Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 07:41

01San schreef:
@miereneter: en heb je nog een bericht gestuurd naar jouw verkoper van de singel?

Zie mijn update boven jouw post :Y) .

mvdende

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:51

En de volgende.....

Wat een hoop rare kopers en verkopers heb je tegenwoordig zeg...

Ik heb al maanden een zelfgefokte rode rattenslang te koop staan, maar waarschijnlijk door de energiecrisis weinig interesse. Gisteren iemand die vraagt of ik het beestje ook kan komen brengen. Ja, prima, als jij de benzine kosten betaald. Ik geef aan vrijdag avond te kunnen komen brengen, krijg ik Gisteren einde midd5de vraag of ik hem ook gister nog kon brengen. Geef netjes aan dat dàt niet meer gaat lukken, maar vanmiddag (donderdag) middag wél, maar dat de kosten dan iets hoger uit zouden vallen ivm filerijden en of ze even wil laten weten of ik het diertje nog moet komen brengen.

Geen reactie meer......

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:07

Ik zou niet snel iets durven brengen zonder aanbetaling. Misschien ben ik verpest qua vertrouwen in de mens, maar we zijn er zat die je naar een heel ander adres sturen, gewoon gvoor de lol...

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 17:25

miereneter schreef:
01San schreef:
@miereneter: en heb je nog een bericht gestuurd naar jouw verkoper van de singel?

Zie mijn update boven jouw post :Y) .

Dat gaat over de koper toch? Niet degene die de singel aan jou heeft verkocht haha

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 17:39

O, ik las het verkeerd. Nee, geen bericht meer gestuurd. Kan toch nooit bewijzen dat de verkoper dit wist. Soms maak ik het me te makkelijk, maar heb geen zin in gedoe. Ik neem mijn verlies. Heb best goede ervaringen met kopen op Marktplaats, dus af en toe een misser kan ik aan :D .

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:24

miereneter schreef:
O, ik las het verkeerd. Nee, geen bericht meer gestuurd. Kan toch nooit bewijzen dat de verkoper dit wist. Soms maak ik het me te makkelijk, maar heb geen zin in gedoe. Ik neem mijn verlies. Heb best goede ervaringen met kopen op Marktplaats, dus af en toe een misser kan ik aan :D .

Geen idee hoe dat bij jou is maar dit soort dingen heeft mij wel geleerd pas verkoper beoordelen als ik zeker de staat weet. Ooit eens 5 sterren gegeven voor product was zo goed als nieuw was. Zat keurig verpakt ook. Week later neem ik het in gebruik en blijken er toch overal soort of sigaretten peuk brand gaatjes in de bankhoezen te zitten. Was zo balen! Nog wel ongenoegen geuit maar uiteraard nooit reactie op gekregen

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:54

Dat is inderdaad balen. Sneu volk is er toch.

Ik wacht inderdaad ook met beoordelen voor het in huis is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:30

mvdende schreef:
En de volgende.....

Wat een hoop rare kopers en verkopers heb je tegenwoordig zeg...

Ik heb al maanden een zelfgefokte rode rattenslang te koop staan, maar waarschijnlijk door de energiecrisis weinig interesse. Gisteren iemand die vraagt of ik het beestje ook kan komen brengen. Ja, prima, als jij de benzine kosten betaald. Ik geef aan vrijdag avond te kunnen komen brengen, krijg ik Gisteren einde midd5de vraag of ik hem ook gister nog kon brengen. Geef netjes aan dat dàt niet meer gaat lukken, maar vanmiddag (donderdag) middag wél, maar dat de kosten dan iets hoger uit zouden vallen ivm filerijden en of ze even wil laten weten of ik het diertje nog moet komen brengen.

Geen reactie meer......

Ik zou gewoon niet beginnen aan brengen, zeker niet als je gaat kneuteren over centen ivm file. Wil je mensen die niet eens een manier kunnen verzinnen om een slang te halen wel als baasje? Wat als er iets mis mee is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:35

Gisteren een hele fijne ervaring gehad, bod op mijn bandages, wat ik te laag vond.
Netjes aangegeven wat ik er voor wil hebben, even later al betaald en ze zijn onderweg naar haar :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:48

Heeft iemand al de advertentie van de huisspin gezien voor 200€?
Hilarisch _O-

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 23:24

sasja0705 schreef:
Hilarisch _O-

Ja hahahaha heerlijke humor

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 06:48

Hier een koop gehad gisterenmiddag. Direct al betaald en koper vertelde gisterenavond al dat het ingepakt stond om verzonden te worden. Dus benieuwd, vond het wel spannend zo via marktplaats. Gelukkig met koopbescherming kunnen kopen, dus dat scheelt :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:24

Pfff...Ik zit hier op iemand te wachten. Om 12:30 of hij het nu kan komen halen.

Prima want ik ben toch thuis. Volgens de woonplaats die persoon heeft opgegeven zou hij er met een half uurtje wel moeten zijn.

Ik wacht nog steeds en we zijn inmiddels twee uur verder...

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:59

Ik verkoop een zadel vraag 50 euro is niet het nieuwste maar nog een prima zadel kan er jammer genoeg niets meer mee omdat beide paarden nu een goed zaddl hebben
Stuurt iemand als het nog geen uur te koop staat ik kom het halen voor 30
Nou dan blijft het nog maar even liggen vind 50 euro prima voor een zadel dat nog prima is

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:01

Oke, beetje een ergenis weer hier :+ . Mijn moeder wil graag zo'n plastic glijbaan voor in de tuin, het liefste gratis. Nu bij iemand gezien die best wel een stuk uit de burt woont, maar waar ik toevallig morgen moet zijn.
In de tekst staat alleen in het weekend ophalen (nou ik ben morgen in de buurt dus top!). Ik heb maandag gevraagd of het uitkomt dat ik zondag kom, maar zit nog op reactie te wachten.... Advertentie staat er nu net een week op.

Ik hooo nog op reactie voor morgen, anders heb ik pech, maar toch wel jammer...

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:11

sasja0705 schreef:
Hilarisch _O-

Die biedingen ook :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:32

Ik heb een uitvalscherm te koop staan voor nu 100 euro. Ding is in prima staat en niet eens zo heel oud. Maar wij willen graag een knikarmscherm.

Krijg ik gisteren binnen: Gratis

Als iemand hem heel goed kan gebruiken en er geen geld voor heeft maar vervoer kan regelen mag hij van mij voor niks weg. Maar niet op deze manier :+

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 23:05

Heeft iemand dit al eens meegemaakt:

Op mijn advertenties van boven de 100 euro zeg maar wordt er tegenwoordig een betaalverzoek gestuurd met een bedrag.
Dus ik stuur geen betaalverzoek.
Het bedrag is vele malen lager dan de vraagprijs.

Erna zeggen ze ow wat gek ik stuur geen betaalverzoek.

Is dit weer nieuw dat mensen dit doen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 05:17

flintstones schreef:
Ik verkoop een zadel vraag 50 euro is niet het nieuwste maar nog een prima zadel kan er jammer genoeg niets meer mee omdat beide paarden nu een goed zaddl hebben
Stuurt iemand als het nog geen uur te koop staat ik kom het halen voor 30
Nou dan blijft het nog maar even liggen vind 50 euro prima voor een zadel dat nog prima is

Vind ik keurig bod en je hoeft toch niet te reageren? Ik heb zo vorige week een zadel verkocht vroeg 50 en kreeg 30 en zelfs nog singel bij gedaan :D hier lag het doelloos te liggen en was al lang blij dat het een nieuwe bestemming heeft.
Als jij er echt 50 voor wil hebben dan zou ik als vraagprijs 75 zetten. Het is marktplaats he daar is bieden heel normaal

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:22

mariekie schreef:
Op mijn advertenties van boven de 100 euro zeg maar wordt er tegenwoordig een betaalverzoek gestuurd met een bedrag.
...?

Kun je op dat verzoek dat geboden bedrag niet verhogen tot je vraagprijs en dan accepteren?? :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:48

Het is een betaalverzoek, zou je dan de ander niet € 100 betalen in plaats van ontvangen? :+

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:52

Exitium schreef:
Het is een betaalverzoek, zou je dan de ander niet € 100 betalen in plaats van ontvangen? :+

Dat vindt ik dus het linke ervan.

Dacht eerst dat het eenmalig was, maar heb er inmiddels drie gekregen van drie andere mensen op verschillende advertenties :(

Vandaag weer... Pffttt mijn cap staat te koop met een vraagprijs van 200,- vaste prijs.
Krijg ik een betaalverzoek van 125,- toegestuurd.
Snap er niets van... Heb diegene maar geblokkeerd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:28

Ik vind het wel vreemd dat er betaalverzoeken verstuurd kunnen worden onder de vaste of minimum prijs.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:43

Ik denk dat wat wat nieuws is van marktplaats..

Want naast bellen en bericht staat er nu ook (in het blauw) doe een voorstel.
Denk dat daar die betaalverzoeken vandaan komen.

En mensen dit niet eens in de gaten hebben dat er meteen een betaalverzoek aangemaakt wordt, maar dat ze denken dat ze een bod doen..

En ik heb zo’n vermoeden dat dit gewoon bij alle advertenties kan.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:47

roxiie schreef:
Ik denk dat wat wat nieuws is van marktplaats..

Want naast bellen en bericht staat er nu ook (in het blauw) doe een voorstel.
Denk dat daar die betaalverzoeken vandaan komen.

Ik zie het inderdaad, mysterie opgelost. dank je :)

Wel bijzonder dat je gewoon 20 euro kan bieden dan op iets met een vraagprijs van 100.
Maar goed als iemand het accepteert heeft diegene als koper wel geluk :D