Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:29

Ik heb ook nog niet besloten of ik nog in Nederland weg wil. Het is vooral lastig omdat ik erg bang ben dat de prijzen van huisjes binnen Nederland enorm omhoog gaan schieten. :=

Ik woon trouwens alleen op een studio van 28m2 zonder balkon/tuin. Dus ben wel bang dat ik enorm ga balen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:37

Als ik niet de grens over kan om te kamperen dan ga ik niet. Vind het dan toch zonde van m'n geld :o

Hilli

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:59

Wij stonden op het punt om iets te boeken -vanwege mijn nieuwe baan waren we laat- maar ik ben blij dat we dat niet hebben gedaan. Op zich zou het verblijf en de activiteit het probleem niet zijn (als we 1 persoon per dag tegen komen is het veel), maar de reis ergens naartoe wèl. Dus slaan we een jaartje over in de hoop dat volgend jaar wel weer kan. En wie weet nog wat dagjes weg binnen NL, al kan ik me daar nu ook even niks bij voorstellen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:01

moonsparkle schreef:
Als ik niet de grens over kan om te kamperen dan ga ik niet. Vind het dan toch zonde van m'n geld :o

Dat roep ik dus ook altijd, maar dat zou betekenen dat ik 6 weken thuis zit. Dan zit ik daar liever toch nog een weekje van in een huisje ergens in het bos.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:06

Als we niet naar Griekenland kunnen gaan dan ga ik niet in Nederland op vakantie.

Doel van vakantie voor mij is toch om ergens iets te gaan bekijken. Niet dat dat in Nederland niet kan. Maar dat doe ik dan liever vanuit mijn eigen huis. Met 2 uur autorijden ben ik overal waar ik wil zijn.

Ga denk ik wel een paar keer een sloep huren om over de plassen hier te varen. Lekker picknicken op het water.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:08

MarlindeRooz schreef:
Ik heb ook nog niet besloten of ik nog in Nederland weg wil. Het is vooral lastig omdat ik erg bang ben dat de prijzen van huisjes binnen Nederland enorm omhoog gaan schieten. :=

Ik woon trouwens alleen op een studio van 28m2 zonder balkon/tuin. Dus ben wel bang dat ik enorm ga balen.

Ik zag dat er voor mijn wensen (niet op een vakantiepark, maar privé en honden mee) nog maar zeer weinig beschikbaar is. Dat is de reden dat ik nu iets wil beslissen. Als ik nog een maand wacht kan ik zeker niks meer vinden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:37

Tja als ik in de twee weken die ik heb niet naar het buitenland kan zit er voor mij helaas ook niks anders op dan een jaar wachten. Daar baal ik wel enorm van, maar weg in Nederland stilt mijn reishonger niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:41

Nee ik snap je echt helemaal.
Voor 2 weken zou ik ook geen alternatief zoeken trouwens.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:46

Mijn Fiat Panda heeft vandaag een Add-on gekregen: een dakkoffer!

Eentje die kleiner is dan die van mijn ouders en die ik zelf in mn eentje kan monteren en demonteren.

Alleen nog 2 andere dakdragers, die erbij zitten passen eigenlijk niet. Voor de 10km binnendoor naar huis geen probleem, maar verder kan ik er echt niet mee rijden.

Volgend weekend neemt pap de zijne mee, dat gaat hopelijk passen.

Weer een stukje dichter bij vakantie. Blij *\o/*

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:47

Goof schreef:
Zijn er mensen die inmiddels maar iets in Nederland hebben geboekt voor komende zomer ipv het buitenland?

Wij hebben geen vakantie geboekt, maar gaan altijd op de bonnefooi in het hoogseizoen naar het buitenland. We hebben wel een periode vaststaan die ivm mijn man's werk ook niet kan wijzigen. Wij kunnen dus niet (een) maand(en) afwachten en dan alsnog gaan. Het zou voor ons echt niet uit maken welke grenzen er opengaan, want dan zouden we daar de reis wel op aanpassen, maar ik betwijfel of de grenzen op tijd opengaan en of ze überhaupt deze zomer opengaan voor massatoerisme.
Ik denk er nu over na om in Nl ergens een huisje in het bos te huren, maar zou dan stiekem ook wel weer balen als de grenzen alsnog opengaan voor toerisme en ik dan aan het huisje vast zit :+

En ja, ik weet het, luxeprobleem, staat totaal niet in verhouding tot alle overledenen etc, maar dit is een vakantietopic en ik vroeg me af hoe anderen ermee omgaan.

Mijn ouders zouden naar Frankrijk gaan halverwege juni in totaal 4 weken met de camper (geen eigen sanitair), dat hebben ze geskipt. Gelukkig niks geboekt en nu hebben ze voor september een huisje in NL geboekt voor 2 weken, ze gaan wel heen met de camper voor als ze onderweg zijn hebben ze wel die gemakken van een keukentje etc.

Ik zelf zou in juli naar Frankrijk gaan (19e) en 20 september naar Sicilië. Verder nog niks van gehoord hoe en wat.
Frankrijk heb ik voor 300 euro aan KLM vliegtickets betaald en het bedrijf waar ik een week zou gaan paardrijden een aanbetaling.
Sicilië is via kras en hebben alleen de aanbetaling nu betaald.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:26

Als je alleen in een bepaalde periode weg kunt, zoals schoolvakanties, dan kan ik me voorstellen dat je nu graag een alternatief regelt voordat alles vol zit. Ik ga vooralsnog geen alternatief regelen. Normaal gesproken neem ik altijd de laatste twee weken van juni vrij, gewoon omdat ik dat een fijne periode vind. Misschien neem ik nu in juni een week vrij en de rest wat later of verspreid over de zomer. In de schoolvakanties werk ik altijd als mijn collega's vrij zijn, ik heb ook geen behoefte om dan weg te gaan.

Met de trein naar Noord-Frankrijk zat voor later dit jaar in mijn hoofd voordat alles op slot ging, maar dat kan ook alleen als het OV weer een reële optie is. Ik kan altijd nog met de auto naar Lille, als de grenzen überhaupt open zijn. We gaan het allemaal wel zien en anders hoop ik dat er in het najaar nog ergens een plekje voor mij in Nederland is. In Zeeuws-Vlaanderen ofzo, daar heb ik toch altijd een beetje het gevoel dat ik niet in Nederland ben. :))

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:26

MarlindeRooz schreef:

Je mag ook wel hier vakantie komen vieren hoor. Heb je je eigen verdieping en toch in een hele andere omgeving.
Kost niks haha

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:02

Sure_lee schreef:
MarlindeRooz schreef:

Je mag ook wel hier vakantie komen vieren hoor. Heb je je eigen verdieping en toch in een hele andere omgeving.
Kost niks haha

Bokkers lossen de vakantieproblemen op!! Top.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:03

bigone schreef:
Hoe zit het met mensen die echt verre reizen hebben geboekt , dus bvb Thailand Australië enz in juli ?

september naar Kirgizie, Tajikistan en Uzbekistan. Weinig vertrouwen dat dat doorgaat, we wachten maar af. Auto en vlucht was geregeld, verder niets.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:09

Nu zijn die landen qua hygiëne niet geweldig, met name sanitair (als je een gat in een plankje met 6 meter feces eronder sanitair kunt noemen), zou ik nu niet graag naar toe gaan (been there, done it).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:29

We waren er afgelopen jaar al, dus wel enig idee wat ons te wachten staat. Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat we gaan, ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren met reisadviezen ivm aanbetaling auto en de volledige vliegtickets. Moet eerlijk zeggen dat ik al heel blij ben als we in september nog een kampeertochtje in bv Duitsland kunnen doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:00

Kom je mij wellicht nog tegen in Duitsland. _O-

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:22

of op Ter Spegelt :-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:06

Dat kan ook nog. :') Maar kan je net zo goed op straat tegen komen.
Maar zo zijn wij op reis geweest in Zuid-Amerika met onze overburen, wisten niet dat ze dezelfde reis hadden geboekt. :)) En 7 jaar later hebben we samen bier gedronken op een terras in China waar we ze ook weer tegen kwamen. _O- Dus bekenden tegen komen waar ook ter wereld is ons niet ongewoon. :))

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 00:07

Voor dit jaar had ik aardig wat reizen geboekt, o.a. 2x Kenia, Oeganda, Botswana, Zimbabwe, Faroer eilanden en Zuid Afrika en ik ga er vanuit dat er daarvan niet een door gaat.
Een aantal zijn al verzet naar 2021 en hopelijk kan de rest ook verzet worden al is het wat passen en meten omdat er voor 2021 ook al het e.e.a. gepland stond.
Sommige reizen zijn ook heel specifiek gepland vanwege broedseizoen van bepaalde vogels bv.
Het zijn reizen om te fotograferen en/of begeleiden dus voor mij heeft het geen zin om dichter bij huis te kijken voor iets van vakantie en ik blijf dus de rest van het jaar thuis.
Was gelukkig in feb al in Wit Rusland geweest maar zou ook heel graag dit jaar nog naar Zuid Afrika willen om familie te zien. Hoor al van verschillende kanten dat ze de grens voor toeristen nog tot het eind van het jaar dicht willen houden dus dat zal er ook niet van komen.
Heb nu de hoop voor de eerste reis in april 2021.

Heb inmiddels al een aardige verzameling klm vouchers liggen, dat dan weer wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:30

Corendon wil vakanties naar een afgesloten resort aanbieden, waarbij mensen vlak voor vertrek en twee dagen na aankomst getest worden. En dan kunnen ze daarna lekker los in een resort. Want "veel mensen hebben geen zin meer om zich aan de anderhalve meter-maatregelen te houden" :roll: .

Het lijkt mij een kwestie van tijd voor er een een onbetrouwbare testuitslag is, of iemand die nog in de incubatietijd zit, zodat die daarna lekker het hele resort kan besmetten.
https://nos.nl/l/2333456

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:23

Marie_Anne schreef:
Corendon wil vakanties naar een afgesloten resort aanbieden, waarbij mensen vlak voor vertrek en twee dagen na aankomst getest worden. En dan kunnen ze daarna lekker los in een resort. Want "veel mensen hebben geen zin meer om zich aan de anderhalve meter-maatregelen te houden" :roll: .

Het lijkt mij een kwestie van tijd voor er een een onbetrouwbare testuitslag is, of iemand die nog in de incubatietijd zit, zodat die daarna lekker het hele resort kan besmetten.

Zit je de hele dag op een resort te koekeloeren ook :+ dat is voor mij echt geen vakantie. Boek wel een reeks zonnebankbezoeken in. Hoef ik ook niet onnodig te vliegen voor alleen een bruin kleurtje :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:26

Marie_Anne schreef:

Voor mensen die toch al nooit van hun resort afkwamen, wellicht wel een prima optie.

Maar zelf reis ik voor de rust en natuur en om met de huurauto het land te verkennen en om diverse gezellige eettentjes/terrasjes aan te doen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:35

Winged schreef:
Marie_Anne schreef:

Zit je de hele dag op een resort te koekeloeren ook :+ dat is voor mij echt geen vakantie. Boek wel een reeks zonnebankbezoeken in. Hoef ik ook niet onnodig te vliegen voor alleen een bruin kleurtje :+

Voor een hoop mensen prima oplossing.

Wij waren vorig jaar vooe het eerst in ons leven naar all incl canarische eilanden. Ik denk dat 75% van de mensen alleen het zwembad de bar en hun kamer zien :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:37

Marie_Anne schreef:

Net alsof ze een kudde koeien naar buiten laten :')