Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:40

Klinkt als een goed plan. Kan ze zichzelf "redden" als ze wil.

Hier hangstoelstandaard besteld. Zou bij pakketpunt afgeleverd worden, maar die stonden vanmorgen hier op de stoep. Doos volledig aan gort aangeleverd bij post.nl. Op een schaafplekje na geen beschadigingen maar wel even gebeld naar de verzender. In elkaar gezet, vreemd hij is veel te groot.mik heb toch goed de ruimte gemeten. Meet de standaard na, kijk op de site, is de standaard ipv 110 cm bij 110 cm 154 cm bij 154 cm. 8)7 tsja dat past dus niet. Weer gebeld. Hij wordt nu weer opgehaald woensdag met stukjes doos in een grote vuilniszak.

Balen. -O-

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:00

xPabloBokt schreef:
Mijn vriend die helemaal defensief gaat doen omdat ik vraag hoe het kan dat er zo'n grote krassen op de mobiele airco zitten en nu helemaal boos op me is omdat hij dat geen normale vraag vind en ik er meteen op uit ben om iemand er de schuld van te geven? En ik had moeten ruiken dat ik die vraag niet kan stellen als hij met iets anders bezig is?

Nu zit ik hier weer compleet verdrietig thuis en is hij boos naar de bouwmarkt alleen maar omdat ik vroeg naar die krassen.

Wat doe ik nou verkeerd -O-

Ga voor jezelf na hoe dat je de vraag heb gesteld.
Als dat gewoon normaal is, moet je misschien toch maar eens een serieus gesprek aan gaan over de communicatie over jullie. Uiteraard wanneer jullie beide kalm zijn.
Hopelijk helpt dat.

Ik heb geen zin meer on te werken |(

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:21

xPabloBokt schreef:
Mijn vriend die helemaal defensief gaat doen omdat ik vraag hoe het kan dat er zo'n grote krassen op de mobiele airco zitten en nu helemaal boos op me is omdat hij dat geen normale vraag vind en ik er meteen op uit ben om iemand er de schuld van te geven? En ik had moeten ruiken dat ik die vraag niet kan stellen als hij met iets anders bezig is?

Nu zit ik hier weer compleet verdrietig thuis en is hij boos naar de bouwmarkt alleen maar omdat ik vroeg naar die krassen.

Wat doe ik nou verkeerd -O-

Och, hier kan meneer er ook wat van soms hoor.
Trek het je niet teveel aan.

Ergernis: bestuurder van een camper die hem ervoor gooit op een 100-weg en vervolgens tergend langzaam gaat rijden. Aaargh! _-:(

Zertab

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:36

Mijn lichaam geeft signalen af dat het genoeg is. Hoofdpijn, moe, duizelig met vlagen. En nog zit ik mijzelf te pushen om vanavond te paardrijden. Wat is er mis met mij?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:40

Maar paardrijden kan juist heerlijk ontspannend zijn.. moet je jezelf (en paard) alleen ff geen doelen stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:52

Ligt eraan hoe je zelf het paardrijden ervaart, weet je dat je er achteraf blij mee bent en toch kunt ontspannen dan even doorpushen, maar als je weet dat dit niet werkt het daarna (nog) erger is dan moet je zelf op de rem gaan staan. Wat vandaag niet wil dat wil niet, morgen weer een dag ...

Ik zit me aan mezelf te ergeren, zag Bpost vandaag een aantal keer op en af wandelen met iets (gebeurd wel vaker, appartementsgebouw met 2 aparte zij-ingangen) en had verwacht dat ze zouden aanbellen (gebeurd ook vaker, haha) maar niks gehoord dus verder niet op gelet. Zit er vanmiddag een klein pakje in mijn brievenbus, wel mijn adres maar niet mijn naam. Raar .. had daar ooit eens iets van gelezen dat ze op die manier oplichten dus mijn hersenen sprongen alweer aan. Naar Bpost gebeld, deze zeggen gewoon naar een pakketpunt en dan gaat het retour afzender. Dus dat gedaan, verder geen probleem. Kom ik thuis, valt ineens mijn euro dat aan de andere kant nieuwe mensen zijn gaan huren en dit dus niet meer de naam is die het vroeger was. Als je dan er dan 50A van maakt ipv 50 in het adres dan misschien ... Dus gaan kijken, en ja hoor: die achternaam staat op de brievenbus, foutje in het adres...

Heb naar het pakketpunt gebeld dus daar blijft het liggen, de mensen zelf zijn niet thuis, heb een briefje op de deur gehangen maar zit me nu al een half uur af te vragen of ik niet zelf weer even terug zou rijden naar het pakketpunt en het gewoon bij hun in de brievenbus zou duwen. Alleen zie ik dat eigenlijk niet zitten (al iets teveel rondgereden voor de pijn die ik momenteel heb) en hebben zij een verkeerd adres doorgegeven. Maar toch, ik heb het naar het pakketpunt gebracht en moeten zij dus speciaal naar daar ..

Hoe moeilijk kan je iets maken :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:05

Nja paardrijden ontspannend... niet altijd. Paard is behoorlijk traag, dus ik kan niet denken: gewoon wat rondjes rijden en klaar. Nee, ik moet hem constant bezig houden, anders zakt ie terug. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:08

Dan zou ik ervoor bedanken, zouden zowel ik als paardlief niks aan hebben op deze manier. Misschien kan je wel gaan en gewoon wat poetsen of andere dingen doen? Wel bezig maar niet het rijden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:09

M'n broer die gisteren m'n auto (klein, licht ding) belachelijk stond te maken door hem heen en weer te wiegen vanaf de rechter zijkant en dat m'n auto nu dus kraakt en piept met elk hobbeltje en het vanaf de rechter zijkant komt.... :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:13

Nyaleti schreef:
M'n broer die gisteren m'n auto (klein, licht ding) belachelijk stond te maken door hem heen en weer te wiegen vanaf de rechter zijkant en dat m'n auto nu dus kraakt en piept met elk hobbeltje en het vanaf de rechter zijkant komt.... :=

:')

Al is het natuurlijk niet grappig als er echt iets is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:13

Pablo, mannen zijn soms gewoon raar.
Het zijn soms net echte mensen.
Probeer je er niks van aan te trekken.

Ik zei tegen mijn man rond 1345, ik ga naar mijn moeder.
Zijn reactie ,’ jij kan echt geen afspraken maken he”.
Hoezo? Je moet er 1500 uur zijn. Gast koop een bril, afspraak is 1400 uur en dat staat in de agenda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:31

Nou, nu weet ik het ook niet meer hoor ..
Had dus een briefje bij hun aan de deur gehangen met kort de situatie en dat ze bij mij konden aanbellen voor uitleg. Aangezien ik er constant mee bezig blijf besloten om het toch maar weer zelf terug te halen, dus wil het briefje terug van de deur afhalen, is het weg? Ik bel aan .. niemand doet open. Ik ga terug en zie dat hun balkondeur een stukje open staat (eerder was dat niet) en het briefje is weg dus toch iemand thuis? Nogmaals gaan aanbellen maar niemand doet open. Naja, dan maar niet zeker? Heb geen zin om de halve parking over te schreeuwen richting mensen die ik totaal niet ken om te kijken of ze misschien via het balkon wel bereikbaar zijn...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:35

Ik doe ook niet altijd open :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:37

Ook niet als het 9/10 iets met een pakketje voor jou te maken heeft? Qua timing.. En je zou ook zelf niet bij de buren eens gaan horen hoe het in elkaar zit?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:37

Op het briefje stond dat het in het pakket punt ligt dus info heb ik niet meer nodig. En als ik net in bad lig ga ik er dan echt niet uit nee. Of een dutje lig te doen of zo haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:39

Ja, misschien is het ook wel goed zo en voel ik mij gewoon te schuldig voor wat het moet zijn.
Maar ik ken die mensen totaal niet, dus ik heb ook geen idee of ze überhaupt weten waar dat pakketpunt ligt. En misschien zijn ze wel helemaal niet blij dat ze nu naar daar moeten ipv dat het in hun brievenbus ligt .. Maarja, dan moeten ze wel communiceren natuurlijk. Toen ze dat briefje van de deur hebben gehaald lagen ze niet in bad of bed neem ik aan. Ik zou dan meteen even bij de buren gaan bellen zijn maar dat zal ik dan zijn :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:43

Totaal geen energie meer na een autorit van bijna 4 uur.... Maar we zijn eindelijk weer veilig thuis na een weekje Zuid-Limburg , we zijn allang blij dat we veilig weg konden komen en alle wegen weer open waren.

En dat ik zo oliebol was om bijna tegen een auto aan te botsen. Voel me nog heel stom schaamde mij zo erg het liefst verdween ik gewoon spontaan van de snelweg :') Nou ja weer een leerpunt en nog beter opletten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:50

Mensen die random aan gaan bellen tot iemand open doet. Wat redelijk makkelijk is hier in de senioren flat aangezien de deur weer kapot gereden en iedereen nu binnen kan komen.

Phythophthora in mijn aardappelen planten. Hopen dat de tomaten bespaart blijven.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:50

Niet echt een ergernis, maar het feit dat er in Duitsland en Belgie nog zoooveel dieren worden vermist en ze er nog helemaal niets mee kunnen ivm de ravage.. gaat mij zo aan het hart.

Hier in Roermond is het ergste achter de rug en begint ook voor ons het opruimen. Gister even een stuk langs de maas gelopen waar je duidelijk de kadavers kunt ruiken.. wat is moeder natuur ook genadeloos.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:54

DiscoDipp schreef:
Niet echt een ergernis, maar het feit dat er in Duitsland en Belgie nog zoooveel dieren worden vermist en ze er nog helemaal niets mee kunnen ivm de ravage.. gaat mij zo aan het hart.

Hier in Roermond is het ergste achter de rug en begint ook voor ons het opruimen. Gister even een stuk langs de maas gelopen waar je duidelijk de kadavers kunt ruiken.. wat is moeder natuur ook genadeloos.

Ik vroeg mij al af wat voor rare geur er hing , wij dachten eerst vervuild water maar ben bang dat het toch kadavers waren wat je rook. Ik vond waar water had gelopen het ook heel erg stinken! Enige wat we hebben gezien is een konijn en een mol.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:06

Zebrastreep schreef:
DiscoDipp schreef:

Ik vroeg mij al af wat voor rare geur er hing , wij dachten eerst vervuild water maar ben bang dat het toch kadavers waren wat je rook. Ik vond waar water had gelopen het ook heel erg stinken! Enige wat we hebben gezien is een konijn en een mol.

Het slib wat achterblijft ruik je ook zeker, maar gister in Asselt rook ik echt dood, die geur vergeet ik niet gauw meer. Ben ergens heel nieuwsgierig maar ook heel bang voor wat er dadelijk onder al dat water tevoorschijn komt.

Hier trouwens een foto van Asselt, net na Roermond, heb even een streepje getekend waar normaal het water loopt, het rondje is een sluis waar de maas normaliter doorloopt.. Deze foto is gisteren gemaakt toen het water al bijna 2(!) meter gezakt is. Stond eerst tot midden aan de bomen over de straat.. Echt te bizar.

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:12

Zebrastreep schreef:
DiscoDipp schreef:

Het slib wat achterblijft ruik je ook zeker, maar gister in Asselt rook ik echt dood, die geur vergeet ik niet gauw meer. Ben ergens heel nieuwsgierig maar ook heel bang voor wat we dadelijk onder al dat water tevoorschijn komt.

Hier trouwens een foto van Asselt, net na Roermond, heb even een streepje getekend waar normaal het water loopt, het rondje is een sluis waar de maas normaliter doorloopt.. Deze foto is gisteren gemaakt toen het water al bijna 2(!) meter gezakt is. Stond eerst tot midden aan de bomen over de straat.. Echt te bizar.

[ [url=m/Ynoitl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn moeder zei ook al straks vinden we opeens een lijk van iemand... Ik zou dan ook niet durven te kijken! Ja heel heftig hoe hoog het water stond , ik vond vooral heel gek dat het water bij ons als sneeuw voor de zon is verdwenen... Ik heb een before and after foto gemaakt van een stuk land waar de Geul doorheen loopt. Vooral eng dat het water op sommige plekken dus al hoger was al 2 meter :=

Donderdag 15 juli na bijna 4 dagen constant regen

Afbeelding

Gisteren ( het was al 2 dagen weg , maar was nog niet eerder hier weer langs geweest)

Afbeelding

Het ging ook echt van 4 dagen alleen maar nattigheid naar gisteren 26 graden. Ik ben blij dat ik weer thuis ben moet ik zeggen... Vond het best wel eng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:14

Ik erger mij aan de ondankbaarheid van het Rode Kruis rond de inzamelacties.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:23

Zo ja Zerbastreep, dat is ook het beste water wel.. Ik ben echt bang dat hier dadelijk de dode koeien en herten etc in de bomen hangen.. niets nieuws hier namelijk gezien de Maas vaker omhoog komt er en dan van alles verzuipt, maar zo extreem als dit is het nog nooit geweest.

Het water verdwijnt inderdaad snel, doet het ook altijd :') Maar echt te bizar voor woorden ja.

Ik reed zaterdagavond over de Maasbrug in Roermond, dacht ineens oh wat is dat links van mij, kijk ik even, dreef daar een caravan zo goed als tegen de vangrail aan. Die kwam wel even binnen..

Hoop dat de schade meevalt en het voornamelijk materiële schade is, ook voor DE en BE..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:19

Wauw Zebrastreep ongelofelijk dat dat zo snel gaat :oo
Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en waar die mensen voor staan, echt!