Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:15

Ik had twee t-shirts erop gezet. Biedt iemand op allebei apart 1,50 minder dan de vraagprijs. Dus ik stuur je kunt beter een bundel aanvragen dan. Ondertussen vraagt iemand bundel aan met exact dezelfde shirts voor alleen de bundelkorting. Dus die accepteer ik, zie ik dat die andere ook daarna had gestuurd wil je reserveren? Later akkoord? Maar helaas. Maar nu is ze niet zo blij geloof ik.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:20

Ja, helaas. Dat is het risico van lager bieden.

Ik heb vorige week een pakket verstuurd waarvan de tracking geen update kreeg. Volgens Vinted was het nog niet verzonden. Ik heb de helpdesk benaderd en moest nog 4 dagen wachten omdat er momenteel vertraging in de tracking zit.
Maar na 1 dag wachten kreeg ik de mededeling dat de koop geannuleerd werd wegens niet verzenden en de koper haar geld terug had gekregen. Ik er natuurlijk gelijk weer achteraan. Moet ik van Vinted de betaling zelf alsnog gaan vragen bij de koper.

Ik vind dit echt wel heel vreemd. Gelukkig zijn dit heel goedkope kleren, maar ik hoop niet dat dit met de ruim €200 nog onderweg ook gaat gebeuren.

De koper reageert ook niet meer.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:25

Dat moest ik ook doen. Het is steeds mis met de dpd pakketjes. Ze komen wel aan, maar ergens gaar het mis in de informatieoverdracht naar Vinted en die annuleert dan doodleuk de bestelling.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:28

Lisitano schreef:
Ja, helaas. Dat is het risico van lager bieden.

Ik heb vorige week een pakket verstuurd waarvan de tracking geen update kreeg. Volgens Vinted was het nog niet verzonden. Ik heb de helpdesk benaderd en moest nog 4 dagen wachten omdat er momenteel vertraging in de tracking zit.
Maar na 1 dag wachten kreeg ik de mededeling dat de koop geannuleerd werd wegens niet verzenden en de koper haar geld terug had gekregen. Ik er natuurlijk gelijk weer achteraan. Moet ik van Vinted de betaling zelf alsnog gaan vragen bij de koper.

Ik vind dit echt wel heel vreemd. Gelukkig zijn dit heel goedkope kleren, maar ik hoop niet dat dit met de ruim €200 nog onderweg ook gaat gebeuren.

De koper reageert ook niet meer.

Ik zou denk ik net zo lang janken op hun socials tot je je geld kreeg. Wat een onzin.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:30

Hier ook problemen met een DPD pakje. Ik heb de helpdesk een berichtje gestuurd om het voor te zijn dat ze de boel annuleren onder het mom van "niet verzonden" en nu staat er een rode balk met "transactie opgeschort" om dat te voorkomen.

Dan is het dus de bedoeling dat koper het pakje afhaalt en zegt dat het is aangekomen. Die koper geeft geen enkele reactie op mijn berichtjes tot nu toe dus ik ben benieuwd of dat goed gaat komen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:38

_Lorette_ schreef:
Dat moest ik ook doen. Het is steeds mis met de dpd pakketjes. Ze komen wel aan, maar ergens gaar het mis in de informatieoverdracht naar Vinted en die annuleert dan doodleuk de bestelling.

Heb jij uiteindelijk wel je geld gekregen?
Wat irritant zeg. Ik heb DPD nu maar uit gezet als verzendoptie. En dan hopen dat die andere pakketten onderweg wel goed gaan.

Ik ga ze inderdaad maar even bestoken via andere kanalen. Wel zo fijn als ze met een dergelijke storing even inlichten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:04

Ik heb hulp gevraagd via helpdesk. Eerst hebben ze de automatische negatieve review verwijderd. Vervolgens heb ik gewacht tot de kopers de tijd hadden gehad om te bedenken of ze 100% tevreden waren met hun pakketje (anders kopen ze het nooit opnieuw...). Vinted geeft dan al de melding dat je op 'opnieuw uploaden' kunt klikken. Dat deed ik en dan reserveerde ik het item weer voor de oorspronkelijke koper. 1 koper heeft het heel netjes meteen opnieuw gekocht. Dat heb ik gemeld bij de helpdesk (chat steeds open gelaten, niet 'mijn probleem is opgelost' aanklikken) en zij hebben het handmatig op ontvangen gezet. De 'opnieuw-koper' heeft vervolgens snel aangegeven dat alles goed was. Nu is het écht afgehandeld. Voor deze transactie dan...
Nu de rest nog. En dat voor een paar euro. := Hierdoor ga ik wel twijfelen of ik de kleding niet liever wegdoe.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:12

Vind ik ook, ik had ook niks toegezegd of geaccepteerd! Helaas pindakaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:58

pmarena schreef:
Hier ook problemen met een DPD pakje. Ik heb de helpdesk een berichtje gestuurd om het voor te zijn dat ze de boel annuleren onder het mom van "niet verzonden" en nu staat er een rode balk met "transactie opgeschort" om dat te voorkomen.

Dan is het dus de bedoeling dat koper het pakje afhaalt en zegt dat het is aangekomen. Die koper geeft geen enkele reactie op mijn berichtjes tot nu toe dus ik ben benieuwd of dat goed gaat komen.

Idem hier met DHL. Volgens de tracking is het intussen wel bezorgd. Heb maar bericht gestuurd naar de koper of ze wil melden dat het aangekomen is...

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:23

Hier ook veel problemen met DPD. De hele tracking is 1 grote puinhoop. Hier lag schijnbaar al een pakketje 8 dagen klaar, terwijl het pakketje volgens de track en trace van zowel DPD als Vinted nog onderweg was. Ik kon hem net op tijd ophalen omdat ik toevallig in de buurt was en wou navragen of het pakketje er toch niet lag. Het pakketje was al aangemeld voor retour want schijnbaar lag het pakket er dus al 8 dagen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:48

Hier nog steeds gedoe met degene die mij de trui met vlekken verkocht. Met vinted kwamen we er ook niet uit en ik heb een hele slechte review gegeven. Nu opeens wilt zij het geld teruggeven als ik de Review aan pas. Prima maar ik wacht al een week op geld en zij beweert het nog niet van vinted te hebben gehad terwijl het er bij mij na Max 48 uur wel in de portemonnee staat. Review pas ik dus ook nog niet aan :D

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:59

Hier ook weer gedoe. Trui met lijmvlek en schuurvlek binnen gekregen, verkoper zegt dat dit dan tijdens het vervoer moet gebeurd zijn, maar was dubbel verpakt en alles zat nog mooi dicht, dus uitgesloten.

Pppffff, snap niet dat mensen zo’n dingen blijven sturen…

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:44

Vorige week voor het eerst wat gekocht.

Vandaag opgehaald via homer en was als een cadeautje ingepakt en er zat een maskertje bij.
Super lief!

3x kinderkleding verkocht.

Vinted bevalt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:50

Nou ik kan zien dat mijn pakje bezorgd is volgens DHL maar de koper vertikt om het als ontvangen door te geven -O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:42

Even contact opnemen met de helpdesk! Ze zetten het handmatig op ontvangen als de tracking van Vinted achter loopt en dan kan de koper altijd nog aangeven of het oké is of niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:50

Hier is het met dat DPD gedoe goed afgelopen. Helpdesk had het in de gaten gehouden, gezien dat het bezorgd was en mijn geld overgemaakt +:)+

Van koper geen letter teruggehad op mijn berichtjes over DPD / dat het verzonden was / dat het die dag bezorgd zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:08

Hebben we dezelfde koper toevallig? Pakket is op 6 juli om 14u al bezorgd, maar ik krijg 0,0 reactie van de koper. Heb nu een screenshot van DHL dat het bezorgd is naar de helpdesk gestuurd. Het gaat maar om €7,50 maar eerlijk, deze dame moet van mij geen positieve review verwachten. Doe je zo je best om hen op de hoogte te houden, is het nog zelfs teveel om een reactie te geven...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:00

Hier ook opgelost met het gevlekte truitje, verkoper heeft geen adres doorgestuurd, dus alles terug gehad, best, want anders ging ik het waarschijnlijk niet teruggestuurd hebben…. Verzendkosten waren ongeveer gelijk aan de prijs van het truitje, en dan nog het extra gedoe met inpakken, binnenbrengen,….
Dus blij al bij al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:02

Hier een nieuw broekje gekocht voor mijn dochter. De foto's en tekst lieten uitschijnen dat het een broekje was dat gekocht was met scheuren erin. Je weet wel, expres gemaakt. Krijg ik het net binnen. Blijkt het broekje niet nieuw en er is opeens nog maar 1 scheur erin die er duidelijk niet hoorde te zitten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:30

Is altijd zuur zo’n dingen en als de verkoper niet wil meewerken ben je gewoon altijd gereden in zo’n situatie…. Hopelijk raakt het correct opgelost.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:28

Ik vind het echt heel lastig vinted. Die reviews doen me echt wel wat en het gaat mij ook echt niet om die 5 euro te weinig of teveel zeg maar. Maar als je naar eer en geweten iets verkoopt, zo goed als nieuwe vans in mijn geval, nieuwprijs 50 en nu voor 20 verkocht. Ik had als status heel goed, wat betekent weinig gebruikt maar met gebruikssporen. Er zaten hele goede foto's bij, lichte vale plekjes, goed op de foto gezet. En dan gaat de koper alsnog zeuren over dat het vaal is. Ik denk dan, dat krijg je met 2e hands schoenen, vooral vans, die worden al snel heel iets vaal. Heb aangeboden om geen gedoe te hebben dat de koper het terug kon sturen, maar dat wilde ze ook niet. En kreeg nu wel 1 ster.

Met verzenden en ontvangen nooit problemen gehad gelukkig. Postnl is het duurste maar wel het snelste.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:41

Echt lastig is dat idd, bij heel goed inderdaad lichte gebruikssporen. Als dat ook op de foto’s te zien is, ben jij gewoon juist geweest.

Ik zag heel gave Allstars ook, stond bij ‘nieuw zonder prijskaartje’. In de omschrijving stond amper gedragen. Dan vind ik dat al niet meer onder de categorie ‘nieuw zonder prijskaartje horen’ maar er zat allemaal viezigheid al op de zolen. Dat is echt niet amper gedragen. :\

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:13

Ik vernam vanmiddag van iemand die bij DPD werkt dat het helemaal niet om een storing gaat. DPD heeft de tarieven naar beneden gebracht op verzoek van vinted(anders mochten ze niet meer vervoeren voor vinted) echter is de consequentie daarvan dat er geen tracking meer via vinted plaatsvindt....probleem ligt dus overduidelijk bij Vinted.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:13

Ik had een kopie van de tracking aan vinted bezorgd, een uur later stond het geld al in mijn portefeuille. Koper 3sterren gegeven wegens vlotte bestelling en betaling maat dus 0,0 respons op berichten en zelfs 4 dagen na afhalen nog steeds niks laten weten. Mag ze om balen, het is het minste wat je kan doen want uit haar review bleek dat ze wel heel tevreden is met haar aankoop

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:25

Varekaj schreef:
Ik had een kopie van de tracking aan vinted bezorgd, een uur later stond het geld al in mijn portefeuille. Koper 3sterren gegeven wegens vlotte bestelling en betaling maat dus 0,0 respons op berichten en zelfs 4 dagen na afhalen nog steeds niks laten weten. Mag ze om balen, het is het minste wat je kan doen want uit haar review bleek dat ze wel heel tevreden is met haar aankoop

Dan zou ik mijn review aan jou als verkoper ook aanpassen naar 3 sterren :+

Je weet immers niet wat er speelt. Liggen nu bijvoorbeeld 2 pakketjes voor mij klaar, maar zit hier met een doodziek kind thuis wat alleen maar bij mij op schoot wil zitten/liggen. Hopelijk lukt het vandaag nog om ze op te halen (liggen er al 2 dagen ivm werk) en anders maandag. Wil de spullen graag hebben, maar heb een leven naast vinted (al geloof ik dat het pakketpunt inmiddels denkt dat vinted m'n leven is :o ).