Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:06

Bij mij kwam het ook voor dat ik zuchtende klanten had omdat ze 50 meter verder moesten lopen om een tasje te pakken. En als klap op de vuurpijl zei een klant dat ze aan een pech kassa stond omdat ik geen tasjes bij de hand had.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:13

purny schreef:
Vandaag met de Efteling actie. Iemand wilde de zegels niet en gaf aan dat ik ze mocht geven aan de volgende klant. Staat er een vrouw te zeggen dat zij ze wel wilde. Voor haar stond een andere klant en die wilde ze ook. Dus ik dacht om het schappelijk en eerlijk te houden geef ik ze allebei de zegels. Daar was mevrouw het toch niet mee eens. Vraagt daarna ook nog aan mij of ze de zegels mocht hebben van de mensen die ze niet wilde hebben.

Wat kinderachtig zeg :roll:

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:14

purny schreef:
Bij mij kwam het ook voor dat ik zuchtende klanten had omdat ze 50 meter verder moesten lopen om een tasje te pakken. En als klap op de vuurpijl zei een klant dat ze aan een pech kassa stond omdat ik geen tasjes bij de hand had.

50 meter voor een plastic zakje vind ik ook wel heel ver :))

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:17

Ik ben ervan overtuigd dat purny 5 meter bedoelde. ;) En 5 meter kan voor sommige mensen al een hele opgave zijn (en dan bedoel ik niet de lichamelijk beperkte mensen). :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:17

Destination schreef:
purny schreef:

50 meter voor een plastic zakje vind ik ook wel heel ver :))

ik dacht hier hetzelfde over maar wou het niet hardop zeggen anders word ik dalijk ook bestempeld als een vervelende klant :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:30

Ik ben niet zo goed met schatten. Vandaar dat ik ook zoveel legitimaties vraag :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:34

purny schreef:
Ik ben niet zo goed met schatten. Vandaar dat ik ook zoveel legitimaties vraag :+

Het is je vergeven hoor *D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:03

Toppunt van mij als klant. Ik zag daarnet een kind in een winkelmandje zitten. Dat vind ik toch wel heel erg onhygiënisch

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:25

Nou inderdaad ontzéttend vies, want je stopt al je boodschappen onverpakt in je mandje en daarna zonder schoonmaken in je mond bah 8)7

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:28

Wat is het verschil met in een winkelmandje zitten en zitten in een winkelwagentje? Zie het probleem ook niet zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:31

Kinderen horen niet in een winkelmandje te zitten. Neem je maar een karretje. Ik vind het onhygiënisch. Wat nou als dat kind met z'n schoenen in de hondepoep heeft getrapt.
Bovendien had het kind een stel gezonde benen en kon dus lopen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:34

Hoeveel kinderen zitten er niet in een winkelwagentje? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:36

En dat kan jij van de buitenkant beoordelen Purny?
Ik moet zeggen dat ik je wel heel vaak héél zuur vind reageren. Snap dat werken als kassamedewerkster niet altijd het leukste werk is... Maar om er zó zuur van te worden?

Ik zie ook het verschil niet helemaal tussen wagentje/mandje. Hier hebben we van die mandjes met wieltjes eronder. Lijkt me briljant om daar m'n kind in te zetten :') Als het een draagmandje is lijkt het me vooral heel zwaar om daar je kind in te hebben namelijk :+

Maar nogmaals, ik vind je vaak wel héél heftig reageren over klanten. Breathe in, breathe out, ook die klanten zijn maar mensen met allemaal hun eigen sores. Niet aan jou als kassamedewerker om daarover te oordelen, je zit daar wel als visitekaartje van de winkel imo. Ik vermijd standaard de zure kassamedewerksters en vaak zijn het altijd dezelfde.. En niet om heel rot te klinken, maar dat zijn wel vaak degenen die er na een jaar, max 2 ineens niet meer zitten. Ga er zitten met en glimlach in plaats van met een zuurpruim in je mond, staat een stuk gezelliger en je zult zien dat de reacties ook een stuk gezelliger zijn ;)

En die mandjes.. Ach.. We nemen toch ook allemaal geld aan? Neem aan dat we niet na ieder muntje onze handen wassen.. :+ Denk dat we allemaal massaal smetvrees ontwikkelen als we alles brandschoon moeten maken :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:39

Ik heb het kind daarna gewoon zien lopen hoor. Niks mis met die kleine beentjes.
Ik was ook vrij vandaag en dus klant.
Zou jij het fris vinden dat iemand met z'n vieze schoenen ergens inzit terwijl je je boodschappen erin doet? Er zijn namelijk ook mensen die geen zakjes pakken en de appels enzo er zo inleggen.
Laatst bijgewerkt door purny op 03-03-16 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:42

Is dat echt je punt?
"Vroegah", toen ik nog een klein Jolientje was, vond ik de ritjes in de kar het leukste aan boodschappen doen. En er was niet mis met mijn benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:44

Tja, ik kan ook prima lopen; maar na een rondje boodschappen doen ben ik toch echt kapot en wil het met enige regelmaat toch echt dat we met de auto naar de supermarkt gaan (die op nog geen 10 minuutjes wandel afstand is) omdat ik het anders niet red. Zou een moord doen om in een winkelwagentje te mogen zitten :+ Niks mis met mijn beentjes van de buitenkant, van de binnenkant op de lange termijn...

Dat van die appels.. Die zakjes hangen er niet voor niets. Je kiest er dan toch zelf voor om ze onverpakt erin te leggen of word ik nou achterlijk.

Enne, ik was m'n appels nog altijd onder de kraan voor ik ze in m'n mond stop en ik veeg overigens m'n voeten standaard aan de mat in de supermarkt als ik binnen kom.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:58

Nou inderdaad, hier een uk van 2 met príma beentjes, maar die worden nog wel eens moe...
Uk loopt het allerliefst, maar zit ook regelmatig in het karretje en dan bedoel ik niet het kinderzitje, óok als ze net bij de paarden in de drek in de wei heeft gelopen met haar regenlaarsjes...
Overal zijn beestjes en baccillen, krijg je weerstand van
Of smetvrees....
Mss de volgende keer een rijpe pruim nemen..., maar niet vergeten om hem eerst te wassen hè :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:08

Dit topic ging toch over ergernissen? Dat was dus m'n ergernis. En wat voor mij een ergernis is is voor jullie geen ergernis.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:18

Inderdaad, kinderen zitten ook wel eens met hun schoenen aan in de gewone winkelwagen. Sja, bacteriën zijn goed voor de weerstand :)

Vandaag weer lekker gewerkt. Veel vrolijke mensen gelukkig. Ook een vrolijke oudere meneer, die rustig zn kar had uitgepakt, ik alles gescand en zeg het bedrag en meneer loopt gewoon vrolijk naar voren om eerst uitgebreid te gaan inpakken. Het was gelukkig niet heel druk op dat moment, maar toch wat wachtenden. Dus vroeg na een minuutje of we even konden afrekenen, zodat ik verder kon met de volgende klant. Jaja, kom er zo aan. Right, nadat alles ingepakt was...
Jonge vrouw had flesjes wijn en het is soms zo lastig inschatten met die leeftijd. Dus vroeg om haar id, die pakt ze met de opmerking dat ze 27 is. Het invoeren ging niet in een keer goed, dus moest nog een keer. Gelijk geïrriteerd dat ik toch wel kon zien dat ze echt 27 was :roll:
Gelukkig kun je met de meeste mensen gewoon gezellig kletsen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:47

purny schreef:
Dit topic ging toch over ergernissen? Dat was dus m'n ergernis. En wat voor mij een ergernis is is voor jullie geen ergernis.

Hoho, nu wordt hij mooi.
Jij bent het duidelijk niet altijd eens met dingen die hier worden geplaatst en daar wordt ook gewoon ruimte voor gegeven. Maar nu blijkt dat niet iedereen het met jou eens is, kan dat niet besproken worden.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:55

Maar, normaal als een kind in een karretje zit is dat toch in zo'n zitje, dus benen buitenboord? Of is mijn winkel en stad hier zo raar in?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:58

Normaal gesproken wel, maar sommige kinderen zitten niet in het zitje, maar gewoon zo in de winkelwagen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:59

Ja je hebt de gewone karretjes maar ook trekmandjes en gewone mandjes.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:00

Dat zou ik net zo onhygienisch vinden. Maar ja mandje nog ff meer. Meestal pak ik een mandje voor lunch, dus een zakje met broodjes die je uit de bakken pakt (nooit helemaal dicht) etc. Broodjes kan ik echt niet afspoelen...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:54

Als je dat onhygiënisch vind, moet je niet bij ons in de winkel komen. Grote regelmaat kinderen in mandjes, maar ook in het wagentje waar je je boodschappen in legt. Als ze bij mij komen, mogen ze zelfs nog wel eens op de band zitten en hebben we een kleine speeltuin, met glijbaan.
Kinderen mogen bij ons heel veel, bij mij net iets meer ... :+ Wij zijn een grote supermarkt, maar geven de klant het gevoel van een buurtsuper in het dorp, mijn baas vind dus ook (bijna) alles goed wat ik met de kids doe, maar ook wat de kids in de winkel doen. Het zijn wel je toekomstige klanten en heb je die nu al tevreden dan zijn de ouders het ook en gaan die met een fijner gevoel de winkel in.

Moet eerlijk zeggen dat ik nu na 2,5 jaar bij deze supermarkt heel weinig klanten heb die "zeuren/zeiken" en we hebben ze in alle categorieën van ouders met kleine kinderen, mensen zonder kinderen, de scholieren de oudjes en ook mensen die een beperking hebben. Alles is welkom (oke, soms niet allemaal bij mij :+) en iedereen is bij ons gelijk. Dat maakt ons team ook heel leuk, iedereen zet zich elke dag 100% in en is een team.

Ik heb 1 ergernis, naja dat is meer de klant. Mevrouw kreeg 1,5 jaar geleden geen zegeltje omdat ze niet aan het bedrag zat en aangezien de rij zich vulde met scholieren is het ook geen moment om alles te bespreken bij de kassa. Was ze niet van gediend, ze is naar de servicebalie gegaan en heeft een klacht ingediend, omdat ik een hekel zou hebben aan buitenlanders (en ik heb echt ook vaste klanten die niet van Nederlandse komaf zijn) ... Helaas kan mevrouw zich niet over de klacht heen zetten en verteld ze tegen iedereen die het (niet) wilt horen dat ik toch echt een hekel aan buitenlanders heb. Volgens mij weet ze niet eens meer waarom het mis is gegaan, maar is het woordje hekel en buitenlanders blijven hangen. Gelukkig vinden mijn collega's en mijn baas dat niet ... En weet ik van mijzelf hoe het verhaal wel in elkaar zit.

Purdy even een vraag aan jou gericht, omdat ik (correct me if im wrong) het gevoel hebt dat jij het helemaal niet naar je zin hebt bij de Albert. Hoe staat jou baas/teamleider tegen al deze dingen over? Heb je een (beoordeling) gesprek waar je je ergernissen kenbaar kan maken? Doet je baas/teamleider ook dingen voor het personeel? (zoals bv uitjes, werknemer van de week/maand) Of maken ze wel eens een complimentje naar je? En doen jullie bijvoorbeeld ook mee aan wedstrijden? Zodat je voor jezelf uitdagingen hebt, maar ook het hele team?

Ik zelf heb altijd met plezier gewerkt in de supermarkt, maar als je "team" niet gezellig is, of niet voor elkaar dingen wilt doen, je geen feedback of een complimentje krijgt van je directe leidinggevende wordt de werksfeer voor jezelf ook minder. Dit heb ik bij mijn vorige supermarkt ook mee gemaakt, maar liet dit nooit online of in de winkel merken, want stel je voor dat je baas of een klant (kans is klein) toch eens gaan google'en en dit topic tegen komt, dan zet je jezelf erg voor l*l om al deze uitspraken te doen.
Tuurlijk mag je ergernissen hebben, die heb ik ook zat als er weer bepaalde mensen (of een collega) langs komt, maar ik spreek ze dan uit naar mijn leidinggevende.