Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:38

Goede reis terug Monique!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:37

Cer schreef:
Ik heb meer zoiets van 'hoe hebben zij de afstand dan niet gehouden'... :') :+ #beelddenker

Volgens het artikel zijn daar ook veel seksclubs bij.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:49

En ik maar proberen vast te houden aan het idee dat nudisten gewone brave naakte mensen zijn, zonder dat al dat naakt voor extra, uhm, gevoelens zorgt... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:04

djinnie schreef:
En ik maar proberen vast te houden aan het idee dat nudisten gewone brave naakte mensen zijn, zonder dat al dat naakt voor extra, uhm, gevoelens zorgt... :+

Het is het soort plaats die echte naturisten mijden als de pest. Soort parenclub in campingdorpvorm.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:09

safina schreef:
Het is het soort plaats die echte naturisten mijden als de pest. Soort parenclub in campingdorpvorm.

Aha, dat verklaart de seksclubs in ieder geval. :)*

Ik ga ook even googlen wat het verschil is tussen naturisten en nudisten. Ik dacht dat zij niet hetzelfde waren?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:11

Met m’n blote frutsel in het zand. Brrrr moet er niet aan denken!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:18

Ik denk dat de frutsel wal op een handdoek mag zitten, als je die maar niet om slaat :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:14

rien10 schreef:
Met m’n blote frutsel in het zand. Brrrr moet er niet aan denken!

Dan krijg je zand op plekken waar je nooit van dacht dat je daar zand kon krijgen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:23

_O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:44

Vandaag weer 535 besmettingen en 18 ziekenhuisopnames .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:30

Een verontrustende oproep van iemand die meewerkt aan het RedTeam: een verzameling van wetenschappers en deskundigen buiten de overheid om die zorgvuldige discussie en goede feiten willen aanbrengen in de discussie over Corona.

Zij komt nu tot de conclusie: ook al werd het RedTeam uitgenodigd, er is gewoon geen wil om echt beleid te maken, echt tot actie over te gaan, en echt aandacht te besteden aan ziekte en zieken.

https://twitter.com/ginnymooy/status/12 ... 2710577152

Lees het vooral helemaal, ik zou ze allemaal wel willen kopieren naar hier (alleen het kopieert zo lastig vanaf Twitter.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:04

Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar ik vind het openen van scholen zonder restricties sowieso niet verstandig dus in die zin geef ik haar groot gelijk. Overheid leunt te sterk op het rivm en het lijkt alsof het openen van de scholen puur gedaan is vanuit economisch oogpunt, thuisblijven van lagere school zonder ouders niet te doen .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:15

Ik heb het idee dat ik halverwege ergens in val. Ik kan er geen touw aan vastknopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:49

bigone schreef:
Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar ik vind het openen van scholen zonder restricties sowieso niet verstandig dus in die zin geef ik haar groot gelijk. Overheid leunt te sterk op het rivm en het lijkt alsof het openen van de scholen puur gedaan is vanuit economisch oogpunt, thuisblijven van lagere school zonder ouders niet te doen .

Het is niet zo dat het met de scholen open gaan de economie gered wordt. Het is meer omdat er kinderen / mensen zijn die thuis gewoon niet presteren of niet willen omdat ze gewoon het ritme en de hulp nodig zijn. Denk aan alle achterstanden wat er gaat komen , middelbare scholen of mbo/ hbo scholen waar minder aanmeldingen zijn omdat er overal al achterstand is. Dan hebben we straks over een aantal jaar een veel groter probleem.

Of ik het verstandig vindt is het tweede. Zelf moet ik ook weer heen maar zit ik gewoon bij volwassenen op school dus 1 ziek en ze kunnen weer dicht. Maar als ik denk hoeveel studievertraging het op gaat leveren om het niet te doen is het veel. Denk aan meer schulden onder studenten en moeilijk werk kunnen vinden omdat bedrijven het niet vol houden. Dan hebben we pas een heel groot economisch probleem.

Dus scholen open ja ik ben er toch wel voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:55

Ik ben ook niet tegen het openen van scholen maar de komende weken zullen we helaas vaak zien dat er toch redelijk wat besmettingen komen, is al aan de gang trouwens. Maar er zijn ook een aantal kinderen (niet veel) waarbij thuisonderwijs juist heel goed heeft uitgepakt (volgens mijn vriendin, zit in het onderwijs, al 40 jaar)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:56

Scholen open is nodig maar echt wel een ding. Zelf leerkracht op een SBO school voor kinderen tm 13 jaar. Met in hetzelfde gebouw een SO school voor leerlingen tot 20 jaar met een verstandelijke beperking. Een recirculerend ventilatiesysteem en geen mogelijkheid om afstand te houden tot ook de oudere leerlingen ivm beperking.
En dat laatste geeft dan ook een beeld dat er makkelijker afstand gehouden kan worden tot alle volwassenen. Veel contacten met externen en ouders binnen de school. Veel ouders die bij het ophalen en brengen geen afstand houden. Leerlingen worden vervoerd in taxi’s zonder afstand tot de chauffeur. Kortom best een groot ding.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:00

Ik hoop echt dat de scholen inderdaad open blijven. De vorige keer dat de scholen dichtgingen vielen er best wat kinderen buiten de boot waar geen contact mee gevonden werd, de cijfers van huiselijk geweld gingen omhoog, en niet elk kind heeft capabele ouders om de scholing van hun kind over te nemen van de docent.
Alleen daarom maak ik me al zorgen om de kwetsbare kinderen en hoop ik echt dat de scholen ten allen tijde open kunnen blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:07

Kinderen uit kwetsbare gezinnen werden in ons dorp en de dorpen er om heen gewoon opgevangen net zoals kinderen van ouders in vitale beroepen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:15

In principe zijn alle kinderen bij ons kwetsbaar. Maar de kinderen uit kwetsbare gezinnen die hulp afwijzen kreeg je toen inderdaad niet te pakken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:16

Ik zou het fijn vinden als scholen dat zelf ook iets over te zeggen krijgen. Scholen kun je niet vergelijken wat dat betreft...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:19

bigone schreef:
Kinderen uit kwetsbare gezinnen werden in ons dorp en de dorpen er om heen gewoon opgevangen net zoals kinderen van ouders in vitale beroepen.

Nog heb je dan niet alle ouders en kinderen onder je hoede ...
Ik hoop dat 1 scholen zelf beslissingen mogen nemen maar ook dat scholen openblijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:40

Ik heb het stuk van ginny gelezen, en een aantal andere tweets... maar ik lees niet veel echte inhoud. Ik ben heel benieuwd welke adviezen in de prullenbak belanden en hoe het dan beter zou moeten .. van de retweets uit de usa weer ik ook niet wat ik daarvan moet vinden. Eveneens meen ik te lezen dat ze voor het gebruik van mondkapjes is. Ik zou ook geen probleem hebben met mondkapjes op meer plekken maar er zijn nogal wat mensen fel op tegen (op z’n zachtst gezegd, dus wat moet je dan)...

Wat ik wel vind is dat er nog steeds best weinig aandacht geschonken wordt aan jezelf gezond houden en op die manier al een betere weerstand creëren, daar valt denk nog wel winst te behalen? (Dat heb ik overigens niet van dat Twitter draadje)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:47

Ik denk dat een gezond leven altijd goed is maar ook gezonde mensen zijn/worden blijkbaar heftig ziek soms . Een virus kun je je niet tegen weren zonder afweerstoffen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:21

Ik meen ergens opgevangen te hebben dat een study in New York uitwees dat de heftigste zieken laag in vit D zaten. En dat C en zink belangrijk zijn... dus die ben ik al een poos erbij aan t nemen..geen idee of mijn waardes voldoende zijn dus hup maar :D

Eens dat een goede gezondheid altijd belangrijk is, maar toch..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:25

In België moet je vanaf 12 jaar op school de hele dag mondkapjes op. Dat lijkt me wel lastig hoor...