Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
zonnebloem18 schreef:Zo heb ik 1 keer even een bus ervoor gelaten die voor al het verkeer vanuit mijn kant de bocht niet goed kon maken. Ik vind het een kleine moeite, die bussen hebben al zo'n strakke planning, maar meteen een hoop getoeter achter me. Tja jammer dan hoor, een beetje rekening houden kan best wel.
1 van mijn grootste irritatiepuntjes is wel als mensen die al op de rotonde zitten gaan stoppen voor fietsers, waar fietsers geen voorrang hebben.
zonnebloem18 schreef:Zo heb ik 1 keer even een bus ervoor gelaten die voor al het verkeer vanuit mijn kant de bocht niet goed kon maken. Ik vind het een kleine moeite, die bussen hebben al zo'n strakke planning, maar meteen een hoop getoeter achter me. Tja jammer dan hoor, een beetje rekening houden kan best wel.
1 van mijn grootste irritatiepuntjes is wel als mensen die al op de rotonde zitten gaan stoppen voor fietsers, waar fietsers geen voorrang hebben.
luuntje schreef:Als ik bij een versmalling voorrang heb neem ik die ook.
Toegegeven in de C3 van schoonmoeder nemen andere chauffeurs je niet serieus.
Met onze bus gaan ze wel aan de kant.
En zo niet blijf ik staan.
Irritatie is rot parkeren bij scholen.
En dan ook nog tegen het zebrapad aan.
Je ziet vnuit de auto dan nietof er iemand wil oversteken.
Zeker kinderen verdwijnen achter geparkeerde auto’s.
MyWishMax schreef:Ze hebben in het dorp waar mijn ouders wonen alle rotondes aangepast afgelopen jaar. Fietsers hadden nooit voorrang, nu wel overal, maar dan schieten ze ook gewoon verkeerd om de rotonde op. Je moet dus echt alles heel goed in de gaten houden, maar je staat ook vaak voor niks te wachten omdat de fietsers geen hand uitsteken. Er zijn ook wat oversteekplekken waar een zebrapad loopt met een fietspad ernaast aangepast zodat de fietsers voorrang hebben. Heel naar, want dat zijn dus allemaal plekken waar ze tussen gebouwen door komen en ineens tevoorschijn komen. Het zijn allemaal 50km wegen, maar je moet bijna stil staan om te kijken of er iemand aankomt.
Levensgevaarlijk eigenlijk. Helemaal met scooters en elektrische fietsenZe remmen niet eens meer, want voorrang...
nynke55 schreef:nee, polo
Rennie89 schreef:Pff die ergenis is ook erg aanwezig bij mij inderdaad! Dan wacht je braaf en dan slaan ze af waardoor ik voor Jan banketstaaf wacht. Ik gebruik zelfs mijn richting als er niemand is
Rennie89 schreef:nynke55 schreef:nee, polo
Zelfde als mijn auto dus haha! Bij mij was het dus de EGR die ook met je roetfilter te maken heeft. Polo’s rijden heerlijk maar er mankeerd wel vaak iets aan de turbo, EGR of roetfiltermaar roetfilter kan je schoon krijgen door op de snelweg te rijden in zijn 3 met ca 90-95 km per uur (3500 toeren ongeveer) voor ca half uur? Nou rijd ik toch vaak al vrij hoog in de toeren (130-140 is ca 2800-3000 toeren?) dus mijn roetfilter zelf zal wel schoon zijn hoop ik