Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:True.
Ik vind tabak daarentegen geen harddrug, dat is het wettelijk gelukkig ook niet. Maar qua effecten etc vind ik het totaal niet passen bij de andere soorten harddrugs.
Tabak (nicotine) is voor wellicht wel bijna 100% van de gebruikers een verslaving, alcohol veel minder. Je ziet tenslotte wel rokers in elke pauze naar buiten hollen voor hun fix terwijl de meeste gebruikers van alcohol niet eens dagelijks drinken.
Winged schreef:Ik vind per persoon 1 kind. Dus per koppel 2 kinderen.
Dan hou je de bevolking wél stabiel (hoewel die ook wel minder kan..)
Als ik een kind zou krijgen met een geestelijke handicap zou ik het laten weghalen.
enzino schreef:Nikass schreef:Alcohol is wel degelijk een harddrug en dat bepaald de wet helemaal niet.
De wet bepaald alleen of het middel verboden is of niet.
Bron?
Wikipedia: Het onderscheid tussen harddrugs, softdrugs en legale genotsmiddelen is dus een beleidskeuze, onder andere ook van openbare orde, van de overheid en de gemeenschap.
(of val je over het woordje "wet" wat dan "overheid" zou moeten zijn?)
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Dat hoeft helemaal niet hoor. Ik rook alleen als ik daar zin in heb, dat is meestal een sigaretje per dag. Soms rook ik ook een dag of een paar dagen niet, ligt eraan hoe mijn schema eruit ziet.
Bij mijn vriendinnen/klasgenoten idem.
Shocking! Als scholier/student anno nu nog gaan roken???
Persoonlijk heb ik nog geen enkele succesvolle parttime roker gezien, ze zitten allemaal op hete kolen zolang ze hun verslaving niet kunnen stillen.
Askja schreef:Niet zo shocking hoor, voor iemand met zo'n Boktnaam.
Schaf de kinderbijslag inderdaad maar af en besteed het geld dat zo vrijkomt aan een campagne voor anticonceptie/geboortebeperking in die delen van de wereld waar de mensheid nog ongeremd aan het doorfokken is. Inclusief 'onze' Biblebelt.
lieflampje schreef:sureido schreef:Ik rook trouwens al 7 jaar alleen met alcohol op. Werkt prima
Toch geen alcoholprobleem hierdoor gekregen hoop ik
SparklingApp schreef:Ik vind het vaak heel bijzonder dat kindloze mensen zich drukker lijken te maken om het milieu dan de mensen met kind, maar waarschijnlijk heeft de kijk op de wereld een grote invloed om er wel of niet aan te beginnen.
fransje23 schreef:SparklingApp schreef:Ik vind het vaak heel bijzonder dat kindloze mensen zich drukker lijken te maken om het milieu dan de mensen met kind, maar waarschijnlijk heeft de kijk op de wereld een grote invloed om er wel of niet aan te beginnen.
Hier op Bokt is het andersom hoorHier mag je als kinderloze er op los leven qua klimaat want je zet geen kind op de wereld!
Dat hun ecologische voetafdruk misschien groter is dan een gezin met 2 kinderen doet er niet toe. Want je pakt natuurlijk het slechtste uiterste als vergelijking.
Zo reken je naar jezelf toe
MarcoBorsato schreef:germie schreef:Het krijgen van een kind is ook egoistisch, dus waarom mag de kindervrije dat niet zijn?
Dat is toch het punt niet?
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Dat hoeft helemaal niet hoor. Ik rook alleen als ik daar zin in heb, dat is meestal een sigaretje per dag. Soms rook ik ook een dag of een paar dagen niet, ligt eraan hoe mijn schema eruit ziet.
Bij mijn vriendinnen/klasgenoten idem.
Shocking! Als scholier/student anno nu nog gaan roken???
Persoonlijk heb ik nog geen enkele succesvolle parttime roker gezien, ze zitten allemaal op hete kolen zolang ze hun verslaving niet kunnen stillen.
Askja schreef:Niet zo shocking hoor, voor iemand met zo'n Boktnaam.
Shaggy09 schreef:Huh, wat heeft scholier zijn ermee te maken? Ik vind het shocking dat jij roken blijkbaar alleen koppelt aan 'bepaalde' mensen.
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Huh, wat heeft scholier zijn ermee te maken? Ik vind het shocking dat jij roken blijkbaar alleen koppelt aan 'bepaalde' mensen.
Aan mensen die nog in de tijd zijn opgegroeid dat roken overal mocht en kon of aan mensen met een paar hersencellen te weinig. De jonge generatie die nu opgroeit in een tijd dat roken vrijwel overal verboden is terwijl de gezondheidsrisico's bekend zijn snap ik idd niet.