[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:17

Deze is veel mooier :)

En jouw tuinset is echt heel gaaf.

Hier de bezigheden even veranderd. Had het al in een ander topic gezegd maar ik moet geopereerd worden aan een grote teen.
Dat zou in maart gebeuren maar, zoals ik wel verwacht had, belde de arts vanwege corona af.
Kort geleden belde hij weer. Vandaag kon hij de ok inplannen.

Oké, daarna mag ik 2 weken niet op die voet steunen ďus de planning omgegooid.

Lig ik daar in het ziekenhuis, geduldig wachtend in operatie hemd en met mondkapje komt een verpleegkundige me vertellen dat het feest niet doorgaat, dokter moest dringend weg :\

Nu dus weer thuis en mobiel voor zover ik dat ben.
Nou ja, de rit heen en terug was zalig in de auto met het dak eraf :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:47

Ik vind alle hortensia's mooi, maar als je wit verwacht (zat een kaartje bij) dan is blauw wel een verrassing :D.

Afbeelding
Mijn laatste schilderijtje :D.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:51

Heeft dat ook niet met de zuurtegraad van de bodem te maken?

Leuke tekening weer! Super schattig :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:53

Sheran schreef:
Heeft dat ook niet met de zuurtegraad van de bodem te maken?

Leuke tekening weer! Super schattig :)

Nee, dat is met blauwe en roze hortensia's, deze zou dus eventueel wel roze kunnen worden. De andere, die ernaast staat, is wel wit.

Thanks +:)+.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:31

_San87_ schreef:
Jis_ schreef:
Gaaf Ghostattack, ik hou er ook van. Laatst een ronde mangohouten eettafel gekocht beetje de zelfde stijl.

Mooie tuinset San, die Blauweregen was die in bloei toen je hem kocht? Of geënte planten?

Dit jaar gaat eindelijk 1 van mijn kiwiplanten bloeien, de man iig, de vrouw laat nog even op zich wachten volgens mij, maar pas als de knoppen open zijn kan ik zien of alleen de man bloeit, takken van beide planten lopen door elkaar. Ze hebben meer ruimte nodig met een soort van pergolaatje, moet ik gaan maken.

Ik ben vooral aan het prutsen met aquarel en doe er mee wat niet de bedoeling is, het papier dicht smeren. := Alles kan en mag met kunst zeg ik.

[ [url=m/lH0SpM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij had al bloemen toen we hem kochten :j.

Mooi werk weer +:)+.

Thanx! Ah top, je kan zo pech hebben met een blauwe regen. Mijn moeder jaren geleden 2 gekocht, vrijwel geen bloem, nooit gekomen ook. Dus bloeiend kopen of geënt dan weet je dat het rijk gaat bloeien.
En je veulen, super cute en mooi! <3

Shadow0 schreef:
Als het zo mooi wordt mag het zeker!

Hier lekker in de tuin gelegen, en verder heb ik veel vogels op bezoek, blijkbaar komen de eieren uit. Ik had al een pimpelmeesje dat probeert zoveel mogelijk voorraad te pakken, nu is daar een specht bijgekomen. (Tot ongeduld van de pimpelmeesjes/koolmeesjes, die af en toe proberen de specht weg te jagen, maar een specht is wel een keer of 5 zo groot, dus als 'ie reageert gaan ze toch maar gauw weg.)

Heel leuk, al die beestjes <3. Ik merk dat we meer insecten (vooral bijen en hommels) in de tuin hebben. Zo blij mee, want dat was ook het doel *\o/*.

Dank je! :D

Klinkt heerlijk jouw tuin. Is echt genieten al dat leven.

Ik ben een groot Hosta fan maar mijn Coon graaft ze gemakkelijk kapot dus ben nog een beetje aan het zoeken naar nieuwe planten voor er bij, en voor 3 blauwe bes struiken gekozen. Bloeit in het voorjaar, hopelijk ook voor de insecten en daarna hebben wij en misschien vogels ook wat aan de bessen.

Vorige week dit aangelegd in de hoop mijn Hosta perkje te redden. Was zo mooi elk jaar tot de Coon kwam. :')
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:59

Wat een super leuk topic is dit zeg! Ik hou van al deze creatieve uitspattingen :D . Ik heb een tijd geleden een stek geplant van de enorme passiebloem plant van mijn ouders, hij is nog klein maar lijkt goed aan te slaan. Die van hen bloeit de hele zomer, zo'n mooie plant! Ik hoop dat hij het hier ook goed gaat doen. Verder gisteren nog wat zonnebloemen geplant, die had mijn vader in zijn kasje laten uitkomen, dus ook die zullen wel aanslaan denk ik. Ik ben niet zo goed met planten, dus het is überhaupt een wonder als hier iets lang leeft hahahahaha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:08

Oooh passiebloem en zonnebloem <3. Goede keuzes!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:41

Prachtige bloemen Rinkse! :j

ik heb na de hitte een paar weken terug een vlinderstruik verplaats, stond toch niet zo goed, ziet er niet goed uit maar gaat het overleven. *\o/*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:14

Vlinderstruiken zijn nogal veerkrachtig, daar zou ik me niet teveel zorgen om maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:42

Jis_ schreef:

ik heb na de hitte een paar weken terug een vlinderstruik verplaats, stond toch niet zo goed, ziet er niet goed uit maar gaat het overleven. *\o/*

Oh, was het verplaatsen te doen? Ik heb er ook een die een ander plekje moet hebben...

Vandaag vier rodondendrons geplant en eentje in een grote pot op het terras gezet <3.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:28

_San87_ schreef:
Jis_ schreef:

Oh, was het verplaatsen te doen? Ik heb er ook een die een ander plekje moet hebben...

Vandaag vier rodondendrons geplant en eentje in een grote pot op het terras gezet <3.

Ging heel makkelijk, maar alle grond viel ook gelijk van de wortels door de droogte. Daarna dagelijks 4 keer per dag wast water gegeven. Slang in de grond zodat het ook direct bij de wortels kwam anders droogt het echt uit. Zal zo even een foto laten zien hoe hij er uit ziet.

Best harde planten Shadow :j maar wel gevoelig voor lange droogte en zeker met de voet ook in de zon merk ik.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:31

Afbeelding
Zo zou hij er ongeveer uit hebben gezien als ik hem niet verplaatst had.
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:34

Oh ja, dat ziet er wel een beetje sneu uit ja. :(:) Zal vast uiteindelijk weer goed komen, maar voor nu is het wel een beetje zielig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:37

Jis_ schreef:
[ [url=m/WuTRHD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo zou hij er ongeveer uit hebben gezien als ik hem niet verplaatst had.
[ [url=m/WdGnnX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow jee... Nu wil ik de onze ook verplaatsen :').

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:45

Met veel zorg kwamen sommige topjes toch weer omhoog. :D Is volgend jaar weer een mooie plant denk ik. :j

Haha San, het is dus een risico. Ruim uitgraven, ik had iets minder de ruimte, stond vrij dicht tegen een schutting, veel wortel mee nemen en de hele dag door wortels nat houden de komende tijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:47

Jis_ schreef:
Met veel zorg kwamen sommige topjes toch weer omhoog. :D Is volgend jaar weer een mooie plant denk ik. :j

Haha San, het is dus een risico. Ruim uitgraven, ik had iets minder de ruimte, stond vrij dicht tegen een schutting, veel wortel mee nemen en de hele dag door wortels nat houden de komende tijd.

Dat is geen probleem, de rodondendrons moeten ook dagelijks water hebben voorlopig. Die komen uit hele, hele droge grond :(:).

Vriendje heeft ze mooi gesnoeid, dus volgend jaar gaan ze mooi vol staan :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:14

Eens kijken of ik m morgen zo ver krijg de struik te verplaatsen... :7.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:55

Het regent hier! Echt, met druppels enzo! Nog niet heel hard maar ik denk wel dat de planten er blij mee zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:02

Shadow0 schreef:
Het regent hier! Echt, met druppels enzo! Nog niet heel hard maar ik denk wel dat de planten er blij mee zijn.

Het regende het. Wel met druppels en zo :P.

Ruikt lekker nu, buiten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:11

Btw, k*t2020: https://www.sovon.nl/nl/actueel/nieuws/ ... impelmezen.
Hier nog geen dode pimpelmeesjes gezien, maar wel af en toe een pimpelmeesje dat blijft fladderen, ook als het ergens zit. Maar ik wil helemaal geen dood en verderf! En ik wel ook geen ontsmettingsprocedure voor mijn waterbakje. Ik wil gewoon leuke, vrolijke pimpelmeesjes in mijn tuin.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:53

Shadow0 schreef:
Btw, k*t2020: https://www.sovon.nl/nl/actueel/nieuws/ ... impelmezen.
Hier nog geen dode pimpelmeesjes gezien, maar wel af en toe een pimpelmeesje dat blijft fladderen, ook als het ergens zit. Maar ik wil helemaal geen dood en verderf! En ik wel ook geen ontsmettingsprocedure voor mijn waterbakje. Ik wil gewoon leuke, vrolijke pimpelmeesjes in mijn tuin.

Niet te zwaar aan tillen, het is maar een infectie. Er zijn in Nederland honderdduizenden broedparen, die populatie loopt geen gevaar. Ze raken vanzelf een keer resistent. Een tijdje terug hadden we de merelziekte, en vorig jaar hadden mezen (zowel kool- als pimpel-) ergens anders last van. De merel is gelukkig nooit weggeweest uit het straatbeeld en het geluidsbeeld. Nee, een ziekte onder wielewalen of raven, dat zou (in Nederland althans) veel rampzaliger zijn!

(Dan nog hoop ik dat er geen serieuze dip in komt. Mezen vreten bijvoorbeeld eh... eikenprocessierupsen op. Dat kunnen ze maar beter massaal doen.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:07

Ik kwam op die pagina omdat ik mijn pimpelmeesjes er niet zo heel florisant uit vond zien en 1 de hele tijd blijft fladderen, ook als die op een tak of muurtje zit. Dat heb ik ze hiervoor nooit zien doen en ik heb nu een jaar lang geobserveerd. Ik vroeg me dus af of dat een ziekte was... en toen kwam ik dit tegen.

(Maar dat pimpelmeesje vliegt nog wel en gaat ook snel weer weg bij signalen van gevaar, dat scheelt weer.)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:31

Bij mij is gisteren een pimpelmees tegen het raam geklapt en dood neergevallen.
|(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:01

Twee weken druk gehad dus jullie een beetje uit het oog verloren. De planning lijkt nu te stabiliseren, dus ik ga weer proberen mee te doen *\o/*

Ondertussen wel mn diamond painting afgemaakt

Afbeelding

En een nieuwe opgestart met 50 shades of blue :')

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:31

Pfffrt, hond was ziek (overgeven), dat was een kort nachtje :').

De dag is dan weer wel productief, drie wasjes gedraaid en gedroogd, afwas gedaan en m'n laatste Bumblebum afgemaakt. Oh en de tuinkussens weer op de set gegooid. Nu genieten in het zonnetje <3.