Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:10

De reden trouwens dat je een lager hongergevoel hebt bij warm weer, is omdat je richting oververhitting gaat. Je lichaam gaat dan alle processen die warmte produceren zoveel mogelijk beperken, dus wordt je loom en wil je licht verteerbare maaltijden eten. De spijsvertering veroorzaakt namelijk een flink deel van de warmteproductie.

Andersom zetten we dit zowel bij mensen als bij paarden ook in. In de winter eten we vaak bij voorkeur zware kost. En paarden geven we extra hooi als ze zich warm moeten eten.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:23

ja ik smeer wel, twee dagen volle zon, goed gesmeerd, en 0.0 verkleurd...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:29

Shaggy09 schreef:
Ligt gewoon aan je pigment. De een verbrand snel de ander niet. Zo ook met bruinen.

Dus het kan liggen aan het pigmetprobleempje dat ik heb... poedersuiker... -O-
(pityriasis versicolor, lelijk maar onschadelijk)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:32

Mizora schreef:
De reden trouwens dat je een lager hongergevoel hebt bij warm weer, is omdat je richting oververhitting gaat. Je lichaam gaat dan alle processen die warmte produceren zoveel mogelijk beperken, dus wordt je loom en wil je licht verteerbare maaltijden eten. De spijsvertering veroorzaakt namelijk een flink deel van de warmteproductie.

Andersom zetten we dit zowel bij mensen als bij paarden ook in. In de winter eten we vaak bij voorkeur zware kost. En paarden geven we extra hooi als ze zich warm moeten eten.

Ons lichaam is echt zó cool he!

En inderdaad, wanneer ik bij koud weer de hele dag flink bezig ben ik ga 's avonds eten dan ben ik in no time een tomaat :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:03

Mizora schreef:

Dit is niet helemaal waar. Je hebt minder honger omdat je lichaam minder/geen energie nodig heeft om op temperatuur te blijven.
(maar komt wel bijna op hetzelfde neer)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:36

Nikass schreef:
Mizora schreef:

Dit is niet helemaal waar. Je hebt minder honger omdat je lichaam minder/geen energie nodig heeft om op temperatuur te blijven.
(maar komt wel bijna op hetzelfde neer)

Dit inderdaad.
En je verbrand geen calorieën door te zweten van de zon. Je verband juist in de winter doordat je lichaam moeite moet doen om warm te blijven.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:37

Janine1990 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ligt gewoon aan je pigment. De een verbrand snel de ander niet. Zo ook met bruinen.

Op plekjes waar je pityriasis hebt ga je inderdaad niet verkleuren :n maar, aan pityriasis is wat te doen, mocht je daar nog niet mee bezig zijn en dat wel graag willen. Je huisarts kan je daar het beste over inlichten en eventueel wat voorschrijven: https://www.thuisarts.nl/pityriasis-versicolor :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:39

Janine1990 schreef:
san4nie schreef:
Ik vraag me af. Kan de zon ook vet verbranden? :D

Gooi een speklap op de motorkap van een auto in de zon... Dat werkt vast wel...

Maar lichamelijk vet? Niet direct, maar ik heb met dit weer nooit trek en zweet wel. Dus dat gaat lekker met de kilo's :')

Blijft jammer..

Dat minder trek enzo, lekkere BBQ heft dat effect wel weer op. :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:55

Ik heb 2 weken terug belastingaangifte gedaan en krijg een bedrag terug. Wanneer kan ik dat bedrag op mijn rekening verwachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:59

Shaggy09 schreef:
Ik heb 2 weken terug belastingaangifte gedaan en krijg een bedrag terug. Wanneer kan ik dat bedrag op mijn rekening verwachten?

Aangezien je hem laat hebt ingediend (de bedoeling is voor 1 mei) doen ze daar geen beloftes over. Je krijgt op een gegeven moment een brief en dan staat het er binnen een week op, maar dat kan echt nog wel ff duren aangezien de mensen die voor 1 mei aangifte hebben gedaan voorrang krijgen (ik heb hem in april gedaan en heb een paar dagen terug de brief gekregen)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:02

Ik heb eigenlijk altijd binnen 1-1,5 maand na versturen aangifte het geld op mijn rekening gehad. Zowel met aangifte doen binnen als buiten de gestelde periode. Maar ze streven geloof ik naar binnen 3 maanden antwoord, dus het kan langer duren als je pech hebt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:13

Okay, nog even afwachten dus :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:02

Steeph schreef:
Janine1990 schreef:

Op plekjes waar je pityriasis hebt ga je inderdaad niet verkleuren :n maar, aan pityriasis is wat te doen, mocht je daar nog niet mee bezig zijn en dat wel graag willen. Je huisarts kan je daar het beste over inlichten en eventueel wat voorschrijven: https://www.thuisarts.nl/pityriasis-versicolor :j

Bijna alles wel geprobeerd... Volgens ha is het probleem opgelost en moet alles gewoon bijkleuren. Nou we zijn bijna 10 jaar verder, ik heb het opgegeven. Huisarts zei letterlijk: als je het echt zo erg vind doe je toch een badpak aan?

Alsof het niet op armen en benen zit :+ maar goed, heb het maar geaccepteerd :P

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:28

Janine1990 schreef:
Bijna alles wel geprobeerd... Volgens ha is het probleem opgelost en moet alles gewoon bijkleuren. Nou we zijn bijna 10 jaar verder, ik heb het opgegeven. Huisarts zei letterlijk: als je het echt zo erg vind doe je toch een badpak aan?

Alsof het niet op armen en benen zit :+ maar goed, heb het maar geaccepteerd :P

oliebol man :\ ex van mij had het ook, maar die was gewoon laks net insmeren :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:34

iemand die het boek a tale of two cities heeft gelezen?

ik kom er niet uit of het ik perfspectief is of hij/zij of alwetende verteller zegmaar

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:02

Janine1990 schreef:

Oh, dat heb ik ook gehad en het ging niet weg met Selsun of andere crème. Ik heb toen een pillenkuur gekregen en toen pas was het weg. Heb jij ook al pillen ertegen gehad?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:20

dejavu schreef:
Janine1990 schreef:

Oh, dat heb ik ook gehad en het ging niet weg met Selsun of andere crème. Ik heb toen een pillenkuur gekregen en toen pas was het weg. Heb jij ook al pillen ertegen gehad?

Jep... Volgens mij twee keer...
Maar geen resultaat :(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 10:33

Wanneer het niet weg gaat met die middeltjes... laat je dermatoloog nakijken of je niet gewoon Hypomelanosis Guttate hebt (confettihuid) ik bleef ook van alles wassen en smeren... uiteindelijk bleek het gewoon een pigment probleem te zijn bij mij.
Mijn moeder heeft een milde vorm van vitiligo, (tussen vingers en in haar nek) daar zal het wel een beetje vandaan komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:57

c_alsemgeest schreef:
Wanneer het niet weg gaat met die middeltjes... laat je dermatoloog nakijken of je niet gewoon Hypomelanosis Guttate hebt (confettihuid) ik bleef ook van alles wassen en smeren... uiteindelijk bleek het gewoon een pigment probleem te zijn bij mij.
Mijn moeder heeft een milde vorm van vitiligo, (tussen vingers en in haar nek) daar zal het wel een beetje vandaan komen.

Ook al geweest, maar het is dat zeker niet. Ziet er heel anders uit.
Dermatoloog heeft meermaals aangegeven dat het is genezen en weer moet verkleuren. Nouja dat dus :') gebeurt gewoon niet :')

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:09

Zwanen gaan in rouw als ze hun partner verliezen. Rouwen ze ook om hun kleintjes als ze die verliezen?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:14

welk alledaags gebruikt voorwerp is ongv 15 mm lang of 15 mm in diameter?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:16

Paardennamen schreef:
Zwanen gaan in rouw als ze hun partner verliezen. Rouwen ze ook om hun kleintjes als ze die verliezen?

Nope...

Althans, de zwarte zwanen bij ons op stal verliezen wel eens een kleintje door steenmarters (meestal komt het niet verder dan een ei), maar ze rouwen er niet om. Blijven ook echt gewoon prachtig, dus zeker geen uiterlijk vertoon van rouw, wat volgens mij veel eenzame dieren wel hebben.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:16

Trui schreef:

Hoe precies moet het zijn? Muntje van 1 eurocent komt er in de buurt.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:17

oomens schreef:
Trui schreef:

Hoe precies moet het zijn?

wil weten hoe groot een oorbel is als ie 15 mm diameter heeft en heb geen meet iets bij de hand :’) heb me vorige keer verkeken op mijn 11 mm oorbellen. dacht o dat is wel geoot genoeg, nou die pastte toch maar nét om mn oorlel heen

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:28

Weet iemand misschien waar je gelukspoppetjes oid kan kopen in de winkel? Ik ben te laat voor bestellen, maar geen idee welke winkels het verkopen. :=