Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:38

Ja de groenteprijzen zijn echt belachelijk, dit werkt niet echt mee met het doel om tegelijkertijd gezonder te eten...

Maar nu bij de ah die 2 kleine zakjes voorgesneden groenten voor €1.75. Ook de italiaanse met courgette en paprika. Dat is voor 2 zakjes zowat goedkoper dan 1 courgette :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:41

Wow die Sjoprz app is heel handig!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:00

Ik hoop dat de groente prijzen wel weer gaan dalen. Dit is niet tof.

Wil je gezond eten word het pokken duur. En ik gebruik normaal veel tomaat. Dus dat wordt een stuk minderen.

Sjopperz apparaat is denken ik voor mij niet handig. Boodschappen doen kost veel energie (prikkels) dus meerdere winkels afgaan is geen doen. Ik heb een een jumbo en een aldi. En de aldi is met veel dingen niet eens goedkoper. En de aldi heeft bijna geen glutenvrije producten

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:10

Ik was heel enthousiast naar de markt. Hoopte dat mijn avocado man er weer was. Helaas. Er was nu welgeteld 1 kraam die avocado s had voor e1,95 per stuk.

Naaaaah laat maar. Ik heb 1 zak spruiten voor e1 en that' s it. Haal wel diepvriesgroentes :j

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:15

De groente prijzen zijn echt niet normaal :( ik houd mn hart vast als we morgen boodschappen gaan doen...
Vriend heeft net een smoothie gemaakt van alle left over fruit. Heerlijk!

Vinden meer mensen het een leuk idee om low budget recepten te delen in dit topic? Ik weet niet of er al een specifiek topic voor is of moet worden aangemaakt, maar ik vind het best leuk om inspiratie op te doen. Op dit moment haal ik veel van mijn inspiratie van de groene meisjes (vegan blog) maar dat houdt op een gegeven moment ook op. Ben wel toe aan nieuwe creatieve maar vooral gezonde en budget recepten! :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:44

Ik heb de tomaat ook geskipt met deze week boodschappen doen. 1,99 voor 500gr tomaat (6 stuks) en dat was het goedkoopste wat ik kon vinden :wow: De sla heb ik nog van vorige week en die is nog goed. Heb er al een keertje van gegeten en ik kon er nog een maaltijd salade van maken. Daarnaast nog 2 xxl paprika's liggen van de markt.

Boni had de Chinese kool in de aanbieding. 1 redelijk grote voor 99 cent. Gelijk de grootste meegenomen die ze hadden. Daar doe ik bijna 2 weken mee. Ook de bloemkool hadden ze in de aanbieding voor 1.49. Normaal prijs stond er ook bij....2.65 pfff. Ook hier de grootste meegenomen. Kan ik dus ook 2 weken mee doen. Ook een bak wortelen meegenomen (0,78) die waren niet meer zo mooi maar gisteren gelijk geblaneerd en ingevroren. Dus voorlopig genoeg groente in huis.

Verder maar heel veel blik en pot gekocht (gelukkig veel in de aanbieding hier) je moet toch groente eten...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:48

Ik eet normaal gesproken al snel een pond groenten. Nu eet ik maximaal 200gr.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:08

Ik heb nog veel pompoenen en uien liggen en prei uit eigen tuin in de vriezer, dus wij eten voorlopig vooral veel pompoen met prei en ui :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:56

Pompoen! daar zeg je me wat. Ik heb nog een pompoen liggen in het eerste halletje van mijn huis (geen kachel en redelijk donker dus ideaal om dingen te bewaren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:02

Ik heb op de markt niks gemerkt van hoge groenteprijzen... Nu scheelt het dat deze man überhaupt veel dingen al niet haalt als hij het te duur vindt, dus alles wat bij hem ligt is goedkoop. Ik heb van de week gewoon paprika, komkommer, ui, pompoen en wortelen gehaald en nog wat dingen. Was 13 euro kwijt voor ruim een week aan groenten

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:47

Ik heb net een mooie grote bloemkool bij de lidl gekocht voor 1,99.. Kom ik thuis en kijk in het krantje van de Ah: Volgende week bloemkool in de aanbieding voor 1,79. Jammer dit. Maar goed, aan de andere kant, het is maar 0,20 euro en ik kan er zeker 3 keer van eten :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:49

De markt vond ik ook meevallen! Had voor 19 euro aan spullen bij de ah. Vooral bonus dingen en wat houdbare dingen. Heb inmiddels weer een vriezer vol en ovenschotel staat in de oven :D ik heb ook bijna een koopzegel boekje vol, toch weer 3 euro gespaard.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:25

Wij eten vanavond even buiten het budget :+
We eten Japanse beef terrayaki. Heb alleen een beetje veel biefstuk gebruikt, alleen de bief was al 8€ :=

En dinsdag uiteten..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:31

Booooo schreef:
Wij eten vanavond even buiten het budget :+
We eten Japanse beef terrayaki. Heb alleen een beetje veel biefstuk gebruikt, alleen de bief was al 8€ :=

En dinsdag uiteten..

Word ook wel heel saai als je nooit eens gek mag doen he? Lekker van genieten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:33

Ik heb de verse pasta van de AH ingeslagen. 4 bakjes voor €4, daar kan ik mooi 8 keer van eten :D

Groente is inderdaad vreselijk duur op het moment. Echt maar jagen op aanbiedingen en Buitenbeentjes enzo. Van zo'n zak wortelen kun je weer lekker soep maken :9

Ik ga morgen bij een date eten, en woensdag ga ik met paps en mams uit eten. Sushi :9 :9 :9

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:29

Voor iedereen met een action in de buurt en die graag Karvan Cevitam GO (die kleine siroopflesjes goed voor 30x 0,5 liter) drinkt. Bij de action kosten deze maar 0,89 cent! In de supermarkt een ruime 2,50!

En voor iedereen met een deen in de buurt, vanaf morgen; Diepvriesgroente (sperziebonen of bloemkool of of of of) 1 kg voor 1 euro. Dat is een heel stuk goedkoper dan vers op het moment en ik vind het goede kwaliteit groente die ik ook zo eet en niet alleen in stoofpotjes/sauzen enz.
Daarnaast heeft de deen op dinsdag valentijn lekkers heel goedkoop. Denk hierbij aan chocolade zeevruchten (je weet wel die gevulde dingen gevormd naar dingen uit de zee) voor 1 euro. Negerzoenen (oke liefdeszoenen) voor 1 euro.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:27

Ik heb de app Sjoprz geinstalleerd begrijp alleen niet goed hoe die werkt... Ik probeer mijn boodschappenlijstje in te voegen maar heel veel producten kent ie niet. Kan amandelmelk of amandeldrink bijvoorbeeld al niet vinden...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:35

Ik heb vanmiddag in m'n kast, koelkast en vriezer gekeken en vond een pak spekreepjes, een kuipje roomkaas, een pak spinazie, fusilli en uien.
Spekjes opgebakken, uitje gesnipperd door het spekvet, spinazie opgewarmd, pasta gekookt en op het laatst alles bij elkaar en de roomkaas erdoorheen geroerd.
Flink wat peper erop en klaar is Klara, zal in totaal mss €3,50 kosten als je alles behalve de peper nog moet kopen (1kg ui, als je ze per stuk berekend ben je goedkoper uit) en je kunt er gerust 3-4x van eten. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:45

Ik doe ook de groenten van het seizoen.

....kastelers stoken zich het rambam met dit weer, dus dat het duur is begrijp ik wel.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:59

Lillith24 schreef:
Ik heb de app Sjoprz geinstalleerd begrijp alleen niet goed hoe die werkt... Ik probeer mijn boodschappenlijstje in te voegen maar heel veel producten kent ie niet. Kan amandelmelk of amandeldrink bijvoorbeeld al niet vinden...

Ik kan die wel gewoon vinden:

Afbeelding

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:35

Zo stom... Toen ik het intoetse kreeg ik alleen handzeep en bodylotion te zien :')

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 08:19

Ik ben gisteren naar de lidl geweest en daar hadden ze broccoli voor 89 cent en de perssinaasappels waren ook in de aanbieding. Ik was totaal 15.80 kwijt. Ik heb ook nog boerenkool en bieten in de vriezer liggen. Van alle groenten kan ik 2x eten en ik heb ook nog pompoen liggen die ik kan verwerken. Zo kom ik de week wel door!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:02

Hier boodschappen voor de hele week, 2 personen voor -+ €45 euro! Viel me mee, ik had meer verwacht toen ik bij de kassa was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:48

Ik heb ook gisteren weer de weekboodschappen gedaan, en ik had deze keer wat duurdere producten gekocht waaronder een stuk kaas en een paar broden, sinaasappels, grote zak aardappelen en nog een hoop kleine dingetjes, en toch was ik maar 20 euro kwijt. Scheelt wel dat ik niet veel groente nodig had. Deze week eten we veel pompoen :D

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:18

Ik heb even jullie advies nodig. Ik eet graag voor het ontbijt cornflakes (of die choco dingen of die honing rings enz.) maar die zijn best duur (750 gram voor een ruime 3 euro) Waar o Waar is dit goedkoper?