Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:44

Pantykous schreef:
Nee helaas. Je kan het wel elke keer manueel aanpassen maar opslaan werkt niet meer.

Ik heb vannacht nog een zoekopdracht opgeslagen die netjes is opgeslagen met nieuwste eerst. Dus ik zou zeker niet opgeven ;)

Texas02

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:37

Hier ook inderdaad!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:39

HorsePassion schreef:
Ik ben echt zo verbaasd over de klantenservice van Vinted.
Ik heb een armband verkocht voor 100 euro. Ik heb een aantal foto's van de armband en ook 1 foto waar ik de armband draag met een horloge op dezelfde pols.
Ik verstuur het pakketje na 2 dagen en krijg daarna van de koper de vraag of ik ook het horloge wil verkopen.
Ik zeg dat deze niet te koop is en de koper is teleurgesteld en begint te schelden.
Ze wacht vervolgens tot de laatste dag om het op te halen en meld een probleem bij Vinted met de foto erbij van de armband met horloge. Dat haar bestelling niet compleet is.
Ik heb natuurlijk mijn kant van het verhaal kunnen schrijven en gezegd dat in de advertentie alleen de armband te koop is. Zowel in de titel als in de omschrijving wordt er alleen over de armband gesproken.

Daarbij heb ik printscreens gemaakt dat ze pas nadat het verzonden was ze vraagt of ik het horloge ook wil verkopen.
Maar wat denk je. De koper wordt gewoon in het gelijk gesteld.

Toch echt ongelooflijk hoe sommige mensen redeneren. Maar alvast bedankt voor je verhaal. Alweer wat geleerd. Als ik zo' n vraag krijg, zeg ik dat het andere item wegens bagger kwaliteit reeds niet meer in mijn bezit is. Of de kat heeft erop gekauwd of zoiets :')

Ik vind de veranderde werkwijze voor suggesties serieus vervelend. Het algoritme blijft je nu dingen aanbieden die heel nauw aanleunen bij wat je voordien al zocht, niet bij de voorkeuren in je profiel zeg maar. Dus als ik een trui voor mijn man zoek, blijf ik wekenlang truien krijgen, geen suggesties meer voor mijn algemene smaak.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:41

Ik zie zoooo vaak ads voor meerdere artikelen, maar dat de prijs de stuksprijs is. Ik meld het steeds bij Vinted en dan doen ze er niks aan.

Ik begrijp nu dat ik ze gewoon moet kopen en dan moet klagen :')
Nee, zonder grappen, wat belachelijk dit, maar wel goed om te weten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 13:50

HorsePassion schreef:
Ik ben echt zo verbaasd over de klantenservice van Vinted.
Ik heb een armband verkocht voor 100 euro. Ik heb een aantal foto's van de armband en ook 1 foto waar ik de armband draag met een horloge op dezelfde pols.
Ik verstuur het pakketje na 2 dagen en krijg daarna van de koper de vraag of ik ook het horloge wil verkopen.
Ik zeg dat deze niet te koop is en de koper is teleurgesteld en begint te schelden.
Ze wacht vervolgens tot de laatste dag om het op te halen en meld een probleem bij Vinted met de foto erbij van de armband met horloge. Dat haar bestelling niet compleet is.
Ik heb natuurlijk mijn kant van het verhaal kunnen schrijven en gezegd dat in de advertentie alleen de armband te koop is. Zowel in de titel als in de omschrijving wordt er alleen over de armband gesproken.

Daarbij heb ik printscreens gemaakt dat ze pas nadat het verzonden was ze vraagt of ik het horloge ook wil verkopen.
Maar wat denk je. De koper wordt gewoon in het gelijk gesteld.

Het is een franscaise en ik ben bang dat de armband niet in goede conditie terug komt. Maar buiten dat. Wat is de klantenservice van Vinted toch k#t

Kan je niet tegen het besluit in beroep gaan?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:12

Mijn verstuurde pakjes zijn na 9 dagen de stad nog niet eens uit. Andere na 7 dagen nog niet. Had nooit veel problemen met dpd maar nu ineens met een hele stapel achter elkaar.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:45

Wat vinden jullie een passende termijn om iemand te vragen wanneer die gaat verzenden?
Ze is al meermaals online geweest afgelopen dagen, maar er gebeurt niets met de bestelling.
Ik wil niet opdringerig zijn, maar het is precies deze keer niet voor mezelf :=
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 02-12-25 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:47

Niet. Er staat een termijn voor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:51

Gewoon binnen de termijn. Dus dat is een week meestal toch?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:53

Ze lijken het weekend niet mee te tellen, ik heb het afgelopen vrijdag besteld en ze zou tot en met aanstaande maandag hebben.
Ik begrijp dat het zo lang mag duren, maar ik ben toch wel gewend dat mensen dan even laten weten "ik spaar bestellingen op en ga op woensdag naar het punt" of zo. Na een paar ervaringen met annuleringen op de laatste dag vind ik die radiostilte toch een beetje spannend.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:02

Twee pakjes, zelfde homerrlevering (tegelijkertijd afgeleverd voor me) beiden is mee gesmeten want ondanks zorgvuldige verpakkingen is de inhoud bij beiden helemaal geneuveld ;(

Maar problemen gemeld, zo vervelend dit.

Hoe moeilijk doet Vinted hiermee?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:14

Ahhh wat zuur Unwritten!
Met gesneuvelde producten heb ik geen ervaring, ik hoop dat het niet heel kostbaar of one-of-a-kind was?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:23

Ik klets ook weer eens mee hier, want ik koop en verkoop ook wel veel.

Ik heb van het weekend laarsjes van Supertrash binnen gekregen, stonden er voor 20 euro op met als staat 'heel goed'. Nou heeft iedereen een andere inzicht op de staat maar de laarsjes vond ik behoorlijk gedragen. := Ik pas ze ook niet, maar ik durf ze echt niet voor 20 euro er weer op te zetten := Zonde geld. Mja gelukkig gebeurt het niet heel vaak.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:26

Misschien op de laatste of 1nalaatste dag. Als ik haast heb vraag ik het van tevoren.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:31

Het waren mn favo koffiekopjes die Nespresso niet meer nieuw maakt :') dus beetje zuur is het wel. Ik hoop vooral dat zowel ik als de verkopers gecompenseerd worden want dit is echt door de vervoerder gedaan. Beide pakketten waren goed verpakt. Ook met beschermfolie, opvulpapier etc.

Heb ze gelukkig nu wel nieuw nog ergens gevonden ook goedkoop, dus ik denk dat ik ze nu daar bestel. Dat is een winkel.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:38

Oh balen Unwritten, hopelijk worden jullie dan beide goed gecompenseerd inderdaad.
Die postpartijen hebben het mega druk, maar dat mag geen excuus zijn om met zaken te smijten.

Dat met die laarsjes is ook jammer, maar inderdaad een beetje het risico... Mensen interpreteren dingen altijd op de manier die voor hem het gunstigst is natuurlijk. Ik heb al een paar keer gehad dat iets heel vies was, maar gelukkig wel nog schoon werd. Dat vind ik ook niet netjes, maar echt versleten is wel nog rotter.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 14:41

Earth schreef:
Ik klets ook weer eens mee hier, want ik koop en verkoop ook wel veel.

Ik heb van het weekend laarsjes van Supertrash binnen gekregen, stonden er voor 20 euro op met als staat 'heel goed'. Nou heeft iedereen een andere inzicht op de staat maar de laarsjes vond ik behoorlijk gedragen. := Ik pas ze ook niet, maar ik durf ze echt niet voor 20 euro er weer op te zetten := Zonde geld. Mja gelukkig gebeurt het niet heel vaak.

Ik had dat laatst met een kinder rijbroekje die ik op goed had gezet en dat al het randje vond maar de prijs wel op aangepast…

Had de koper hem weer te koop gezet voor drie keer zo veel en status heel goed.
Nou dikke prima maar dan zie je wat een verschil mensen dan hebben…

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:15

Ik kreeg net een Vinted melding dat je tot het einde van het jaar goedkoper boeken kan kopen of verkopen?
Ik klikte alleen op de melding om meer te zien/lezen, maar in mijn Vinted zie ik geen melding.
Meer die de melding hebben gehad?
Ben namelijk wel benieuwd naar de actie :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:21

De verzending is gratis :j

Afbeelding

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:25

Ohhh top! Ga ik eens even naar mijn lijstje kijken *\o/*

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:28

|( net gisteren een boek gekocht.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:08

Ik heb van 1 pakje al dat ik het geld terug ga krijgen, maar vinted vindt dat de verkoper het niet goed verpakt had (het was echt super verpakt, vol verpakkingsmateriaal). Nu is dat niet mijn probleem natuurlijk maar ik vind het ook niet helemaal fair naar verkoper dat Vinted zo oordeelt. Heb dat ook nog even aangegeven bij Vinted. Vooral ook omdat beide pakjes kapot zijn van binnen, van twee verschillende verkopers.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:23

Blue_flower schreef:
|( net gisteren een boek gekocht.

Ik van de week ook 2 :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:22

Die actie met de boeken loopt toch al lang. Of is die weer opnieuw?

Het geldt trouwens niet bij elke verkoper dus misschien hebben jullie gewoon pech

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:38

Is weer opnieuw …
Ook zondag eentje gekocht die morgen pas verzonden gaat worden dus heb gevraagd om de koop te annuleren en dat ik hem opnieuw ga kopen