Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:13

Zo heb ik 1 keer even een bus ervoor gelaten die voor al het verkeer vanuit mijn kant de bocht niet goed kon maken. Ik vind het een kleine moeite, die bussen hebben al zo'n strakke planning, maar meteen een hoop getoeter achter me. Tja jammer dan hoor, een beetje rekening houden kan best wel.

1 van mijn grootste irritatiepuntjes is wel als mensen die al op de rotonde zitten gaan stoppen voor fietsers, waar fietsers geen voorrang hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:30

zonnebloem18 schreef:
Zo heb ik 1 keer even een bus ervoor gelaten die voor al het verkeer vanuit mijn kant de bocht niet goed kon maken. Ik vind het een kleine moeite, die bussen hebben al zo'n strakke planning, maar meteen een hoop getoeter achter me. Tja jammer dan hoor, een beetje rekening houden kan best wel.

1 van mijn grootste irritatiepuntjes is wel als mensen die al op de rotonde zitten gaan stoppen voor fietsers, waar fietsers geen voorrang hebben.

Dat laatste poeeh wat heb ik daar een hekel aan. Laatst ook zo iemand voor me, moest even flink remmen want je gaat er vanuit dat ze door rijden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 22:35

Heb wel een keer voorrang gehad waar ik dat niet had. Stond al een tijdje te wachten bij een rotonde. Was retedruk en niemand sloeg de eerste afslag eraf dus ik maar wachten. Na een minuut of 5 kreeg ik voorrang van een auto die seinde dat ik voor mocht. Daar was ik echt blij mee hoor <3

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:36

zonnebloem18 schreef:

Het probleem is dat heel veel fietsers dat niet weten... en ik geef liever mijn voorrang even af dan toch een fietser te verwonden, ook al ben ik dan in mijn gelijk. Dus ik kan het in veel situaties wel begrijpen. Natuurlijk niet als ze nog ruim voldoende tijd hebben om te remmen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:47

In Assen hebben fietsers op 99% van de rotondes geen voorrang, veel duidelijker kan je het niet hebben. Overal netjes haaientanden bij de oversteken, mijn dochter van 6 weet zelfs hoe het werkt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:59

luuntje schreef:
Als ik bij een versmalling voorrang heb neem ik die ook.
Toegegeven in de C3 van schoonmoeder nemen andere chauffeurs je niet serieus.
Met onze bus gaan ze wel aan de kant.

En zo niet blijf ik staan.

Irritatie is rot parkeren bij scholen.
En dan ook nog tegen het zebrapad aan.
Je ziet vnuit de auto dan nietof er iemand wil oversteken.
Zeker kinderen verdwijnen achter geparkeerde auto’s.

Ik rijd een Fiat Panda. Heeft nog veel meer "imagoschade" dan een c3 :j

Mijn "tegenstander" was witte bestelbus met haast.

Hij had toch echt pech....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:59

Probleem is als je fietsers voorrang geeft, terwijl ze die niet hebben, dan gaan ze er op rekenen. Dan krijg je inderdaad ongelukken. Maar bij echt vies weer doe ik het ook wel eens, als ze nog niet afgestapt zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:02

Ja dat is het probleem inderdaad en zeker met kinderen vind ik dat wel tricky. Als ze er op een gegeven moment van uit gaan dat ze voorrang hebben krijg je ongelukken.
Dat doe ik ook hoor Nynke maar alleen als er niets achter me zit. Als auto's voor mij stoppen terwijl ik als fietser voorrang heb wijs ik op de haaientanden en geef aan dat ze door moeten rijden. Krijg dan vaak wel vreemde gezichten, maar ik heb gewoon geen recht op voorrang.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:04

Ik merk het ook echt, als ik in mijn 2004 Polo rij heb ik veel meer moeite met bijvoorbeeld invoegen of meer bumperklevers dan in de 2020 T-Roc van mijn vriend :') moet toegeven dat ik ook in mijn bezorgbus van het werk veel last heb van mensen die niet begrijpen hoeveel ruimte ik met zo'n ding nodig heb. Al vaak genoeg bijna-fout momenten gehad ermee omdat mensen de bocht afsnijden als ik op een kruispunt aan kom rijden. Krijg nog niet eens de kans om te remmen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:06

Ze hebben in het dorp waar mijn ouders wonen alle rotondes aangepast afgelopen jaar. Fietsers hadden nooit voorrang, nu wel overal, maar dan schieten ze ook gewoon verkeerd om de rotonde op. Je moet dus echt alles heel goed in de gaten houden, maar je staat ook vaak voor niks te wachten omdat de fietsers geen hand uitsteken. Er zijn ook wat oversteekplekken waar een zebrapad loopt met een fietspad ernaast aangepast zodat de fietsers voorrang hebben. Heel naar, want dat zijn dus allemaal plekken waar ze tussen gebouwen door komen en ineens tevoorschijn komen. Het zijn allemaal 50km wegen, maar je moet bijna stil staan om te kijken of er iemand aankomt.

Levensgevaarlijk eigenlijk. Helemaal met scooters en elektrische fietsen := Ze remmen niet eens meer, want voorrang...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 23:09

Ik zou dat toch melden bij de gemeente. Elke melding telt weer zodat ze kritisch naar de situatie gaan kijken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:13

MyWishMax schreef:
Ze hebben in het dorp waar mijn ouders wonen alle rotondes aangepast afgelopen jaar. Fietsers hadden nooit voorrang, nu wel overal, maar dan schieten ze ook gewoon verkeerd om de rotonde op. Je moet dus echt alles heel goed in de gaten houden, maar je staat ook vaak voor niks te wachten omdat de fietsers geen hand uitsteken. Er zijn ook wat oversteekplekken waar een zebrapad loopt met een fietspad ernaast aangepast zodat de fietsers voorrang hebben. Heel naar, want dat zijn dus allemaal plekken waar ze tussen gebouwen door komen en ineens tevoorschijn komen. Het zijn allemaal 50km wegen, maar je moet bijna stil staan om te kijken of er iemand aankomt.

Levensgevaarlijk eigenlijk. Helemaal met scooters en elektrische fietsen := Ze remmen niet eens meer, want voorrang...

Oh ja ik heb ook zo'n hekel aan mensen die de rotonde verkeerd nemen. En geen handen uitsteken. -O-

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:18

Wie dat verzonnen heeft, fietsers 2 kanten op op een rotonde heeft het verstand van een deurkruk, echt.
Hier dus veel rotondes waar de fietsers op de rotonde voorrang hebben maar men dan denk je dat je goed gekeken heb en dan komt er toch een scooter /fietser nog even van de "verkeerde kant". Je schrikt je het apezuur. En nu wordt het helemaal erg met donker , slecht weer en nul verlichting bij de fietsers en zij maar denken dat wij ogen rondom hebben zeker.

Ook ik heb een heerlijke fiets dus maak daar ook graag gebruik van en wijs de automobilist ook altijd op de haaientanden als ik geen voorrang heb. Ik kan me idd daar ook zo aan ergeren als een auto een fiets voorrang geeft en deze heeft het niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:32

Wij hebben best veel rotondes in het dorp.
Ene rotonde heeft de fietser voorrang en de andere de auto (die op de rotonde rijdt).
Zeer onlogisch.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:03

Ik denk dat ik de afgelopen weken een ergenis ben geweest voor veel mensen... mijn auto had problemen, vooral met wegrijden bij stoplichten wat ontzettend langzaam ging, ook inparkeren was drama, had geen vermogen niks. Vandaag zelfs anwb moeten laten komen omdat die er helemaal mee kapte en uiteindelijk heeft die tijdelijke oplossing geboden nadat het probleem (EGR) was geconstateerd en ben direct doorgereden naar garage en hij rijd nu weer zoals het zou moeten pfff... ik voelde mij zo banketstaaf als ik maar met 20 km weg reed bij stoplichten :7 vervelende was dat er geen duidelijke storingen aanwezig waren. Daarom dat ik er ook zo lang mee heb gereden. (Kan zelf uitlezen)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:11

Rennie wat vervelend.
Als mijn auto zo zou rijden was ik naarde garage gegaan.
Je auto doet het weer goed nu?

Ergernis van deze week is dat veel bestuurders geen richtingaanwijzer gebruikten.
Ik ben niet helderziend. Geef aan waar je heen wil.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:15

Nouja garage kan ook weinig als die niet altijd problemen heeft en hij geen duidelijke storingen heeft. Was gisteren nog bij iemand en toen deed de auto normaal, dan heb je er ook niks aan haha. Nu bleef die poedersuiker doen toen anwb kwam dus dan is het gelukkig meteen duidelijk. Hij rijd nu weer fantastisch *\o/*

Pff die ergenis is ook erg aanwezig bij mij inderdaad! Dan wacht je braaf en dan slaan ze af waardoor ik voor Jan banketstaaf wacht. Ik gebruik zelfs mijn richting als er niemand is :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:26

Oh, dat had ik toen er iets was met een filter in de uitlaat, ging niet harder dan 12 km per uur. Dan duurt het lang voor je bij de garage bent... :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:33

Nou het gekke is dat het alleen met wegrijden was, turbo sloeg wel veel te laat aan en de toeren gingen langzaam maar heb ook gewoon snelweg nog gereden :+ maar vandaag kon ik nergens meer heen haha. Maar dan heb je in elk geval meteen duidelijk wat het probleem is. Ik ben een trouwe anwb lid en maak er goed gebruik van lol. Dit jaar al 3 x geloof ik O:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:03

nynke55 schreef:
Oh, dat had ik toen er iets was met een filter in de uitlaat, ging niet harder dan 12 km per uur. Dan duurt het lang voor je bij de garage bent... :D

Oh ja, roetfilters -O- Ford toevallig?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:11

nee, polo

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:14

nynke55 schreef:
nee, polo

Zelfde als mijn auto dus haha! Bij mij was het dus de EGR die ook met je roetfilter te maken heeft. Polo’s rijden heerlijk maar er mankeerd wel vaak iets aan de turbo, EGR of roetfilter :') maar roetfilter kan je schoon krijgen door op de snelweg te rijden in zijn 3 met ca 90-95 km per uur (3500 toeren ongeveer) voor ca half uur? Nou rijd ik toch vaak al vrij hoog in de toeren (130-140 is ca 2800-3000 toeren?) dus mijn roetfilter zelf zal wel schoon zijn hoop ik :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 00:01

Rennie89 schreef:
Pff die ergenis is ook erg aanwezig bij mij inderdaad! Dan wacht je braaf en dan slaan ze af waardoor ik voor Jan banketstaaf wacht. Ik gebruik zelfs mijn richting als er niemand is :+

Ja of dat je staat te wachten om de weg op te gaan, maar dat mensen pas op het laatst hun richting aan doen ( of helemaal niet) omdat ze parkeerplaats op moeten ipv rechtdoor en jij dus al kunnen gaan }:0

Fijn dat je auto weer in orde is Rennie, heeft deze dag toch nog een goed einde.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:11

Autopech is natuurlijk nooit leuk, gelukkig is het euvel gevonden en verholpen.

Grote ergernis bij mij is momenteel toch verlichting. Of liever gezegd, gebrek daar aan! Ik zie soms auto's fietsers, etc met halfgebakken of helemaal geen licht. Terwijl het wel weer vroeg donker is, vaker regent, of zoals vorige week mistig is... Vanavond in het donker zelfs nog een scootmobieler zonder licht... Geen idee wat diens gedachten waren, maar de mijne waren helder...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:48

Rennie89 schreef:
nynke55 schreef:
nee, polo

Zelfde als mijn auto dus haha! Bij mij was het dus de EGR die ook met je roetfilter te maken heeft. Polo’s rijden heerlijk maar er mankeerd wel vaak iets aan de turbo, EGR of roetfilter :') maar roetfilter kan je schoon krijgen door op de snelweg te rijden in zijn 3 met ca 90-95 km per uur (3500 toeren ongeveer) voor ca half uur? Nou rijd ik toch vaak al vrij hoog in de toeren (130-140 is ca 2800-3000 toeren?) dus mijn roetfilter zelf zal wel schoon zijn hoop ik :+

Valt mee bij de mijne, mankeert zelden iets aan. En ik rijd regelmatig over de snelweg, maar dat hielp niet. Maar het is wel een ouwetje, 16 jaar nu.