Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PlantsTho schreef:Je laat jezelf wel echt kennen als je de onderzoeken zonder ze zelfs maar te bekijken al afschrijft. Jou neem ik in ieder geval niet meer serieus
magda_90 schreef:PlantsTho schreef:Je laat jezelf wel echt kennen als je de onderzoeken zonder ze zelfs maar te bekijken al afschrijft. Jou neem ik in ieder geval niet meer serieus
Bruintje controleert tenminste de bronnen op validiteit en neemt ze niet als zoete koek aan, itt diverse anderen hier.
Nooit geleerd hoe/dat je bronnen moet controleren op de juiste informatie voordat je ze aanneemt/of niet?
Riraito schreef:Niet alle bronnen die daar staan zijn zo gekleurd. Ik heb ze ergens vorig jaar ook doorgespit en dat viel me niet tegen.
Hogeschool heeft voor 10 man een excursie geregeld naar een varkensslachthuis. Het is dat het eigen vervoer is en ik dan waarschijnlijk tussen varkensboeren in opleiding kom te staan (mocht het me te veel worden dan ga ik me daar niet aan vastklampen), maar anders had ik best willen gaan. Jammer dat ze dat niet per opleiding organiseren, maar ze zijn vast bang dat wij dierenknuffelaars een slachthuis niet aan kunnen
maura schreef:Tiepfoudt, volgens mij zijn wij het best wel eens. Enige verschil is dat ik probeer om niet (meer) meer in groepen te denken, maar mensen als individuen te zien. Dus 'de vleeseters' zegt mij net zo weinig als 'de vega's' en ik weet ook niet wie 'de boeren' of 'de hoge heren' zijn. Maar goed, dat betekent dan wel dat als iemand ervoor kiest om oogkleppen op te houden, ik het er verder bij laat zitten en eventuele verdere nonsens of gepreek dan wel voor lief neem. Ene oor in, andere oor uit.
maura schreef:Of de directeuren zelf komen weet ik niet, maar ik weet wel dat als een verwerker imagoschade dreigt op te lopen door een toeleverancier, die leverancier daarvoor zal moeten betalen. Zo ken ik bijvoorbeeld een melkveehouder die gekort werd op de kiloprijs nadat er in de plaatselijke krant een negatief artikel over zijn bedrijf had gestaan. Dat dat artikel bij elkaar was gelogen door een buurman die hoopte zijn huis beter te kunnen verkopen wanneer er geen koeien op het land naast zijn tuin zouden lopen (en schijten en pissen en loeien) deed er helemaal niet toe. Imagoschade is imagoschade en iemand krijgt daarvoor de rekening.
In andere ketens gaat het nog een stap verder, er zijn situaties waarin contracten worden opgesteld waarin helemaal is uitgewerkt wie wat betaalt wanneer door welke denkbare oorzaak dan ook imagoschade ontstaat.
maura schreef:Door jouw post vroeg ik me trouwens ineens wel af hoe slim kippen eigenlijk zijn. Als je op youtube zoekt op 'smart chicken' vind je echt geinige dingen. Als ik nog eens een been breek of iets anders waardoor ik een poos lang weinig kan, ga ik toch eens kijken wat die van mij kunnen.
PlantsTho schreef:Eén vogel maakt nog geen zomer.
Alhoewel, zomer.., een varken verstikken laten ze hier klinken alsof het superdiervriendelijk is
Kinke schreef:Ik zou zeggen, grijp je kans Riraito. Beetje rare opmerking dat niet tussen 10 varkensboeren wilt staan daar.