Wij waren ook in Hattem (Ballorig, net als heel Nederland...) en het was indrukwekkend daar... Helaas geen camera mee... Ben benieuwd naar je foto's Joolien
NatasjavE
Geplaatst: 05-05-15 16:20
Fnanne schreef:
Wij waren ook in Hattem (Ballorig, net als heel Nederland...) en het was indrukwekkend daar... Helaas geen camera mee... Ben benieuwd naar je foto's Joolien
Wij zijn heel bewust niet naar Ballorig gegaan
tuuten je oren nu?
Hier is het wisselend bewolkt nu en echt harde windvlagen.
Als je goed kijkt zie je in Zuidwest Frankrijk langzaam weer iets ontstaan. Ik weet niet of het zo heftig wordt als vandaag, maar er kómt weer iets aan!
Zolang als ik me kan herinneren ben ik gek van wolken en luchten. Maar ik woon in een drukke stad en vaak gooien gebouwen roet in het eten. Als ik op de snelweg rijd, dan kan ik mijn geluk niet op met indrukwekkende luchten en mooie wolkenpartijen.
Nu ben ik een paar dagen oppassen in de polder (randje Brabant/Zeeland) en kan ik mijn lol op. Vanmorgen toen ik zag dat er een bui aan kwam direct naar buiten gegaan en geprobeerd wat foto's te maken. Wat een feestje. Net op tijd paarden binnen voor het echt losbarstte... en dat deed het.
Inmiddels is het hier weer blauwe lucht en witte wolken en een windkracht van héél veel.
magda_90
Geplaatst: 05-05-15 16:45
Een aambeeld, mamatus en haal-je-snel-paarden-binnen-superwolk op de foto kunnen zetten. Heb de paarden vanmiddag toch maar even stal gezet, die flits-direct-erna-keihardedonder waren mij toch even te dichtbij. Ben ook een mini stormchase gedaan, normaal met 15 minuten op stal met de auto, nu dik een uur gereden omdat ik per se die wolk wilde volgen.
Wat een prachtige foto's zijn er voorbij gekomen dames.
renate85, die waren er veel he? Echt prachtig!
Shanna, wat een belachelijk gave foto's! Vooral die Chase dag 3, Kansas, dat groene licht (waarom eigenlijk?).
Toen ik op stal kwam, was ik de wolk kwijt. Het was lekker zonnig, flink briesje en wat wolkjes. En toen ineens kwam er behoorlijk snel een zwarte waas opzetten met gerommel en geflits. Uiteindelijk een stevige bui had, imo te kort, maar heftig genoeg om toch even de paarden op stal te zetten.
Mooi!!! Dat soort foto's heb ik echt niet. Wij hadden niet zo'n bui die aan kwam drijven. Het was hier de hele tijd flink bewolkt. Maar ik heb wel een aantal mooie ertussen zitten. Ik weet alleen niet hoe ik moet kiezen...
Heel bijzonder filmpje! Volgens mij zijn vandaag bijna alle scenario's van een "storm" voorbij gekomen.
Ik heb inmiddels al een aantal foto's bewerkt, maar nog niet echt 100% tevreden. Wel mooie foto's, maar niet spectaculair. Misschien wel even één van de laatste die ik heb bewerkt plaatsen alvast.
Misschien kunnen Joolien of Annash uitleggen wat hier precies te zien is, want ik weet het niet, maar geloof wel dat het bijzonder is.