Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:21

Klopt, is anderhalf jaar terug al aangepast door PostNL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:33

Ah, hier in België pas sinds half april. Als je niet thuis bent staat op de track dat het pas 2 dagen later na 15.00 beschikbaar is. Het is er ook effectief dan pas, wat ik wel spijtig vind.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:39

Hier bezorgen ze wel bij de buren. En kun je de volgende werkdag na 3 uur ophalen. Al laat ik mijn pakketjes bij mijn ouders bezorgen. De bezorger daar zet alles netjes weg als er niemand thuis is. Of ik stuur het naar een pakketpunt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:35

Ja is hier ook eigenlijk met alle bezorgdiensten zorg dus dat ik tegenwoordig thuis ben met grote pakketten. Ophalen met de scooter gaat geen succes worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:37

Hier gewoon nog bij de buren of volgende dag nog een keer hoor.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:54

Hier ligt het netjes dezelfde dag na 15u bij postNL punt :j

Nu heb ik de laatste tijd errug veel besteld (online babyuitzet), dus de jongen van PostNL weet dat ik thuis ben, maar vaak boven even bezig ben met de kleine ofzo, dus die zet het dan netjes bij de deur, belt aan en doet dan de rest van de straat en rijdt daarna weer langs ons huis terug de route op om te kijken of het weg is. Staat het er nog dan neemt hij het weer mee..

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:44

Hier iets laten bezorgen in een PostNL automaat, krijg ik geen code. Dat is ook wel handig :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:05

candalisa schreef:
Vraagje aan de kenners... voor de zoveelste keer heb ik een leeg briefje in de bus gehad er wordt niks op ingevuld alleen we hebben je gemist... we hebben al meerdere keren een klacht ingediend maar nog niks terug gehoord.
Ik weet dus niet waar het pakket is bij mijn buurman lag ook laatst z’n briefje in de bus en het was dat ik zei ik heb een pakket voor jou anders wist hij ook van niks.
Ik heb ook al een paar keer gehad dat het pakket gewoon bij de voordeur gezet werd en al aangegeven dat ik dat echt niet wil aangezien we aan een drukke straat zonder voortuin wonen dus iedereen kan het zien.
Maar dit is dus erg vervelend mijn vriend en ik verwachten beide pakketjes dus we weten niet eens voor wie het is kan ik hier wat aan doen verder? Ik heb al eens een hele boze over buurvrouw gehad dat er een pakket 3 dagen bij haar lag en toen ook al aangegeven dat ik dat niet wist en ze het volgende keer dan even door moet geven of gewoon niet moest aannemen.

Had dit dus laatst ook, stond niks op, code werkte niet. Dus belde met postnl, bleek dus dat het voor de straat hierachter moest zijn, daarom kon oo niks bedenken natuurlijk. Wel €15 lichter aan belkosten.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:54

Haha! PostNL bezorgt tegenwoordig al in de toekomst :))
Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:45

Moestuin schreef:
Is het bezorgsysteem bij jullie ook veranderd? PostNL komt hier vanaf nu maar 1 x langs. Geen 2de maal meer en niet meer bij de buren. Niet thuis is direct naar het pakketpunt. Helaas duurt dit dan 48 uur extra eer het er is. Vrijdag zijn ze hier geweest, vriend was thuis maar tegen dat hij aan de deur was reden ze alweer weg. Ben mijn pakket pas gisteren kunnen gaan halen. Moet dus beginnen opletten wat ik nog laat verzenden naar België (denk bv aan roofmijten od)

Wel nog bij de buren normaal hoor, hier in België (toch voor ons depot), we hebben zelfs enkele chauffeurs die geen pakketjes terug meebrengen, leveren alles bij klant of buren.

De meeste pakketten worden de volgende dag bij het afhaalpunt geleverd, behalve als de chauffeur van het afhaalpunt in een vroegere shift zit dan de oorspronkelijke chauffeur, dan krijgt die deze natuurlijk pas de dag erna mee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:27

die melding had ik ook Flying Angel. Mijn pakket werd echt gisteren bezorgd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:24

Nou ik heb ook een PostNL frustratie. De dag van te voren krijg je een tijdsindicatie en dan kan je vaak ook nog de bezorgtijd-plaats wijzigen. Dat werkte altijd hartstikke goed. Alleen de laatste tijd krijg ik als indicatie te zien 15.45-17.45 uur, en dan denk ik: Mooi, dan ben ik thuis. En dag zelf krijg ik ‘s ochtends een berichtje: uw pakket wordt bezorgd tussen 12.15 en 14.15 uur.
Eeeeh ja, lekker handig. Ik kan er dus totaal niet meer van op aan. Eigenlijk moet ik dus standaard de bezorgtijd en plaats wijzigen als ik weet dat ik die dag even wegga.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:36

Suzanne F. schreef:
Nou ik heb ook een PostNL frustratie. De dag van te voren krijg je een tijdsindicatie en dan kan je vaak ook nog de bezorgtijd-plaats wijzigen. Dat werkte altijd hartstikke goed. Alleen de laatste tijd krijg ik als indicatie te zien 15.45-17.45 uur, en dan denk ik: Mooi, dan ben ik thuis. En dag zelf krijg ik ‘s ochtends een berichtje: uw pakket wordt bezorgd tussen 12.15 en 14.15 uur.
Eeeeh ja, lekker handig. Ik kan er dus totaal niet meer van op aan. Eigenlijk moet ik dus standaard de bezorgtijd en plaats wijzigen als ik weet dat ik die dag even wegga.

Pff, dit heb ik ook steeds maar dan andersom. Zit ik eerst voor de vroege te wachten, dan opeens de late. :\

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:39

Suzanne F. schreef:

Dan rijdt er waarschijnlijk een andere bezorger ivm vakantie oid. Die rijden de route nog wel eens anders dan de vaste bezorger.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:45

Froukje schreef:
Suzanne F. schreef:

Dan rijdt er waarschijnlijk een andere bezorger ivm vakantie oid. Die rijden de route nog wel eens anders dan de vaste bezorger.

Ja klopt, dan is er een andere bezorger. Maar ja, dat weet ik niet van te voren en daar heb ik ook geen boodschap aan natuurlijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:01

Hier zijn ze heel snel. Gisteren iets besteld en bericht gekregen dat het morgen bezorgd wordt. Staan ze vanmorgen al op de stoep!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:24

Hier ook PostNL drama.

De vaste bezorger belt altijd aan en vraagt direct of hij het in de lift mag zetten. Ik zeg altijd nee, mijn vriend zegt soms ja (ligt eraan of hij in een call zit).

Het begon ongemakkelijk te worden omdat de bezorger boos deed als hij boven moest komen. En ook boos dan het pakket afgeeft. :+ Wij wonen op de tweede etage en de lift vanaf onze voordeur is ongeveer 6 appartementen ver.

Nu werd dit zo ongemakkelijk dat ik PostNL heb gebeld met de vraag wat zij als 'regels' hanteren. Hanteren zij namelijk de eerste drempel beneden, prima dan zit ik fout en laat ik het voortaan bij een bezorgpunt leveren, zodat mijn vriend het kan ophalen.

PostNL zegt duidelijk nee, als er een lift aanwezig is dan is uw voordeur waar het moet worden afgeleverd. Dus ik blijf nee zeggen en de post bezorger blijft boos. Nu kreeg ik gisteren weer passief agressief een pakket in mijn handen geduwd en is het pakket echt compleet kapot ook, alsof er flink mee is gegooid. Kan natuurlijk toeval zijn.

Pffff ik vind dit dus zo'n gedoe hé, ik heb bijna de neiging om aan de bezorger uit te leggen waarom ik niet naar de lift wil lopen maar dan denk ik, kerel mijn medische situatie gaat je geen moer aan. :+ Plus ik betaal er gewoon voor.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:35

Oh Kana, ik herken het probleem.
Of nouja, ik kon een tijd lang niks tillen wegens gebroken rugwervel. Dus ik kon echt niet naar de lift om het dan te halen.
Nu is onze postnl bezorger gelukkig heel vriendelijk. Maar van DHL.... die zijn zo chagrijnig als ze naar boven moeten; soms zetten ze het gewoon alsnog in de lift, ben je je pakket bijna kwijt....

Ik snap ze ergens wel, want het kost veel tijd. Maarja, ik kan er ook niks aan doen :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:52

Dat had ik vorige week met de Albert Heijn. :') Lift was kapot (deed het donderdagmiddag toen ik wegging nog wel, toen ik anderhalf uur later terugkwam niet meer en vrijdag dus blijkbaar ook niet). Ik liet 'm binnen via de intercom en een paar minuten later belt 'ie weer aan.

"Ja, de lift doet het niet"
"Dat zou kunnen, toen ik gistermiddag thuis kwam deed 'ie het ook niet inderdaad"
"Kom je naar beneden?"
"Euh, ze komen hier altijd naar boven"
"Ook als de lift het niet doet?"
"Ja" (lift heeft hier de afgelopen maanden al een aantal keer een paar dagen niet gedaan, twee keer wanneer AH kwam bezorgen)

Daarna geen reactie, dus ik stond nog met die hoorn in de hand terwijl hij al de trap op liep. :') Ik woon overigens op de vierde, en daar bezorgen ze gewoon. M'n moeder woont op de vierde zónder lift en daar bezorgen ze ook, en ze adverteren er ook mee op hun site, dus ik vond het nogal wazig gedrag. Hij vergat wel spontaan het statiegeld voor de kratten te verrekenen, dus dat heb ik achteraf via de klantenservice nog moeten regelen :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:03

nee hier dan die grrrrrpost.nl heb de foto's van me post op de post.app dus post.nl heeft ze in bezit, maar komt niet in de brievenbus.... rararara.... maar omdat het geen track en trace pakketjes zijn.... kan je fluiten naar je post.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:19

Niet zozeer Postnl zelf, ik vermoed eerder de NL douane,

Een AliExpress pakje ligt al sinds 23-4 in Luik.....

Kennelijk heeft ie de slakkentaxi genomen naar Nederland. Ligt vermoedelijk vast voor de Douane.

Maar vervelend is het wél... 2 andere pakjes op exact hetzelfde moment bij AliExpress besteld, zijn al een week of 3 geleden aangekomen. Had 13-4 besteld alleen met Standard Shipping verzonden en dit laatste pakje met Super Saving :\

Ik hoop echt dat ik het vóór 10 juni nog ga binnen krijgen, heb het dan echt echt nodig.

2 maanden van te voren had ruim optijd moeten zijn....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:02

Als t in Luik ligt, ligt het vast bij/voor de Belgische douane.
Iets wordt namelijk ingeklaard in de Europese Unie op de plek waar het de EU binnenkomt, in jouw geval België dus, niet door de douane in de lidstaat van bestemming.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:41

Kana schreef:
Hier ook PostNL drama.

De vaste bezorger belt altijd aan en vraagt direct of hij het in de lift mag zetten. Ik zeg altijd nee, mijn vriend zegt soms ja (ligt eraan of hij in een call zit).

Het begon ongemakkelijk te worden omdat de bezorger boos deed als hij boven moest komen. En ook boos dan het pakket afgeeft. :+ Wij wonen op de tweede etage en de lift vanaf onze voordeur is ongeveer 6 appartementen ver.

Nu werd dit zo ongemakkelijk dat ik PostNL heb gebeld met de vraag wat zij als 'regels' hanteren. Hanteren zij namelijk de eerste drempel beneden, prima dan zit ik fout en laat ik het voortaan bij een bezorgpunt leveren, zodat mijn vriend het kan ophalen.

PostNL zegt duidelijk nee, als er een lift aanwezig is dan is uw voordeur waar het moet worden afgeleverd. Dus ik blijf nee zeggen en de post bezorger blijft boos. Nu kreeg ik gisteren weer passief agressief een pakket in mijn handen geduwd en is het pakket echt compleet kapot ook, alsof er flink mee is gegooid. Kan natuurlijk toeval zijn.

Pffff ik vind dit dus zo'n gedoe hé, ik heb bijna de neiging om aan de bezorger uit te leggen waarom ik niet naar de lift wil lopen maar dan denk ik, kerel mijn medische situatie gaat je geen moer aan. :+ Plus ik betaal er gewoon voor.

Anders eens vriendelijk een officiële klacht indienen, dan wordt de bezorger erop aangesproken en zal hij er wss wel rekening mee houden, zou toch moeten, klachten vinden ze meestal niet leuk (verliezen ze trouwens ook wat tijd mee, zowel op depot als soms bij de klant dat ze moeten langsgaan).

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:45

Marije_jiplover schreef:
Als t in Luik ligt, ligt het vast bij/voor de Belgische douane.
Iets wordt namelijk ingeklaard in de Europese Unie op de plek waar het de EU binnenkomt, in jouw geval België dus, niet door de douane in de lidstaat van bestemming.

Ah... Dan zijn de Zuiderburen wat aan de trage kant.... -O-

Hopelijk schieten ze eens wat op...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:29

Kana schreef:
Hier ook PostNL drama.

Dit hebben wij met een bezorger van DPD. Maar die is nu zo stiekem dat hij het beneden in de hal gooit en snel weer weg is. Alleen vergeet hij dat altijd aan te bellen.
Al zo vaak een klacht ingediend, ook de verzender, dan gaat het even goed en dan vervallen ze er weer in.