Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pateeke schreef:Daarnaast: in sommige gevallen, op sommige afdelingen moet je wel degelijk toestemming hebben om een wandeling te gaan maken. Zeker als je zo verzwakt bent of je aan bepaalde machines of medicatie of zo zit, is dat niet onlogisch. Bovendien wil de verpleging wel graag weten waar je bent in het geval ze bv bepaalde verzorging of zo willen doen. En het kan ook nuttige info geven (wat is de invloed zowel positief als negatief)
Petpa schreef:Moet ik dit zo opvatten als dat het in België heel anders gaat dan in NL?
Hier word je zo spoedig mogelijk weggestuurd.
Het niet hebben van een vaste verblijfplaats maakt niet uit hoor.
Hannanas schreef:Je kunt Nederland echt niet vergelijken met België. Ik denk dat de kans groot was dat TS niet in het ziekenhuis zou liggen als zij in Nederland zou zijn. Veel pijn en ondergewicht is niet iets voor een lange opname in Nederland. Medicatie kan ingesteld worden en vervolgens door de huisarts en/of thuiszorg opgevolgd en aangepast. Ondergewicht kun je aanpakken met voeding en dieet thuis en eventueel ook sondevoeding thuis. Vaak behandelen ze in Duitsland en België ook langer door daar waar ze in Nederland stoppen of iets niet aanbieden omdat bijv kosten/baten niet aangetoond hebben dat het iets oplevert. Ook een trap opkomen is daar geen belemmering in. Eenmaal boven met hulp hoef je dan niet meer naar beneden (bed in woonkamer) en het huis niet meer uit. En mocht je bijv oud en alleen wonen en met thuiszorg en familie niet zelfredzaam dan ga je door naar een verzorgingshuis maar blijf je echt zeker niet in het ziekenhuis. Het ziekenhuis kost veel te veel geld om in te blijven. Het loont soms echt om als Nederlander een second opinion aan te vragen in het buitenland.
Spannend ts, of de radiologie een go geeft voor bestralen. Ik hoop het!
Charaz schreef:Is ook wel even een ander verhaal he galstenen of uitgezaaide kanker..., als TS enorm veel pijn heeft, ondergewicht en erg zwak is zou ze ook hier in Nederland niet zomaar naar huis gestuurd worden.
moonfish13 schreef:Deze dame was zwaar hartpatiënt hoor!!!
Die bloeddruk met de constante aanvallen was zo hoog dat ze me onderweg vertelden dat ze een niet reanimeren penning had.
Dat het echt kon zijn dat ze het niet ging halen en als dat zo was, of ik erbij wilde zijn als ze zou overlijden onderweg.
Dan zouden ze stoppen voor mij en haar, om haar rustig te laten gaan.
En dat ik dan nog even tijd kreeg om afscheid te nemen, en ze daarna door zouden rijden.
Na 3 spoedritten is ze alsnog opgenomen de pijn was niet controleerbaar en ze was ernstig hartpatiënt.
Inmiddels is ze overleden maar ik heb 2 van de 3 keer voorin gezeten met loeiende sirenes.
Dus fijn dat je wist dat opname niet nodig was!
Dat was het wel en de cardioloog over zijn theewater tot en met.
Ik moest zelfs nog met alle papieren en infornatie gemaakt door de ambu naar de cardioloog later na de operatie.
Ze hadden controles gedaan en kon thuis blijven, op voorwaarde dat er iemand de papieren kwam brengen ter controle extra.
Hadden ze getwijfeld was ze opgehaald toch.
Opdracht was bel haar arts, deze wilde haar waardes of ophalen en opname.
Dit was echt ongepast om iemand zo naar huis te sturen met haar hartproblemen en aanvallen.
Na 2 weken opname is ze geopereerd meen ik.
Duur grapje maar het kon niet anders: de steen zat op een rotplek.
Tieneke schreef:Wat betreft financiële giften naar Poetser toe: ik denk dat je héél hard moet opletten dat iets goed bedoeld niet net verkeerd uitpakt op lange termijn. Dat van zodra er een inkomen wordt waargenomen, ze bepaalde sociale of financiële voordelen verliest. We kennen te weinig van de huidige situatie om daar verstandig mee om te gaan.
Tieneke schreef:Wat betreft financiële giften naar Poetser toe: ik denk dat je héél hard moet opletten dat iets goed bedoeld niet net verkeerd uitpakt op lange termijn. Dat van zodra er een inkomen wordt waargenomen, ze bepaalde sociale of financiële voordelen verliest. We kennen te weinig van de huidige situatie om daar verstandig mee om te gaan.