bigone schreef:Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar ik vind het openen van scholen zonder restricties sowieso niet verstandig dus in die zin geef ik haar groot gelijk. Overheid leunt te sterk op het rivm en het lijkt alsof het openen van de scholen puur gedaan is vanuit economisch oogpunt, thuisblijven van lagere school zonder ouders niet te doen .
Het is niet zo dat het met de scholen open gaan de economie gered wordt. Het is meer omdat er kinderen / mensen zijn die thuis gewoon niet presteren of niet willen omdat ze gewoon het ritme en de hulp nodig zijn. Denk aan alle achterstanden wat er gaat komen , middelbare scholen of mbo/ hbo scholen waar minder aanmeldingen zijn omdat er overal al achterstand is. Dan hebben we straks over een aantal jaar een veel groter probleem.
Of ik het verstandig vindt is het tweede. Zelf moet ik ook weer heen maar zit ik gewoon bij volwassenen op school dus 1 ziek en ze kunnen weer dicht. Maar als ik denk hoeveel studievertraging het op gaat leveren om het niet te doen is het veel. Denk aan meer schulden onder studenten en moeilijk werk kunnen vinden omdat bedrijven het niet vol houden. Dan hebben we pas een heel groot economisch probleem.
Dus scholen open ja ik ben er toch wel voor.