bedankt ! er zijn nu heel veel mensen aan het praten.. heeeel irritand maarja in de bus mag dat.. is geen stilte coupé ofzo. op 43 is nu ook in eerbeek een omleiding.. ook zo irritand.
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat er omgeroepen werd in de trein om geen medewerking te verlenen aan eventuele zakdoekverkopers. Dus ik zat al klaar: komt d'r niemand. Maar wel goed dat ze omriepen
Inoterry
Geplaatst: 18-04-16 20:26
Zo komen ook niet meer omdat er omgeroepen is. Dan brengt het niet meer genoeg op.
Nou mooi. Sorry hoor, maar ik vind dat echt irritant. Die pakjes zakdoekjes worden met zo'n briefje erop bij je neergekwakt, er wordt geen woord gezegd en alleen maar met geld gerammeld. Ik geef sowieso niks maar bij de enkeling die wel wat geeft kan geen eens een bedankje af
Shadow0
Geplaatst: 18-04-16 20:49
xPabloBokt schreef:
[ [url=m/iEwKMm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoeveel communicatiedeskundigen zijn er in Nederland? Waarom dan nog zulke bordjes?
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat ze nou willen, maar ik gok op "Druk hier zodra u de bus ziet" - al dan niet met de toevoeging "Anders stopt 'ie niet" Ok, goed, of misschien niet want dat klinkt wel erg jolig. En dan de lampjes bij 'de bus rijdt door' en 'de bus stopt', en graag netjes onder elkaar, zodat je ook niet langdurig hoeft te puzzelen waar die lampjes uberhaupt voor zijn. Zouden ze ooit hebben uitgeprobeerd of de mensen dit meteen snappen? Was er niet een tijdje geleden zo'n campagne met 'durf duidelijke taal te vragen'? Daar past 'zichtcontact' toch niet bij?
Doorrijden was overigens ook een bekend probleem op lijn 50/52/54 naar Utrecht. (Sommige lijnen zijn nu anders trouwens.) De bussen uit de spits vanuit Bilthoven / Zeist haalden op een bepaald stuk graag even iets van hun achterstand in, mooi recht stuk weg waar je 80 mag, maar ja met een bushalte in het midden. Erg jammer als meerdere buschauffeurs dan denken 'neem de volgende maar'.
Vanuit Bilthoven/Zeist had ik er idd ook heel erg veel last van. Mooie 80 weg, met 'inhammetjes' waar de bussen moeten stoppen maar waar ze dus ook regelmatig langs sjeezen als je niet actief genoeg aan het zwaaien bent.
Koper
Geplaatst: 18-04-16 21:01
xPabloBokt schreef:
Tada
[ [url=m/iEwKMm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Okee dan... raar bord. Zonder uitleg in dit topic had ik geen idee gehad wat ik er mee aan had gemoeten.
Enne, zakdoekverkopers? Dat zijn mensen die zakdoeken verkopen? In de trein? Nog nooit van gehoord.
Jep. Volgens de conducteurs in de trein mensen uit België. Die gooien dan dit op je stoel:
En dan maar hopen dat mensen erin trappen.
Desiree_2001
Geplaatst: 18-04-16 21:15
Ik vind het een onbenullig iets en ben blij dat ik het nog niet tegen ben gekomen. Waarom besteden ze de tijd die ze hier in steken niet lekker aan het zoeken van een echte baan? zo iemand zou ik vriendelijk bedanken en dan verzoeken weg te gaan, ik ben niet achterlijk.
Over dat bord; ik vind het erg apart, lijkt me niet heel efficiënt. Ik snap best dat veel mensen dit niet helemaal begrijpen, Met zo'n zin kan ik ook niet 123 opmaken wat ze nou van me verwachten. Ik geloof dat we glow in the dark ov-chipkaarten nodig hebben dat lijkt me een stuk effectiever dan dit in ieder geval.
Die moeite zou ik niet eens doen. Als ik nou een keer heel hard zakboekjes nodig heb zou ik, puur om even gemeen te zijn, één of twee cent geven en dat pakje dan lekker meenemen al denk ik niet dat die dag ooit zal komen, ik snap ook niet helemaal waarom ze precies zakdoekjes uitdelen, ik heb in ieder geval altijd wel een pakje in m'n tas zitten dus zou er geen behoefte aan hebben, waarom niet iets anders?
Ach, ik snap überhaupt nooit dat mensen erin trappen, als ze geld hebben om treinkaartjes te kopen, zal t vast nog wel meevallen met die armoede
its_daantjee
Geplaatst: 18-04-16 21:34
en dan het liefst midden in zn gezicht
ben vandaag in slaap gevallen in de bus. werd 2 haltes voor ik er uit moest wakker doordat ik met mn kop tegen t raam sloeg omdat we over n heuveltje gingen.. ergens niet zo fijn, aan de andere kant.. ben al eens wakker geworden in arnhem terwijl ik in dieren moest zijn.. liever niet nog een 2e keer hahaha
Koper
Geplaatst: 18-04-16 21:55
Zakdoekjes? Serieus? Waarom? Vanwaar de keuze voor dit artikel?
Dat vroeg ik me dus ook af, zakdoekjes heeft bijna iedereen wel bij zich en anders kan je ook aan de persoon naast je vragen of die een zakdoekje voor je heeft. Waarom geen pakjes kauwgum of zoiets? In ieder geval iets wat de meeste mensen niet standaard bij zich hebben.
Toen ik in Sevilla woonde waren zakdoek verkopers de normaalste zaak van de wereld. Bij drukke kruispunten, op terrasjes, noem maar op. Maar verwacht niet dat je voor een paar cent een pakje hebt, nee ze vroegen er gerust €1 voor.. Ik denk zelf dat dit vluchtelingen zijn en op deze manier aan geld willen komen. Tot nu toe ben ik alleen een kaartverkoopster tegengekomen
Mensen zijn creatief. Al een paar keer meegemaakt dat ze een smoes gaan ophangen dat ze zonder benzine staan en moeten tanken. Ik geef echt nooit iets
Desiree_2001
Geplaatst: 18-04-16 22:57
Een hele tijd geleden kwam er ook iemand naar mij toelopen op het station, of hij twintig cent mocht hebben want dan kon hij een broodje kopen. Aangezien hij er niet heel erg uhm... Betrouwbaar uitzag heb ik hem niets gegeven, dus toen liep hij door naar de volgende groep mensen. Daar kreeg hij twintig cent, waarna hij gewoon doorliep naar de volgende groep en zo ging hij heel het perron af
Laatst bijgewerkt door Desiree_2001 op 18-04-16 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt
oomens
Geplaatst: 18-04-16 22:57
purny schreef:
Mensen zijn creatief. Al een paar keer meegemaakt dat ze een smoes gaan ophangen dat ze zonder benzine staan en moeten tanken. Ik geef echt nooit iets
En denken ze echt dat mensen die smoes geloven in de trein?