[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:46

[***] schreef:
Ayasha schreef:
Nou liever Wolf dan "Sjefke" (fijn als je een stoere kerel van 20 bent.) of "ids" of "fos" (wtf?) of Bridge (tegen dat je 70 bent willen de vrouwen dan wel met je spelen gok ik.) of Panda. Serieus? Panda?!!!
Als ik op een sollicitatie gesprek moet komen zeg ik toch liever "aangenaam, Wolf" dan "Aangenaam, Panda."
Wolfe is tenminste nog een engelse jongensnaam. En Kimi, voor een jongen?! Of Jackie... (zo spreek ik mijn jack russell regelmatig aan.)

Niet alleen Wolf en Panda, maar ook Raaf, Mink en Mees zag ik voorbij komen. Leuk als je collega's allemaal zo'n naam hebben, is het net een dierentuin.

_O- chance dat ik al in bed lig en nier aan de koffie zit. Anders had ik er in gestikt denk ik. _O-

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 07:23

Please, niet de metadiscussie over of we wel of niet ontopic zijn. :+

Ik denk dat een gewone naam wel beter gewaardeerd wordt door de gemiddelde volwassene, heb nou nog nooit iemand horen klagen dat zijn/haar naam maar zo gewoontjes was :+ wel het omgekeerde. Ook schijnt het dat werkgevers eerder iemand aannemen met een gewone naam, dat voelt meer als een no-nonsense persoon oid.

Ik zag dus dit weekend twee kinderen met hun moeder in de supermarkt op skates!! Why!? Blijf dan buiten als je ze niet uit wil doen, ze waren oud genoeg om samen even buiten rondjes te maken oid. Ze hadden zich prima onder controle maar op zo'n klein oppervlak bots je nog wel eens tegen iemand aan toch? Wat een onzin :o

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:15

Uit eten geweest met mijn beste vriendin en haar prima opgevoede zoontje in een all you can eat op een zondag. Vroeg geboekt. Restaurant zat vol met rennende, schreeuwende en niet uitkijkende kinderen. Regelmatig lag er een bord op de grond hierdoor. En de ouders zagen het niet of deden er niks aan. Wij zaten bij de ingang van het kids zone (waarom op zijn engels) en daar was het rustiger dan rest van het restaurant. Ik heb gewoon mijn eierenstokken voelen krimpen die dag.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:28

Ik klaagde vroeger over mijn naam maar kan hem steeds meer waarderen.
Een oerhollandse naam had niet bij mijn achternaam gepast en het scheelt ook dat ik zelden een naamgenoot tegenkom.

All you can eats zijn idd net kinderparadijzen. %)
Kun je het best vermijden of later op de avond heen gaan. :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:33

chamion schreef:
Uit eten geweest met mijn beste vriendin en haar prima opgevoede zoontje in een all you can eat op een zondag. Vroeg geboekt. Restaurant zat vol met rennende, schreeuwende en niet uitkijkende kinderen. Regelmatig lag er een bord op de grond hierdoor. En de ouders zagen het niet of deden er niks aan. Wij zaten bij de ingang van het kids zone (waarom op zijn engels) en daar was het rustiger dan rest van het restaurant. Ik heb gewoon mijn eierenstokken voelen krimpen die dag.

:D

Als haar kind prima is opgevoed en zich weet te gedragen, waarom dan naar een all you can eat? Dan kun je toch prima naar een eetcafé/bistro tussen 17-19 uur?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:15

Was mijn keuze inderdaad ook geweest, maar ivm de vakantie mocht het kind kiezen waar hij wilde eten. Hier dus. :x had nog geprobeerd om hem op andere iedereen gedachte te brengen. Maar nee, meneer wilde hierheen. En waarom? Omdat hij hier zelf zijn drinken kan pakken uit de frisdrank automaten.... 8)7

Maar goed, volgende week zondag ga ik aan hem en haar kookles geven (gevalletje mama laat een gekookte ei nog aanbakken) eerst lekker naar beverwijk en daarna ga ik koken als we weer thuis zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:01

Ik kom dit topic nu pas tegen! Gelijk gestipt! Ook hier kindvrij en nog altijd blij met dit besluit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:59

Woooo jou heb ik lang niet gezien, hoe is het?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:11

Haha ik wilde net vragen, wie gaat er dan ook vrijwillig naar een all-you-can-eat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:19

O:) Onbeperkt van alles eten, zalig toch :D Scheelt wel dat de all you can eat hier altijd rustige plekjes heeft. Alles is opgedeeld in sectie’s en je merkt wel dat ze erop letten om het mooi te verdelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:21

Ik ga alleen naar dat soort plekken op dinsdagavond om 17:00. Kan ik mentaal echt niet aan.

Had maandag een date met iemand die best wat ouder is. Ik dacht echt... omg wat als hij zegt dat hij voor zijn 35e oid papa wil worden. :=
Dat zou over 3 jaar zijn. (Hij is 32 en ik 24). Maarja date 2 moet nog gepland worden dus zal me daar niet druk over maken. _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:48

MarlindeRooz schreef:
Ik ga alleen naar dat soort plekken op dinsdagavond om 17:00. Kan ik mentaal echt niet aan.

Had maandag een date met iemand die best wat ouder is. Ik dacht echt... omg wat als hij zegt dat hij voor zijn 35e oid papa wil worden. :=
Dat zou over 3 jaar zijn. (Hij is 32 en ik 24). Maarja date 2 moet nog gepland worden dus zal me daar niet druk over maken. _O-

Ik had dat vroeger gewoon in mijn profiel staan dat ik bewust kindvrij was en ook niet zocht naar iemand met een kind of kinderwens. Kan maar duidelijk zijn voor je tijd investeert in iemand en wellicht gevoelens krijgt.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:49

Mijn broer heeft me vandaag verteld dat ik tante ga worden. Ze zijn er superblij mee, en ik ben ook erg blij voor hen. Maar nu ben ik vreemd genoeg bang dat ik geen leuke/goede tante ga zijn ofzo, omdat ik geen kinderwens heb.
Ik ben niemand verplicht om een leuke tante te zijn/veel met het kind straks op te trekken (we wonen niet eens bij elkaar in de buurt, dus ik denk/hoop niet dat ze me vragen om op te passen), maar ik heb een goede band met mijn broer, en ik wil hem en mijn schoonzus niet teleurstellen.
Herkent iemand deze gedachten of heeft iemand deze gedachten ook (gehad)? Godzijdank heb ik nog een aantal maanden om aan mijn nieuwe 'titel' te wennen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:55

Gaby schreef:
Mijn broer heeft me vandaag verteld dat ik tante ga worden. Ze zijn er superblij mee, en ik ben ook erg blij voor hen. Maar nu ben ik vreemd genoeg bang dat ik geen leuke/goede tante ga zijn ofzo, omdat ik geen kinderwens heb.
Ik ben niemand verplicht om een leuke tante te zijn/veel met het kind straks op te trekken (we wonen niet eens bij elkaar in de buurt, dus ik denk/hoop niet dat ze me vragen om op te passen), maar ik heb een goede band met mijn broer, en ik wil hem en mijn schoonzus niet teleurstellen.
Herkent iemand deze gedachten of heeft iemand deze gedachten ook (gehad)? Godzijdank heb ik nog een aantal maanden om aan mijn nieuwe 'titel' te wennen.

Ik heb gelukkig geen broer/zus, maar ik zou juist enorm balen dat alle gezinsmomenten (momenten die je samen met je ouders doorbrengt) gedomineerd gaan worden door dat kleinkind. Dat zou voor mij de sfeer enorm verzieken. Ook hoor je vaak dat vooral oma's hun volwassen kinderen nauwelijks meer zien staan omdat ze alleen nog maar met kleinkind bezig is. Ook in gesprekken als kleinkind er niet eens bij is. Dus ik benijd je niet dat je deze situatie voor je kiezen krijgt. Hopelijk heb je nuchtere ouders die ook nog graag zonder kleinkind dingen willen ondernemen zodat je niet elk etentje bij een door krijskinderen gedomineerde all you can eat terecht komt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:57

Ik heb hetzelfde. Mijn zusje is zwanger en ik denk ook niet dat ik een leuke tante ga zijn. Ik woon op een uur rijden, dus even oppassen gaat m sowieso niet worden (wil ik ook niet, trouwens). Onze band is ook niet enorm sterk of zo en we zien elkaar misschien 4x per jaar, dus zo vaak ga ik dat kind niet zien of ermee te maken hebben.

Overigens is hoe je omgaat met kinderen niet meteen gerelateerd aan of je kinderen wil of niet ;). Ik wil ze zelf ook niet, maar kan wel heel goed met kinderen omgaan tot m'n eigen ergernis :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:57

Neem geen kind.. kan je lekker slapen.. dus neem een kat.. die kunnen ook heel goed jengelen 's nachts :roll:

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:05

elnienjo schreef:
Gaby schreef:

Ik heb gelukkig geen broer/zus, maar ik zou juist enorm balen dat alle gezinsmomenten (momenten die je samen met je ouders doorbrengt) gedomineerd gaan worden door dat kleinkind. Dat zou voor mij de sfeer enorm verzieken. Ook hoor je vaak dat vooral oma's hun volwassen kinderen nauwelijks meer zien staan omdat ze alleen nog maar met kleinkind bezig is. Ook in gesprekken als kleinkind er niet eens bij is. Dus ik benijd je niet dat je deze situatie voor je kiezen krijgt. Hopelijk heb je nuchtere ouders die ook nog graag zonder kleinkind dingen willen ondernemen zodat je niet elk etentje bij een door krijskinderen gedomineerde all you can eat terecht komt.

Door omstandigheden ziet mijn broer mijn ouders momenteel niet, dus daar hoef ik zeker niet bang voor te zijn. Hij gaat mijn ouders het nog wel vertellen. De kans is aanwezig dat vooral mijn moeder er veel mee bezig gaat zijn, wat ik ook mee ga krijgen, maar ik wil inderdaad ook zeker quality-time met mijn ouders doorbrengen, zonder geklets over het kleinkind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:49

Mijn zusje is ook zwanger. Ondanks dat ik zelf een kind heb voel ik er ook niets voor. Mijn grootste ‘angst’ is dat ze mij gaat vragen als meter en ik ga moeten weigeren. Ik heb door omstandigheden niet veel met mijn zusje en ook niet met het aankomende kind. Ik ben niet het type persoon dat vind dat alles maar ok is of je elkaar geforceerd leuk moet vinden omdat er een bloedband is.

Ik ben ook niet van plan om op te passen :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:00

Ik ben ondanks mijn eigen ontbrekende kinderwens een hele trotse tante, ik heb zaterdag nog een uur lang op een mini stoeltje een Lego haai zitten bouwen met de jongste _O-
En eind van de dag een boekje voorgelezen. Ik vind het heerlijk. :))
M'n vriend is ook een toffe oom, zijn ze gek op. Geen kinderwens hebben betekent niet dat je meteen ook geen goede oom of tante bent. :)

Ik ben zelfs voogd van de zoon van mijn broer.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:18

Als ze Lego leuk vinden heb ik een stuk minder moeite met oppassen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:18

Vriendin kreeg vandaag te horen dat de inseminatie ‘mislukt’ is. Ze is lesbisch, vandaar inseminatie. Vorig jaar is ze 16 weken zwanger geweest en toen miskraam. :(:)

Ondanks dat ik echt niks met kinderen heb kan ik daar wel in meeleven. Het gaat uiteindelijk om haar geluk. (Of verdriet) ...

Als mijn broer een kind zou krijgen zou dat even oefenen zijn denk ik, maar ze weten ook dzt ik een kluns ben met kinderen (net als bovenstaande vriendin.) dus dan zullen ze me gewoon moeten helpen met tante zijn tot ‘t zinnen kan vormen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:20

Ach ik heb ook een neefje en pas ook op.. Neem hem dan vaak mee naar zo'n speelparadijs en hij heeft een topdag :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:23

Mijn nichtje vindt mij haar leukste tante :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:40

Het ondankbare jonk begint wel pas sinds kort mijn naam te zeggen.. Na al 2 jaar papa, mama, opa, oma :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:08

Relaxed schreef:
Het ondankbare jonk begint wel pas sinds kort mijn naam te zeggen.. Na al 2 jaar papa, mama, opa, oma :+

Naaaah ook niet eens tante?