Gaby schreef:Mijn broer heeft me vandaag verteld dat ik tante ga worden. Ze zijn er superblij mee, en ik ben ook erg blij voor hen. Maar nu ben ik vreemd genoeg bang dat ik geen leuke/goede tante ga zijn ofzo, omdat ik geen kinderwens heb.
Ik ben niemand verplicht om een leuke tante te zijn/veel met het kind straks op te trekken (we wonen niet eens bij elkaar in de buurt, dus ik denk/hoop niet dat ze me vragen om op te passen), maar ik heb een goede band met mijn broer, en ik wil hem en mijn schoonzus niet teleurstellen.
Herkent iemand deze gedachten of heeft iemand deze gedachten ook (gehad)? Godzijdank heb ik nog een aantal maanden om aan mijn nieuwe 'titel' te wennen.
Ik heb gelukkig geen broer/zus, maar ik zou juist enorm balen dat alle gezinsmomenten (momenten die je samen met je ouders doorbrengt) gedomineerd gaan worden door dat kleinkind. Dat zou voor mij de sfeer enorm verzieken. Ook hoor je vaak dat vooral oma's hun volwassen kinderen nauwelijks meer zien staan omdat ze alleen nog maar met kleinkind bezig is. Ook in gesprekken als kleinkind er niet eens bij is. Dus ik benijd je niet dat je deze situatie voor je kiezen krijgt. Hopelijk heb je nuchtere ouders die ook nog graag zonder kleinkind dingen willen ondernemen zodat je niet elk etentje bij een door krijskinderen gedomineerde all you can eat terecht komt.