paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 10:53

Monique ben jaloers op de temperaturen voor komende week bij jou! Hier geven ze nu stug 38-40 graden af.
Ik kan prima tegen warmte, maar dit is gewoon hitte. Desondanks klaag ik niet, want vorig jaar was vele malen gekker.
En vanaf vrijdag/zaterdag daalt het hier ook naar een graad of 24-27 met regen! Heerlijk!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:09

Ja, voor Zuid-Spanje doen we het deze week best goed.

Pff, lees net dat mijn neef, zijn vrouw en zoon van 18 in een oude Fiat Panda van San Sebastian naar Nederland onderweg zijn. Mannen zijn bijna twee meter hoog (en breed). Zonder airco. Levensgevaarlijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:12

Oude auto's zijn voorzien van RKO (raam kan open) versie van airco. Maar nee als het niet hoeft zou ik ook niet lange afstanden gaan reizen.
Laatst bijgewerkt door tamary op 20-08-23 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:18

Bij 40 graden komt er alleen warme lucht binnen. Ze hebben de ene file na de andere ook nog.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:18

Jeetje Monique en Poosje, wat een temperaturen. Een vriendin van mij zit nu in de auto onderweg naar Frankijk, gelukkig wel een exemplaar met airco.

In een Pandaatje zo'n eind rijden is op zich al een uitdaging, je komt er totaal gekreukeld met een houten reet uit maar dan ook nog in de hitte zonder airco terwijl je 2 meter lang en breed bent... Goede wedstrijd en mij niet bellen :')

Hier is het momenteel echt heel erg lekker. De thermometer geeft buiten in de schaduw 21 graden aan en binnen is het 22, het zonnetje schijnt, heel klein briesje echt zalig. Het is ook niet zo heel erg benauwd meer en dat scheelt ook enorm. Waarom kan het niet zo de hele zomer blijven?

Hebben jullie nog plannen vandaag? Wij hoeven vandaag de deur niet uit en maken er een heerlijke relax dag van. Leuk spelletjes spelen, hapje erbij en een lekker muziekje.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:27

Vanmorgen om 9 uur gestart met 15km trailrunnen op de Utrechtse heuvelrug. Ik zweette me weer kapot, maar kon de warmte nog aardig aan. Nu even lekker in de airco en straks misschien maar even naar de recreatieplas hier in de buurt. Kijken of ik het daar uithou.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:31

Ik vind het hier alweer behoorlijk warm, maar wil niet klagen..26 graden is wel een beetje de max voor mij.

En als ik zie wat het in Spanje en Frankrijk is en dat jullie blij worden van 28 graden en de airco dan uit kan haha, dan vind ik dat ik helemaal niet mag klagen.

In dat Fiatje pfft..zij liever dan ik..wat een gaarbak.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:33

Hier gaat zo de BBQ aan voor een lekkere gammon steak, gepofte aardappel en een maïskolf. Wij eten op Spaanse tijden, vanavond alleen nog een beetje yoghurt of een broodje. Vanmiddag siesta bij de airco, meestal met een goed boek.

Verder geloof ik het wel met dit weer. Ben wat heen en weer aan het appen met de kinderen, ga eind september mijn verjaardag met hen vieren in een gezellig restaurant. Moet 14 neuzen op één lijn krijgen.

Elisa, 28 graden is hier meestal heerlijk, droge lucht, briesje erbij.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:33

Supervixen schreef:
Vanmorgen om 9 uur gestart met 15km trailrunnen op de Utrechtse heuvelrug. Ik zweette me weer kapot, maar kon de warmte nog aardig aan. Nu even lekker in de airco en straks misschien maar even naar de recreatieplas hier in de buurt. Kijken of ik het daar uithou.

Henschotermeer? Ik wil daar zo graag weer heen maar vriendje is weg en om daar nou alleen te gaan zitten de hele dag :')

Also, PSA: je bed opmaken met 28 graden in huis is ook geen heel strak plan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:45

Nee niet het Henschotermeer, maar de Rhederlaag bij de Veluwezoom. Ik woon vlakbij Arnhem.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:03

Afbeelding

Wij zijn nu in Bern. Niet nodig om te zeggen dat we vertrekken en een koelere vakantie plek opzoeken

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:50

Supervixen schreef:
Nee niet het Henschotermeer, maar de Rhederlaag bij de Veluwezoom. Ik woon vlakbij Arnhem.

Ooh, stukje oostelijker inderdaad! Veel plezier!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:48

MoniqueT schreef:
Popstra schreef:
Wij kwamen donderdag avond hier in Vegas aan. 22.30 was het 37 graden.

Er is nu een hurricane verderop, heeft hier flink geregend en de temp is flink gedaald. nu half 2 smiddags 25 graden. Goed te doen.
Donderdag avond laat liep je echt tegen een muur van bedwelmende hitte aan als je buiten kwam.

Het is heel bijzonder, een hurricane in die regio. Wel lekker dat het wat koeler is! Hopelijk krijgen jullie geen overlast van de orkaan, maar die is al wel aan het afzwakken, begrijp ik?

Vooralsnog regent het enkel maar. Zijn wij nederlanders wel gewent :D
Er werd een hoop paniek gemaakt. Kregen constant waarschuwingen via onze mobieltjes. Het is nu een categorie 1

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:17

Heb je het wel naar je zin daar Popstra? Ik zou Vegas eens willen zien voor wat het is, wij zijn beide geen gokkers maar op doorreis zouden we het graag eens bekijken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:38

Vegas is echt gaaf maar niet bij 40 graden :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 06:23

Pfff en hier word ik ook niet blij. Is het buiten best koel, staat er geen zuchtje wind. Paasei.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 06:57

In huis vind ik het nog wel benauwd, warm en vochtig volgens de thermometer in huis.
Buiten is het nu heerlijk vind ik <3

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 07:31

Het is buiten idd zo lekker nu ! Het valt hier binnen nog mee maar aankomende dagen zal dat wel veranderen . Volgende week hopelijk koeler weer .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:22

Nou nu is het lekker maar ik gooi zo alles dicht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:58

Buiten is het nu nog lekker, maar binnen broeierig.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:26

Tazzey schreef:
Heb je het wel naar je zin daar Popstra? Ik zou Vegas eens willen zien voor wat het is, wij zijn beide geen gokkers maar op doorreis zouden we het graag eens bekijken.

Dat is zeker aan te raden, ik ben ook helemaal geen gokker en ik heb toen ik daar was ook helemaal niks gedaan met gokken. Er is echt zo veel te doen en te zien daar, alles rondom gokken kan je compleet links laten liggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 09:34

Ik geloof dat ik binnen een uur helemaal gek zou worden van het licht enz.
Lijkt me mooi voor heel even maar meer ook niet.

Het is nu alweer warm aan het worden.
Al moet ik zeggen dat ik het gisteren wel kon verdragen. Niet zo erg benauwd

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 11:17

Het lijkt me fantastisch om al die bekende plekjes eens te bekijken. Ik zou als eerste naar Nieuw-Zeeland willen om familie te bezoeken maar vooral de LOTR sets te bekijken. Alleen die vluchten er naartoe zijn vooralsnog niet te doen qua gezondheid.

Het is hier qua warmte goed te doen. Buiten 22 en binnen 23,5. Gelukkig is de luchtvochtigheid flink omlaag.

Maar dames even volhouden want volgens de nieuwspagina’s komt de Hollandse kwakkelzomer aka vroege herfst weer terug.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 12:27

Ik zag de vooruitzichten voor volgende week. Dat is wel even een flinke overgang zeg, van dik 35 naar rond de 20 en nat. Hou mijn hart alweer vast voor mij patiënt hier. Nederland staat bijna gelijk aan longontsteking en dat kunnen we niet hebben met twee gezinsfeesten in het verschiet!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:53

Tazzey schreef:

Het was fantastisch eens gezien te hebben. Ik keek mn ogen uit. Vooral ook naar de mensen die er rond liepen.
2 volle dagen is wel genoeg als je op de strip zit want je staat constant "aan"
Wij gokken ook niet hoor.
NY was ook leuk maar daar moet je ook hooguit 3 dagen blijven. Die stad maakt zo een intense herrie! Het was er ook erg warm en mega druk.
Ik vind de Amerikanen erg vriendelijk. Je kan iedereen wat vragen.
Viel me wel op ze daar echt totaal niks aan milieu besparing doen. En men haalt veel eten& drinken buiten de deur.
Ik was in totaal een week weg maar omdat we elke dag wat deden lijkt het veel langer geweest te zijn.