Contact opgenomen met de IT desk, en het blijkt dat mijn account is gesloten vanwege verdachte activiteit. Ik dacht eerst nog "nou ik die een keer op zaterdag avond mijn huiswerk maak is misschien verrassend, maar niet verdacht!"
Het blijkt wat heftiger te zijn. Vier IT mensen aan de lijn gehad en ze konden allemaal niet uitvinden wat er nou precies mis was, ik moest een soort scan doen alleen bij mij bestond de optie om die scan te doen opeens niet meer! Uiteindelijk de supervisor aan de telefoon gehad en die ging met mijn scherm meekijken. Nou toen kwam de aap uit de mouw. Mijn broertje gebruikt mijn laptop erg vaak om mee te gamen, ik heb deze laptop ook specifiek gekocht zodat er goed op gegamed kan worden en extra geheugen heeft zodat mijn broertje er ook op kon spelen. Erg duur ding, goede kwaliteit. Maar wat blijkt nou, mijn broertje heeft wat meer gedaan dan enkel gamen

Ze zijn twee uur bezig geweest om alle bullshit van mijn laptop te halen, maar nu een dag later komen er steeds weer dingen bij wanneer ik scan. Hierdoor heb ik dus nog steeds geen toegang tot mijn schoolaccount. Webcam doet het inmiddels wel weer.
Dus ik mijn broertje aanspreken. Ik heb uitgelegd dat ze dit en dit hebben gevonden op mijn laptop, en benadrukt dat het enkel de bedoeling is dat hij GAMES speelt op mijn laptop die je kan downloaden op platforms zoals EA, origin of steam etc. (Dus doen waarvoor mijn laptop is bedoeld lol). Nou toen werd hij helemaal boos, alsof ik hem had verboden om op mijn laptop te mogen. Blijkbaar was dit allemaal mijn fout

"Je hebt dus deze dingen op mijn laptop gedownload, wetende dat het niet alleen illegaal is, maar ook potentieel gevaar op kan leveren."
"Ja, maar ik heb geen eigen laptop dus dan moet ik het op die van jou doen"
WAT??? Het is MIJN eigendom en ik ben lief genoeg om het elke dag meerdere uren uit te lenen. Als ik hem was zou ik heel voorzichtig daarmee om gaan! Nou toen hoefde hij van hem nooit meer op mijn laptop, en tja daar kan ik moeilijk nee tegen zeggen

Eindstand is dat ik of mijn laptop op nieuw moet installeren, of iemand in moet huren om de virussen te verwijderen