar dan ook NIET op school om mijn medeleerlingen hun gedrag te corrigeren. Zeker niet gezien praten, roepen of schreeuwen geen enkele invloed heeft en ik niet het recht heb een medeleerling uit de klas te flikkeren.

Een leraar zit hier om voor zichzelf geld te verdienen uiteraard, maar dat doet hij door MIJ en anderen iets te leren. En als er 10 kiddo's in de klas zitten die nog altijd niet goed begrepen hebben dat dit hun examenjaar is, en die daarmee anderen het leren beletten.. is het aan die leraar om hen daarop te wijzen en ze evt. eruit te gooien om het even goed duidelijk te maken- want DAT heeft invloed.

Het is ook niet de taak van een docent om gedrag van een leerling te corrigeren.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:02

maar weetje ik ga niet graag naar school en als ik dus niet ga krijg ik allemaal problemen dus het is misschien wel voor mezelf maar als ik niet ga krijg je toch gezeik dus word je eigelijk toch gedwongen