Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:28

Jeetje wat een vreemde reacties op zoiets inderdaad. Ik klap zelf altijd enorm dicht en weet vaak niet wat ik moet zeggen als iemand met slecht nieuws komt. Steunbetuigingen voelen voor mezelf altijd zo onecht aan op een of andere manier. Ik hoop altijd dat ze gewoon hun verhaal doen zodat ik een luisterend oor kan bieden.

Ah, bij bevallingen idd "Ik had zo'n horror bevalling" lekker geruststellend joh :Y)

Edit: ergernissen van vandaag; KWPN heeft mijn afmelding voor de IBOP niet verwerkt, dus ik kreeg zojuist een startlijst met mijn merrie erop. Echt al maanden geleden mailcontact over gehad, maar soit.

En de da belde en vroeg wanneer de pony voor het laatst naar de smid was geweest. Anderhalve week geleden, maar ik was ook niet tevreden. De hoeven zijn nog veel te lang en niet afgerond maar bijna vierkant. Nu laten ze het op de kliniek doen, lekker twee keer betalen en nog penning 16 ook. EN weer opzoek naar een andere smid |o
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 08-12-22 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:30

Ja maar bij bevallen vind ik het altijd lastig want je wil iemand niet bang maken maar ook geen valse beloftes doen.

Ik zeg altijd dat het echt wel zeer doet maar dat ik het met liefde overdoe.

Niet voor mijn jongste though. Want ik zit vanaf de wc te kijken hoe ze de pot chocoladepasta leeg lepelt. "Jij kan niet bij mij komen he mama".

Arethe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:31

Een buikgriep virus op werk, een na de ander valt om en ik voel me ook echt niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:56

denisesilver schreef:
Jeetje wat een vreemde reacties op zoiets inderdaad. Ik klap zelf altijd enorm dicht en weet vaak niet wat ik moet zeggen als iemand met slecht nieuws komt. Steunbetuigingen voelen voor mezelf altijd zo onecht aan op een of andere manier. Ik hoop altijd dat ze gewoon hun verhaal doen zodat ik een luisterend oor kan bieden.

Ah, bij bevallingen idd "Ik had zo'n horror bevalling" lekker geruststellend joh :Y)
In veel gevallen is oprechte vragen stellen in mijn beleving beter dan dingen "zeggen". Een paar maanden terug vertelde een vriendin bijvoorbeeld dat haar moeder borstkanker heeft, waarop ik wat vragen stelde over de situatie, hoe het met haar gaat, hoe het met haar moeder gaat, wat de prognose is, wat de behandelplannen zijn etc. en zij gaf later ook aan dat ze dat als heel erg prettig had ervaren. Niet dat ik er een soort kruisverhoor van maakte hoor, het was een heel natuurlijk gesprek, maar die vriendin zei dus dat ze zoveel geconfronteerd werd met toxic positivity, mensen die inderdaad met allemaal horroverhalen op de proppen komen, het heel erg naar zichzelf toe trekken ("ooo, ik vind het zo erg voor jullie, ik zit er echt heel erg mee"), terwijl dat helemaal niet is waar zij op zat te wachten. Juist dat vrij nuchtere en open gesprek dat ze met mij had, was wat ze nodig had.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:01

Ik zit alleen maar heel wild ja te schudden :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:18

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:20

Afbeelding

:(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:21

Wat zit er in je wasmachine?
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 08-12-22 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:21

Huilen. :=

Daarom gebruik ik die pods alleen al niet, want sowieso dat ik dat elke keer zou hebben. En ik vind ze te duur haha.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:22

Klote NS alweer rijden die treinen niet en zit ik vast in Utrecht -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:24

fotolijstje schreef:
Klote NS alweer rijden die treinen niet en zit ik vast in Utrecht -O-

Beter in Utrecht dan ergens anders, kan je lekker shoppen. :))

Maar wel echt rot zeg, het is echt heel erg feest steeds.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:28

Urbanus schreef:
Wat zit er in je wasmachine?

Beddengoed met een Ariel pod. En die laatste zit in de waterafvoer. Waardoor die machine voor de kat z'n kont draait.

MarlindeRooz schreef:
Huilen. :=

Daarom gebruik ik die pods alleen al niet, want sowieso dat ik dat elke keer zou hebben. En ik vind ze te duur haha.

Ik had ze gekregen en ze ruiken lekker. Maar dit is wel echt stom, nog nooit eerder gehad :').

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:28

Mkango schreef:
denisesilver schreef:

In veel gevallen is oprechte vragen stellen in mijn beleving beter dan dingen "zeggen". Een paar maanden terug vertelde een vriendin bijvoorbeeld dat haar moeder borstkanker heeft, waarop ik wat vragen stelde over de situatie, hoe het met haar gaat, hoe het met haar moeder gaat, wat de prognose is, wat de behandelplannen zijn etc. en zij gaf later ook aan dat ze dat als heel erg prettig had ervaren. Niet dat ik er een soort kruisverhoor van maakte hoor, het was een heel natuurlijk gesprek, maar die vriendin zei dus dat ze zoveel geconfronteerd werd met toxic positivity, mensen die inderdaad met allemaal horroverhalen op de proppen komen, het heel erg naar zichzelf toe trekken ("ooo, ik vind het zo erg voor jullie, ik zit er echt heel erg mee"), terwijl dat helemaal niet is waar zij op zat te wachten. Juist dat vrij nuchtere en open gesprek dat ze met mij had, was wat ze nodig had.

Helemaal mee eens! Met al dat ge-ik ontstaat er (weer) geen ruimte voor de ander. Alleen jij zegt het veel mooier :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:31

En als er ooit een nieuwe wasmachine moet komen, wil ik er een die niet op slot gaat. Zo ellendig, dat pokke-slot.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:32

Ik wil eigenlijk weg maar dat kan niet want ik zit met een droger die aanstaat. En ik durf niet weg als de droger aanstaat ivm brandgevaar (het is een wat oudere, derdehands droger). :=

Dan maar niet naar de action. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:34

Ik heb honger en bedenk me net dat ik m'n medicatie vergeten ben vanmorgen, maar als ik m'n medicatie nu inneem mag ik het komende half uur niet eten. |(

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:39

Wat een mooie woorden omtrent rouw/overlijden <3

Het voelt zo erg of het 'niet hoort', gaat om een leeftijdsgenoot. Huilen lukt wel, praten wat minder. Ik probeer inderdaad om het de ruimte te geven, wegdrukken lukt toch niet en het voelt (hoe pijnlijk ook) ook een soort van 'mooi' dat het me zo'n verdriet doet dat hij er niet meer is. Klinkt dat gek?

Vooral dat de rouw niet minder wordt meer het leven er omheen groeit vind ik echt een hele mooie gedachten, dankjewel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:03

MarlindeRooz schreef:
Ik wil eigenlijk weg maar dat kan niet want ik zit met een droger die aanstaat. En ik durf niet weg als de droger aanstaat ivm brandgevaar (het is een wat oudere, derdehands droger). :=

Dan maar niet naar de action. :+

Kan 'ie niet op pauze misschien? Als je niet uren weg bent?

Wat dat betreft dat mensen ook allemaal horrorverhalen gaan vertellen. Ik denk dat het toch vaak bedoeld is als "Je staat er niet alleen voor, ik weet (een beetje) hoe je voelt". Misschien niet altijd het meest tactisch, maar als het lief bedoeld is kan ik het wel waarderen. Mensen zijn idd slecht met dit soort onderwerpen.
Al heb je er ook altijd wel wat sensatie-apen tussen zitten die gewoon graag de aandacht naar hun vreselijke leven toe willen trekken en het dan gaan vergelijken met de neef van een derdegraads-stiefzwager ofzo, die volgens pietje ook op een gruwelijke manier aan zijn einde is gekomen. Echt niet ok.

betreft on-topic: ik heb echt een off-dagje. Kwam de foyer van de faculteit in en hoorde iemand heel hard over mij praten. Kon niet verstaan wat. Maar voelde toch oncomfortabel. Maak net ook een domme ongemakkelijk opmerkingen in een appgroep. En ik heb stress voor m'n toetsen ;( . Auto is er ook mee opgehouden, dus moet nu telkens me laten brengen over door mn vriend. En veel stress en druk. Gewoon allemaal net een beetje poedersuiker, dus...

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:15

De hond van mijn moeder die zoek en waarschijnlijk dood is… vreselijk om haar te horen huilen aan de telefoon. Ik hoop dat de schat snel weer het erf op komt huppelen, en zo niet… dan hoop ik maar dat ze niet geleden heeft… |( Y;(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:01

Het is buiten zo donker en regenachtig dat ik binnen een lamp aan moet doen om wat te kunnen lezen. Zo ongezellig

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:12

Thuis kunnen komen, ben ik positief getest op corona -O- -O-

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:13

Mkango schreef:
denisesilver schreef:

Mensen zijn in veel gevallen zo lomp en onempatisch als het over dood en ziekte gaat. Het ergste vind ik als ze nog even lekker ruimte opeisen voor hun eigen onverwerkte pijn door alleen maar over hun eigen zelfde (al is het vaak van mijlenver nog niet te vergelijken met elkaar) ervaring te praten. Volgens mij is het ook gewoon onbeholpenheid, dat mensen uit eigen ervaringen putten, maar ze beseffen niet hoeveel ruimte ze daarmee innemen en totaal over jouw emoties en pijn walsen.
Dan kan je beter niets zeggen. En als je niet weet wat je moet zeggen, zeg dan dat je niet weet wat je moet zeggen, toon interesse in wat er gaande is, vraag waar iemand behoefte aan heeft en wat je voor iemand kan betekenen. Het hoeft niet gelijk ongemakkelijk en moeilijk te zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:14

DuoPenotti schreef:
Shenavallie schreef:
Herkenbaar. Heb echt een hekel aan koken gekregen en schuif het nu ook voor me uit om eraan te beginnen. Het liefst heb ik een kok in dienst.

dat lijkt me heerlijk!!

Dat zou ik echt willen als ik miljonair was. Een kok. :j
Die 6 dagen in de week een gezonde maar lekkere maaltijd voor je neer zet en ook weer afruimt :P
En de 7e dag is friet, zonder twijfel :D

Helemaal voor! En ook graag de afwas doet (of de vaatwasser in- en uitruimt). :P

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:17

Ik voelde me al een paar dagen niet helemaal fit, en nu ben ik snipverkouden. In mijn vakantie. -O- Nu maar hopen dat het daarbij blijft en niet nog ff snel omslaat naar een echte griep.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:21

_San87_ schreef:
[ [url=m/2W8Fpc.jpg]Afbeelding[/url] ]

:(

Ik gebruik die krengen niet meer :n
Zodra ik op een lagere temperatuur waste had ik hetzelfde, nu maar weer de gewonen Ariel.