Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:40

Van mij mag de kinderbijslag wel afgeschaft worden, en het bespaarde geld mag van mij naar het onderwijs, en dan voornamelijk de verbetering daarvan en de financiering.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:47

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
True.
Ik vind tabak daarentegen geen harddrug, dat is het wettelijk gelukkig ook niet. Maar qua effecten etc vind ik het totaal niet passen bij de andere soorten harddrugs.

Tabak (nicotine) is voor wellicht wel bijna 100% van de gebruikers een verslaving, alcohol veel minder. Je ziet tenslotte wel rokers in elke pauze naar buiten hollen voor hun fix terwijl de meeste gebruikers van alcohol niet eens dagelijks drinken.

Nicotine is dan ook veel verslavender, ook al is het geen harddrug.

poes

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:49

Enzino: we gebruiken gewoon een ander referentiekader. Volgens de psychiatrie of geneeskunde voldoet alcohol gewoon aan alle voorwaarden van een harddrug. Dat de overheid dit even negeert om verschillende redenen, vind ik minder belangrijk. Qua lichamelijk en geestelijk effect is het echt een harddrug.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:49

__Sannne schreef:
Van mij mag de kinderbijslag wel afgeschaft worden, en het bespaarde geld mag van mij naar het onderwijs, en dan voornamelijk de verbetering daarvan en de financiering.

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:52

Winged schreef:
Ik vind per persoon 1 kind. Dus per koppel 2 kinderen.

Dan hou je de bevolking wél stabiel (hoewel die ook wel minder kan..)

Als ik een kind zou krijgen met een geestelijke handicap zou ik het laten weghalen.

Moet dat eerste verplicht worden volgens jou? Want zoiets zou voor best wat ophef zorgen terwijl het eigenlijk in de praktijk al zo is. Want in Nederland -en in andere welvarende landen- is het gemiddelde aantal kinderen per gezin 1,7 of zo. Dus de bevolkingsgroei is in ieder geval in Nederland stabiel of zelfs dalende. Naarmate minder welvarende landen welvarender worden daalt ook hier het gemiddelde aantal kinderen per gezin.

Afhankelijk van de mate van handicap.. eens met het tweede.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 05-09-19 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:53

enzino schreef:
Nikass schreef:
Alcohol is wel degelijk een harddrug en dat bepaald de wet helemaal niet.
De wet bepaald alleen of het middel verboden is of niet.

Bron?

Wikipedia: Het onderscheid tussen harddrugs, softdrugs en legale genotsmiddelen is dus een beleidskeuze, onder andere ook van openbare orde, van de overheid en de gemeenschap.

(of val je over het woordje "wet" wat dan "overheid" zou moeten zijn?)

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... harddrugs/
Is zo even het eerste wat ik kan vinden van de verslavingszorg. Er zijn nog heel wat meer stukken, maar dan moet ik even wat serieuzer gaan zoeken.
Wikipedia is niet echt een betrouwbare bron. De Jellinek wel.

Eens met Poes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:04

Telt een gehandicapt kind als een kind of als niets? HOe hard ga je hierin zijn bij 1 kind per persoon?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:17

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Dat hoeft helemaal niet hoor. Ik rook alleen als ik daar zin in heb, dat is meestal een sigaretje per dag. Soms rook ik ook een dag of een paar dagen niet, ligt eraan hoe mijn schema eruit ziet.
Bij mijn vriendinnen/klasgenoten idem.

Shocking! Als scholier/student anno nu nog gaan roken???
Persoonlijk heb ik nog geen enkele succesvolle parttime roker gezien, ze zitten allemaal op hete kolen zolang ze hun verslaving niet kunnen stillen.

Er roken zoveel studenten :')

Ik rook trouwens al 7 jaar alleen met alcohol op. Werkt prima

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:25

sureido schreef:

Toch geen alcoholprobleem hierdoor gekregen hoop ik :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:34

Askja schreef:
Niet zo shocking hoor, voor iemand met zo'n Boktnaam.

Schaf de kinderbijslag inderdaad maar af en besteed het geld dat zo vrijkomt aan een campagne voor anticonceptie/geboortebeperking in die delen van de wereld waar de mensheid nog ongeremd aan het doorfokken is. Inclusief 'onze' Biblebelt.

Succes daarmee....... hier zijn ze ervan overtuigd dat het gelijk staat aan abortus....... |o

Ik heb nog niemand aan het verstand kunnen krijgen dat het zo niet werkt :x

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:50

Chocolade is vies

Ik wil geen kinderen

En ik vind dat mensen ook teveel kinderen nemen, het is al zo vol op deze wereld! 1 of 2 is meer dan genoeg

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:55

lieflampje schreef:
sureido schreef:

:') _O-

Ik geef niet aan collectanten als ik daarmee dierproeven ondersteun.
Ik zou wel geld willen geven zodat iedereen alle beschikbare therapieën ook hier zou kunnen gebruiken.

Ik zou het een goed idee vinden als er een manier bedacht wordt om kinderen met een duidelijke psychopatische aanleg buiten de maatschappij te houden, hoe dat zou moeten heb ik nog niet over nagedacht, omdat het toch niet gaat gebeuren.
Lijkt me echt vreselijk als je ziet dat jouw kind van kwaad tot erger ontwikkelt en je maar moet wachten tot het echt heel erg mis gaat.

Kinderbijslag zou omgezet mogen worden naar een kindertoeslag en van dat geld zou er een goed plan moeten komen om deze planeet leefbaar te houden voor de volgende generaties.
Ik vind het vaak heel bijzonder dat kindloze mensen zich drukker lijken te maken om het milieu dan de mensen met kind, maar waarschijnlijk heeft de kijk op de wereld een grote invloed om er wel of niet aan te beginnen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:17

lieflampje schreef:
sureido schreef:

Ja, side note: elke dag dronken :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:17

SparklingApp schreef:
Ik vind het vaak heel bijzonder dat kindloze mensen zich drukker lijken te maken om het milieu dan de mensen met kind, maar waarschijnlijk heeft de kijk op de wereld een grote invloed om er wel of niet aan te beginnen.

Hier op Bokt is het andersom hoor :j Hier mag je als kinderloze er op los leven qua klimaat want je zet geen kind op de wereld!
Dat hun ecologische voetafdruk misschien groter is dan een gezin met 2 kinderen doet er niet toe. Want je pakt natuurlijk het slechtste uiterste als vergelijking.
Zo reken je naar jezelf toe :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:25

Het krijgen van een kind is ook egoistisch, dus waarom mag de kindervrije dat niet zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:27

germie schreef:
Het krijgen van een kind is ook egoistisch, dus waarom mag de kindervrije dat niet zijn?

Dat is toch het punt niet?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:29

fransje23 schreef:
SparklingApp schreef:

Hier op Bokt is het andersom hoor :j Hier mag je als kinderloze er op los leven qua klimaat want je zet geen kind op de wereld!
Dat hun ecologische voetafdruk misschien groter is dan een gezin met 2 kinderen doet er niet toe. Want je pakt natuurlijk het slechtste uiterste als vergelijking.
Zo reken je naar jezelf toe :j

Ik wou net zeggen.
Even naar mijzelf kijken als kinderloos iemand.
Hier halen we driedubbel in wat het gezin van vier bij de buren aan ecologische voetdruk heeft.
Vliegreizen meerdere keren per jaar, 2 diesels voor de deur, veeel vaker nieuwe kleding kopen, feestjes enz enz...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:30

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:

Dat is toch het punt niet?

Het gaat toch over unpopular opinions.
Het krijgen van kinderen is net zo egoïstisch als als kindervrije de hele wereld over mogen reizen. Ik vind overigens dat het laatste wel degelijk mag als je geen kinderen hebt en doe dat zonder enige schaamte. Ik vlieg gemiddeld 1 keer per jaar. Rij 30.000 hobby kilometers per jaar. En geloof niet in klimaatverandering door de mens. Ik geloof wel in vervuiling, maar dat komt niet door de verbrandingsmotor. Ik geloof niet dat mijn ecologische voetafdruk te groot is, want dat is ie niet.

Verder vind ik niet dat je als duiker bij 30.2m al helium moet gebruiken. Spaar dat dure en zeldzame gas voor dieptes waar dat echt nodig is (en dat is individueel te bepalen ergens tussen de 40 en 60m). Dit is een mening die ik draag, er is een groep 'DIR' duikers die beweert datj e vanaf 30m diepte al helium moet gebruiken en dan ook nog absurde hoeveelheden (35%). DIR staat voor Doing It Right. Ik ben ook een DIR duiker, ik gebruik wat ik kan gebruiken aan deze methode, ken alle ins en outs, maar schaar mij onder 'Doing It Relaxed'. Je gaat niet dood door flesvoetjes.
Laatst bijgewerkt door germie op 05-09-19 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:30

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Dat hoeft helemaal niet hoor. Ik rook alleen als ik daar zin in heb, dat is meestal een sigaretje per dag. Soms rook ik ook een dag of een paar dagen niet, ligt eraan hoe mijn schema eruit ziet.
Bij mijn vriendinnen/klasgenoten idem.

Shocking! Als scholier/student anno nu nog gaan roken???
Persoonlijk heb ik nog geen enkele succesvolle parttime roker gezien, ze zitten allemaal op hete kolen zolang ze hun verslaving niet kunnen stillen.

Huh, wat heeft scholier zijn ermee te maken? Ik vind het shocking dat jij roken blijkbaar alleen koppelt aan 'bepaalde' mensen.

Askja schreef:
Niet zo shocking hoor, voor iemand met zo'n Boktnaam.

Ja mijn naam heeft er ontzettend veel mee te maken :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:36

Ik dacht altijd dat Shaggy iets te maken had met een geintje en een steek onder water naar een slecht humeur, haha.

Germie is de naam van een verzorgpony die helaas omgekomen is (en hierbij ook een auto total loss gelopen heeft wat me totaal niet interesseerde toen ze op hol sloeg en nu nog niet). Het is de samenvoeging van GERda en MIEke. De 2 kleinkinderen van de fokker. Vreselijke naam eigenlijk, maar goed, heeft dus een betekenis en is daarom weer mooi. Het is de mooiste pony die ik ooit gezien en gereden heb, maar met een rotkarakter (altijd oren plat en tanden ontbloot, zonder biks niet uit de wei te halen, lukte de eigenaar ook niet. Onder het zadel wel gewoon leuk) en slechte gangen (heel kort zonder swung).
Laatst bijgewerkt door germie op 05-09-19 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:36

Shaggy09 schreef:
Huh, wat heeft scholier zijn ermee te maken? Ik vind het shocking dat jij roken blijkbaar alleen koppelt aan 'bepaalde' mensen.

Aan mensen die nog in de tijd zijn opgegroeid dat roken overal mocht en kon of aan mensen met een paar hersencellen te weinig. De jonge generatie die nu opgroeit in een tijd dat roken vrijwel overal verboden is terwijl de gezondheidsrisico's bekend zijn snap ik idd niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:37

Shaggy - Shag - roken. Ik vind hem toch wel leuk :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:39

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Aan mensen die nog in de tijd zijn opgegroeid dat roken overal mocht en kon of aan mensen met een paar hersencellen te weinig. De jonge generatie die nu opgroeit in een tijd dat roken vrijwel overal verboden is terwijl de gezondheidsrisico's bekend zijn snap ik idd niet.

Dat hoef jij ook niet te snappen, je hoeft zelf niet te roken toch?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:39

Niobe schreef:
Shaggy - Shag - roken. Ik vind hem toch wel leuk :D

Oh op die fiets. _O-

Sjekkieeee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:40

Shaggy09 schreef:
Dat hoef jij ook niet te snappen, je hoeft zelf niet te roken toch?

Zolang ik niet ongewenst hoef mee te roken op terras of op straat boeit het mij idd niet of iemand zijn/haar longen verziekt.