13/1-24: Rijden op Grand Prixpaard (Tolstoi-Tyrza)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:37

Vanessa"]
Nou, zoals je in het begin van dit topic kunt lezen was Menno al meer dan tevreden met 100 euro en was Tyrza sprakenloos bij 220 euro.....
Dus veel meer hadden ze niet gedacht... denk ik.
[/quote]

Nagelbijten / Gniffelen ben benieuwd of ze al weer een beetje uit de shock terug in de realiteit zijn.

[quote="Levy schreef:
Hier heb je dus precies mijn heikele punt ........
En ik had de opmerking: "het gaat toch om het goede doel" wel verwacht....
Ik denk ook dat men "waar voor zijn geld" verwacht. Immers, er wordt iets geveild.
Anders betaal je voor gebakken lucht.......

Dat wordt ook gedaan, en stond ook in de berichten te lezen. Van mijn kant kan ik echt zeggen dat ik mijn producten ook daadwerkelijk zal versturen/leveren. En zo zullen verweg de meesten denken!
Bovendien denk ik niet dat iemand het kan maken zijn geboden dienst/producten niet te leveren. Dan krijgt die persoon heel actief BvA over zich heen Haha!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-01-05 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:38

Mensen, het gaat er toch om dat er geld voor Azie ingezameld wordt?! En Tol zal echt niet de rest van zijn leven kreupel blijven. Daarbij, er zijn meer GP paarden, dus dan is er vast wel iets te regelen. Maar ik denk dat je het allenaam niet te zwaar moet oppakken als je niet krijgt waar je voor geboden hebt, tenslotte krijgt de aanbieder het geld ook niet in de zak, dus van beide kanten is het liefdadigheid!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:40

als je er geen vertrouwen in hebt of je vind het maar "eng'dan bied je niet, prima, we hebben bv in dit topic idd te maken met een levend dier, ja daar kan iets mee gebeuren waardoor het beloofde niet nagekomen word, dat bedenken de bieders zich toch ook wel? of is Azië dan niet meer belangrijk?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:44

Daar gaat het niet om, in dit geval denk jij zo, maar niet iedereen hoeft zo als jij te denken en verliest het juridische aspect niet uit het oog.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:44

Bokkers onderling zouden elkaar ook wel moeten kunnen vertrouwen. Als je de aanbieder niet vertrouwt kun je er voor kiezen om niet op die aanbieding te bieden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:45

Levy schreef:
Daar gaat het niet om, in dit geval denk jij zo, maar niet iedereen hoeft zo als jij te denken en verliest het juridische aspect niet uit het oog.

Het juridisch aspect??? Dat klinkt wel heel interessant!!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:46

Maar dat is het niet zo....

Ragne

kijk eens op de kwpn-site.. Tong uitsteken Knipoog

Kriel

CGJ12 schreef:
Wie is er dan juridisch het haasje?

BartvB (als coordinator via Bokt) .......... of de aanbieders van "het goed / de prestatie........"

Dan zal er uiteindelijk wel uit de privé portemonnaie terugbetaald moeten worden gok ik zo.
Giro 555 doet niet aan terugstortingen bij mijn weten...........

En deze opmerking geldt eigenlijk voor ALLE hier aangeboden diensten.

Bokt coördineert en controleert dan wel de betalingen, maar vergeet volgens mij toe te zien op -en garant te staan voor- de geleverde diensten..............

M.a.w. hoe zit het mijn bescherming als BIEDER op een goed/prestatie.......

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:48

Amable schreef:
En Tol zal echt niet de rest van zijn leven kreupel blijven.

Hopelijk voor de bieders niet..... Scheve mond

Sluit me verder aan bij de posts van CG en Levy Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:48

Levy schreef:
Dit niet alleen, en met wat ik nu ga zeggen krijg ik waarschijnlijk half Bokt over me heen.......maar wat nu als niet aan datgene kan worden voldaan wat toegezegd wordt?
Degene die het meeste geld biedt, verwacht de tegenprestatie dat hij of zij een les op Tol krijgt.
Maarrrrrrr, er wordt aangegeven dat Tol momenteel kampt met een blessure. Wat nu als dit niet meer in orde komt, en dus niet datgene kan worden aangeboden waarvoor betaald is.
Normaliter zal er dan een "vervangend goed" moeten worden aangeboden. Dit is echter niet mogelijk, want er is immers maar 1 Tol....
Is het niet verstandiger om het uiteindelijk geboden bedrag apart te houden tot er daadwerkelijk datgene heeft plaatsgevonden wat er wordt aangeboden? Hoe cru het ook klinkt, wordt het namelijk onmogelijk het betaalde "goed" te innen, dan heeft de betaler alle recht op teruggave van het betaalde bedrag...........Scheve mond

En dit is dus precies wat ik bedoel. Wat als de rit niet door kan gaan bijvoorbeeld.
Ik kan me dus niet voorstellen (terecht dus) dat iemand dan zegt: "ach ja, maakt ook niet uit"
Je doet het wel voor Azie, maar toch ook een beetje voor jezelf. Je doet het omdat je er iets voor terug krijgt. Ik bedoel, Lielle en Rockey hadden ook dit bedrag kunnen bieden voor een tekening die geveild wordt, maar toch doen ze het niet... Omdat ze liever een keer op Tol zitten.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:49

Ragne schreef:
kijk eens op de kwpn-site.. Tong uitsteken Knipoog

Internet-hulpactie Azie gestart op bokt

Tyrza van Iperen heeft op het internetforum http://www.bokt.nl/forums/ een les op haar Grand Prix-paard Tolstoj aangeboden waarbij al het geboden geld gaat naar giro 555 voor Azië. Aan de hoogste bieder heeft de beheerder van bokt de eis gesteld dat deze serieus is, zelf geregeld bijdragen levert aan bokt en tenminste op M-niveau rijdt. Daarna zal deze hoogste bieder onder leiding van Tyrza het genoegen kunnen smaken om echte Grand Prix-oefeningen te voelen bij Tyrza op stal op Tolstoj.
Het hoogste bod dat tot nu toe is uitgebracht stagneert voorlopig op het niet onaanzienlijke bedrag van €1850.
Er kan nog tot 13 januari worden geboden.
Wie toch al van plan was (veel) geld over te maken en graag eens op het bijzondere paard van Tyrza rijdt, kan dus overwegen het via bokt te doen. Tolstoj revalideert op het moment na een blessure, dus de inlossing van het aanbod kan pas over een maand plaatsvinden.
Er worden ook al andere zaken aangeboden met als doel van de opbrengt Azië te steunen, een mooi gebaar van de paardenwereld.

Tja.... Verward

Margreet

Wouter24 schreef:
Hopelijk voor de bieders niet..... Scheve mond

En wat dacht je van de eigenaar en het paard zelf Knipoog

Sammie

Levy schreef:
Anders betaal je voor gebakken lucht.......

Deze opmerking vind ik een beetje cru. Men gaat hier misschien te snel voor de sensatie. Zo hoog mogelijk, wie gaat er 'winnen'. De uiteindelijke winner is NIET Tolstoi, Tyrza, Menno, Lielle of Rockey maar AZIE!! Daar gaat het geld naar toen en niet naar bovengenoemde mensen. Dat is tevens ook het doel, om geld in te zamelen voor Azie. Niet het middel om een ritje/les op Tolstoi te krijgen. En dat blijken mensen nog al eens te vergeten. Als dank voor je storting krijg je les op Tolstoi. Zo moet je het zien en NIET andersom!

Tevens is er al gezegd dat Tolstoi aan de betere hand is, en mocht (god verhelpe) hij daadwerkelijk kreupel blijven o.i.d. dan zal denk ik zowel Lielle als Rockey weinig probleem zien als er een andere GP paard ter beschikking komt??
Kom op mensen, sommige gaan er veelste diep op in. Het is voor Azie!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-01-05 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

monette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:52

Sammie schreef:
Deze opmerking vind ik een beetje cru. Men gaat hier misschien te snel voor de sensatie. Zo hoog mogelijk, wie gaat er 'winnen'. De uiteindelijke winner is NIET Tolstoi, Tyrza, Menno, Lielle of Rockey maar AZIE!! Daar gaat het geld naar toen en niet naar bovengenoemde mensen. Dat is tevens ook het doel, om geld in te zamelen voor Azie. Niet het middel om een ritje/les op Tolstoi te krijgen. En dat blijken mensen nog al eens te vergeten. Als dank voor je storting krijg je les op Tolstoi. Zo moet je het zien en NIET andersom!

daar ben ik het helemaal mee eens *LOL*

Sylvia

Vergeet alleen niet dat zónder deze veiling lang niet zo'n grote bedragen naar Azië zouden gaan (overigens hebben verscheidene landen gezamelijk 1 miljard euro toegezegt, wat is dan 2000 euro nog?). En welk ander GP-paard? Hoeveel mensen zouden hier aan mee willen werken? Denk niet dat de meeste GP-ruiters erop zitten te springen om een wildvreemde op hun paard te zetten.

Heeft KWPN overigens de naam niet verkeerd geschreven? Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 03-01-05 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

KWPN schreef:
Wie toch al van plan was (veel) geld over te maken en graag eens op het bijzondere paard van Tyrza rijdt, kan dus overwegen het via bokt te doen.

Huh? Dit mocht toch niet???
Miss iemand even melden aan het KWPN...
Laatst bijgewerkt door griebels op 03-01-05 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sherwood

ok na weer 3 pagina's lezen (pfff Haha! ) begrijp ik wel dat er veel mensen zijn die dat niet eerlijk vinden. Maar als je de sponsors nou een 2e kans geeft dan? Stel bieder nr 1 wint, die moet het gehele bedrag betalen dan. Bieder nr 2 mag dan ook rijden, maar de sponsors van bieder nr 2 mogen zich terug trekken indien ze beide bieders hebben gesponsord.

Als er mensen zijn die dat niet eerlijk vinden dan denk ik dat die zich af moeten vragen waar het nou precies om gaat. sponsor je zodat jou bieder erop mag? Dan is er toch niks aan de hand? Sponsor je zodat de andere bieder er iig niet op mag, dan ben je zowiezo fout bezig. Gaat het je puur om azie en wil je daarbij iemand ook nog een pleziertje doen? Dan is er toch ook niksk aan de hand? Ik vind het meer een beloning voor al het werk wat deze 2 bieders hebben gedaan. Ongeacht of ze nu gewonnen hebben of niet.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:53

Sammie schreef:

Tevens is er al gezegd dat Tolstoi aan de betere hand is, en mocht (god verhelpe) hij daadwerkelijk kreupel blijven o.i.d. dan zal denk ik zowel Lielle als Rockey weinig probleem zien als er een andere GP paard ter beschikking komt??

Je haalt mijn opmerking uit zijn verband, maar als verder antwoord sta ik volledig achter de post van Griebels.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:55

Sammie schreef:

Ben ik het mee eens, .......... maar vertel dat maar eens aan een advocaat........

Maar wat moet het KWPN daar nu eigenlijk mee?
Tollie is toch een Allochtoon?????

Ikke niet begrijp....... Verward

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:57

griebels schreef:

Uhm.......dan hebben ze de spelregels niet goed gelezen, want je moet minimaal een bepaald aantal berichten hebben gepost op bokt. Dan mogen ze hard aan de slag gaan Knipoog.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:57

misschien dit...

Citaat:
een mooi gebaar van de paardenwereld

CGJ?
of is het geen mooi gebaar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:58

griebels schreef:

Er staat dit toch bij
Citaat:
Aan de hoogste bieder heeft de beheerder van bokt de eis gesteld dat deze serieus is, zelf geregeld bijdragen levert aan bokt en tenminste op M-niveau rijdt. Daarna zal deze hoogste bieder onder leiding van Tyrza het genoegen kunnen smaken om echte Grand Prix-oefeningen te voelen bij Tyrza op stal op Tolstoj.

Er staan nog wel meer fouten in het stukje Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-01-05 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:59

Er staat in de tekst dat de bieder geregeld bijdragen moet leveren op Bokt... Dus what's the problem?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:59

De kans lijkt me erg klein dat je nooit meer op Tol zou kunnen rijden ofzo en anders moet je dat risico dus bij deze afwegen!!! Waar gaat het je meer om, om azie of Tol. Die mensen die sponsoren komen sowieso nooit op hem te zitten.