Kayla schreef:Met het verhaal hem wordt een beeld van hem gegeven en wordt er een poging gedaan om te verklaren hoe iemand zo is geworden en niet om goed te praten wat hij gedaan heeft.
Je bent me net voor Kayla.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThePast03 schreef:Waarom wordt die vraag dan nu pas gesteld? Pas nadat hij vermoord is?
Kayla schreef:Met het verhaal hem wordt een beeld van hem gegeven en wordt er een poging gedaan om te verklaren hoe iemand zo is geworden en niet om goed te praten wat hij gedaan heeft.
Kayla schreef:Toch is het geen vrijbrief, ik heb zelfs geen medelijden met hem. Hij had hulp kunnen zoeken als hij er zo mee zat, ookal wordt er binnen die cultuur misschien weinig onderling over zoiets gesproken, je hebt altijd nog zo'n imam.Met het verhaal hem wordt een beeld van hem gegeven en wordt er een poging gedaan om te verklaren hoe iemand zo is geworden en niet om goed te praten wat hij gedaan heeft.
Citaat:Dat denk ik wel, de vraag op van Gogh zijn uitspraken wel binnen de vrijheid van meningsuiting vielen staat nogal los van het feit dat iemand hier natuurlijk nooit om vermoord mag worden en dat het daarmee ook zeker zijn eigen schuld niet is.
ruiterinrust schreef:Dat vind ik nogal een vreemde opmerking. Als jij het nieuws een beetje gevolgd hebt, denk ik dat ej ook wel weet dat die discussie omtrent van Gogh meer dan eens gevoerd is.
gijsenkim schreef:Hoe kan nou de achtergrond van iemand verklaren waarom hij moord???
gijsenkim schreef:Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die denken dat hij eventueel te ver is gegaan met zijn uitspraken....... Waarschijnlijk zijn dat dezelfde mensen die het nog opnemen voor zo een klootviool die hem daarom maar vermoordt heeft.......... krom hoor
ThePast03 schreef:Zolang er maar geen ondertoon inzit dat het eigenlijk een beetje zijn eigen schuld is geweest ben ik er absoluut niet op tegen.
ruiterinrust schreef:Dit is tegenstrijdig, als je voor vrijheid van meningsuiting bent, dan mag iemand natuurlijk ook vinden en zeggen dat hij vindt dat het zijn eigen schuld is dat hij vermoord is!
Ik vind dat niet hoor, voor de duidelijkheid.
Karin schreef:Maar ook hier is er wel sprake van een soort van 'aanleiding'. Ik praat de moord absoluut niet goed, maar Van Gogh had IMO door zijn uitspraken wel een grotere kans om slachtoffer te worden van een doelbewuste aanslag dan iemand die dat soort uitspraken niet doet.
Als jij regelmatig te hard rijdt, heb je ook een grotere kans op een boete dan iemand die zich altijd netjes aan de toegestane snelheid houdt.
ruiterinrust schreef:Dat is nogal zwart-wit geredeneerd. Ook aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen. Dat is ook al eerder opgemerkt.