wat is het doel van de anti-boeren-beweging?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:48

Ja wij van wc eend.

Zoals gezegd ik hen een stuk van die docu gezien en dat is duidelijk wc eend.
Dus die links gaan niet beter zijn.

Dat heeft niet met niet begrijpen te maken zoals je weer op een voetstuk Wilt staan.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:55

Je laat jezelf wel echt kennen als je de onderzoeken zonder ze zelfs maar te bekijken al afschrijft. Jou neem ik in ieder geval niet meer serieus :)

bruintje123

Re: wat is het doel van de anti-boeren-beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:13

Wie zegt dat ik niet heb gekeken.
Ik zeg dat cowspiracy. De naam zegt al voldoende wij van wc eend zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:36

PlantsTho schreef:
Je laat jezelf wel echt kennen als je de onderzoeken zonder ze zelfs maar te bekijken al afschrijft. Jou neem ik in ieder geval niet meer serieus :)

Bruintje controleert tenminste de bronnen op validiteit en neemt ze niet als zoete koek aan, itt diverse anderen hier.

Nooit geleerd hoe/dat je bronnen moet controleren op de juiste informatie voordat je ze aanneemt/of niet?

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:47

magda_90 schreef:
PlantsTho schreef:

Bruintje controleert tenminste de bronnen op validiteit en neemt ze niet als zoete koek aan, itt diverse anderen hier.

Nooit geleerd hoe/dat je bronnen moet controleren op de juiste informatie voordat je ze aanneemt/of niet?

Eh nee, Bruintje weigert bronnen te bekijken. Dat is heel wat anders :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:09

Ze heeft de documentaire deels bekeken en daarbij ken ik haar langer dan vandaag, ook is dit echt niet de eerste discussie waarbij deze documentaire wordt genoemd.
Daarbij, heb jij de bronnen eigenlijk wel gecontroleerd of slik je ze als zoete koek? Een rondje Googlen heeft mij destijds geleerd dat de onderzoekers nogal omstreden zijn en daardoor moeilijk op objectiviteit te geloven.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 06-04-17 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:11

Niet alle bronnen die daar staan zijn zo gekleurd. Ik heb ze ergens vorig jaar ook doorgespit en dat viel me niet tegen.

Hogeschool heeft voor 10 man een excursie geregeld naar een varkensslachthuis. Het is dat het eigen vervoer is en ik dan waarschijnlijk tussen varkensboeren in opleiding kom te staan (mocht het me te veel worden dan ga ik me daar niet aan vastklampen :')), maar anders had ik best willen gaan. Jammer dat ze dat niet per opleiding organiseren, maar ze zijn vast bang dat wij dierenknuffelaars een slachthuis niet aan kunnen :o

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:46

Hier organiseert de peuter/kleuterschool ieder jaar in de slachttijd een uitje naar het lammerslachthuis.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 06:44

Ik zou zeggen, grijp je kans Riraito. Beetje rare opmerking dat niet tussen 10 varkensboeren wilt staan daar.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:47

Riraito schreef:
Niet alle bronnen die daar staan zijn zo gekleurd. Ik heb ze ergens vorig jaar ook doorgespit en dat viel me niet tegen.

Hogeschool heeft voor 10 man een excursie geregeld naar een varkensslachthuis. Het is dat het eigen vervoer is en ik dan waarschijnlijk tussen varkensboeren in opleiding kom te staan (mocht het me te veel worden dan ga ik me daar niet aan vastklampen :')), maar anders had ik best willen gaan. Jammer dat ze dat niet per opleiding organiseren, maar ze zijn vast bang dat wij dierenknuffelaars een slachthuis niet aan kunnen :o

je weet nooit welke leuke boeren of er tussen staan hoor!

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:10

maura schreef:
Tiepfoudt, volgens mij zijn wij het best wel eens. Enige verschil is dat ik probeer om niet (meer) meer in groepen te denken, maar mensen als individuen te zien. Dus 'de vleeseters' zegt mij net zo weinig als 'de vega's' en ik weet ook niet wie 'de boeren' of 'de hoge heren' zijn. Maar goed, dat betekent dan wel dat als iemand ervoor kiest om oogkleppen op te houden, ik het er verder bij laat zitten en eventuele verdere nonsens of gepreek dan wel voor lief neem. Ene oor in, andere oor uit.

Misschien dat het ik het niet altijd duidelijk laat blijken, maar ik probeer wel degelijk mensen als individuen te zien. Waar ik het inderdaad wel steeds over heb is een groep veganisten (dus absoluut niet alle veganisten) die een bepaald "doel" met elkaar gemeen hebben en op vergelijkbare wijze dat "doel" proberen te bereiken. Ergens is het grappig dan wel jammer dat heel veel mensen (inclusief mezelf), zo ongeveer hetzelfde doel hebben als veel veganisten (beter voor onze planeet en haar dieren zorgen) en toch lijnrecht tegenover elkaar staan in de manier waarop zij dat doel willen bereiken.

Misschien is het wel een goede tip van je, nonsens iets meer laten gaan en er geen energie in stoppen. Zal vast beter zijn voor m'n bloeddruk maar oooh wat is het lastig soms :o

maura schreef:
Of de directeuren zelf komen weet ik niet, maar ik weet wel dat als een verwerker imagoschade dreigt op te lopen door een toeleverancier, die leverancier daarvoor zal moeten betalen. Zo ken ik bijvoorbeeld een melkveehouder die gekort werd op de kiloprijs nadat er in de plaatselijke krant een negatief artikel over zijn bedrijf had gestaan. Dat dat artikel bij elkaar was gelogen door een buurman die hoopte zijn huis beter te kunnen verkopen wanneer er geen koeien op het land naast zijn tuin zouden lopen (en schijten en pissen en loeien) deed er helemaal niet toe. Imagoschade is imagoschade en iemand krijgt daarvoor de rekening.
In andere ketens gaat het nog een stap verder, er zijn situaties waarin contracten worden opgesteld waarin helemaal is uitgewerkt wie wat betaalt wanneer door welke denkbare oorzaak dan ook imagoschade ontstaat.

Kijk weer wat geleerd, dat wist ik niet. Ik ben me er niet altijd even bewust van dat we leven in een wereld op z'n kop, het is toch van de zotte dat je de zooi van een ander moet opknappen. Maar goed, het is nu blijkbaar eenmaal zo.

maura schreef:
Door jouw post vroeg ik me trouwens ineens wel af hoe slim kippen eigenlijk zijn. Als je op youtube zoekt op 'smart chicken' vind je echt geinige dingen. Als ik nog eens een been breek of iets anders waardoor ik een poos lang weinig kan, ga ik toch eens kijken wat die van mij kunnen.

Hahaha geniaal! Ik heb er wat gekeken. Ik ben bang dat ik ze structureel onderschat heb :') :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:23

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:17

Marije:
- Dat is nog eens een eerlijk artikel over hoe de slacht in z'n werk gaat.. Bij varkens althans.. Bij runderen heb ik het zelf gezien, dus daar hoef ik geen artikel over te lezen om dit te weten..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:24

hoe transparant wil je het hebben ;)
Kunnen de wakkerdiertjes ook niet meer roepen dat de slachthuizen alles achter gesloten deuren houden :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:53

Zo zijn er ook varkensbedrijven met glazen wanden waar je zonder afspraak mag kijken.
Maar dat is niet echt of zo. Die boeren heel anders dan de andere :j :Z

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:43

ja dat is wel eens jammer dat er heldere duidelijke uitleg/voorlichting wordt genegeerd.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:39

Eén vogel maakt nog geen zomer.

Alhoewel, zomer.., een varken verstikken laten ze hier klinken alsof het superdiervriendelijk is :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:55

PlantsTho schreef:
Eén vogel maakt nog geen zomer.

Alhoewel, zomer.., een varken verstikken laten ze hier klinken alsof het superdiervriendelijk is :')

Ik volg de discussie en vind het echt knap hoe hier gediscussieerd wordt over een onderwerp waarover de meningen zo enorm verschillen en wat bij sommigen erg gevoelig ligt.

Behalve jij PlantsTho.. Kinderachtige opmerkingen tussendoor met continu die " :') " achter elke mega sarcastische zin van je. Is dit nou echt nodig?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:58

Mensen die bij een koolmonoxide vergiftiging sterven hebben anders een erg zachte dood.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:27

Kinke schreef:
Ik zou zeggen, grijp je kans Riraito. Beetje rare opmerking dat niet tussen 10 varkensboeren wilt staan daar.

Ik zou mij, heel eerlijk, niet zo vrij voelen om alles te vragen wat ik wil. Dat heb ik eerder meegemaakt en ben toen compleet de grond ingetrapt, omdat ik zo'n 'naïef stadsmeisje' was. Waarschijnlijk zijn het hele aardige jongens hoor, maar ik ben niet zo stoer om dan toch alles te vragen wat ik zou willen en ben niet meer zo happig op discussies over dit onderwerp :') Overigens kan ik niet meer die dag, vandaag een afspraak gemaakt om bij een biologische rundveehouderij langs te gaan voor een opdracht en dat had toch echt voorrang.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 01:19

bruintje123 schreef:
Mensen die bij een koolmonoxide vergiftiging sterven hebben anders een erg zachte dood.

PlantsTho zal er altijd om huilen; dood is tragisch, en onacceptabel.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 03:23

Weer wat pagina's bijgelezen, even een fun fact, ik las iets over vakanties en in vliegtuigen stappen.

Voor iedere vegetariër/veganist die zich erg verheven voelt maar wel regelmatig met het vliegtuig vanuit Schiphol naar bestemming gaat (of vanuit ieder ander vliegveld hier in Nederland) om te voorkomen dat jullie met een gans in de motor neerstorten en er een heel drama gebeurt ben ik zes weken geleden nog op uitnodiging met hond meegegaan op de ganzen. 73 stuks op zes geweren. Waarvan een deel geschonken is aan voedsel op de plank (mensen die net niet in aanmerking komen voor de voedselbank) en een deel zelf schoongemaakt en een deel naar de poelier.

Hoe je het ook went of keert, iedereen is ergens hypocriet en helpt mee aan het overlijden van een dier. Dus stop maar gewoon met het hele superieure gedoe is nergens voor nodig.

Het enige verschil is en blijft dat de ene vlees eet en de ander niet. Wat de reden ook is. So be it, accept it. Done.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 03:50

Ik snap niet waarom men denkt dat veganisten wel de gehele wereld over vliegen. Weet je hoe vervuilend dat is? Weliswaar nog steeds niet zo vervuilend als het consumeren van dierlijke producten, maar alsnog. Bovendien, veganisten beperken het dierenleed tot een absoluut minimum maar helaas komt het inderdaad voor dat je soms een slak niet ziet en er op stapt of iets dergelijks. Hypocriet? Nee. Wel menselijk. Fouten maken mag, zolang je je er maar bewust van bent. Ik vind het nogal vreemd dat andere mensen mij gaan aankijken op wat ik allemaal fout doe, alleen omdat ik in een aspect van mijn leven het goede doe of probeer, naar mijn beste geweten, te doen.
Overigens is het niet voor elke veganist maar toch zeker voor een groot deel heel vanzelfsprekend dat je op alle vlakken je ecologische voetstap vermindert. Dus inderdaad geen (lange) vliegreizen voor de fun, geen auto, zo min mogelijk afval, waar mogelijk biologisch eten...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:11

Dat komt imo omdat het gros van veganisten/vegetariërs zich zo verheven voelen boven vleeseters. Als er daadwerkelijk wederzijds respect zou zijn, zou je dat veel minder hebben.

Oa Lillith24 en PlantsTo werken ontzettend mee aan het al heersende gevoel dat vegas zo superior zouden zijn en vleeseters soort van kannibalen. Ik vind het niet gek dat je daardoor persoonlijke aanvallen krijgt.

Onderstaande ook:
Afbeelding

ponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:08

Mooi artikel maar.... alles wordt mooi transparant getoond en uitgebreid beschreven behalve het doodmaken zelf en daar gaat het de meeste mensen toch om die moeite hebben met slachthuizen (naast transport naar en in het slachthuis). Waarom geen camera/ruit bij het vergassen. Verstikking tot bewustzijn verliezend duurt bij mensen enkele minuten gezien de anatomie van het varken zal dit denk ik niet veel verschillen. Ik krijg hierdoor juist het beeld dat de varkens juist langer en meer lijden dan andere methodes en door veel aandacht te geven aan de andere facetten de aandacht hiervan wordt afgeleid. Dit is voor mij een aanname dus als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen lees ik het graag.